Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kroppen, og særlig høyrearmen, melder fra at den synes gårsdagens slepe-bagasje-gjennom-byen-kraftanstrengelse var et unødvendig påfunn. Godt dagens klesvask-ambisjoner er litt mindre krevende *elsker heisen* Dessuten burde man vel tømme resten av kofferten (ikke minst fordi den ligger midt på stuegulvet, der tørkestativet skal stå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daria skrev:

Kroppen, og særlig høyrearmen, melder fra at den synes gårsdagens slepe-bagasje-gjennom-byen-kraftanstrengelse var et unødvendig påfunn. Godt dagens klesvask-ambisjoner er litt mindre krevende *elsker heisen* Dessuten burde man vel tømme resten av kofferten (ikke minst fordi den ligger midt på stuegulvet, der tørkestativet skal stå...

Er du støl? :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Daria skrev:

Jepp - det er en stund siden sist... :fnise:

Godt tegn da - da ER det tross alt et muskelfiber eller to inni der :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå synes jeg du er på grensen til ufin :tunge1: Jeg flyttet rundt 25 kilo bagasje nesten to kilometer på under 45 minutter - det kvalifiserer til en ganske grei treningsøkt... :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Roadrunner skrev:

Godt tegn da - da ER det tross alt et muskelfiber eller to inni der :nigo: 

:rulle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke rart verden ikke går så fort framover. Det siste døgnet har jeg lest om serveringskjeder som forbyr plastsugerør, og om et bryggeri som har utviklet 6-pack-holdere av korn - nedbrytbare og spiselig for dyr og fisk. Udelt gode nyheter, ja? Feil igjen... Sugerørforbudet er ableist, fordi enkelte grupper funksjonshemmede trenger sugerør for å kunne drikke, og hvete i kontakt med kanten på en brusboks kan gi glutenallergikere problemer. Alternative løsninger er så enkelt som pappsugerør og å tørke av boksen, men det er jo viktigere å føle seg diskriminert og pukke på sine rettigheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at rettigheter og diskrimineringsfølelser er viktigere enn å redde jorden. Kan man føle seg forurettet, diskriminert eller andre ting å komme i avisen for så er jo det aller best i hele verden. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tordner i det fjerne - for en gangs skyld håper jeg det skal komme nærmere... og der kom hvertfall regnet :regn:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var deilig med regn og tordenværet var passe nær. 

 

Temperaturen sank 10 grader ute så fort regnet satte skikkelig til. Ble våt på føttene da jeg satt på verandaen og møt regnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stund siden sist det var vanndammer på bakken... Det er jo på langt nær nok for avlinger og skogbranner og sånt, men det var deilig,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et kort øyeblikks forvirring over at Love Actually trender på twitter UK en varm dag i juli - men det handler selvfølgelig om at de har Trump på besøk i dag, stakkars, og mange drømmer at Theresa May skal ta en Hugh Grant... :rulle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut og handle bursdagsgaver i dag... Hele familien til lillebror fyller år i løpet av en måned, så da blir det gjerne en felles feiring. Ungene ønsker seg lego, det burde vel ikke være så vanskelig å finne, det er verre med de voksne... Dessuten må jeg huske å hente sengetøy og håndkler som henger til tørk i vaskekjelleren - tørketrommelen var i det ugreie hjørnet og det var for varmt til å krangle mer enn nødvendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fyr med litt for mange øl innabords har slått seg ned utenfor. At han vanner busker og trær kan jo med litt godvilje anses som en god ting i disse tørketider, men vekslingen mellom å gaule Vål'enga-sanger og rape så det gjaller i veggene er ikke det mest sjarmerende jeg har opplevd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heftig aktivitet i lufta her nå, har sett tre helikoptre og et lite fly sirkle rundt. Det ene militærhelikopteret fløy så lavt over her at det var nummeret før jeg så piloten. De er vel på skogbrann (parkbrann?)-vakt, men man skulle jo tro det var her Trump var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mest imponerende på friidrettssendinga: Stavhopperen som i fallet spjæret både shorts og trøye med stanga. De mannlige kommentatorene mente at han tross alt hadde vært heldig, og han så ut til å være enig - han kikket hvertfall ned på eget utstyr og pustet lettet ut... :fnise: 

Karen Marie Ellefsen er som alltid oppdatert på alt, og kunne fortelle at en nygift løper hadde en av de vakreste brudekjolene hun hadde sett...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2018 den 21.41, Daria skrev:

Fortsatt 11.07: To lest, åtte kjøpt.

Kom meg gjennom de siste kapitlene i Skyskrapersommer på balkongen før kampen (hvor Kroatia nå har utlignet. 7 minutter igjen av ordinær tid...).

13.07: Tre lest, åtte kjøpt.

Ny Tove Nilsen ferdig (og den siste påbegynt) - og i avdelingen for pussige sammentreff handler det i dag om Don Quijote-skulpturen på Bøler. Nilsen nevner den flere ganger, og jeg noterer meg i bakhodet at jeg skal sjekke opp den, om ikke annet finne et bilde. Så legger jeg fra med den ferdigleste boka, plukker opp Det felles eide for å lese et nytt essay om offentlig kunst i Oslo - og gjett hvilken skulptur som nevnes etter få sider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...