Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Daria skrev:

-Det er en mann som må drikke seg til mot for å ha sex med en dame som snakker med folk som ikke er der...

Takk til Brita Møystad Engseth for denne stemningsfulle oppsummeringen av Grevinnen og hovmesteren... :fnise:   

Men en ganske god beskrivelse. 

 

Er nok blitt mer kresen og bortskjemt med tv-tilbudet for det er ikke så morsomt lenger. Mye av det jeg husker som morsomt kan være pappa som synes det var morsomt..... og det var en del av det å komme hjem på lille juleaften, pynte og ordne og se Kvelden før kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men alderen og promillen tatt i betraktning er det jo egentlig imponerende om han fortsatt kan følge samme prosedyre...

Mye av det morsomme med Grevinnen og hovmesteren er jo gjensynet - jeg sitter og venter på hver detalj. Programmet forøvrig ender jeg gjerne med å se på et par minutter her og der før jeg zapper videre. Det er mye uinteressant småprat og litt for alternative julesangtolkninger - hipster-Putti Plutti Pott med Sonde Lerche? Ingebrigtsen-familien klarer jeg meg hvertfall uten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ kvelden før kvelden hos BBC - Michael McIntyre og Jamie Oliver tester ut ciabattas egenskaper som pute :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul! :tree:

Dagen har tradisjonen tro blitt innledet med kirkegang og klokkeklang, bukkehorn og leirfløyte. I et uventet grep jeg ikke så komme, hadde domkirken endret litt på salmeutvalget i år og klar å finne en julesalme jeg ikke kunne. -Du kan den nok når vi først begynner å synge, kom det oppmuntrende fra sidekvinnen, men jeg gjorde egentlig ikke det... Man kommer langt med orgel, trompet og noter å støtte seg til, da.

Lys og krans er distribuert på gravlunden, og min tur innom Jacob's for å kjøpe sylte og rundstykker endte også med eplegløgg, gravlaks og sjokoladetrøfler. Fort gjort... Om tre timer bør jeg være pyntet og påkledd (det er kaldt ute! :fryser: ) på vei til toget  medbringende to nett med gaver, fram til da aner jeg at det kan bli te, sjokolade og julekaker - og Skomakergata. Siden jeg er omtrent den eneste i landet som ikke har noen overhengende behov for hverken Askepott eller julestjerne kan det være det blir en bok etterhvert også - jeg tok med Dickens julefortelling hjem fra jobben.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skomaker Andersen leser Juleevangeliet. Jeg er ikke overbevist om at det ville skjedd i en barne-tv-kalender i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme på sofaen igjen - juleaften blir ganske kort og intens med to barn på 5 og 7... Den ikke-så-hellige juletreenighet åpenbarte seg under treet i år også - to bøker, et godt utvalg te (deriblant en spennende pakke med seks forskjellige teer fra Sri Lanka - svoger har nylig vært på jobbreise) og ditto sjokolade. Litt usikker på om det at jeg får Sfinx til  jul betyr at jeg er offisielt en gammel dame -  men hvem bryr seg :sikle: Vinterdyne, nattkjole, sokker, pulsvarmere og sjal lå også i pakkene, her skal ingen fryse i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snipp, snapp, snute - baronessen ut av rekka går (og klarer å redde litt av verdigheten sin på veien), og det skal danses mer i hagen. Men jeg synes kapteinen blir yngre og yngre for hver gang jeg ser den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul. :tree:

 

Kom hjem for et par timer siden og kjenner meg sliten etter noen timer med barn. Merker at jeg er vant til et annet nivå av støy gitt. 

 

Nå har jeg trukket te og satt meg i sofaen. Må vel pakke ut litt etterhvert og få på plass ting også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pakke ut, ja - i morgen, kanskje... Da har jeg ikke planer før til middag, i dag har jeg vært på brunsj med en enhjørning. Eventuelt en niese i enhjørning-onepiece :fnise: Den hadde visst utløst gårsdagens største gledeshvin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiswr og spiser og spiser. Puh. Ble forresten Scrabble master i dag, banket muttern og bror skikkelig.

I morgen går turen enda litt lenger nordover før vi setter nesa sørover ifjen 4. dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, rekker jo virkelig ikke å bli sulten mellom hver runde ved matbordet. :ler:

Ble skikkelig bra begavet i går. Både gavekort på DNT, Hammershøi tekanne, diverse teer, juleornamenter, kaffe, snop og kanskje det kuleste: Bladvotter med RBK-mønster. For ikke å glemme spa-helg sammen med gubben.

Endret av Rosalie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år fikk jeg bare (relativt sett) nyttige ting - bruksting og forbruksvarer. Lite som vil vare evig, men jeg vil ha både glede og nytte av dem underveis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens beregning/flaks: Jeg kom meg ut på tur uvanlig tidlig, gikk en relativt lang tur og tok bussen hjem. Da jeg kom av bussen hadde det såvidt begynt å regne, da jeg nådde inngangsdøra (og etter litt panisk leting fant nøklene i lomma, hvor jeg aldri pleier å legge dem) tok regnet seg opp for alvor. :regn: Det skal fryse på igjen til natta - det blir stas...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...