Gå til innhold

En liten kaktus på vei...


Kaktus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

35+1

Min første dag som hjemmeværende!

Ble sykmeldt de siste to ukene før permisjonen i går, så nå skal jeg ikke på jobb på veldig lenge... Fryktelig rart, men litt godt også. Sliter fortsatt med mye kynnere, og det er litt tungt til tider. Legen min mener at denne ungen kommer til å komme for tidlig, så jeg får nyte avslappingen mens jeg kan. Og hvis jeg blir gående to uker på overtid, skal jeg slå henne i hodet med noe hardt... :wink:

Nå står vogga i stua og bare venter på at det skal komme noen å ligge i den - den ble bare så utrolig fin! Skikkelig familiearvegods som jeg gleder meg til å ta i bruk. Den er ganske stor så vi kan bruke den en god stund, med utskjæringer i hodegjerdet og årstallet i fotenden.

Nå skal jeg sette meg ned og se litt på film før jeg begynner med dagens oppgaver - sette inn bilder i album og rydde litt her. Lånte "The divine secrets of the Ya-Ya sisterhood" av en venninne i går, er litt spent på hvordan den er siden jeg leste boka for bare noen uker siden.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kaktus!

Måtte innom for å se hvordan det sto til med deg og den lille kaktusen. Ser jo ut som om dere har det helt topp. Det begynner jo å nærme seg veldig nå, tipper at du gleder deg masse og at forventningene er store. Gled deg Kaktus, det er så fantastisk!!! Ingenting er som å endelig få holde babyen din i armene dine. Lykke til videre, jeg følger spent med!

Klem fra

Ruby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+0

Oi - lenge siden forrige oppdatering...

Tusen takk for hilsener fra Hulderjenta og Ruby! Koselig at noen kommer på besøk og hilser på!

Nå har jeg vært hjemmeværende i en uke, og det har så langt vært deilig. I alle fall nå som været er så fantastisk. Har store planer om å sette meg ut på balkongen om ikke så lenge.

Men på fredag ble jeg tatt skikkelig på senga. Jeg hadde avtalt med to venninner at vi skulle møtes hos en av dem på kvelden for å skravle litt, siden det nærmer seg termin for meg osv. Det passet fint for meg, for søsteren min som skulle komme på besøk i helga, kunne ikke komme før på lørdag, så jeg hadde ingen andre planer for fredagen.

Gjett om jeg ble overrasket da jeg kom ned dit og det viste seg at det var ikke bare de to venninnene mine som var der, men flere andre venninner - og søsteren min! De hadde i lengre tid planlagt å overraske meg med en skikkelig babyshower - så det var masse gaver til meg og babyen - også fra en del venninner som ikke hadde mulighet til å være der. Ble helt rørt jeg!! :hjerter:

Vi fikk så utrolig mye fint til babyen - masse nusselige, små babyklær som nå bare ligger her og venter på å bli tatt i bruk! Og til meg hadde de spleiset på gavekort på fotpleie og hudpleie, så nå skal jeg ringe og bestille timer til litt selvluksus!

Føler meg utrolig heldig som har så gode venninner! :klem:

På lørdag ble det en liten tur til byen i det fine været, litt shopping (men altfor varmt inne i butikkene på en lørdag) og lunsj ute i solen på Kirkeristen. En perfekt dag som ble avsluttet med grilling på balkongen på kvelden!

Og i dag har jeg og Kaktusmannen 1 års bryllupsdag! :kline: Tenk at det allerede er et helt år siden... Tenkte at vi skulle feire med å dra og hente barnevogna vår og lage en god middag her hjemme som vi kan nyte ute i det herlige været. Eller hva med å ta med en piknik-kurv med god mat og slå oss ned i en park et sted? Hm... Det må jeg tenke litt på...

Har så smått også begynt å pakke sykehusbagen. Fikk toalettmappe med alt det nødvendige av en venninne på fredag, så det var helt perfekt. Også har jeg vasket en del bodyer og andre små plagg som skal være med. Fikk en nydelig hvit, hel dress med blondehals som helt klart blir hjemreise-antrekk for nurket!

Nå skal jeg ut i solen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsdagen som var, Kaktus og Kaktus-mannen! :gratulerer:

:klappe:

Jeg håper dere storkoste dere, enten dere hentet vogn eller piknikkerte! :bryllup:

:hjerte:

Tror jeg hadde begynt å grine litt om noen venninner hadde arrangert surprise baby shower til meg en gang! :o :klappe:

Det fortjente du!

Ønsker deg en fin uke hjemme!

Og ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gratulasjoner lillen - vi koste oss med barnevognhenting og fajitas-middag på balkongen fordi det begynte å regne. Men det var kjempekoselig, og jeg fikk nydelige roser med kalaer av mannen min!

Det kom et par tårer på fredag ja - litt overveldende at noen ville gjøre noe sånt for meg...

36+2 i dag

Var til kontroll hos legen igjen i går - begynner å bli godt kjent på legekontoret nå som jeg går hver uke... :roll: Ikke noe nytt egentlig, har gått opp 17 kilo og begynner å samle på vann, men ellers bra. Mye kynnere, så legen min tror og mener at det blir et mai-barn. Men vi får se! Tipper jeg skal til kontroll neste uke og uka etter der også jeg...

I dag er det grått vær ute, så jeg skal slappe av inne - har egentlig ingen planer i det hele tatt. Strikke litt kanskje, eller finne frem igjen bildebunken og albumene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen i boka mi!!!

Det er så koselig. :hoppe:

Ble helt overveldet da jeg leste om babyshoweret som venninnene dine hadde laget i stand.

Så utrolig koselig og totalt uventet!!!

Hadde nok grått selv, om jeg hadde opplevd noe slikt! :)

Jeg var hos legen i dag, og skal bli henvist til ny UL.

Både pga usikker termin og pga legen fant ikke ut hvordan Bittelille lå...

Det var meget ubehagelig å ligge der å bli klemt lenge og vel på magen... :-?

Er veldig glad for at jeg får ny UL!

Er etter UL-termin 33+2 uker på vei i dag. (36+3 etter menstermin)

Blir spennende å se om du får mai-/ eller junibarn.

Klemmer fra Smurfa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å spørre om en ting jeg har lurt på;

Hvordan gikk det med din søster som fikk positiv toxoplasmose-test?

Har hun fått noe svar på de nye testene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg jo helt glemt å skrive noe om her Smurfa - takk for påminnelsen!

Søsteren min var på Rikshospitalet og tok fostervannsprøve for et par uker siden - og den var heldigvis negativ! Så babyen var ikke smittet, så nå går alt så mye bedre, og hun gleder seg over å være gravid igjen. Fikk utrolig god behandling på Riksen, og kommer nok til å få oppfølging der også etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor spennende dette skal bli...

Skal ikke være så "mistenksom" ennå, men etter hvert blir jeg nok det...når du ikke skriver på en stund. Er veldig spent på om det blir mai-barn! :Nikke:

Hva ønsker du selv? Er du lei, eller vil du gå lenger...?

:danse:

Fint å høre om søsteren din :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal passe på å komme innom her med jevne mellomrom jeg lillen - så det ikke blir altfor spennende!

Hadde ikke hatt noe imot et mai-barn egentlig jeg - en uke eller to før termin hadde egentlig vært helt perfekt. Siden jeg har vært sykemeldt to uker ekstra, har jeg jo fått litt tid hjemme først også. Men nurket kommer vel når det kommer!

Er forsåvidt ikke noe lei enda - men gleder meg masse til denne lille personen skal bli en del av familien vår!

I går ble dagen tilbrakt med kongelig bryllup og Idol fra sofaen - ikke verst måte å tilbringe en fredags ettermiddag/kveld. Felte noen tårer da brudgommen gråt ja... Ellers må jeg bare si at Märtha var skikkelig stilig både i kjole og på håret! Og i dag må jeg vel se på Grand prix - er litt tradisjon det der... :roll:

I dag har vi vært og sett på digitalt videokamera, og har nok funnet hvilket vi vil ha. Sparer også nesten 2000 ved å bestille det på Siba sine sider på nettet, så det skal jeg gjøre bare jeg får inn penger på kortet mitt igjen! Så får vi ta det andre kameraet etterhvert. På ønskelisten står også et minianlegg, så jeg bør vinne i Lotto i dag tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte digitalt videokamera til påske. Det nyeste til canon, betalte 5990,- via en nettbutikk. Sparte noen kroner der!

Angrer ikke i det hele tatt, skikkelig digg kamera!! :)

Ha en flott helg med grand prix, og en fortreffelig 17.mai!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Takk for hilsen i dagboken min! :klem:

Du verden som tiden flyr - synes nettop du testet positivt og nå er du i 37. uke! :o Lykke til med alt som skal skje - tilfelle jeg ikke rekker å si det før fødselen :wink:

Jeg ønsker deg

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17mai17mai17mai17mai17mai17mai17mai

17mai17mai17mai17mai17mai17mai17mai

17mai17mai17mai17mai17mai17mai17mai

17mai17mai17mai

hipphipphipphipphipphi

hurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurra

hurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurra

hipphipphipphipphipphi

17mai17mai17mai17mai17mai17mai17mai

17mai17mai17mai17mai17mai17mai17mai

17mai17mai17mai17mai17mai17mai17mai

17mai17mai17mai

Håper du får en riktig fin 17 Mai feiring!

Klem fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener fra pondusa, Hulderjenta og Lilletrollet! Ble skikkelig imponert over den 17. mai-hilsenen din Lilletrollet!

37+2

17. mai gikk stille og rolig for seg her i gården - orket ikke å dra ned til byen da det innebærer altfor mye folk og det er en umulighet å finne et sted å sette seg ned. Men hadde det koselig likevel med mannen og en god venninne - kjørte en tur, spiste is og koste oss med reker på ettermiddagen. Og fulgte barnetoget litt på TV da.

Ellers skjer det ikke mye om dagen - jeg går stort sett og tusler hjemme og ser mye på TV... :oops: Leser litt bøker og strikker også da, men det blir litt lange dager...

Nå skal jeg ut og gå meg en tur og ordne et par ærend - i litt skiftende vær med sol/overskyet/regn/vind. Liker ikke vind jeg...

Må finne en baby-gave til et vennepar som fikk ei lita jente 5 uker for tidlig i forrige uke, så det blir jo litt kos da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I natt drømte jeg forresten at jeg fødte... Vi fikk ei nydelig jente, men jeg kunne ikke huske noe fra fødselen + at jeg var hjemme igjen og oppegående som om ingenting hadde hendt bare noen timer etterpå... Bare en av mange merkelige drømmer jeg har hatt i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+0 i dag.

Går nå her fortsatt, så det begynner å spøke litt for den mai-babyen som legen min spådde oss... :wink: Skal til ny kontroll i morgen, så får jeg se hva hun har å si. Jeg har vel ikke helt trua på det selv heller, for det er fortsatt ingen tegn til noen fødsel annet enn de vanlige kynnerne og konstante menssmerter, spesielt om natta. Synes ikke at magen har sunket noe særlig, og den berømte slimproppen har jeg heller ikke sett noe til. Så jeg får smøre meg videre med tålmodighet! Uansett er vi foreldre om 4 uker og 2 dager.... :o

I dag har jeg vært flink og satt brøddeig, vaskemaskina er i gang, og så tenker jeg at det blir en tur ut i sola. Var kjempedeilig å sitte på balkongen med ei god bok i går.

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går så fort, vips er du mamma! :hjerter:

Håper den siste tiden av svangerskapet blir en fin tid og lykke til med den flotte opplevelsen du har i vente! :)

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen og at du stikker innom Kipa!

38+3

Nå begynner jeg å merke at det blir slitsomt å gå høygravid ja... Masse kynnere, sterke menssmerter (spesielt om natta) og vann i kroppen. Anklene mine ser ut som de hører hjemme på Michelin-mannen, og det gjør vondt å knytte nevene...

De to siste dagene har jeg også hatt endel brun utflod - kan dette være tegningsblødning tro? Hodet var visstnok i ferd med å feste seg sa legen min på tirsdag, så det er vel lov å håpe at det er noe som er i ferd med å gjøre seg klart??

Ja, ja - nok syting for i dag, det er jo faktisk en nydelig dag! Har tuslet en liten tur bort i parken og sittet der en times tid med boka mi, men på veien hjem ble jeg svimmel og kaldsvettet, så det er kanskje greit å ikke sitte for lenge i sola.

I ettermiddag kommer en venninne innom med siste sesong av Angel på DVD - så da har jeg noe å finne på de neste dagene - med mindre nurket skulle melde sin ankomst da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...