Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

*mett*

Skikkelig høstmiddag i dag - fårikål og epledessert. :sikle: Jeg var muligens litt grådig i ren entusiasme  - godt jeg også har gått lang søndagstur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daria skrev (6 minutter siden):

*mett*

Skikkelig høstmiddag i dag - fårikål og epledessert. :sikle: Jeg var muligens litt grådig i ren entusiasme  - godt jeg også har gått lang søndagstur...

NAM :sikle: 

Her blir det kjøttpudding til middag. Godt det også. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å savne middagsserveringen her - menyen er ikke like avansert og variert hjemme... Men man kan jo prøve å ta med seg noen gode vaner hjem, både dette med salat til alt og "skikkelig " mat. Det er jo neppe tilfeldig at jeg her spiser god, sunn og variert mat til samme tider hver dag og samtidig spiser mindre sjokolade enn hjemme, selv om jeg stort sett sitter på rommet og leser på kveldene (med sjokolade tilgjengelig i nattbordsskuffen).

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg skal prøve å ta med meg hjem av nye vaner, er avspenningsøkter - det er jo så deilig. Det finnes vel nok av apper å ta av, det er bare å finne en og sette av tid jevnlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

02.10: En lest, ingen kjøpt.

Den siste medbragte Agatha Christie-boka - Sad cypress. En ung jente blir forgiftet og saken virker opplagt. Det er tilsynelatende bare en som kan ha gjort det, og både framgangsmåte og motiv er opplagt. Men så var det Poirot, da... Denne har jeg ikke vært borti før - jeg så hvertfall ikke løsningen komme.

Av de ni bøkene jeg hadde med har jeg nå lest ut åtte og er i god gang med den siste, i tillegg til at jeg har lest en fra boksamlingen her. Note to self: Ta med et par til om det blir en neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppsummering av leseåret etter tredje kvartal:

110 lest, og 23 kjøpt, hvorav 14 er lest og en pågår.

Tilsvarende tall fra samme tid i fjor:

78 lest og 30 kjøpt, hvorav 17 nå er lest.

:ac: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldsvakta antydet at jeg har en pakkejobb foran meg - bare fordi vinduskarmen er strødd med toalettsaker (det er ingen hyller eller skap på badet), smykker og te... Mulig hun så bøkene også - men der har jeg jo tenkt å donere tre av dem (Christie) til boksamlingen her. Mindre te, kjeks og sjokolade blir det også, til gjengjeld har bagasjen lagt på seg en vannflaske og en skål (blomstene synger ikke bare på siste vers, de er nok over på ekstranummeret). Dessuten har jeg klart å miste et skjerf, med mindre det har gjemt seg et sted i skapet - gammelt og velbrukt og billig, men anvendelig farge. Jeg vil nok trenge et nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Skal vi anta at Kjetil Rekdal og Geir Frigård brukte utestemme i garderoben i pausen...? 

:rulle:

Jeg tror kommentator mener å antyde at trenerne ikke var helt fornøyd med at Rosenborg lå under 1-3 til pause - og han er nok inne på noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå leder de 4-3 og både Rekdal og Frigård er nok adskillig mer fornøyd (jeg klager heller ikke...) - men utestemmen kan nok fortsatt være aktuell :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renholderen kom (en annen ting jeg vil savne...) - jeg mente at hun kunne godt droppe å vaske rommet i dag når jeg uansett skal hjem i morgen, så mye griser jeg ikke. Det ble vel vasket sist på fredag; hjemme ville det betydd at det var en stund til neste gang... :plystre: *sjuske*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var siste treningsøkt unnagjort - nå skal jeg bare pakke og spise og sove og lese og vente på pasienttransporten i form av lillebror i morgen. Nokså klar for hjemreise nå - en del er her i fire uker, jeg synes tre holder (selv om det sikkert ville vært litt annerledes om jeg hadde vært innstilt på fire uker fra starten - de siste dagene er jo de lengste uansett hvor lenge man er borte. Bare tenk på hvor kort en togtur fra Drammen til Oslo er - og hvor lang den er når den er siste etappe i en togtur fra Bergen...). Hodet savner hverdag og selvbestemmelse, kroppen savner å slappe helt av (uansett hvor godt man sitter, ligger og sover, er det noe med vissheten om at plutselig dukker det opp en pleier...), jåla savner klesskapet og byjenta savner gater, butikker og kaféer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den store kofferten er fylt til bristepunktet med klær og sko, og det savnede skjerfet dukket opp innerst på øverste hylle, Resten går forhåpentligvis i den lille kofferten i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvkontrollen fulgte ikke med et øyeblikk, og plutselig hadde jeg bestilt meg årets julekalender fra Perch. Sånt skjer... :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg satt og lot meg igjen overraske/skremme over hvor mye tekst jeg fortsatt husker så mange år etter, og så viser det seg at dette er langversjonen - med et ekstra vers jeg faktisk ikke kunne :daane:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ha lagt meg til den ekstravagante vanen å ha to - en med te og en med sjokolade. I fjor var det Jacob's, årene før har det vært den fra Anthon Bergh (som er bedre...). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalender må man ha, ja… Men ikke apotek1 sin. Den hadde jeg i fjor, og den var elendig. En pose te og en sjokolade i hver luke er jo helt greit. Men det var bare fire sorter te og fire sorter sjokolade som gikk igjen i flere luker. Kjedelig… :glare:

Daria skrev (10 timer siden):

Selvkontrollen fulgte ikke med et øyeblikk, og plutselig hadde jeg bestilt meg årets julekalender fra Perch. Sånt skjer... :plystre: 

Må Google skjønner jeg… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...