Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ny i overkant rolig morgen - frokosten serveres til kl 9, jeg har første trening 10.40. Jeg fikk spørsmål ved frokostbordet (etter -Så, du skal ha mat i dag også...?) om jeg hadde mye program i dag, og svaret er at jeg sannsynligvis har i overkant mye, så det kan jo være greit å lade litt med te og Bake-off først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#ilandsproblemer :ler: 

Jeg har trent - en økt ikke ulik det jeg bedriver med fysio til vanlig, men litt mer variert og krevende (og lengre...) - og burde legge ut på leting ette lunsj snart, jeg skal jo klare et par økter til i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (På 15.9.2022 den 9.08):

...men treningsantrekk i spisesalen er fortsatt ikke aktuelt... :ler: Lang og rolig morgen - frokosten serveres til kl 9 og jeg har første avtale kl 10.30.

Trening før lunsj + trening etter lunsj = treningsantrekk i spisesalen til lunsj. Framskritt, forfall eller praktisk tilnærming og rasjonering av krefter - fritt valg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Daria skrev (19 minutter siden):

...men treningsantrekk i spisesalen er fortsatt ikke aktuelt...

Godt du hadde en "fortsatt" inni der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt selvinnsikt har jeg jo :fnise: Jeg hadde ambisjoner om å stille nydusjet og kjolekledd til middagen, men etter å bli leid tilbake til rommet av en sykepleier etter siste treningsøkt, er det mulig jeg heller må bruke de 40 minuttene til å hvile og ty til et av mine enkle fra-treningsantrekk-til-presentabel-ved-å-skifte-et-enkelt-plagg-triks. Fordelen med trening man ikke blir svett av...

Men jeg har imponert noen av mine eldre medpasienter - jeg overlot stolen min til en av dem mens vi ventet før timen og satte meg på gulvet i stedet, enkelt og uanstrengt ned i skredderstilling. -Så langt nede har jeg ikke vært på noen år, kommenterte en av dem :fnise: Jeg har jo ingen store fysiske plager og er i tillegg yngre enn de fleste, så akkurat på bevegelse og koordinasjon føler jeg at jeg ikke er i bunnsjiktet. Så får jeg heller leve med at hovmod står for fall (nesten helt bokstavelig) når jeg svimler så jeg må lene meg mot veggen og etter hvert sette meg på gulvet i gangen etter timen, mens rullatorene trillet forbi og ba meg ta det med ro og være forsiktig... (-Det sies at man lærer så lenge man går, sa sykepleieren. -Man lærer når man faller også, kan jeg fortelle, svarte jeg,... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skredderstilling kan jeg bare glemme. Helst ikke ned på gulvet heller - det er så innmari vanskelig å komme seg opp igjen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg kan få føle meg ung og sprek innimellom fortsatt :fnise: Dette med mykhet og bevegelighet er jo noe vi jobber med hos psykofysio - hun er imponert på noen områder og snakker om mitt store potensiale (underforstått: for forbedring) på andre :ler:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått kveldstur - den ble på ingen måte lang, men hodet trengte en liten tur ut og litt frisk luft etter en lang dag inne. Jeg traff dessuten en flaggspett, som hopppet rundt på trestammen noen få meter unna. Dsgens naturopplevelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å gjenta noe jeg har sagt mange ganger før - hva er det Atle har på seg? Har han som mål å finne de styggeste jakkene og dressene nrk har på lager? Men Hasse Hope ser jo tilforlatelig normal ut - og sammenliknet med Atles jakke er jo den skjorta nesten til å leve med... 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke hva han tenker - men svaret er vel ofte sånn generelt at det gjør han helst ikke...

Daria skrev (9 minutter siden):

Svensk 70-talls feministkampsang - det må jo være det beste låtvalget i Beat for Beat noensinne :tommelopp:

Og de følger opp med en av Dixie Chicks' vakreste og beviser nok en gang hvor stor betydning artistene har å si for om en episode er severdig eller ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan man vel ikke påstå... Men jeg synes gutta stort sett har brukbare låtvalg - de synger surt, men det er til å høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...