Gå til innhold

En liten kaktus på vei...


Kaktus

Anbefalte innlegg

JIPPIJEJ!

GRATTIS!

I knew it...

Ny blå bølge...

...som kan vare i noen uker (så jeg rekker å surfe på den)

Gleder meg til tiden fremover i dagboken din!

Har du ingen "bestevenninne" du forteller alt til?

Når det gjelder bestevenninner,

synes jeg 12-ukers-regelen er no dritt!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OK, da skal jeg se om jeg får samlet tankene mine litt...

Ja, det gjorde tydeligvis susen å starte en graviditetsdagbok her inne Mayamor - takk for alle hoppene og blå vibbene!

Takk også for koselige lykkeønskninger fra meta - støtten fra jentene her inne er alltid utrolig!

Satser på at flere av dere kan surfe videre på denne blå bølgen!!

Det er egentlig ganske rart - at det har klaffet altså. Turte liksom ikke å håpe på at en skulle være så heldig å få innertier så fort. Men ikke minst er det en lettelse at vi nå vet at vi kan bli gravide, en går jo alltid med den tanken bakerst i hodet før det motsatte er bevist. Flink Kaktusmann! :ler:

Når det gjelder å fortelle noen de gode nyhetene, kunne jeg godt ha ropt det utover hele verden i dag jeg, samtidig som jeg har lyst til at hemmeligheten skal være vår en stund til. Enig med deg lillen - når det gjelder bestevenninnen er 12 uker for langt! Det er i mitt tilfelle søsteren min, som er den som er meg nærmest. Men, for det første er det ikke den type nyheter som en tar over telefonen (bor 2 timer unna), og for det andre mener Kaktusmannen at vi skal vente ganske lenge før vi forteller noen - slik at vi er helt sikre før vi forteller NOEN. Vi får nå se - søsteren min kommer til å gjennomskue meg med en gang når jeg sier nei takk til et vinglass i 30-års laget hennes... Jeg får prøve å skylde på magesmerter!

I dag hadde vi besøk av en noen uker gammel baby på jobb - gjett om jeg hadde lyst til å si at jeg også skal få en sånn en... Tror det lyste av meg jeg! Snakk om nydelig engel med kraftige lunger! :ler:

Tenker også på hvordan det skal bli å fortelle om graviditeten på jobb etterhvert. En av kollegaene mine er i gang med 3. runde med prøverør, så jeg krysser alt for at det klaffer for dem også denne gangen, det hadde vært så fortjent. Men hvis det ikke klaffer derimot, hvordan skal jeg kunne fortelle at jeg er gravid? Det vil jo bli ganske fælt... Men, jeg vet i alle fall hvor heldig jeg er...

Folat-inntaket er forresten i gang, har vel tatt det (u)regelmessig i en måned eller to allerede.

Nå i helga har jeg leiligheten for meg selv, og har en date med en hel sesong Angel på DVD. Snop er også kjøpt inn, så jeg tror jeg skal få det bra på sofaen jeg! Savner Kaktusmannen, men han er så søt og ringer til meg og skriver meldinger i ett kjør. Kaller meg mamma og lurer på hvordan jeg har det...

Men han er nok fortsatt litt mer avventende enn meg, vil gjerne ha det ordentlig bekreftet han (tror kanskje at hjemmetester ikke er sikre nok? Det må jeg spørre ham om...). Det kommer nok til å gå opp for ham også etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, og lykke til med den fantastiske og underlige tiden du har foran deg!!!! :hoppe:

- dette var kjempe koselige nyheter på en fredagskveld!!

Nyt det! :lol:

Klem fra Kipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!

Så gøy!

(Og når det gjelder å fortelle om det til andre kan det jo være greit å ha noen å snakke med dersom noe går galt også, som det selvfølgelig ikke gjør, da, jeg bare gir deg et argument du kan bruke på mannen din!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt er man alltid litt redd for at det skal gå galt, men som sagt så har vi i alle fall nå vist at vi kan :wink: . Og hvis alt er i orden, går det jo mest sannsynlig ikke galt. Naturen er ganske utrolig på den måten der... Søsteren min har vært gjennom å miste i 14. uke, så hvis noe skulle skje, vet jeg at hun vil være der for meg.

I dag koser jeg meg og bare småpusler litt. Har spist en sen frokost og sett gjennom 71 grader nord fra torsdag på video. Nå skal jeg beise stuebordet vårt mørkt - som et siste forsøk i stedet for å kaste det ut. Finansene tillater dessverre ikke et nytt stuebord akkurat nå. Også er det vel noe klesvask som snart er på vei ut av skittentøysdunken...

I kveld blir det kino, skal endelig få med meg Pirates of the Carribbean jeg også.

I det hele tatt er det en nydelig dag med sol fra skyfri himmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*biter meg i tunga av misunnelse*

Jeg vi også se den filmen...enda en gang! Men jeg får visst vente til den kommer på dvd, for ikveld skal jeg se en annen film på kino...

Kooos deg!

Ble helt rar inni meg da jeg så den for andre gang og Johnny Depp gjorde sin (stemningsfulle og morsomme) entre!

Fint å høre at noen deler mine meninger når det gjelder smerter og sånt. Ikke så fint å høre at du også desverre har erfaringer med det... :-?

Jeg lurer sånn på hva som feiler deg! Kan de ikke finne det ut!? Det kan ikke være noe særlig å være syk uten å vite hva som feiler deg! :-?

Jaja...man lærer seg jo å leve med det, og det blir en del av hverdagen. derfor slutter man også å tenke så hardt på det. Men de gangene jeg tenker meg om (på en dårlig dag), synes jeg fryktelig synd på meg selv...at jeg må holde ut dette (men det er heldigvis ikke ofte). Derfor forstår jeg at enkelte tenker det om deg også... :wink: Men håper i det minste at det har gjort oss mer forberedt...!?

Takk for fruktbare ønsker, Kaktus!

Hadde vært knall om jeg kunne surfe med deg!

Og ha en fiiin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg også Huldre-lise!

Pirates of the Carribean var bare helt knall - og Johnny Depp var bare så utrolig herlig i den rollen!! Skjønner godt at du vil se den en gang til lillen - gjør det gjerne selv også jeg! Film er helt klart best på kino!

Men en annen ting som slo meg - vi var på kino halv fire på en lørdags ettermiddag (hadde med en 12-åring), på en film som har 11-års grense, og enda viser de en sex-relatert reklame, en kondom-reklame og trailers for en film med 15-års grense og en med 18-års grense... Er det bare jeg som reagerer på sånne ting, eller er det bare helt feil?? Snakk om å tre det nedover hodet på ungene, for å etterpå si at dette har ikke du lov til å se...

Når det gjelder magesmertene mine vet jeg nesten ikke hvor jeg skal begynne lillen. Har tatt alle mulige tester (og flere av dem flere ganger) for å forsøke å finne ut hva som er galt, men alt er visst i orden. Selv om jeg har smerteanfall flere ganger i uken. Noe av det er luftsmerter, men de kjenner jeg igjen nå, og vet stort sett hvordan jeg skal takle. Har også hatt et par runder med nyrestein. Legen min gjør et siste forsøk nå, også får jeg diagnosen "irritabel tarm", som visstnok 10 % av befolkningen har, og bare må lære seg å leve med. Det er gjort forsøk med kurer med antidepressiva, men det høres ikke særlig fristende ut - og uansett er jo det ut nå som jeg er gravid.

Lurer forresten på om jeg skal ringe legen min på mandag og få en time - hadde vært fint å fått bekreftet graviditeten + spørre om hvordan jeg skal forholde meg til de prøvene jeg står på venteliste for nå.

Nå er det tilbake til Angel på DVD og en melkerull med navnet mitt på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takker for trøstende ord til meg! Og forresten - håper du kan smitte med noen blå vibber etterhvert! :oops: Lykke til igjen med din lille kaktusspire, krysser fingrene for at alt skal gå bra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med liten spire i magen! Tenk det, klaff på 1-2-3 - herlig! :D

Ok, nå husker jeg ikke heeele 'historien din' på rams, så det er mulig denne 1-2-3 ikke er sann, men det skjedde i alle fall på tre dagboksider! M-m! :Nikke:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå vibber skal bli Huldre-Lise! Føler meg faktisk ganske blå om dagen...

Det var ikke så langt unna 1-2-3 jolie, ifølge beregnet "produksjonsdag" ble knøttet laget to dager etter at jeg startet dagboken her inne... Har helt klart noe for seg det der! Føler meg også utrolig heldig at det klaffet så raskt. Tenker på alle de som ikke er så heldige, og sender masse varme tanker...

Nå sitter jeg og venter på at Kaktusmannen skal komme hjem, broderer litt og ser på TV. Det har vært en intensiv Angel-helg, men mannen er nok glad for at jeg har tatt unna maratonet når han ikke har vært hjemme. :ler:

I henhold til beregningene på barnimagen.com har jeg forresten termin 9. juni. Flere sommerbarn her inne takk!! Og med det sender jeg en oppfordring til å utnytte mennene deres i det som er igjen av helgen!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye!

Kjempegode nyheter :D

Må ellers si at jeg er helt enig med deg om at reklamene de viser før Pirates-filmen ikke passer inn. Jeg reagerte veldig på det.

Ellers er Johnny Depp bare helskjønn og veldig vittig.

Ønsker deg en fin uke :wink:

Klem ny dag (13+1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kaktus!

Endelig mandag!! :roll:

Er så fornøyd med hver dag som går - det nærmer seg mer og

mer den tiden det er greit å fortelle verden den store nyheten...

Håper alt står bra til og at du får en STRÅLENDE uke!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen ny dag - ha en fin uke du også!

Og jeg er så enig med deg tomine28 - kunne ønske disse første ukene bare raste av gårde så jeg kan fortelle alle rundt meg den store nyheten. Sitter faktisk og dagdrømmer om hvordan jeg skal fortelle det til omverdenen (litt teit, I know, men litt gøy også) - som svigerinnene mine for eksempel (som har mast om å bli tanter i flere år nå). Alle ungene på sida til mannen min er i skolealder, så en baby vil nok gjøre dem helt tussete...

Ringte legen min i dag, og hun mente at jeg skulle vente med å komme dit, og heller beholde timen jeg allerede har for vaginal ultralyd, slik at jeg får graviditeten bekreftet der, hos en ekspert. Helt greit for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

GRATULERER, KAKTUS!!! Så morsomt! :D

Merker du noen symptomer enda (litt nysgjerrig skjønner du, for jeg er selv prøver i prøveperiode 3)? Synes jeg kjenner symptomer hele tida jeg (ikke akkurat nå da, for nå har jeg mensen...)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, litt symptomer er det! Løper veldig ofte på do, ømme pupper (spesielt brystvortene), et slags "trykk" i underlivet - og noen kvalmebølger på morgenen, men de går heldigvis fort over. Synes det er godt med noen symptomer faktisk - så jeg vet at jeg ikke innbiller meg hele greia! Skal bli godt å få det bekreftet neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm - får vel se å få oppdatert litt her, selv om det ikke har skjedd så mye akkurat. Går bare og venter på at det skal bli neste torsdag, så jeg kan få bekreftet graviditeten... Og håper med hele meg at alt skal gå bra og at jeg får lov å beholde det lille knøttet som vokser inni meg. Skulle gitt mye for å hoppe frem til uke 12!

Har hatt en del smerter i magen/underlivet de siste dagene, men ettersom jeg forstår er det helt vanlig ettersom livmora strekker seg.

I dag måtte jeg også ringe blodbanken og si ifra at jeg ikke kan gi blod lenger - satt på karantene til sommeren 2005 en gang! Det var veldig rart å si det høyt i telefonen til et annet menneske at "jeg er gravid"! :o

Det som plager meg mest om dagen er at jeg har mistet den lille treningsmotivasjonen jeg en gang hadde. Kommer meg bare ikke ut døra lenger når jeg har kommet hjem fra jobb. Svømmer en gang i uka, og danser selskapsdans en gang i uka, men må nok finne på noe annet i tillegg. Er bare utrolig lei av å trene på treningsstudio, så jeg tror jeg sier opp medlemsskapet mitt og ser meg om etter andre alternativer. Har litt lyst til å investere i en maskin hjemme, som jeg også kan trene på når jeg blir svær, og etter fødselen. Kanskje en sånn Nordic Elliptical som de har her: http://www.mobech.no/? Vi får se.

Ellers har jeg begynt å tenke på hva jeg skal og ikke skal spise og drikke nå. Prøvde å legge ut en egen tråd om det, men det var dårlig respons ja... Kanskje dere jenter som besøker meg her inne har noen råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis og drikk det du har lyst på. Kroppen sier i fra om den ikke liker det. Det som er viktig er å kutte ned på koffein. Det er også det eneste jeg har brydd meg med. Men har drukket masse vann eller sukkerfri saft.

Og så er det jo alt dette som ikke er behandlet som man ikke bør spise. Dvs røkelaks, gravet laks, gravet kjøtt i det hele tatt, muslinger og ikke gjennomstekt kjøtt.

Tror ikke det er noe mer jeg har tatt hensyn til. Jeg har spist det jeg ville. I alle fall før jeg fikk kontrollert blodsukkeret og måtte kutte ned på det. Men det trenger du ikke bry deg med før du evt får beskjed om det.

:ler:

Jaja, det er ikke lett å miste treningslysten. Jeg gjorde akkurat det samme de første ukene. Jeg hadde nettopp kjøpt semesterkort på treningssenteret og orket å bruke det ca tre ganger... *stønn* Skulle gjerne trent litt mer. Gleder meg til å bli litt aktiv igjen etter fødselen. Ser virkelig fram til å gå på trilleturer og kanskje få trent litt ellers også. Tenker også på om vi skal være med på babysvømming for å komme meg litt i basseng... Men den tid den sorg!

Lykke til med 'avleggeren' i magen!! :blunke:

Klem Magnhild

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...