Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Rosalie skrev:

Den står på taket av Narvesem på Bøler. 

Jepp, var det boka sa også. Jeg har jo vært på Bøler t-bane, så i teorien burde jeg har sett den - men i praksis var jeg der et par mørke desemberkvelder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Di Derre-konserten på nrk nå er jo gammel - Knut Nesbø er fortsatt med... *vemodig* *savner fortsatt Bakrommet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagsrevyens nyhetsankere avslutter dagens sending:

-I morgen kommer Dagsrevyen kl 19.30, eller når vm-finalen er over, hvis det blir ekstraomganger og straffer.
-Nei, det takler jeg ikke. Ikke i en finale...

:fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdagsfeiringer er tydeligvis dagens tema... Har vært på kvadruppel familiefeiring tidligere, nå ser jeg den britiske dronningens fødselsdagskonsert på nrk (tro om Tom Jones var donningens personlige ønske...?), og så snart den er ferdig er det klart for kronprinsesse Victorias årlige feiringskonsert på svt. :gratulerer:

Jeg har også fått bursdagsgave i dag - Lille My-skjerf :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men altså, å la Aleksander Rybak radbrekke Fattig Bonddräng er vel unødvendig - han er jo ikke den store vokalisten i utgangspunktet, og så skal han knote på svensk foran den svenske kongefamilien? 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har vel lov til å ta av litt når man nettopp har vunnet fotball-vm... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg drømt om tog og tunneler og en gigantisk togstasjon med trapper og rulletrapper og blindspor og underganger i alle  retninger. Freud hadde sikkert gnidd seg i hendene :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk hjemmefra og til min nærmeste lille grønne lunge, hvor jeg slo meg ned på en benk, fant fram boka og prøvde å overhøre den private telefonsamtalen til hun to benker unna. Joda, hun var der først, men vil du ha privatliv må du lete andre steder enn offentlige parkbenker i Oslo i juli... I det minste satte jeg meg så langt unna henne som jeg kunne komme, i motsetning til de som satte seg oppå oss i Roskilde (fire lange ledige benker, de satte seg på den nærmeste benken - i den enden tettest på der vi satt). Noen kapitler senere vandret jeg videre til lysthusbenken min ved sjøen og leste videre, etter å ga sjekket twitter og fått bekreftet min teori om trafikkulykke i Festningstunnelen. Når klokka er 13 på en mandag i fellesferien og det står bom stille i begge felter på Drammensveien er det åpenbart at noe ikke er som det skal (og min medlidenhet til alle som satt fast der i solsteken. Særlig til de uten klimaanlegg...). Derfra var planen å gå og handle og så ta trikken hjem, men så kom jeg forbi Kaffebrenneriet med sin nesten tomme og skyggefulle uteservering, og plutselig satt jeg der med te og muffin... :plystre: Hovedproblemet med Kaffebrennereits hankeløse kopper er forøvrig at de krever to hender -og det gjør dem så upraktiske å kombinere med bok. Men jeg fikk unna et par kapitler til - drøyt 100 sider totalt, en relativt lang tur sammenlagt og fire timer sol og frisk luft, slett ikke verst. Handlet fikk jeg også gjort til slutt - jeg var tom for både is og jordbær, det er jo ferieskandale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2018 den 23.38, Daria skrev:

13.07: Tre lest, åtte kjøpt.

Ny Tove Nilsen ferdig (og den siste påbegynt) - og i avdelingen for pussige sammentreff handler det i dag om Don Quijote-skulpturen på Bøler. Nilsen nevner den flere ganger, og jeg noterer meg i bakhodet at jeg skal sjekke opp den, om ikke annet finne et bilde. Så legger jeg fra med den ferdigleste boka, plukker opp Det felles eide for å lese et nytt essay om offentlig kunst i Oslo - og gjett hvilken skulptur som nevnes etter få sider...

16.07: Fire lest, åtte kjøpt.

Tove Nilsens fire er ferdiglest. Etter noen timers utelesing både i dag og i går har jeg hatt solid framgang med Alan Hollingurst også, i tillegg til to essaysamlinger og en sakprosabok hvor det går framover i rykk og napp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo sies at min umiddelbare tanke når jeg ser denne gjengen ikke er at de vansmekter under mangelen på damer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke folk som har tabbet seg ut slutte å løpe til pressen og sutre når det får følger? I dag: Hun som ikke fikk med seg at reiseforsikringen må kjøpes før avreise og uttaler at 

– Det jeg reagerer mest på er at Europeiske ikke har en «idiotsikker» hjemmeside som stiller spørsmål som gjør det umulig for meg å kjøpe en forsikring som i mitt tilfelle likevel ikke er gyldig. Hvordan skal man sikre seg da, om en gjør denne typen feil? Det er tross alt verre å kjøpe forsikring, og tro at du er forsikret enn ikke å ta ut forsikring i det hele tatt. Vi vet jo alle at det kan ruinere oss for livet hvis vi må betale alt selv hvis uhellet er ute.

For det første - hvis alle vet at å reise uten reiseforsikring kan ruinere deg for livet, lurer jeg jo litt på hvorfor hennes voksne sønn dro på tur uten forsikring i utgangspunktet. For det andre - på Europeiskes side om enkeltforsikringer står det under Viktig å vite-punktet at 

Forsikringen forutsetter at du er medlem av norsk folketrygd, har fast bostedsadresse registrert i folkeregisteret i Norge og at forsikringen er kjøpt før reisen starter fra Norge.

Det er med andre ord ikke engang nødvendig å lese forsikringsvilkårene, det holder å lese de generelle opplysningene på siden du allerede er inne på. Hvor mye mer idiotsikkert skal man trenge å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Daria skrev:

En 13-åring legger ut bilde av kjønnsorganet sitt på KG, og admin synes det er uproblematisk - det bryter jo ikke med noen forumsregler. Av og til blir jeg litt :hakeslepp:

Forumregler er viktigs.... etikk og andre problemer kan man jo ikke forholde seg til...... Admins og moderatorene her bør nok kurses i det meste tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tagget Egmonts forum-representant i tråden for å høre om dette virkelig er noe de stiller seg bak. Jeg synes jo fb & co har latterlige regler for nakenhet, men dette er ikke noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, Daria skrev:

16.07: Fire lest, åtte kjøpt.

Tove Nilsens fire er ferdiglest. Etter noen timers utelesing både i dag og i går har jeg hatt solid framgang med Alan Hollingurst også, i tillegg til to essaysamlinger og en sakprosabok hvor det går framover i rykk og napp...

17.07: Fem lest, åtte kjøpt.

Leste ferdig Hollinghurst i en stille krok av Dronningparken i formiddag. Poesi og homofili og litteratur og herregårder og London og engelsk 1900-tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt 17.07: Seks lest, åtte kjøpt.

Nei, jeg gjør ikke så mye annet enn å lese for tiden... :ler: Jeg trakk ut på balkongen da sola forsvant (nå har jeg trukket uinn igjen for å få med meg India-dokumentar med Joanna Lumley), og pån et tidspunkt sto det vannglass, potetgull, pizza og vannmelon på bordet - sammen med tre bøker...

Dessuten oppdaget jeg at mine relativt nyinnflyttede naboer har katt . plutselifg stakk det et hode og to poter ut fra et åpent vindu. Da overkroppen fulgte etter og jeg begynte å bli bekymret - det er langt ned - kom det en beskyttende hånd etter... :pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens foreldre-advarsel på BBC: Programmet inneholder scener hvor dyr blir drept for å spises. Eller barne-tv fra gården, som det ville blitt kalt på nrk... :filer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elegante omgivelser i dag - bunadsutstilling i dronning Sonjas kunststall og omvisning på slottet (som godt kan kan egne barneomvisninger. Så kan vi andre slippe å ha sutring som konstant bakgrunnsstøy, og guiden kan slippe å måtte legge inn kommentarer som Ser dere barn hva kongen mangler på bildet her?). Mange lekre rom, minimalisme et fremmedord :fnise: Lunsj på Pascal ble det også tid til - oksecarpaccio og mørk sjojolademoussekake med kirsebærkompott. :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...