Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det irriterer meg at jeg irriterer meg over galskapen og at det for meg til å føle meg som ei bitter, gammel tante. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare omfavn din indre surtant og kom over til den mørke siden. Det er en av fordelene ved å ha jobbet så lenge med tenåringer - du blir fratatt alle illusjoner om at du på noen måte fortsatt er ung :ler: Til gjengjeld er vi bedre på sarkasme og livsvisdom :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka har passert 21.30 og kroppen lurer på om det ikke er leggetid snart. Disse dagene er jo hakket mer krevende enn normalt på alle måter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det føles jo litt naturstridig (hvertfall for min natur) å ha på vekkerklokke for å trene på en lørdag... Jeg slukket lyset rundt 23 i går, hadde klokka på 8 og sov mesteparten av tiden imellom, men våken og opplagt er ikke det mest dekkende ordet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valg av musikk til treningsprogram er noe jeg tidligere ikke har viet så mye tankevirksomhet (hos fysio er det radio som gjelder - enten nrk klassisk eller noe med litt mer fart, der kommer an på hvem av dem som skrudde på...), men her hvor det er hver fysio og idrettspedagog har sitt program til gruppetimene blir det så påfallende. Det går en del i Beatles, Beach Boys og diverse eldre, min favoritt er fortsatt han som bød på Boyz II Men og hun som bruker både Sarah Mclachlans Angel og Gloria Gaynors I will survive, men det er også noen særere valg i omløp. Dagens overivrige idrettspedagog (hun ble litt for positiv og sprudlende og intens for meg - den kom igjen!-entusiasmen jeg er så glad for at fysio ikke bedriver...) hadde et utvalg som spente fra Amy Winehouses Rehab (Ja, faktisk. Det er mulig jeg ikke helt klarte å skjule den latteren) til Rune Rudberg og Ut mot havet (et visst minstekrav burde man vel kunne forvente...?). Den desidert særeste er likevel denne, fra en fysio yngre enn meg:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellbillies, Queen og Jan Teigen har også dukket opp - og Bruce, da sendte jeg deg en vennlig tanke :fnise:

Av annet musikknytt er jeg litt imponert over at nasjonalsangene på stadion i Slovenia ble framført av et tilstedeværende korps. Ikke like imponert over min egen kjennskap til dagens landslag, det var ikke så mange av dem jeg kjente igjen sånn umiddelbart. Det var noe annet da fedrene deres spilte... :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff en pleier på min vei fra matsalen (mellommåltid: banan og kake. Såkalt balansert kosthold...).

-Så fin kjole! Har du pyntet deg for helgen?
-Jeg er jo litt jåle...
-Det er jo så hyggelig - vi setter pris på det.

Pyntet er vel egentlig ikke ordet jeg ville brukt, det er en trikotkjole fra klesskapets hverdagsavdeling, men jeg vet jo at for mange er kjole = pyntet uansett, og kanskje særlig her hvor treningstøy, velour og uniformer (samt en del stormønstrede herreskjorter) er standardantrekket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjerne påpeke at jeg ikke var sist til frokost, det satt fortsatt to andre igjen da jeg gikk... :plystre:Sola yr hadde lovet meg glimrer med sitt fravær, men en tur ut får det vel bli etter hvert likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noterer meg at det IKKE blir fellestrening på meg om de driver på med musikk i tillegg til bevegelse der borte 😅

En veldig god måte å luke ut diverse ferdigheter vil jeg si

Endret av DundreMilfin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er musikk - dog ikke veldig høy, og den justeres etter ønske - på stort sett alle fellestreninger.

I dag har jeg vært på jubileumsutstillingen til den lokale kunstforeningen rett borti veien - deilig å lufte hodet litt utenfor rehabiliteringsboblen en liten stund. Vi er akkurat langt nok unna sentrum til at jeg ikke kommer meg dit (særlig ikke med så mye program - klarer jeg å gå rundt huset til benkene på baksiden etter middag er jeg egentlig fornøyd), så jeg har ikke sett eller gjort noe som helst siden jeg kom hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italia får trolig sin første kvinnelige statsminister - hun representer partiet Italias brødre... Av og til er ironikeren overflødig. (Og stavekontrollen min er tydeligvis utdatert - jeg skriver statsminister og den vil følge opp med Jens Stoltenberg...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 time siden):

Dagens beste musikkvalg: Grevling i taket :fnise:

Og plutselig var jeg på «Rikskonsertene» i gymsalen på barneskolen. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...