Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ny juledag, ny familiesamling - og mer mat. :gravid:<-Mett, ikke svanger - med annet enn pinnekjøtt. bringebærpannacotta og julekaker... Niese knuste både sin mor, sin tante og sin mormor i memory, men jeg tok hevn i Letra-Mix :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle SATC-episodene - rangert fra dårligst til best. Ja, jeg har sittet en halvtime og lest og mimret... Maratonet jeg startet i sommer kom aldri lenger enn til sesong 2, men jeg husker jo stort sett alt det refereres til uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men rekker du å bli sulten mellom slagene? :ler: 

I går ble det restaurantmiddag (reinsdyr :sikle: ) før Book of Mormon, i dag er det ny familiemiddag. I morgen har jeg derimot absolutt ingen planer, og det skal bli litt deilig... Selv om det innebærer at jeg faktisk må lage middag selv  :sjokk: Eller leve på sjokolade :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mett igjen - av ny dose reinsdyr. Det er et hardt liv (hvertfall for reinen...), men med det er julens familiesammenkomster gjennomført. Siden julaften er alle nære familiemedlemmer truffet minst to ganger, i tillegg til begge søskens svigerforeldre og en tante.Skjønt, det kommer jo forsåvidt en etterslenger neste uke - kusinelunsjen ble jo flyttet fra romjul til januar. Sånn går det når enkelte insisterer på å tilbringe jula helt andre steder...

Forøvrig kan jeg melde at den enkleste måten å føle at man har dumpet en generasjon er å sitte i baksetet sammen med niese (11) mens dere knaster på hver deres mobil... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og romjulsfreden senket seg over den første planløse dagen siden lille julaften... Ut en tur bør man vel, hente opp kofferten fra kjelleren (men jeg rekker å pakke før jeg drar i morgen, om inspirasjonen skulle utebli i dag...) og kanskje pakke opp og rydde på plass julegavene, som fortsatt ligger i to handlenett på stuegulvet... :plystre:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet brodder i dag #gammel Dessuten lurer jeg nok en gang på hvorfor folk har det så travelt - hun bak meg i køen i butikken sto omtrent oppå meg og begynte å legge varene sine på kanten av rullebåndet før jeg var ferdig med mine, for så å presse seg forbi meg for å kunne begynne å stable sitt i poser før hun hadde betalt. Hun sparte sikkert 20 sekunder på dette, la oss håpe de kom godt med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte fra ca Trondheim og tilbake til Oslobygda i går, så i gårkveld ble det ferdigpizza til middag, gitt. Helt greit. I dag blir det helstekt kylling med stekte pottiser. Yum, yum. 

Hvor går årets nyttårsfeiring av stabelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En snartur til det lille utland... Kofferten er pakket med det nødvendigste (dvs klær og vannkoker...), nå gjenstår bare å bestemme seg for lesestoff. Jeg har alle intensjoner om å pådra meg en bunke bøker der, men det er jo en tretimers togtur før jeg kommer så langt - man kan ikke risikere å gå tom underveis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2018 den 23.23, Daria skrev:

18.12: Seks lest, tre kjøpt

Jammen hadde jeg ikke rett i mine antagelser :fnise: Etter en passe dose forviklinger og moral endte vår heltinne med både ny visdom og erfaringer og en ring på fingeren. Ganske fornøyelig, igrunnen.

Og med dette har jeg nådd 80 nyleste bøker i 2018 - sist det skjedde var i 2009.

29.12: Syv lest, tre kjøpt.

Har ennå ikke kommet igang med julegavebøkene, istedet har romjulslesingen vært en omfattende biografi om Laura Ingalls Wilder. Hva som var og ikke var sant i Det vesle huset-serien, resten av livet hennes, foholdet til datteren Rose (og langt på vei en biografi over henne også), som sannsynligvis redigerte og var medforfatter til bøkene, samt den større historiske sammenhengen Wilders oppvekst hører hjemme i - nybyggertiden, politikken og følgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor panisk jeg rakk å bli i de 20 sekundene det tok fra nettbrettet gikk i svart og til det lot seg restarte? Vel... :sjenert:

Ut på tur om et par timer, det meste er runder kontroll. Forresten, passet burde jeg jo finne og legge i veska, sammen med det jeg måtte ha av svenske penger. Bestemme meg for hvilken veske det skal i også, igrunnen. Og togmat - det trenger man jo, man kan bli både sulten og kjedsom på tre timer. Bill.mrk Har lefse, trenger sjokolade. Kanskje til og med en termos med te?  Dessuten er nattskjorte og morgenkåpe ikke godkjent reiseantrekk... Men som sagt - full kontroll :ler: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pass - check!
Svenske penger - check!
Veske - check!
Antrekk - check!

*full kontroll* 

Bøker, strikketøy, lefser, sjal, zen, oppblåsbar hodepute - legg til termosen og jeg burde vel klare å overleve reisen... Sjokolade får jeg kjøpe på stasjonen - ikke at jeg ikke har et variert utvalg hjemme, men hverken mokkabønnene, konfekten eller trøflene er så reisevennlige. Selv om det selvfølgelig hadde vært festlig å dra opp konfektesken på toget, bare for å se reaksjonen fra mine medpassasjerer :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2018 den 22.45, Daria skrev:

29.12: Syv lest, tre kjøpt.

31.12: Syv lest, seks kjøpt. 

Tre svenske pocketbøker på salg. Og med det er tallene fra bokåret 2018 endelig. Tror jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...