Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Og visaen koser seg like mye som deg? :fnise:

I noen paniske øyeblikk tenker jeg at jeg har tatt meg litt vann over hodet med kveldens dessert. Panna Cotta er enkelt (står i kylen), makronskall er i utgangspunktet greit, men aldri stekt det i den nye komfyren før (de ble OK). Skikkelig sjokoladeganache har jeg aldri laget før, da jeg syns vannbad er noe dritt (ble til slutt bra. Men den tålmodigheten, da...) Så da gjenstår kun bringebærcoullis. Sånn skikkelig kokt og redusert, ikke juksevarianten i blender...

OK. Denne oppsummeringen fikk meg til å roe meg ned. Puh.

 

Endret av Rosalie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visaen har det så fint, så...

Her er nyttårsmiddagen under full kontroll - antar jeg, man har jo folk til slikt... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full kontroll hadde de vel strengt tatt ikke - når jeg har bestilt bord til kl 19.30 og kommer 19.27 forventer jeg å bli vist rett til bordet, ikke bli henvist til å vente i baren fordi det fortsatt sitter andre ved bordet...

Nå er partydamene tilbake på hotellrommet med te i koppen og Jonas Kaufmann på TV - og sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når toget ikke har plassreservering og sannsynligvis vil bli ganske fullt, er det jo greit at det settes opp 25 min før avgang - og at enkelte er såpass tidlig ute at de er de første ombord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme! Som i har landet i sofaen, med bagasjen spredt utover stuegulvet. Tradisjonen tro var den noe tynge ved hjemkomst enn ved avreise. Sjokolade. Te. Tre bøker. En jakke. Mer sjokolade. Syltetøy. Knekkebrød og smøreost. To par vanter. En veske. Og forresten, nevnte jeg sjokolade...?

Det virkelig imponerende er at teen i termosen, som jeg fylte på hotellet i 14.30-tiden (hurra for sen utsjekk) fortsatt er varm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat

– Den sto over ansiktet på babyen, bare halen stakk ut av kalesjen, sier operasjonsleder i Finnmark politidistrikt, Svein Erik Jakobsen til iFinnmark.

[...]

Det viste seg at reven var syk av skabb. Den var utsultet og uten hale og derfor tydelig preget av sykdommen.

Men altså... *kverulerer*

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt typisk... Ser Mesternes mester, og jentene nøler og ber hverandre omn unnskyldning nå de slår hverandre ut. Gutta har ingen slike skrupler.

Men jeg husker hvorfor jeg ikke pleier å se på - dette er kun på grunn av Tom Hilde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får fortsatt litt frysninger av de scenene i Titanic hvor bildet går sømløst fra vrak til nytt skip - det er så lekkert gjort. Det er nok fortsatt også den filmen jeg kan flest replikker fra... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trøst og medlidenhet går til Jessica Diggins, hvis Tour de Ski-ledelse og mulighet til å vinne sammenlagt forsvant i snøvær og dårlige ski... :sno:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mitt jåle-mål for 2019 skal være å få en større andel av klesskapets innhold inn i hverdagsrotasjon. Jeg har så mange "litt pyntet"-plagg som bli så lite bukt, og som egentlig ikke er så mye mer pyntet enn mye av det jeg går med til daglig, de har bare havnet i pentøy-kategorien i hodet mitt. I den anledning lufter jeg i dag et svart knelangt satengskjørt med et hint av tyllunderskjørt, bråkjøpt da jeg trengte korantrekk nordpå for la-oss-ikke-snakke-om-hvor-mange-år siden. Kombinert med min splitter nye paisleymønstede fløyelsjakke fra Indiska og gulbrune strømper. Delvis til ære for time hos spesialisten senere i dag - hun kommenterer alltid klærne mine, så da blir jeg jo litt ekstra bevisst på hva jeg tar på meg. :ler: 

Et annet mål bør visst være å kvitte meg med tøy - særlig undertøy - som strengt tatt ikke passer. Det var åpenbart en grunn til at denne bh-en hadde havnet innerst i skuffen...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Daria skrev:

Tebutikken på CC Vest er borte! :grine:

:troest:

 

Godt du fikk handlet litt i helgen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var spesialisten fornøyd med antrekket.... (og evt. andre ting). :ler: 

 

Det med å bruke mer pentøy bør være et mål for flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Skravla skrev:

:troest:

 

Godt du fikk handlet litt i helgen da. 

Ikke nok - Nilsson hadde jo ikke te lenger de heller... Jeg er tom for den gode bjørnebærteen de har hatt på CC Vest, solbærteen min synger på siste verset og det er flere uker siden jeg drakk opp karamellteen - kort sagt, jeg hadde store planer og behov... :sukk: Fant en bh på salg da - en jeg har i et par farge fra før av og vet at er god...

9 minutter siden, Skravla skrev:

Var spesialisten fornøyd med antrekket.... (og evt. andre ting). :ler: 

 

Det med å bruke mer pentøy bør være et mål for flere. 

Hun kommenterte det selvfølgelig ikke i dag :ler: Men ellers var hun godt fornøyd - det som skranglet sist så ut til å sitte fast nå...

Et velkledd 2019! :nordvesta:Jåla hadde forøvrig et anfall av panikk her i formiddag - jeg skulle finne en hårspenne i smykkeposen i kofferten, og hele posen var sporløst borte. Først lette jeg usystematisk, så mer nøye og til slutt tømte jeg kofferten utover gulvet - fortsatt ingenting, og panikken steg. Hårspennen var ikke så krise, men det lå en gullring etter mormor der også. Til slutt slo det meg - puttet jeg ikke noen småting i vannkokeren for å spare plass...? Der, sammen med en lakris/bringebær-karamell og en sjokolade med pære og kardemomme, lå den... *puh* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at det kom til rette. Vi tok jo en kikk før vi gikk, men ting kan jo fort havne under noe....tenk bare på den halve smurfen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

-Men dere er jo dverger!

Snøhvit ville ikke tilfredsstilt dagens krav til politisk korrekthet :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kompliserte, gjennomtenkte og overhodet ikke spontane shopperen slår til igjen :fnise: Jeg gikk inn på ice.no for å se om de hadde januarsalg på mobiler, fant en som var merket og priskategorien jeg ville ha og fikk bekreftet av Skravla at det var en brukbar telefon. Det tok jo nesten et kvarter fra jeg gikk inn på siden til bestilling var gjennomført... :mobil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...