Gå til innhold

En liten kaktus på vei...


Kaktus

Anbefalte innlegg

Har tenkt en stund på at jeg skulle begynne å skrive dagbok her inne, og har endelig kommet så langt jeg også.

Tilbringer jo en del tid her inne, og synes det er så godt å ha noen å spørre om råd når det er noe man lurer på.

Kan jo fortelle litt om oss først.

Jeg og mannen min giftet oss i mai i år, og kastet pillene rett etter bryllupet. Til og begynne med hadde vi holdningen "skjer det, så skjer det", men nå er det blitt litt mer seriøs prøving. Hadde vært så gøy om vi hadde hatt gode nyheter til familie og venner til jul... Og i helga er det EL... Kanskje jeg skal gå og vekke mannen min nå?... :lol:

Vi har vært sammen en god stund vi da - nærmere 10 år til nyttår... Så familie og venner har vel ventet på baby på vår kant i mange år kan man si. Men siden vi har bodd lenge på hver vår kant og bare vært samboere i 3,5 år, så har det ikke hastet for vår del. Vi har prioritert studier og jobb, men nå begynner vi virkelig å føle oss klare for å utvide den lille familien vår... Legger stadig merke til gravide kvinner rundt meg og misunner dem.

Har blitt skuffet hver måned når tante rød har kommet i sommer - selv om vi ikke har timet noe som helst. Man håper jo alltid at man skal være blant de som blir lett gravid....

Uansett - sender mange positive tanker til alle prøverne her inne, og krysser fingrene for at denne dagboken ikke blir altfor lang før jeg også kan melde om to blå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og lykke til med prøvingen!

Sjekker du om du har EL eller bare satser du på at det stemmer?

Temping, sjekk av slim og el-tester kan være med å og gi kjappere klaff enn å bare prøve. ;)

Håper du får to blå snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit!! Du har kommet i godt selskap.. :wink: Her er vi både lykkelige gravide og ivrige prøvere- alltid beredt med ett råd eller to og trøster så gjerne om det er behov for det!!

Lykke til med prøvingen!

Klem fra Kipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei go velkommen til oss.

Må si jeg tenkte AUUU med engang jeg leste tittelen på dagboken din. Hihi!! :lol:

Håper dere får to blå snart og at dere ikke må slite så alt for masse med det. Det kommer noen blå bølger her inne med gjevne mellomrom og tar jeg ikke helt feil så er det på tide med en nye en to-tre uker!!! :blunke:

Klem Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg tenkte AUUU med engang jeg leste tittelen på dagboken din. Hihi!! :lol:

Uff da - det tenkte jeg ikke på...

Takk for koselige hilsener i den nyoppstartede dagboken!

Her i gården vet vi godt når det er EL, for det merkes... Men likevel ikke klaff så langt...

Får stadig spørsmål fra familie og venner som nå "forventer" et nytt familiemedlem etter bryllupet (og våre ti år sammen...), men de har vel snart gitt oss opp...

Hadde besøk av en venninne i går med sin nydelige sønn på 11 måneder - kjente at jeg klødde etter å fortelle at vi var i gang med prøvingen. Men vi får prøve å holde det for oss selv, ellers ville vel telefonen ringe i ett kjør her med søstre og svigerinner og mødre... Har ikke sagt det til noen så langt, og får prøve å holde det slik en stund til i alle fall.

Snakket med en venninne som jeg ikke ser så ofte lenger her om dagen, og hun fortalte at de også var i gang med "å ikke prøve å ikke bli gravide". Tenk så gøy hvis det hadde klaffet for flere av oss samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver. :kysse:

I tillegg til KG er www.snartgravid.com et greit sted å være som prøver... :wink:

Ønsker deg lykke til...

OG en har jo det mye kos under prøvetiden også da... :ler:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være en trykkfeil på dato for ditt første innlegg i denne dagboken, for jeg har ikke sett den ennå... :oops:

Velkommen til oss!

Du kommer nok ikke til å angre på at du har havnet hos H-N nei! :wink:

Skulle ønske hele verden var som oss! :ler:

Lykke til med prøvingen!

Det er en ny på vei; jeg føler det!

XKryssedeX fingre fra Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mye i baby om dagen - i hodet mitt.

I går satt jeg og mannen på kontoret/gjesterommet og drømte om hva vi måtte gjøre med det når det må inn stellekommode og babyseng... Prøver å ikke tenke for mye på det, men vil så gjerne at det skal klaffe snart. Og jeg krysser alt jeg har for at jeg ikke får noe besøk av noen tanter neste helg...

Blå vibber sendes herved ut til alle dere - og mottas med takk om ca. 1 ukes tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en skikkelig god følelse av at det hadde klaffet denne måneden, men jo nærmere jeg kommer tiden for å finne det ut, blir jeg sikrere og sikrere på at det ikke har klaffet. Kall det intuisjon, eller så er det bare jeg som prøver å ikke være alt for optimist så jeg ikke skal bli så skuffet.

Jeg har slitt med magesmerter i mange år, og etter at jeg sluttet på pillen, har jeg også fått utrolig sterke mens- og eggløsningssmerter. Så i den forbindelse har nå legen min henvist meg videre for å undersøke om jeg kan ha endimetriose. Må nok innrømme at jeg ikke helt vet hva det er, så jeg får se om jeg får gjort litt research en dag. Har vært gjennom mange undersøkelser opp gjennom åra, og som regel så finner man bare ut at det ikke er noe galt likevel. Satser i alle fall på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Her har visst ikke jeg vært før! Sløve meg som ikke besøker så mange dagbøker :fy: Men bedre sent enn aldri? Velkommen som dagbokskriver!

Håper legen snart finner ut hva som er galt med magen din. Sånn vil man jo ikke ha det (burde nok ta hintet selv, for jeg har vondt i magern nesten hver eneste dag selv, men jeg HATER leger!! :evil: )

Lykke til med prøvingen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg visst ikke vært før - fy skam på meg! :evil:

Velkommen som dagbokskriver og prøver!

Føler meg helt fersk som dagbokskriver selv, så å ønske andre velkommen hit er helt absurd! Hihi :P

Håper det klaffer kjempefort! Allerede denne gangen kanskje? *krysse fingrene*

Klem :D

(Jeg kan tydeligvisk ikke skrive om dagen - helt ville ord blander seg inn i det jeg skal skrive og gjør det hele litt uforståelig.. Eggløsningståke :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige hilsener fra meta!

Og jada, jeg har bedt mannen om å bestille rom i en utvidet periode, og hvis han glemmer det, får jeg ta skjeen i egen hånd og fikse det selv! :blunke:

Uff, jeg vet at jeg er altfor dårlig til å besøke dagbøker selv :oops: - *mentalt notat om skjerpings på det området!*

Tenkte det var på tide at jeg skrev om noe annet enn graviditetsønsker her inne også - det er jo ikke som om livet har blitt satt på vent mens vi prøver (selv om det nesten føles sånn innimellom...).

Akkurat nå har jeg to ting som jeg ser frem til i nærmeste fremtid:

1. Fårikålen som står og putrer på ovnen på kjøkkenet (mannen får vel dilla når han kommer hjem - tåler ikke lukta engang...)

2. At vi skal reise bort med gode venner i helga, så jeg har funnet frem kosedress, håndarbeid og bakt muffins - så nå er jeg klar til hyttetur med peiskos! Håper på å få til et par lange turer i forhåpentlgvis fint høstvær. Og hvis det bare regner, skal vi nok takle den biffen med kaffe og baileys! :ler:

Ja - også er det jo 71 grader nord i kveld - det er et must for både meg og mannen.

Også skal jeg motstå trangen til å løpe ut i morgen og kjøpe en sånn graviditetstest som du kan teste med FØR du egentlig skal ha mensen - har bestemt meg for å vente og se om den kommer... Siden jeg blir borte i helga, blir det jo ingen oppdatering her før på mandag...

Har forresten fått time til vaginal ultralyd i midten av oktober. Kan ikke si at jeg gleder meg, men det er alltid greit å finne ut om det er noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm... Er det utredning i forhold til graviditet, eller bare blære-utredning? Har de noe med hverandre å gjøre??

Stå på! Vær flink og ikke kjøp test!

På hytta finnes det jo ikke, og der får du annet kos å tenke på!

Neste uke...PÆNg! 2 blå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en kombinasjon jeg faktisk! For å si det sånn - i forbindelse med magesmerter i alle varianter har jeg vært gjennom alle tenkelige undersøkelser for magen opp gjennom årene. Og nå vet legen min at jeg ønsker å bli gravid, så da vil hun eliminere at det kan være underlivsplager som spiller inn. De to påvirker visst hverandre mer enn vi tror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Heisann Kaktus!

Takker for hilsen i dagboken min! :D

Kjenner meg igjen i det du skriver i dagboken din - vi er også prøvere av typen "det skjer når det skjer". :D Og jeg blir selvfølgelig alltid like skuffet over besøk av tante rød... De skulle levd litt lenger, de derre soldatene, så skulle de fått bodd på hotell hele tiden og overfalt egget når det kom! :ler:

Lykke til med å lage en liten kaktus da, stikk deg forsiktig på kaktusmannen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tar også gjerne imot to blå, men jeg husker ikke når.. :roll::ler:

Krysser fingrene for deg!

Og hopper litt.. :blunke:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du krysser fingrene jolie!

Det kan trengs her...

Har ikke så god tid til å skrive siden jeg faktisk er på jobb og har en del å gjøre, men måtte bare innom en tur etter å ha vært borte hele helga.

Ingen tante rød har kommet i helga... Er på dag 32...

Men magen min har klassiske menssmertesymptomer, og jeg er kvalm...

Går på do hver time for å se om det har skjedd noe...

Men mistenker at det er hodet mitt som stresser kroppen min.

Så hvis ikke noe har skjedd i løpet av arbeidsdagen i dag, går jeg og kjøper en test. Så kan jeg i alle fall slappe av så syklusen min kommer i gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å holde meg lenger - MÅTTE bare ta en test...

Negativ...

Får prøve igjen om noen dager da, hvis ikke noe annet har skjedd innen den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...