Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Buckingham Palace melder at lørdag 6. mai er den store kroningsdagen. Dere finner meg foran tven med tekannen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være dagen for å lage lemon curd og bake scones. Jeg formoder også at det kan innebære en anledning til å bestille seg ny te i special edition-boks fra Fortnum & Mason, for oss med sånne vaner... :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kjøpt inn Flax-kalendere til oss begge. Klarer ikke bestemme meg for hvilken annen jeg skal kjøpe. For adventskalender må jeg ha. :nisse:

Ny kåpe trenger jeg også. Men ønsker meg ei med hette. Også har jeg lyst til å gå ned noen kilo før jeg kjøper et såpass dyrt plagg. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sauen Shaun skrev (3 timer siden):

Ny kåpe trenger jeg også. Men ønsker meg ei med hette. Også har jeg lyst til å gå ned noen kilo før jeg kjøper et såpass dyrt plagg. :jepp: 

Jeg vet ikke om trenger er et ord som hører helt hjemme her... :plystre: 

Roadrunner skrev (2 timer siden):

Sa noen Toblerone-adventskalender? :bond:

Jeg sa at jeg tror jeg minnes vagt å ha sett, jeg garanterer ingenting :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med dagens plikter og avtaler - en kjapp visitt hos tannlegen på hans myggbefengte kontor (det var én - På tide å rømme bygningen - jeg kan ikke jobbe her lenger... :ler: ) og en kafétur med min mor, som snart skal en tur til Syd-Frankrike. Det er noen som har det. Andre vurderer en kveldstur til butikken og har ellers som hovedmål å blir ferdig med en bok eller to før fredagens bibliotekstur... 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg er snikleser etter at denne dagboken er blant mine innlegg, men jeg elsker å sniklese her. Du skriver så fint om hverdagslivet ditt, og fanger verden på en måte som får meg til å føle at du er veldig interessant. :sjenert:🙈

Etter å ha lest om te her inne i det siste, har jeg også kommet frem til at jeg skal ha en tekalender. Den du skulle ha, Perch sin, var kanskje i dyreste laget for meg, samtidig så den jo veldig spennende og eksklusiv ut! 

Og Toblerone-kalender, omg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernova_87 skrev (23 minutter siden):

Jeg er snikleser etter at denne dagboken er blant mine innlegg, men jeg elsker å sniklese her. Du skriver så fint om hverdagslivet ditt, og fanger verden på en måte som får meg til å føle at du er veldig interessant. :sjenert:🙈

OI, dette tror jeg kanskje er det fineste noen har skrevet til meg på KG (og jeg har vært her lenge) - tusen takk! *neier pent*

Selvfølgelig må du ha tekalender :Nikke: Jeg synes egentlig også den fra Perch's er i overkant dyr, men da vet jeg hvertfall at teen er god - og deler man det opp, er det jo under 30 kroner pr kanne, det høres jo mye bedre ut. Jeg betalte tross alt over 60 for en kanne på Halvorsens forleden, det gjelder å finne den rette vinklingen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
Daria skrev (1 time siden):

OI, dette tror jeg kanskje er det fineste noen har skrevet til meg på KG (og jeg har vært her lenge) - tusen takk! *neier pent*

Selvfølgelig må du ha tekalender :Nikke: Jeg synes egentlig også den fra Perch's er i overkant dyr, men da vet jeg hvertfall at teen er god - og deler man det opp, er det jo under 30 kroner pr kanne, det høres jo mye bedre ut. Jeg betalte tross alt over 60 for en kanne på Halvorsens forleden, det gjelder å finne den rette vinklingen :ler: 

Aww ❤️ 

Ja, du sier noe! Har aldri tenkt på det med kanne, jeg koker alltid vann i vannkokeren og bruker pose-te? Er kanskje te-noob jeg da. Hvordan funker det med kanne, har du til og med sånn fancy gammeldagse kanner og sånt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis bruker jeg press-termokanne (nå har jeg denne fra Bodum - de kaller den kaffebrygger, men den funker like bra til te), men jeg har (og bruker) et par "ordentlige" tekanner også - med hjemmesydd tehette og arvet tesil i sølv med monogram *tesnobb* :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-They're a little simple.
-It reflects my personality...

:fnise:

God morgen fra Bake-off-teltet, hvor vi er på sikkert fjerde runde med repriser og har returnert til sesong 3. Jeg har sett det aller meste før og vet til tider hvem som ryker i dagens episode, men det er likevel ganske behagelig å våkne til. Heller det enn nyheter, som jeg stort sett styrer unna for tiden.

Regn ute, plan- og pliktfri dag inne. Klesvask burde man, hvis vaskekjelleren er ledig, spørsmålet er om man har ork og overskudd. Aller ført burde jeg bruke reklamepausen til å gå og finne litt frokost...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sol vet jeg ingenting om (og den tekoppen jeg holder på med er et etterslep fra frokosten, så det er litt tidlig å tenke på lunsj :fnise: ). Men jeg har vært flink og vært i kjelleren - hvor vaskekjelleren var reservert i hele dag og jeg derfor kan la klesvasken ligge med god samvittighet. Skjermen har gått fra baking til antikviteter - dansk tv har begynt å vise Antiques Road Trip igjen. Dette er også repriser jeg har sett før, men helt grei formiddagsunderholdning når sofaen er det som frister mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

En vakker dag skal jeg få meg en tekanne, og ta steget på veien fra te-noob til te-snobb jeg også! Hjemmesydd te-hette liksom, wow 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmesydd er tingen :jepp: Var akkurat innom en stoffbutikk for å kjøpe strikk. Og kjente det klø i fingrene etter å sy. Men min 35 år gamle Bernina trenger sårt en service. Ingen vits å tenke på noe sying før det er gjort… (og det er sikkert like greit å droppe nye prosjekt akkurat nå). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ikke tehette blir teen kald - og jeg vet faktisk ikke hvor/om man får kjøpt det. Dessuten skal man jo briefe med de evnene man har og de prosjektene man tross alt får ferdigstilt :fnise: 

Uten plikter, uten vaskekjellertilgang og uten utevær, men med en kropp som syntes hvile var en god ting, ble det te og bøker i lesestolen. Samt en liten tur ut for å hente julekalenderen. jeg er nesten helt sikker på at jeg krysset av for hjemlevering, men med PostNord vet man jo aldri hva man får - pakke plassert på dørstokken, pakke budlevert på kveldstid med krav om tilstedeværelse eller - som i dag - pakke plassert i pakkeboks. Ikke ideelt når pakken er for stor å til å gå i en ryggsekk og det å bære litt store ting (eller noe som helst, egentlig) i hendene når man ikke går så langt uten staver er litt komplisert. Men jeg fikk den hjem, etter å ha forbannet både det kompliserte systemet som krevde både nedlasting av app og bruk av bluetooth (sms med kode er da mye enklere) og det faktum at pakken igjen var plassert langt inne i den øverste boksen, så jeg så vidt fikk tak i den med to fingre hvis jeg sto på tærne. Jeg vet at jeg under snittet høy, men jeg er godt innenfor normalen - jeg burde kunne forvente å kunne benytte meg av sånne ting uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...