Gå til innhold

Tiden med lillemann i magen


Gjest Alabama

Anbefalte innlegg

Gjest Alabama

Er nok normalt at man får litt småpanikk når terminen begynner å nærme seg, uansett hvor lenge man har ønsket og planlagt barnet. Vi klarer oss nok! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jo ikke jeg gravid, men tenker fremdeles av og til om vi faktisk er klare for det store ansvaret som kommer :fnise: Tror ikke man er 100% klar for man vet ikke hva man går til før ungen er ute. Alle barn er forskjellige og man reagerer ulikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg husker jeg fikk litt sjokk med en gang jeg ble gravid også. Da tenkte jeg på alle de fine turene vi har hatt sammen og at vi ikke kan reise på langtur igjen på veeeeldig mange år. Nesten så jeg tenkte at vi kunne ha ventet et par år til.

Men nå gleder vi oss bare!!

Har ryddet og vasket i helgen og fått ut det store skapet på soverommet sånn at lillemann sin seng skal få plass. Har bestemt oss for Kili! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fritt for at vi begge to her har tenkt litt på det med reising i det siste, spesielt jeg :sjenert: Det kommer muligheter senere til det også :jepp: , og barn kan jo være med på tur de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Det er ikke fritt for at vi begge to her har tenkt litt på det med reising i det siste, spesielt jeg :sjenert: Det kommer muligheter senere til det også :jepp: , og barn kan jo være med på tur de også.

Ja, ikke sant? Man må bare reise på en annen måte og planlegge litt bedre! Eller vente til barna blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Jepp, 32 uker! Så i morra er det akkurat åtte uker til termin! :)

Formen er fin. Får vondt i korsryggen om jeg går for langt eller sitter for mye, men ellers er jeg ikke plaget. Har ikke behov for fysioterapi hvis det holder seg som dette. Har fortsatt mye kynnere, men jeg er mye mer komfortabel med det nå siden jeg vet at det ikke har påvirket livmorhalsen.

Ellers synes jeg lillemann begynner å ta litt vel stor plass nå. Er øm i ribbena hele tida og når han er våken så gnikker han bena sine opp mot ribbena mine på en måte som egentlig er ganske ubehagelig. Ifølge mamma blir det bare verre jo større han blir. :fnise:

Føler at vi kommuniserer med ham også. Når vi legger hånda på magen så sparker han og når vi stryker over magen eller synger så blir han rolig. :hjerte: Herlig følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese her inne :)

Og ang. det med reising med barn, nå har jeg bare ett barn foreløpig, men hun har vært med på storbyferie også hun. Man må legge det opp litt annerledes enn uten barn, men man opplever en masse annet også, som man ikke la merke til når det bare var voksne med. Sånn som noen dørhammere i Edinburgh som var formet som forskjellige dyr. Vi så mange ulike dyr :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Så koselig å lese her inne :)

Og ang. det med reising med barn, nå har jeg bare ett barn foreløpig, men hun har vært med på storbyferie også hun. Man må legge det opp litt annerledes enn uten barn, men man opplever en masse annet også, som man ikke la merke til når det bare var voksne med. Sånn som noen dørhammere i Edinburgh som var formet som forskjellige dyr. Vi så mange ulike dyr :ler:

:)

Ja, det er det jeg håper vi skal få til. Sånn at ferien blir minnerik for de små også! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk 8 uker igjen :hjerte:

Savner virkelig de bevegelsene og kommunikasjonen i magen når jeg leser om det! Selvom det til tider gjør vondt når det sparkes hit og dit ;)

God påske :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Tenk 8 uker igjen :hjerte:

Savner virkelig de bevegelsene og kommunikasjonen i magen når jeg leser om det! Selvom det til tider gjør vondt når det sparkes hit og dit ;)

God påske :klemmer:

:klemmer:

Åtte uker i dag! :hoppe: Lillemann er blitt enda litt sterkere og jeg er blitt enda litt større. :fnise: Heldigvis er det ikke samme fart på vektøkninga nå som for en måned siden, men har bikket de anbefalte 12 kiloene nå. Blir spennende å se hva jeg ender på. Bekymrer meg ikke noe for det altså, så lenge det ikke blir mye over 20 kg. Gikk opp endel kilo da jeg gikk på folkehøyskole for mange år siden, og de kiloene forsvant i løpet av sommerferien, uten anstrengelse! :Nikke: Har holdt meg på omtrent samme vekt siden.

"Vi" har forresten fått oss Xbox. :riste::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de kiloene renner av etter baby er ute :Nikke: Jeg gikk opp ca 20 kilo og nå er det bare noen få igjen, så regner med at de forsvinner sakte men sikkert ;)

Vi har også xbox, kom jeg på nå...med kinect, så får prøve meg litt på den fremover kanskje for å bli kvitt de siste kiloene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du Alabama, jeg bare lurte på; når du ba legen om henvisning til sjekk av livmorhalsen, var det helt greit liksom? Jeg skal til legen neste uke, regner med å få sykemelding, men vil også spørre om d kan være mulig å få sjekket at alt ser greit ut.. Er så redd for at alle kynnerne skal ha påvirket livmorhalsen, og er bekymret for at lillebaby ikke har det bra.. Hadde jeg fått vite at alt ser fint ut hadde nok mitt indre stress sunket betraktelig.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Du Alabama, jeg bare lurte på; når du ba legen om henvisning til sjekk av livmorhalsen, var det helt greit liksom? Jeg skal til legen neste uke, regner med å få sykemelding, men vil også spørre om d kan være mulig å få sjekket at alt ser greit ut.. Er så redd for at alle kynnerne skal ha påvirket livmorhalsen, og er bekymret for at lillebaby ikke har det bra.. Hadde jeg fått vite at alt ser fint ut hadde nok mitt indre stress sunket betraktelig.. :sjenert:

Jeg spurte om det, ja. Var ikke noe problem. Hun beroliget meg og sa at livmorhalsen sjelden ble påvirket, men at det var fint å få sjekket det likevel. Bare vær helt ærlig og fortell at det bekymrer deg veldig! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg har høyt blodtrykk. :tristbla: Vært til en ekstra sjekk på sykehuset i dag etter at jordmor målte BT til 140/95 på 32-ukers kontrollen. Heldigvis ingen proteiner i urinen og ingen ødemer, men skal følges opp på svangerskapspoliklinikken til de ser at det går bra.

SF-målet er fortsatt over den røde streken og lillemann er frisk og rask, men vekstestimeringen som legen gjorde viste at han sannsynligvis ikke blir så stor. Han ser ut til å ligge under normalen, noe annet enn vi ble forespeilet for en måned siden. :cry3: Blir sannsynligvis sykmeldt 100% fremover, må til fastlegen og ny kontroll på sykehuset etter påsken. Om blodtrykket forblir høyt så får jeg ikke føde på ABC. :sukk:

Lucky: Satser på at det samme skjer her. Men synes det er teit at jeg legger på meg mer enn nok, mens lillemann gjerne skulle hatt litt mer. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, Alabama, det var jo ikke noe trivelig å få vite sånn rett før påsken! Men godt at du får oppfølging. Krysser fingrene for at det er forbigående og at det ikke er noe svangerskapsforgiftning på gang. :troest: Og for at du får føde på ABC!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa, det var kjedelige nyheter. Godt at du får god oppfølging! Nyt påsken og slapp av så godt du kan, så håper vi at det ikke er noen svangerskapsforgiftning på gang :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte om det, ja. Var ikke noe problem. Hun beroliget meg og sa at livmorhalsen sjelden ble påvirket, men at det var fint å få sjekket det likevel. Bare vær helt ærlig og fortell at det bekymrer deg veldig! :klemmer:

Ok, takk! Da satser jeg på at legen min er like forståelsesfull:)

Jeg har høyt blodtrykk. :tristbla: Vært til en ekstra sjekk på sykehuset i dag etter at jordmor målte BT til 140/95 på 32-ukers kontrollen. Heldigvis ingen proteiner i urinen og ingen ødemer, men skal følges opp på svangerskapspoliklinikken til de ser at det går bra.

SF-målet er fortsatt over den røde streken og lillemann er frisk og rask, men vekstestimeringen som legen gjorde viste at han sannsynligvis ikke blir så stor. Han ser ut til å ligge under normalen, noe annet enn vi ble forespeilet for en måned siden. :cry3: Blir sannsynligvis sykmeldt 100% fremover, må til fastlegen og ny kontroll på sykehuset etter påsken. Om blodtrykket forblir høyt så får jeg ikke føde på ABC. :sukk:

Lucky: Satser på at det samme skjer her. Men synes det er teit at jeg legger på meg mer enn nok, mens lillemann gjerne skulle hatt litt mer. :closedeyes:

Huff, håper det ikke er sv.sk.forgiftning.. Kjedelig å få en sånn beskjed, man blir jo bekymret.. Krysser fingrene for at alt blir bra, så du får føde på abc :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...