Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 17.11.2019 den 22.34, Daria skrev:

17.11: Syv lest, ingen kjøpt.

22.11: Åtte lest, ingen kjøpt

When we were the Kennedys handler egentlig ikke om Kennedy-familien, men om en irsk-amerikansk katolsk familie hvor faren brått dør, et drøyt halvår før Kennedy-drapet (som, i avdelingen på pussige sammentreff, skjedde nettopp 22. november) . Dette er forfatter Monica Woods skildring av sin egen oppvekst i en liten industriby i Maine på 60-tallet. Om sorgen over faren, men også om familieliv og viktige vennskap og om de mange karakterene i en småby preget av innvandring, katolisisme og økt industrialisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyfilla har en drøy uke hjemme nå - deilig! Første uka i desember er det ut på tur igjen, tre land på tre dager :lur: 

Begynner å bli ganske god på reiseregninger da... :daane:Og kredittkortregninger. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre land på tre dager - da begynner vi å snakke avansert flyfille... Får du i det minste gjort unna litt julegaveshopping underveis (alternativt - taxfree-varer til alle...)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med jobbing fra morgen til kveld, og sosiale jobbmiddager i tillegg blir det dårlig med shopping. Men foreldre setter stor pris på litt flytende fra taxfree, og jeg får tatt en gave eller to i samme runden. Tre land var en liten overdrivelse kanskje, siden ene landet bare er for mellomlanding og noe togtransport. Men tre mellomlandinger der da, så fant ut det var verdt å ta med :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forvirrende øyeblikk trodde jeg Therese Johaug gjennomførte intervjuet med sjørøverlapp - kameravinkelen akkurat i det jeg kom inn plasserte reporterens store, svarte mikrofonhode rett foran øyet hennes... :fnise: :pirat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Roadrunner skrev:

Med jobbing fra morgen til kveld, og sosiale jobbmiddager i tillegg blir det dårlig med shopping. Men foreldre setter stor pris på litt flytende fra taxfree, og jeg får tatt en gave eller to i samme runden. Tre land var en liten overdrivelse kanskje, siden ene landet bare er for mellomlanding og noe togtransport. Men tre mellomlandinger der da, så fant ut det var verdt å ta med :nigo:

Man må skryte når anledningen byr seg :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Roadrunner skrev:

Tre land var en liten overdrivelse kanskje, siden ene landet bare er for mellomlanding og noe togtransport. Men tre mellomlandinger der da, så fant ut det var verdt å ta med :nigo:

Godt du er glad i å reise :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så lite fristende å gå ut om dagen, særlig når det ikke lokker fristende kultur i den andre enden. Grått og vått og mørkt (nesten uansett tidspunkt) ute, lyst og varmt og te og tv-sport og Edvard Hoem inne - når det ikke står noe livsviktig på handlelista (hvem trenger vel dopapir...) , sitter det langt inne å mønstre nok energi og viljestyrke. Jeg får jo uansett en snev av frisk luft og bevegelse når de gamle TenSing-heltene Bjørn Eidvåg og Sigvart Dagsland venter i konserthuset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes plutselig flere av alpinjentene var så lave, men sannsynligvis handler det mer om at NRKs nye alpinreporter er en del høyere enn Line Andersen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det husmortakter i dag, før middag og julekonsert i kveld. Hybelkaninene har herjet fritt altfor lenge, og rotet har hopet seg opp :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Roadrunner skrev:

Her er det husmortakter i dag, før middag og julekonsert i kveld. Hybelkaninene har herjet fritt altfor lenge, og rotet har hopet seg opp :sukk:

Kan du ikke be kaninene rydde? *venter på rapport fra dressurkurs*

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Cata skrev:

Kan du ikke be kaninene rydde? *venter på rapport fra dressurkurs*

Jeg har prøvd i ukesvis. Det eneste de klarer er å holde heidundranes hjemme-alene-fester :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Roadrunner skrev:

Jeg har prøvd i ukesvis. Det eneste de klarer er å holde heidundranes hjemme-alene-fester :kaklehone:

Æsj! Trodde kanskje jeg kunne følge "Fuggeln's hybelkanindressurkurs". :sur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke helt fått taket på dressur, men jeg er knallgod på oppdrett 🐰

Julekonsertene drøyer jeg en ukes tid, men nå må jeg jo se om jeg finner ut hvem RR skal på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Daria skrev:

*fant* :nigo: (Antar jeg... :fnise: )

Alternativene er vel ikke overveldende :ler:Ble spurt tidligere i uken, så dette er etter innfallsmetoden :nigo: Den 17.des er mer planlagt *sender utfordringen til Daria*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...