Gå til innhold

En liten kaktus på vei...


Kaktus

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvordan mine telepatiske evner er lillen, men her kommer det en dose svangerskapskvalme!! :kvalm:

Mannen min synes faktisk at denne type dans er skikkelig morsom, og han overrasket meg stort i begynnelsen med at han faktisk har skikkelig takt og lærer veldig fort. Hvem skulle trodd det når du ser han på et diskotekgulv.... :ler:

I dag er jeg hjemme... Har blitt fullt sykmeldt og fått beskjed av legen om å ta det med ro en stund og lytte til signalene kroppen min gir meg. Det er alltid lettere å si sånt til andre enn å faktisk ta det til seg selv!

Jobben kverner i hodet mitt, men jeg er bare nødt til å legge det fra meg og stole på at kollegene mine kan fikse det! Er det ikke rart hvordan en liksom får for seg at det er et nederlag fordi man ikke får gjort jobben sin? Fornuften sier at en selvsagt må tenke på seg selv og barnet, men likevel føles det som jeg svikter...

Det som er kjipt er at jeg mest sannsynlig går glipp av julebordet i kveld... :( Fikk beskjed om at jeg var velkommen til middagen, men hvis jeg skal dømme etter formen i går kveld, har jeg ikke sjangs. Lurer på om jeg kan ha dratt på meg noe magevirus også, for nå er det skikkelig ille... (skal spare dere for detaljene...)

Uansett - tilbringer nok dagen på sofaen tenker jeg, med en god bok. Får prøve å få i meg litt mat også. Og hvis jeg orker skal jeg så smått begynne å pakke inn julegaver. :nisse: Har igjen julegaven til Kaktusmannen, men først må jeg bli såpass bra at jeg orker å komme meg ut i butikkene...

Bordet vi skulle ha på IKEA var selvsagt utsolgt... Bomtur - men vi får prøve igjen etter jul. Typisk vår uflaks, så fikk de det vel inn igjen dagen etter at vi var der.

Og nå holdt jeg helt på å glemme - jeg fikk høre hjertelydene til nurket hos legen i går, det var en helt vidunderlig lyd! Plutselig hørte jeg tydelige dunk-dunk-dunk der inne! Så lenge jeg vet at nurket har det bra, er det ikke så farlig med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du blir fort bra igjen, Kaktus! :D

Selv har jeg en syk mann på sofaen. :( Jeg har pakket han inn i kosepleddet, tyllet i han vitaminer, te, hostis, saltvannoppløsning for nesa, satt snytepapir ved siden av han, gitt han solhatt, lagd mat og plassert laptopen på fanget hans. :hoho:

Blir litt hønemor. Senere bærer det avgårde til svigers for å låne kakemann former og kjøkkenvekt. Da kan mammen få trøste seg med kakemenner i kveld. (Noe han ELSKER!) :ler:

Ellers så ønsker jeg deg, Kaktusmannen og lillekaktus en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen blir så syke som mannfolka vet du Saeria! :ler: Godt at han har deg til å ta vare på seg! Er jo litt stas å skjemme de bort også når de ligger der og synes synd på seg selv... :blunke:

Takk for helgehilsener fra bizzy og Jinx også!

På fredag kveld stakk jeg innom på julebordet med jobben, men det ble et heller kort besøk... Smakte litt på maten og pratet litt med alle, før jeg dro hjem til sofaen igjen. Men koselig bare å ha vært der - og alle forsto siden jeg er sykmeldt og formen ikke er på topp. Noen av de andre hadde visst derimot tatt den helt ut og holdt på til de små nattetimer.

I helga har jeg sovet mye og fått vasket resten av huset. Fy søren så god plass man får i skapene sine når man rydder opp! Også er det så koselig når det lukter såpe i hele leiligheten. Kaktusmannen er en knupp og tar de tyngste takene, og det er så mye koseligere når vi ordner heimen vår sammen!

På lørdag var vi ute en liten tur for å få på mannen noen dongeribukser, noe som resulterte i en litt morsom episode. Jenta i butikken klarte ikke å slutte å snakke om hvor deilig rumpe mannen min hadde i den buksa, også rødmet hun og begynte å unnskylde seg... :ler: Synes det var morsomt jeg og mannen min tok det som et kompliment. Og gikk ut igjen med tre bukser... :wink:

I dag har jeg brukt dagen til å komme i gang med julekortskrivingen, og de fleste julegavene er nå pakket inn. Dukket opp to gaver som jeg hadde håpet å unngå, men det var tydelig at de hadde tenkt å kjøpe gaver til oss. Så da får jeg legge hodet i bløt for å finne på noe til dem, uten at det koster så altfor mye.

I dag er jeg forresten 14+3 - dagene går veldig fort nå. I morgen skal jeg på buksejakt for å finne noe som er behagelig å ha på seg, men drøyer nok mammaklærne enda litt til. Gleder meg til å få mage, og håper at den begynner å vise seg om noen uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg helga gitt! Kaktusmannen jobber fra 7 til 22 om dagen, så han ser jeg ikke mye til. Han skal jobbe hele helgen også, så derfor tar jeg bilen i dag og reiser hjem til mamma og pappa en tur. Der er det dårlig med Internett-oppkobling, så dere får ha en fin helg jenter - vi ses til uka! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, gratulerer med kaktusspire i magen, og til og med termin på bursdagen min! :) Håper du får en veldig fin jul!

Hilsen fra Ingvild :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du hjemme igjen nå?

Håper du har hatt en koselig helg hos mammaen!

Sexy rumpe ja!? Jasså...

Stakkars hjelpedamen! Ble sikkert veldig flau... Men det hjalp henne med salget i det minste! :ler:

Så hyggelig at du fikk til å stikke innom en tur på julebordet.

Har du enda ikke snev av mage? Eller er den bare for liten for mammaklær?

Mandags-klem fra Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for helgehilsen meta!

Og kjempekoselig å se deg her inne ostengi - velkommen tilbake skal du være! Skal gjøre mitt beste for at det klaffer på bursdagen din!

Jada, nå er jeg tilbake lillen - og til og med tilbake på jobb. Hadde en fin og avslappende helg hos mamma'n min!

Mobber fortsatt mannen min for rumpa hans i de buksene ja... Hi, hi... :ler:

Fikk også spørsmål når jeg kom tilbake på jobb i dag om hvor det ble av magen min, for det er ikke særlig synlig enda...

Gleder meg til jeg får skikkelig mage jeg da, men for å legge på meg må jeg kanskje slutte å kaste opp også?? Satser på at jeg begynner å ese ut etter jul! I mellomtiden har jeg funnet en bukse med bred strikk og snøring øverst i livet som passer perfekt. Kikket litt på mammaklær i helga, men de er jo størrelse elefant med en gang, og dit har jeg igjen et stykke...

Tilbake på jobb i 50 % i dag ja - skal være her noen timer hver dag denne uka og neste, også er det jo juleferie. Skal ha fri helt fra julaften til og med den 4. januar, så da skal jo det gå greit.

I går bakte jeg kokosmakroner og sjokoladerisboller til jul. Men når kaktusmannen kom hjem forsvant det på mystisk vis noen kaker, så det spørs om jeg ikke må lage en ladning til med sjokoladeboller hvis det skal bli igjen noe til jul...

I dag spår de snø og kaldt vær til jul - jippiiii! Vil ha ordentlig vinter i jula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Akkurat de samme kakene jeg har planer om å bake når jeg er ferdig med eksamen. Må hjelpe mamma litt med å bake, ellers frykter jeg det blir utrolig lite julekaker i år. :) Skulle jo bare mangle om jeg skulle hjelpe til litt også da! Jeg har siste eksamen på fredag så da er det endelig juleferie for meg!

Hilsen fra Ingvild :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Kaktus! Må jo sjekke innom dagboka di for å se hvordan det står til med deg og den lille spiren. Kan skjønne at du gleder deg veldig, og at du venter i spenning på kulen på magen. Den kommer nok, vær du sikker, den har i alle fall kommet på meg nå, og bare vent til etter jul... :lol: Da ser jeg nok ut som Lille Trille... :ler: Men, det er deilig å kjenne at det vokser og gror der inne. Nyt opplevelsen, jeg er sikker på at kvalmen gir seg, og at du kommer til å ha et fantastisk svangerskap videre. :wink:

Masse klemmer fra

Ruby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:evil: Jeg hadde skrevet et langt innlegg, også krasjet maskina mi og alt forsvant... :evil:

Ha en riktig god juleferie ostengi!

Takk for hilsen Ruby - måtte le når jeg så for meg en gravid Lille Trille :ler: Ha en fantastisk jul med nurket i magen!

Takk for julehilsen Mayamor - nå begynner jeg å glede meg masse til jul!

Nå krysser jeg fingrene for at kvalmen er på retur - denne uka har jeg bare kastet opp noen morgener, og er egentlig ganske bra bare jeg får gjort det unna.

I helga er jeg helt alene, for Kaktusmannen har reist til mamma'n sin for å hjelpe henne med det siste før hordene setter inn på tirsdag. Så jeg koser meg med baking og julepynting mens det snør og blåser ute. Koselig innevær! Har bakt en ny ladning med sjokoboller og marmorkake. Det siste er jo ikke julekake da, men det var det jeg fikk lyst til å bake!

På torsdag fikk jeg og en venninne med oss Love Actually på kino - kjempekoselig underholdning en ettermiddag før jul. Det eneste minuset var alle fjortisene i salen som ikke klarer å holde kjeft. :evil: Og jo mer andre hysjer på dem, jo tøffere er det å komme med høylytte kommentarer. Hvorfor er det ikke vakter i salene som kan kaste ut folk tro??

Ellers går jeg i en skummel gravidtåke om dagen, og glemmer over en lav sko. Her om dagen kjørte jeg tre turer på t-banen før jeg kom på at jeg ikke hadde stemplet dagskortet mitt... :o Og kinobillettene hadde jeg bestilt til feil dag...

Ja, ja...

Ønsker dere alle en riktig god juleinnspurt! Bare 4 dager igjen til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for at du tenker på meg, i boka mi! :P

Vil ønske deg en God jul!

Håper magen er nogen lunde fin, så du kan nyte all den gode maten i tiden fremover...

Juleklem fra Lillen :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige julehilsener!

Nå stikker jeg på juleferie, og skal isolere meg fra nettverdenen i over en uke... :wink:

Håper dere alle får en kjempefin julefeiring med de dere er glad i - også ses vi i 2004!

Juleklem fra Kaktus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...