Gå til innhold

Tiden med lillemann i magen


Gjest Alabama

Anbefalte innlegg

Godt at livmorhalsen holder tett :tommelopp: Noe annet vil vi ikke ha noe av før lillemann er klar til å komme etter uke 38!

Jeg går kortere dager på jobb ja, kommer senere og går litt tidligere i tillegg til at jeg har en hel fridag i uken :) Den løsningen fungerer godt for meg, men ikke helt ideelt for arbeidsplassen mtp at jeg har ansvar for en del opplæring. Så i og med at den generelle formen min er bedre nå prøver jeg på hele dager neste uke :)

Jeg må vel investere i ny bh jeg også snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alabama

Pusilus: tror han har vett på seg til å holde seg inne. Så lenge mamman har vett på seg til å ta det litt med ro. :Nikke:

Gossip Girl: God helg til deg på etterskudd. Håper det går bra med forsøket du holder på med! :tommelsmil:

Merker at det begynner å bli trangt med plass i magen. Lillemann sparker mindre enn før, men åler seg stadig mer rundt. Ser helt rart ut fra utsiden! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 uker til termin :strix:

Den ålingen i magen er deilig, savner den :hjerte: Men er jo helt klart deiligere å ha lillegutt på utsiden da :fnise: Men fasinerende å se på magen bevege seg :Nikke:

Godt livmorhalsen gjør jobben sin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heei igjen :takke:

Har ikke vært her inne på en tre mnd tid nå :sjenert:. Måtte inn å snike hvordan det går med dere jenter :) 10 uker igjen nå Alabama. Det går supertfort å enda fortere når dem er ute av magen. Min kar er 3 og en halv mnd nå å er en skikkelig blid og god gutt. Sender en :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Korsryggen begynner å plage meg skikkelig nå. :gjeiper: Var så ille i går at jeg vurderte å gå hjem fra jobb, klarte nesten ikke sitte og det var grusomt å gå. Istedet tok jeg to paracet og fortsatte.. Litt dårlig samvittighet for at jeg ikke lyttet til kroppen, for tror ikke det er så lurt å dekke over slike smerter, men det ble jo faktisk bedre.. :sjenert:

Skal be legen om henvisning til fysio når jeg skal dit på tirsdag, for jeg har jo fått hjelp av fysio med akkurat de samme smertene tidligere. Hadde vært digg å slippe unna! :Nikke:

Ellers har helgen vært super hittil. Loppis, bondens marked og deilig pizza, oliven og eplemost i sola. :nigo:

Lucky: Blir rart uten all bevegelsen i magen, men gleder meg veldig til å ha han på utsiden. Fine lillemann... :rodmer:

Haley: Hurra!! Og i morra er jeg enda en uke nærmere! :nigo:

Ebitt: Koselig å høre fra deg igjen. Håper du koser deg med lillegutt! :klemmer:

Lollipop: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Tida flyr. I morra er det bare to måneder til termin! Kjenner at det begynner å bli litt mer virkelig at han skal komme. Har liksom bare vært gravid frem til nå, mens nå er det ikke lenge til jeg skal føde og vi skal bli foreldre. Må si at jeg tenker på det med skrekkbladet fryd.. :bond: Ser for meg at det blir vanvittig koselig, men også uendelig slitsomt og en unntakstilstand. Ihvertfall de første månedene. :ler:

De siste dagene har vi ryddet i kåken og boden for å kvitte oss med gammelt skrot og få unna endel ting sånn at vi får plass til en til her oppe. Har begynt å vaske klær og utstyr til lillemann og lagt inn i skapet hans. Føles veldig rart at det snart skal tas i bruk. Klær har vi nok av nå, men mangler fortsatt litt ustyr. Både barneseng, stelleprodukter til lillemann og ammestæsj er vel sånn vi burde gå til innkjøp av ganske snart. Greit å ha klart. :Nikke:

Ellers har jeg fått sydd ammepute og myggnetting til vogna, og har sydd i knappene på cardiganen jeg strikka til lillemann. Den ble superfin! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:nei: Du må ta vare på kroppen! Jeg ble sykmeldt de siste ukene pga ryggen, og jeg er sikker på at den hvilen jeg fikk da gjorde sitt til at jeg ble helt bra, og slapp å dra det med meg videre etter fødsel.

Husker jeg våknet om natten den første tiden etter småen var ute, og innbilte meg at jeg kjente spark i magen :fnise: Følelsen sitter liksom i en stund ja... :roll: Men kan bare bekrefte at det er MYE trivligere å ha de på utsiden altså - kanskje mer praktisk å kunne bære de med seg på innsiden over alt, men likevel... :fnise:

Så koselig med klargjøring av ting - husker den første klesvasken vare ganske magisk nesten - helt surrealistisk å henge opp alle de søte, små, plaggene på tørkestativet, og tenke at vi faktisk skulle kle opp en liten en i det om ikke alt for lenge... :hjerte: Bare å glede seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Zia: :klem:

Tar vare på meg selv, altså! Fått henvisning til fysio av legen, må bare få bestilt time. Ellers spurte legen om jeg trengte utvidet sykmelding, men jeg synes det funker fint med 50% som jeg har nå. Blir det verre så går jeg heller tilbake til legen. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk bare to mnd igjen til du blir mamma :hjerte:

Synes faktisk ikke hverdagen har blitt så forandret, men klart det er jo en til å ta hensyn til da ;) Men lillegutt har frem til nå vært veldig grei med oss da, så det er deilig :)

Koselig tid å vaske og legge på plass de små klærne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alabama

Noe galt med multisitat-funksjonen og flere smileys.. :klo:

To måneder er virkelig ikke lenge, nei. Rart hvor uforberedt jeg begynner å føle meg nå, til tross for at jeg har gledet meg til dette i flere år! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å lure på om vi er klar for dette jeg også :fnise: , tror det er en ganske normal tanke og få. Vi skal nok fikse dette, det er mange som har klart det før oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...