Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Pappa gikk på trynet over sykkelstyret i går. Resultat: Knust hjelm og sportsbriller, kløyvd leppe nedover haka, en mengde sår i ansiktet og nakkebrudd. Heldugvis et mget pent brudd, så slipper unna operasjon, blir 8 uker med nakkekrage og sykemelding. Veldig lettet når jeg fikk beskjeden om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja guri... Vært skikkelig på tuppa siden i går, så godt å få beskjed om at det «bare» blir 8 uker med nakkekrage og lite aktivitet. 

For øvrig følte jeg meg skikkelig voksen i går. Merket at mamma var fryktelig sliten, så jeg tok over som kommunikasjonssentral og var den som ringte rundt til slektninger for å fortelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tenker på hvordan det kunne ha gått, blir jo åtte uker ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig. Men han er verdensmester i rastløshet, så det kan jo bli artig mot slutten. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han får begynne med en stillesittende hobby - slektsgranskning, nupereller, netflix...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt og lest mye opp gjennom årene om singellivets ulemper - noe stemmer, annet er bare latterlig. Men ingen har nevnt det å stå klokka ett om natta og vaske sitt eget oppkast, enda jeg kan forsikre at det er i en helt annen liga på kjiphetsskalaen enn å gå alene i bryllup...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Daria skrev:

Han får begynne med en stillesittende hobby - slektsgranskning, nupereller, netflix...

:rulle: 

2 timer siden, Daria skrev:

Jeg har hørt og lest mye opp gjennom årene om singellivets ulemper - noe stemmer, annet er bare latterlig. Men ingen har nevnt det å stå klokka ett om natta og vaske sitt eget oppkast, enda jeg kan forsikre at det er i en helt annen liga på kjiphetsskalaen enn å gå alene i bryllup...

Nommin. Syk Daria? God bedring! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tro på at nupereller er noe for din far? :fnise:

Formen er oppadgående (tror jeg. Håper jeg *bank i bordet*), men jeg har hatt bedre netter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på formstigning. :tommelopp:

 

Sykdom og følgene av det er vel en av singellivets mindre positive ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få SATC-episoder hvor jeg identifiserer meg mer med Samantha enn den hvor hun er syk (det må i så fall være den hvor hun er frustrert over barn i voksensfærer)... Tror jeg må dra i gang et maraton snart - jeg holder på med en bok om serien, og selv om jeg husker alle scenen det har vært referert til så langt kan det jo være greit med en oppfriskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og apropos lesing av bøker :ac: 

På 22.7.2018 den 22.54, Daria skrev:

22.07: Syv lest, ti kjøpt.

24.07: Åtte lest, ti kjøpt.

Leste ut The Strawberry Girl i går - god idé, ikke helt vellykket gjennomføring. Er også i gang med vårens mest omtalte norske roman - Tante Ulrikkes vei. Det krever litt konsentrasjon å lese kebab-norsk, men jeg tror ikke jeg sliter like mye som mamma sa hun hadde gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mr Big dukker ikke opp, ergo må Carrie ringe fra en tefonkiosk hjem til telefonsvareren sin, i håp om at han har lagt igjen en beskjed der. Det er sånne scener som minner om at det er 20 år siden serien kom... Singelliv-diskusjonene føles derimot stort sett like aktuelle fortsatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring! :troest:

Har tørket oppkast i dag jeg også, så absolutt ikke blant favorittaktivitetene (slapp med ganske enkel jobb i dag da, kun vann...). :sukk: Men nå har jeg spist frokost og krysser fingrene for at den blir i skrotten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, Daria skrev:

Mr Big dukker ikke opp, ergo må Carrie ringe fra en tefonkiosk hjem til telefonsvareren sin, i håp om at han har lagt igjen en beskjed der. Det er sånne scener som minner om at det er 20 år siden serien kom... Singelliv-diskusjonene føles derimot stort sett like aktuelle fortsatt...

Så du har begynt på seriemaraton?

 

Det er jo litt av moroa med gamle serier..... sånne ting som telefonkiosker, personsøker etc var helt vanlig. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks halvveis i sesong 1, og synes egentlig den føles overraskende lite utdatert. Mulig de som faktisk dater i NY i dag ser det annerledes, dog... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang i sommer husket jeg allsång i tide. Lekker kjole på Sanna - til henne er den knelang, på meg ville den vel rekke nesten til anklene... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:

Syk du og ja... Hvordan  er formen i dag? 

På 19.7.2018 den 17.40, Daria skrev:

Hvem - om noen - som er idiot er Trondheim er foreløb8g uklart, men meldingen om at Kåre Ingebrigtsen er ferdig som trener var mildt sagt uventet. :hakeslepp:

Ja, det der var fullstendig uventet, og trist for oss som elsker RBK. :trist: Jeg skjønner ikke hva styret tenker på. Og jeg håper styreleder må ta sin hatt og gå...

På 23.7.2018 den 11.49, Rosalie skrev:

Pappa gikk på trynet over sykkelstyret i går. Resultat: Knust hjelm og sportsbriller, kløyvd leppe nedover haka, en mengde sår i ansiktet og nakkebrudd. Heldugvis et mget pent brudd, så slipper unna operasjon, blir 8 uker med nakkekrage og sykemelding. Veldig lettet når jeg fikk beskjeden om det. 

Huff, så skummelt. Men så godt at det gikk så bra som det gjorde. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...