Gå til innhold

En liten kaktus på vei...


Kaktus

Anbefalte innlegg

30+6

Takk for påskehilsener!

Har ikke vært noen runde med påskehilsener enda jeg da - for jeg har egentlig ikke registrert at påsken faktisk har begynt enda... Skal jobbe mandag og tirsdag før jeg setter kursen mot hytta og påskefjellet. Kaktusmannen skal jobbe hele påsken, så han får klare seg i byen på egenhånd stakkar!

Er gressenke i dag også - mannen har reist hjem til foreldrene sine en tur. Jeg orket ikke å være med, for jeg skal kjøre langt på tirsdag, så i stedet benytter jeg tiden til å sitte foran dataen og laste ned og brenne musikk til bilturen min! Kom meg akkurat ut av pysjen - men det spiller liksom ikke noen rolle når det silregner ute... Jeg forlanger skikkelig sol og påskevær innen onsdag!! :evil: Har bestilt en stor grop i snøen i hytteveggen og jevnlig påfyll av kakao og appelsiner - så det er best at det blir sol!

I går var jeg på kino og så Hidalgo med Viggo Mortensen. Filmen var bra den - kanskje litt langdryg til tider. Nurket sparket i alle fall ivrig inne i magen underveis, men heldigvis var det ikke ekstremt høy lyd og musikk på denne filmen.

I morgen er det ny legekontroll - vet ikke om jeg skal begynne å gå oftere nå jeg? Blir i alle fall spennende å se hvor mye jeg har lagt på meg nå (om smågodtet fra i går har satt seg enda) og hvordan verdiene mine er. Føler meg i bra form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Det hørtes ikke bra ut med din søster... :trøste:

Men hva skjer med din søster nå da?

Blir det noen ekstra oppfølging fra legen?

Krysser fingrne for at det går bra.

Håper bestillingen din slår til med finvær i påsken.

Mye triveligere å hive barna ut for å leke da... :wink:

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i boka mi!!! Koselig! :vinke:

Tenkte jeg skulle dele litt av solskinnet vi har her nord med deg!

Nyt det!!! :)

Jeg har nettopp kommet fra tur og jeg kjenner at det svir i øynene etter å ha sittet i bålrøyk og sittet mye uten solbriller.

Vil jo ikke ha sånne hvite "brillerundinger" rundt øynene, så da får jeg lide litt når kvelden kommer :ler:

Ser du har termin den 09. juni..

Etter at jeg var på UL fikk jeg termin 30.juni mens min "menstermin" er 8. juni.... :klø: (opprinnelig trodde jeg at mensterminen var ca 12. juli, men så har kroppen min spilt oss et puss...)

Kanskje vi får omtrent på likt???

Jeg får innstille meg på at babyen min kommer de 30.06, men ha sykehusbagen pakket i god tid før.

Bittelille ligger så langt over på Symfysemålet, at jeg har ganske stor tro på at det er den 8. juni som er rett dato.

Men leger tror jo visstnok blindt på UL-terminen, så da så :roll:

Blir hvertfall spennende å følge med deg!

Nyt solskinnet jeg sendte da!!!

God påske til deg også!

Klem fra Smurfa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+1

Venter fortsatt spent på den sola jeg Smurfa - men det er tidsnok at den kommer i morgen altså! Takk for forsøket og koselig hilsen - kos deg videre på verandaen du! Også satser jeg på at det blir baby tidlig i juni på oss begge!

Bare raskt innom her for å ønske dere alle en riktig GOD PÅSKE!

Er supertravelt på jobb i dag siden alle skal ha gjort alt før de tar ferie - så det blir ikke mye tid til KG nei...

Var til legekontroll i går, og alt ser bra ut. Babyen ligger med hodet ned og det er masse liv. + 11 kilo nå, så det begynner å hjelpe på!

Når det gjelder søsteren min skal hun på sykehuset hjemme i dag, også blir hun nok henvist videre til Rikshospitalet til eksperter der - for å ta fostervannsprøve for å se om fosteret er smittet. Hun er satt på antibiotika for å ta knekken på sykdommen hos henne, også er det bare å krysse fingrene for at nurket har sluppet unna. Legen tok også en ekstra toksoplasmose-prøve av meg i går for å være på den sikre siden, selv om hun har tatt to allerede. Et lite tankekors at ikke alle leger tar disse prøvene lenger...

Takk for omtanken Mayamor!

Om noen timer setter jeg kursen mot påskefjellet - og det skal bli så deilig med noen fridager! Og blir det ikke det finværet jeg har bestilt, så skal jeg nok klare meg inne med en god bok og masse sjokolade også jeg! Skiturer blir det nok ikke uansett, men har planer om å gå noen lange turer på skogsveier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Her hos meg er det overskyet i dag, så jeg håper at sola har tatt seg en tur innom dine hjemtrakter...

Dersom det er der den har "gjemt seg" får du nyte den til fulle! :kul:

Fortsatt god påske!

Klem fra Smurfa :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Jeg kjente ikke igjen dagboksiden.

Din dagbok var havnet på side 2...

Ville bare ha deg fram igjen på side 1...

Er bare en aller raskest tur innom (bare nå ble den litt lenger...) :ler:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt alene på påskefjellet?? :o

Eller er du kanskje hjemme nå?

Hadde aldri turt å være på hytte alene jeg...

Det er sikkert deilig med litt alene-tid for den som tør! Jeg håper du fikk masse sol, og masse kakao!

Hvor langt er søsteren din på vei?

Hva skjer med baby med Tox. egentlig?

Kan sjekke på nett selv egentlig, jeg... :wink:

Jeg krysser fingrene for henne og barnet.

Håper du har det bra, Kaktus!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener mens jeg har vært borte Smurfa, Kallorilla, Mayamor og Lillen!

Takk for at du skubbet meg oppover Mayamor - kan jo ikke ha noe av å være på side 2... :wink:

Neida Lillen - har ikke vært helt alene på påskefjellet, bare den første natten. Så kom resten av familien etter (mor, far, søster, svoger, nevø og bestemor), og freden var over for denne gang! :ler: Går greit å være der alene, bare det ikke blir for lenge - er mange rare og ukjente lyder...

Søsteren min er 14 uker på vei, og forhåpentligvis blir det fosterprøve denne uka. Etter det jeg vet er det stor sjanse for skader på sentralnervesystemet og blindhet HVIS babyen er smittet - noe jeg krysser armer og ben for at den ikke er!

:klem: til deg også!

Sol ble det i alle fall i påskeferien - og masse snop og appelsiner! Fikk to kjempefine dager i hytteveggen, og når det ikke var så fint vær, fikk jeg strikket masse og spilt spill! Er så gøy med sånne ting som en ikke tar seg tid til ellers. Også har jeg fått masse tid med nevøen min på 2,5 som er utrolig morsom om dagen. Hvis nurket vårt blir halvparten så søt, skal jeg være fornøyd i alle fall!

I dag var det tilbake på jobb - er trått nå ja... Sliter litt med å få sove godt om natta - det verker i hofter, må opp og tisse, magen krangler osv. Men på dagtid er formen bra. Har en del kynnere, men de er ikke vonde.

Og på torsdag begynner vikaren min - så da skal jeg lempe masse over på ham - he, he... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+4

Og vips så var det snart helg igjen! :hoppe: Denne uka har gått kjempefort, men det er jo bare bra det.

Er ganske hektisk på jobb nå, for vikaren min begynte i går, så nå blir det masse opplæring. Bare 4 uker til jeg skal ut i permisjon! :o

I dag skal jeg kjøre langt for å være med på et utdrikningslag for en venninne i morgen, så det blir nok gøy. Får ikke vært med på alle aktivitetene - som f.eks. paintball - men skal gjøre mitt beste som heiagjeng! Er litt viktig å være med på utdrikningslaget siden vi mest sannsynlig ikke får kommet i bryllupet den 5. juni. Blir litt for nærme terminen er jeg redd når det er nesten 4 timers biltur og 2 timer til nærmeste sykehus. :cry:

Kaktusmannen skal også på utdrikningslag i helgen for brudgommen - og de setter kursen til København med fly og skal være der hele helgen. Det blir nok billig.... :-?

Ha en riktig fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på tur og på utdrikningslag, Kaktus!

Og ha en strålende helg! :D

Og så håper jeg du sover bedre om natten... :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Det var tur for et utdrikningslag... :o

Masse penger i gjengen eller...?

Kos deg i helgen.

Ikke lenge til termin nå... :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+2

Hm - dagene har visst bare løpt fra meg, og jeg har nesten ikke vært inne på KG i det hele tatt... Får ta en liten oppsummering da!

I går ble jeg 50 % sykemeldt, på grunn av konstante og vonde kynnere de siste ukene og dagene. Legen min ville helst sykemelde meg 100 %, men siden jeg må lære opp vikaren min, MÅ jeg faktisk være litt på jobb. Men jeg skal slappe av så mye som mulig ellers - vil jo ikke føde riktig enda da... Passer bare på å prioritere når jeg er på jobb og gjør bare det jeg MÅ.

Sover sånn passe godt om natta - sliter med luftsmerter (på grunn av den irritable magen min), halsbrann og vonde hofter. Men ellers er ikke formen så verst da! :wink:

Rart og tenke på at det ikke er så lenge igjen nå - plutselig er det ikke så langt fram lenger - enda det virket som en evighet for en liten stund siden. Må snart begynne å tenke på å vaske ut av sengeklær osv til minsten, og sette opp stellebord og gjøre litt klart. Og når skal vi hente vogna da mon tro?

Utdrikningslagene i helga gikk veldig bra, vi jentene koste oss på lørdag med følgende aktiviteter:

Bruden ble hentet kl. 08.00 til dekket frokostbord. Så dro vi til Hydro-stasjonen der hun jobber, og hun ble satt til å pynte en marsipankake som hun deretter skulle selge til høystbydende. 200 kroner fikk hun - ikke verst! Deretter bar ferden til Beitostølen der alle (med unntak av meg) fikk prøve seg på air-board (aker på magen på en oppblåstbar madrass ned slalomhengene), og det var visst skikkelig moro (var for mye snø til paintball). Pizza på Peppes med gaver fra alle sammen gjorde godt etter leking i snøen. Etter dette måtte jeg si takk for meg, mens de andre dro inn på fjellet til ei hytte der badestampen sto ferdig oppvarmet. Jeg kunne ikke bli med dit fordi man må bruke snøscooter for å komme dit, og på dårlig føre blir det for mye risting når man er vel 7 måneder på vei.

Gutta hadde også en topp tur til Danmark og Køben - var i Tivoli og fikk sett mang en bar på innsiden :wink:. De hadde spart til turen i lang tid, men det ble nok dyrere for noen enn for andre ja... Kaktusmannen hadde heldigvis tatt det nokså med ro og kom hjem nogenlunde oppegående... Men brudgommen derimot mente at formen nok var på topp om en ukes tid... :ler:

Var innom svigers i helga og fikk sett på vogga vår også - den blir bare utrolig fin!!!! :-) Svigerfar er fantastisk flink, og den var bare helt perfekt i form og med utskjæringer i hodegjerdet. Blir i alle fall helt unik, og jeg gleder meg så fælt til å få den hjem og sette den inn på soverommet.... :hjerter:

OK - dette blir langt, men sånn går det når oppdateringene er uregelmessige! Også må jeg også få beklage at det har vært dårlig med besøk i dagbøkene i det siste... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kom mannen hjem med roser og hvite kalaer... :hjerter: Ingen anledning - han mente bare at jeg fortjente det fordi jeg har blitt sykemeldt og bærer på nurket vårt! Er litt glad i den mannen ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kaktus!

Tenkte jeg måtte titte innom dagboka di, og sende deg en liten hilsen. Du har jo termin en dag før bursdagen min du. :wink: Tiden går så altfor fort når man går gravid, og før du vet ordet av det så har du nurket i armene dine. Gled deg, det er en fantastisk følelse. Det lille vidunderet mitt ligger i sengen sin nå og sover, og han er verdens søteste. Jeg kan se på ham i timesvis, og bare glede meg over at han er til. Å bli mamma er det største som har skjedd meg.

Lykke til videre i graviditeten, ikke stress for mye, bare kos deg med den lille inne i magen, og husk å prate til ham/henne, det liker de godt!

Klem fra

Ruby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å så koselig Ruby - gleder meg bare enda mer når jeg leser sånt!

Håper du også hadde en fin helg pondusa!

34+0

I helga begynte jeg å vaske litt sengetøy og babyklær til nurket - og fant ut at jeg kanskje må ut og shoppe litt nå... Har holdt igjen ganske lenge, men nå trenger jeg faktisk en del! Kaktusmannen fikk satt opp stellekommoden, også kunne jeg legge søte, små plagg ned i den... :hjerter:

Har også fått ryddet masse i helga - sortert i esker og ryddet bort vinterklær. Mannen har satt opp markise på balkongen og lagt på nytt "gressteppe" - så vi innviet årets balkongsesong med pølsegrilling på lørdag i nydelig sol. Deilig!!

Kynnerne er fortsatt plagsomme, så jeg foretar meg ikke mye om dagen. Bare en liten tur på butikken gjør at det strammer godt i magen og jeg må ta pauser hele tiden. Føler at jeg begynner å få en slik gravid-vagge-gange nå! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+2

Hos fødselslegen i dag - har hatt skikkelig vonde menstrasjonssmerter i går og i natt, og i dag tidlig var det blodblandet slim... Fikk time på dagen heldigvis, for de nevnte at det kunne være modningstegn... :o

Alt så heldigvis bra ut, men kynnerne mine har påvirket livmorhalsen min, så den er veldig kort. Gjennomsnitt var visst 6-7 cm, og min var 3,5. Så han mente at når fødselen satte i gang, kunne det gå fort. Men det er jo ikke så dumt da! Men det haster ikke, for jeg er IKKE klar enda!!

Jeg var også i tvil fordi vi egentlig har planlagt tur til svigers i helga, men det er ca. 2 timer unna nærmeste sykehus - og det frarådet legen på det sterkeste, så da blir jeg hjemme! Er jo ikke noen vits i å ta noen sjanser nå, selv om det ikke nødvendigvis betyr at jeg kommer til å føde før tida.

Handleliste over det vi må få kjøpt ganske snart:

- Bilsete

- Badebalje

- Noen flere bodyer i små størrelser

- Madrass til vugga

- Dyne

- Hente vogn

er vel det jeg kommer på i farta...

Kansje jeg burde begynne å tenke på hva jeg skal ha i sykehusbagen også? Sånn for sikkerhets skyld... For hvis jeg gjør alt klart, kommer jeg sikkert til å gå over tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje lurt å gjøre klar bagen ja...

Det er jo typisk at når du har alt klart...så skjer det ingenting! :wink:

Og siden du ikke er klar... :sjenert:

Håper modningen skjer i et sunt og gradvis tempo fremover, slik at fødselen blir en lek for deg! :-D

ALLTID koselig å lese hos gravide som nærmer seg... :D

Helge-klem fra Lillen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper modningen skjer i et sunt og gradvis tempo fremover, slik at fødselen blir en lek for deg! :-D

Ja takk lillen - gjerne det!

Jeg har i alle fall laget en liste over hva som kan være kjekt å ha i bagen - så er jeg litt mer klar...

Var på en liten shoppingrunde i går og fikk handlet inn følgende:

- madrass til vogga

- laken til vogge og vogn

- tisselaken

- to dyner til vogge og vogn

- et søtt fleeceteppe

- sengesett til vogga

- en liten lue til å ha med på sykehuset

Så også på bilseter, men må tenke litt mer på det før vi handler tror jeg. Er usikker på om vi skal ha med base i bilen eller ikke.

Det er moro å gå i baby-butikker da, det er jo så mye fint!

Men etter nesten to timer sa kroppen min stopp, da strammet det så hardt og vondt i magen at jeg nesten ikke kom meg til bilen.

Kaktusmannen er ikke glad for å måtte reise fra meg i et døgn nå, men noen må jo hente vogga da. Skal sitte i godstolen og se på TV jeg tenker jeg, og strikke og lese.

Også skal jeg og en venninne lage bryllupsinnbydelser med stempling, og det er jo alltid gøy.

Ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...