Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Skravla skrev:

Jeg kokte poteter på søndag. For kjøttkaker, brun saus og surkål (og makaroner for 3-åringen)

Kjøttkaker - og ikke minst sausen - krever også poteter :Nikke: Kjøttkaker er det også lenge siden jeg har hatt... :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver å lage litt tradisjonsmat når Vic og co kommer. Så nå ble det kjøttkaker. 

 

 

Tipper lørdagen blir mindre smertefull ja. 🍵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt snakk om det da han fikk Brage-hedersprisen i høst - han var for syk til å ta den imot selv. 

Det er nok litt mer litteraturnyheter i mine feeder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke helt hva dere snakker om... Koke poteter? :klo:

(ble indonesisk her i dag, farlig med take away i nabolaget :sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koke poteter

Skjønt, denne var i overkant avansert og skiller mellom poteter som skal koke og poteter som skal trekke. Jeg koker opp vannet med potetene i og lar dem koke (gjerne fosskoke - da går det jo mye raskere... :jepp: ) til de er ferdige (eller nesten ferdige, eller litt for ferdige - det kommer så an på tålmodighet, sultenhet og oppmerksomhet...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Kos dere de siste dagene før jul! 
Her kokes det poteter flere ganger i uka. :glare: 

Jeg er stort sett ferdig til jul, tror jeg, men jeg tar alltid feil og det er 100 ting til. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med å være singel og barnløs med liten leilighet - med unntak av julegavene gjør jeg så mye eller så lite forberedelser som jeg vil - det er uansett ingen andre som merker noe særlig til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var de forsmådde elskeres natt utenfor her i natt - gråt og tenners gnissel og uartikulerte brøl og "Ikke gå, jeg elsker deg!". Litt usikker på om det var to forskjellige eller om førstemann kom tilbake for et nytt forsøk, jeg gadd ikke stå opp og se etter. Ikke noe av det var tross alt rettet mot meg...

Nå er julelunsj fortært (for en gangs skyld fikk vi sjokoladekake i stedet for marsipankake :sikle: ), allsanger sunget (jeg måtte gi min engelske kollega et lynkurs i hedmarksdialekt) og nok et bevis på at lærere ikke vet å fatte seg i korthet framlagt. Nå er juleferien offisielt i gang - for å sikre julestemningen innleder jeg med en gresk tragedie på teater i kveld...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jerle skrev:

Jeg rekker ikke å lese alle sidene, men ville bare innom og ønske en riktig god jul!! 🎄

God jul! :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kos deg med gresk tragedie. 

 

Her blir det gløgg, kaker og strikking. Har nettopp hvilt middag og spist middag - i den rekkefølgen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktorenes orden er likegyldig? :ler: 

Det sitter litt langt inne å skulle dra seg vekk fra sofa, te og varme og ut i mørket og kulda, men jeg vet jo at det blir bra bare jeg kommer meg over dørstokken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Daria skrev:

Faktorenes orden er likegyldig? :ler: 

Det sitter litt langt inne å skulle dra seg vekk fra sofa, te og varme og ut i mørket og kulda, men jeg vet jo at det blir bra bare jeg kommer meg over dørstokken...

Dørstokkmilen er den verste..... Men jeg er glad jeg ikke må ut i mørket nå. 

 

Jeg var jo trøtt, men ikke sulten så da passet det med middagshvil før middag. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innså at jeg satt i sofaen og drakk med begge hender. Tekopp i den ene hånda, melkeglass i den andre... *vill og gal*

Det gikk åt skogen for alle involverte i kveld også, det gjør jo som regel det i greske tragedier...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo vært en smule kaotisk i nærheten av London, med Gatwick nedstengt i et par døgn grunnet viltflyvende drone. Teoriene er mange, alt fra miljøforkjempere til IS, men denne er kanskje drn beste til nå:

764AE50F-A67E-428D-9622-4C3C8B54DF6D.jpeg.d1c40252dd4c5d746dc61505e750969d.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...