Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan vi få litt mindre snakk om følelser, litt mindre konstruerte og unaturlige "dype samtaler" og mye mindre klemming i Mesternes mester...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Daria skrev:

Kan vi få litt mindre snakk om følelser, litt mindre konstruerte og unaturlige "dype samtaler" og mye mindre klemming i Mesternes mester...? 

Neppe... det er reality-kose-mose-programmet..... som visstnok har enda mer omsorg og kos enn før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bli jo minnet på hvorfor jeg ikke har pleid å se på, for å si det sånn... Rappkjeften til Tom Hilde - min grunn til å faktisk se på - glimrer med sitt fravær, den blir vel felt i kosemose-klippinga :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre kvarter til gjestene kommer - skal snart til pers med borddekking og steking av rundstykker og koking av egg og sånt. Utfordringen ved å dekke koldtbord er jo at man helst skal gjøre alt sist - du vil jo ikke at maten skal stå fremme lenger enn nødvendig, så da få heller gjestene vente litt. Eller settes i arbeid - det er jo familie :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.1.2019 den 22.43, Daria skrev:

Nytt leseår! :ac:

03.01: En lest, ingen kjøpt.

Ali Smiths Hotel World ble årets første fullførte. Veldig typisk og umiskjennelig Smith, men ikke hennes beste.

 

05.01: To lest, ingen kjøpt.

Jeg hadde tenkt å lese Dickens' Et Julekvad i romjulen, men kom aldri så langt. Den må jo leses før julen er omme, og ettersom den ryddes bort i morgen måtte jeg benytte anledningen nå. Den er jo ikke akkurat lang og omfattende (eller usentimental)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne fødte barn etter ti år i koma.

Merkelig sak, og ganske grusom. Det stå at politiet etterforsker hvordan kvinnen kan ha blitt gravid mens hun har ligget på pleiehjem uten evne til å kommunisere med omverdenen,men det er vel ganske opplagt at det handler om en grov overgrepssak. Det som egentlig er et større mysterium er hvordan er kvinne som får omsorg og pleie av helsepersonell 24/7 kan være gravid i ni måneder uten at noen oppdager det.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekoppen og jeg har allerede unnagjort dagens spasertur langs sjøen. Med både Tour de Ski-finaler og avslutningsrenn i hoppuka må man jo planlegge dagen nøye :ler: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sikkert vanskelig igjen, men er ikke poenget med å ha en tolk at tolken skal kunne ganske greit begge de  aktuelle språkene? Den japanske tolken i hoppuka er omtrent like dårlig i engelsk som vinner Ryoyu Kobayashi er selv - poenget med at hun var der ble jo litt borte... 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to innsigelser mot den forøvrig lovende BBC-versjonen av Les Miserables, som begynte på nrk nå i kveld:

1)De har gitt Javert en antydning til humoristisk sans. Javert er en samvittighetsfull, moralsk, firkantet og korrekt regelrytter. Ironi og sarkasme ligger ikke for hans karakter.

2)Cosette blir ikke født før en god stund etter at de unge menn har fløyet sin kos. Når de ubekymret forlater det som alle andre enn Fantine har vært inneforstått med at har vært et midlertidig arrangement til felles nytte og hygge, vet han ingenting om at det er et barn på gang. Adelsmenn hadde tross alt, selv om det nok fantes mange unntak, gjerne en viss ansvarsfølelse for sine uekte barn.

Dessuten irriterer det meg litt at statister og bipersoner i bakgrunnen snakker fransk.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny telefon er i hus :mobil: Tilsynelatende har jeg fått til både konfigurering, overføring av data og apper fra gammel enhet (inkludert flytting av periodebillett hos NSB, jeg var ikke klar over at den var knyttet til enhet) og installering av musikalradioapp, så da burde det viktigste være under kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må alltid amerikanske filmskapere kløne det til når det er snakk om europeiske kongehus, selv i en ubetydelig bisetning? Har sett Jackie, filmen om Jackie Kennedy i dagene etter attentatet, i kveld, og blant de dignitære gjestene som ventes til begravelsen nevnes den danske kronprins Georg. I 1963 hadde danskene en kronprinsesse - den ikke ukjente Margrethe - og det har ikke vært en kronprins eller konge med navn Georg i Danmark de siste 300 år... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hederlig omtale til QI-teksteren som oversatte Kiss my keester med Kyss meg i kalesjen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulturåret 2019 ble innledet med en liten lykkepille i operaen i går. Elskovsdrikken er en opera av det lette slaget - man elsker kvinne, kvinne er sammen med en annen mann og måtelig interessert i dem begge, mann blir lurt til å at en elskovsdrikk som egentlig bare er rødvin, mann drikker seg til mot og selvtillit (og tåler imponerende like alkohol) og arver penger og alt ordner seg (bortsett fra for den ande mannen da...). For anledningen henlagt til en amerikansk high school ca 1968 - det fungerte overraskende bra. Slutten blir litt på kanten når hun er den unge, sexy læreren og han er hennes elev, men til opera å være er det tross alt av de sunnere forholdene... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos kultur (joda! :fnise: ) - jeg drømte at jeg traff Josh Groban på Frognertrikken i natt... Og jeg som allerede hadde bestemt meg for å legge dagens utflukt til Frognerparken  :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 5.1.2019 den 19.16, Daria skrev:

05.01: To lest, ingen kjøpt.

Jeg hadde tenkt å lese Dickens' Et Julekvad i romjulen, men kom aldri så langt. Den må jo leses før julen er omme, og ettersom den ryddes bort i morgen måtte jeg benytte anledningen nå. Den er jo ikke akkurat lang og omfattende (eller usentimental)...

09.01: To lest, tre kjøpt.

Jeg skulle bare innom Tanum ved Colosseum for å se om de hadde en passende kalender - det hadde de (Claude Monet). De hadde også et salgsbord, av det spennende "Vi har ryddet på lageret og funnet alt mulig rart som vi har satt ekstra lave priser på"-slaget... En færøysk roman, en Joyce Carol Oates-murstein og en sakprosabok om det delte Berlin.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te- og kaffehuset har en eplete som høres til forveksling lik ut som den jeg pleier å hamstre i København. Siden den danske kronen er sterk og frakten var dyr, får jeg nå fire pakker te i tillegg til epleteen og betaler likevel mindre enn om jeg skulle bestilt fra Danmark - det må jo kalles et kupp 🍵 🍵 🍵 🍵 🍵 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.01: Tre lest, tre kjøpt.

Ferdig med det første bindet i Gros selvbiografi. Selvkritikk og -refleksjon er ikke noe hun driver med i særlig grad, men det overrasker vel egentlig ingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men én ting skal hun ha: Hun blander seg forbilledlig lite opp i dagens (parti)politikk. Det er flere avgåtte politikere som kunne hatt en del å lære der fra henne og Willoch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...