Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg diskuterer med meg selv om jeg trenger nye høstsko. Eller, egentlig er det vel et spørsmål om definisjonen av å trenge, vi er jo helt klart mer i avdelingen for jålebehov enn overhengende fare for å måtte møte høsten barbeint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 time siden):

Jeg diskuterer med meg selv om jeg trenger nye høstsko. Eller, egentlig er det vel et spørsmål om definisjonen av å trenge, vi er jo helt klart mer i avdelingen for jålebehov enn overhengende fare for å måtte møte høsten barbeint...

Du trenger de helt sikkert :jepp: Jeg trenger også nye høstsko, men har ikke ork til å begynne å lete. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første plan- og pliktfrie dag på noen uker (siden fysio har høstferie). Jeg vurderer en tur på biblioteket, hvor det ligger bøker og venter, men jeg hadde håpet at det femte som er "på vei" også skulle dukke opp først. Alternativet er å bare sose rundt hjemme, gjøre litt og lese mye og kanskje rusle en tur med på brygga, eventuelt med en tur innom H&M på jakt etter tights (som jeg faktisk trenger - jeg sliter ut treningstøyet mitt...). Aller først har jeg uansett en tekopp eller to å drikke... 🍵 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sauen Shaun skrev (15 timer siden):

Du trenger de helt sikkert :jepp: Jeg trenger også nye høstsko, men har ikke ork til å begynne å lete. :sjenert: 

Hvis du åpner linken, finner du et godt sted å begynne ;) Jeg har også litt lyst på et par knallrøde, i den fargen jeg noe overraskende så på en eldre byråkrat på vei mot Stortingets kontorinngang forleden. Mørkeblå dress, rødt slips med hvite prikker - og knallrøde semskede sko. Meget stilig og akkurat nok farge til at det ble et statement uten å ødelegge den formelle helheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den femte boka er varslet klar for henting og løvblåseren er i gang utenfor. Komme seg ut på tur, da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det naturkreftene som stiller som løvblåser for tida, og det krydres også med relativt rause mengder fuktighet. Krysser fingrene for at antydningen til finvær (i det minste opphold) som er meldt i morgen kan slå til :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blåser relativt frisk rundt hushjørnene her også. Jeg lukket kjøkkenvinduet for å slippe gjennomtrekken, sesongen for å ha det permanent åpent er nok over...

Jeg kom meg en tur på biblioteket og fikk hentet mine fem reserverte, samt tre bonusbøker (jeg hadde jo bare en hjemme, siden jeg sørget for å lese ut og levere mest mulig før jeg dro). Et utvalg romaner, en novellesamling, en bok om bokas historie og litt emosjonsfokusert terapi. Et annet sesongskifte som har inntruffet er det hvor jeg i stedet for å lese i senga på dagtid heller primært tilbringer tiden i lesestolen foran kaminen. Soverommet er stort sett husets kjøligste rom, og det er en tid for alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 2.10.2022 den 18.10):

02.10: En lest, ingen kjøpt.

Den siste medbragte Agatha Christie-boka - Sad cypress. En ung jente blir forgiftet og saken virker opplagt. Det er tilsynelatende bare en som kan ha gjort det, og både framgangsmåte og motiv er opplagt. Men så var det Poirot, da... Denne har jeg ikke vært borti før - jeg så hvertfall ikke løsningen komme.

07.10: To lest, ingen kjøpt.

Jeg trodde at Før monsunen var en indisk bok og ble litt overrasket da jeg oppdaget at forfatteren Threes Anna er nederlender - hvordan hun endte opp med å skrive en roman om en britisk kvinne i India er uvisst. Det begynner lovende, med den aldrende Charlotte som bor i sitt forfalne koloni-barndomshjem, med stadige hopp framover og bakover i tid i den ukronologiske, men likevel nokså oversiktlige, fortellerstilen jeg er så glad i, men etter hvert blir det litt for mye av det meste - for mange historier, for mange tråder, for mange sammentreff og ikke minst for mye melodrama. Den er utgitt på Paz forlag, men er ikke langt unna å kunne stå i pockethyllen på Narvesen, og som de fleste i den hyllen hadde den tjent på å være litt kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (På 6.10.2022 den 18.26):

Du trenger de helt sikkert :jepp: Jeg trenger også nye høstsko, men har ikke ork til å begynne å lete. :sjenert: 

Uhm, kan jeg melde meg i disse funderingene? Problemet er bare hva jeg gjør med den fulle skohylla :sjenert: ? Ønsket om et par Icebug goretex har meldt seg og slike ønsker er vanskelige å overhøre...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn i stua og getboksen påsto at klokka var 02.04. Etter en reboot endret den seg til 08.57, og da jeg skrudde det på, kom det på at strengt tatt hadde klokka passert 11. Fort gjort... Svært lite krevende planer for dagen, særlig etter en usedvanlig dårlig natt. Jeg har sagt det før - det kjipeste med å være enslige er ikke å måtte gå i bryllup uten følge eller mangle en armkrok i sofaen, men å måtte ordne alt selv når man spyr midt på natta. Pussig nok har jeg aldri sett det på sånne ulemper-med-å-være-singel-lister...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satser på at det var en forbigående episode - men starter pent med ristet brød og te med ingefær til frokost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ta det rolig i starten. Kan ikke bidra med veldig mange gode råd siden jeg bare har kastet opp to ganger i voksen alder, ene gangen da jeg oppdaget jeg var allergisk mot skalldyr og andre gang etter en ærlig og redelig matforgiftning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har - *bank i bordet* - aldri vært skikkelig matforgiftet. Derimot kaster jeg opp hvis det blir for varmt. Klassisk nordboer - høy toleranse for tvilsom mat, lav toleranse for varme :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matforgiftning foregikk i foreldreheimen. Mor insisterte på jeg skulle spise middag som hadde stått halvlunken på komfyren i noen timer. Prøvde jo å varme den skikkelig opp igjen først, men åpenbart ikke lenge nok. Det kostet meg en dag av ferien - flatt ut og temmelig grønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...