Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Eventyrstund på lunsj&lyrikk på Det Norske i formiddag - Petter Winther leste H.C. Andersens Juletreet for en ganske glissent besatt bikube. Jeg trodde et øyeblikk verden ikke sto til påske da jeg kom - det satt en ung mann ved et av bordene, det pleier jo stort sett bare å være meg under pensjonistalder. Men alt falt på plass da jeg innså at det var Winther som satt og forberedte seg :fnise: 

Fikk handlet litt julegaver (og ikkejulegaver) etterpå - og kjørt juletrikken. Den tar seg når sant skal sies best ut utenfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var det takk og farvel til Northug. En gudebenådet skiløper, men ikke alltid like strålende utenfor sporet, om man kan si det sånn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser litt på håndballkampen, sånn apropos takk og farvel. Vanligvis pleier jeg bare se på sluttspillkampene, men det ser jo dårlig ut i år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Daria skrev:

Ser litt på håndballkampen, sånn apropos takk og farvel. Vanligvis pleier jeg bare se på sluttspillkampene, men det ser jo dårlig ut i år...

Får krysse fingrene for at Ungarn hjelper oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den daglige Skomakegate-fundeingen: Når foregår det egentlig? Det er litt diffuse "gamle dager"-vibber i det visuelle, men omgangsformen, ikke minst mellom kjønnene, er adskillig nyere og mer uformell - og forleden hadde fru Hirse pakken inn julekaken sin i plastfolie...

Fru Fransen gråter fordi ingen bryr seg om henne. Hvorvidt herr Fransen er vandret heden eller bare er likegyldig nevnes ikke...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt svart av skiskytteren som ble spurt om hvor konkret hun kunne være om forberedelser og taktikk:

-Jeg kan være veldig konkret, men det spørs om dere skjønner det...

:ler: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2018 den 15.01, Daria skrev:

12.12: Tre lest, tre kjøpt.

En pocketbokrorman på Fretex. Vit at det ligger stor selvkontroll bak dette resultatet...

13.12: Fire lest, tre kjøpt.

Boka jeg kjøpte på Bjerkebæk i sommer om Sigrid Undsets boksamling er ferdig - den har vært en i-rykk-og-napp-bok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldens konsert med filharmonien var under ledelse av Finlands svar på Sideshow Bob :fnise: Etterpå slang han blomsterbuketten til publikum - ikke så vanlig i de kretser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

07.12 Melding fra posten om pakke på vei. Forventet ankomstdato 18.12.

08.39: Melding fra posten om pakke klar til henting.

Hvor lenge sov jeg på toget, sa du...? :fnise: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daria skrev:

07.12 Melding fra posten om pakke på vei. Forventet ankomstdato 18.12.

08.39: Melding fra posten om pakke klar til henting.

Hvor lenge sov jeg på toget, sa du...? :fnise: 

Jeg fikk sende-melding fra en leverandør i dag. Tingen det er snakk om mottok jeg for over 2 uker siden... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handle julegaver eller hente pakke? Handle julegaver og hente pakke? Hoppe av på storsenteret eller i sentrum? Burde jeg ikke egentlig handle mat også? 

Moren med to små unger rett over midtgangen skal til byen, det kan fort bli et argument for å hoppe av halvveis... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skrudde på panelovnen for første gang i vinter og den umiskjennelige duften av brent støv brer seg i stua...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhørt på julehandel:

-Vi skal av alle sammen, skjønner du... Eldre dame beroligende til kvinnen på det inneklemte setet, da hun begynte å reise seg og ville fram fire kvartaler før stoppestedet, på en smekkfull trikk.

-River du ned noe her, tar jeg julegavene dine! Mor til sønn (ca 7) på vei inn på Illums. De hadde sikkert en hyggelig bytur...

-Du kanj itj les den før, nei... Middelaldrende par ser på julehefter.

Nå har jeg noenlunde kontroll på de fleste gavene, bare småtråkket til lillebror gjenstår. De er igrunnen de enkleste - om all inspirasjon svikter finnes det alltid lego...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...