Gå til innhold

Mokkon83`s lukkede graviditetsdagbok

Mokkon83

Anbefalte innlegg

Er det ikke mest blodprøvetaking og diverse skjemaer på første kontroll hos legen? Ikke sikkert det er nødvendig å ha med mannen på akkurat den.. Men dette vet sikkert de erfarne gravide mye bedre! :fnise:

Gjett hvem som har starta prøverdagbok forresten.. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke mest blodprøvetaking og diverse skjemaer på første kontroll hos legen? Ikke sikkert det er nødvendig å ha med mannen på akkurat den.. Men dette vet sikkert de erfarne gravide mye bedre! :fnise:

Gjett hvem som har starta prøverdagbok forresten.. :lur:

høres litt overflødig ut med Mannen med da ja.. :)

ååå, Mazzi! så spennende! jeg kommer bort med èn gang og heier på dere :):kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det klart for en ny dag på jobb!

Tenker denne dagen blir mindre slitsom ettersom jeg fikk gjort så mye i går :)

Fokus i dag er løfteteknikk og hvor jeg står og arbeider.

ordnet til noe skolebrød på et aaalt for lavt bord i går, så det er nok der ryggvondten stammer fra..

Torsdag har jeg fri! snakket med mi gravide søster, og jeg skal bort på besøk der :) koselig!

Ellers så har jeg magesmerter enda. kom 2 ganger på dagen i går, og en gang i natt.. tenker det vil hjelpe med et glass biola om dagen, slik at fordøyelsen får hjelp..

nå må jeg trøkke i meg brødskive med leverpostei og biola her!

Ha en fin dag!! :) (hva har skjedd med ikonene mine???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en fin dag på jobb, uten vondt i ryggen :kose:

Jeg har ikke hatt mannen med på legetimene. Men han har vært med på 3 av 4 ultralyder :) Jordmortimen jeg har på torsdag ville han være med på, for jeg har blitt så dårlig fulgt opp av legene, og han vil passe på at alt går riktig for seg ;) Har vært hos 5 forskjellige dette svangerskapet + en jordmor :dåne: Og de har gjort en elendig jobb flere av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en fin dag på jobb, uten vondt i ryggen :kose:

Jeg har ikke hatt mannen med på legetimene. Men han har vært med på 3 av 4 ultralyder :) Jordmortimen jeg har på torsdag ville han være med på, for jeg har blitt så dårlig fulgt opp av legene, og han vil passe på at alt går riktig for seg ;) Har vært hos 5 forskjellige dette svangerskapet + en jordmor :dåne: Og de har gjort en elendig jobb flere av dem.

søte mannen din som skal være med for å sjekke at ting går skikkelig for seg :)

kjedelig at du ikke har fått en fast lege som følger deg opp!

Var hos legen i dag! Fikk bekreftet at jeg er gravid, og hun kjente på magen mtp smertene jeg har hatt. den er sånn som den skal være :) skal komme ned igjen dersom jeg fortsatt har smerter til fredag.

glad jeg har fri torsdag og lørdag! deilig med helligdag lørdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg hatt mer fokus på ryggen! føler meg mindre sliten i den i dag :)

Men skal bort å kjøpe meg ei varmeflaske, yoghurt, svisker og bananer :)

vondtene i magen har mest sannsynligvis med fordøyelsen å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å få den bekreftelsen, selv om du har hatt positiv test som jo egentlig er en pålitelig nok kilde.. ;)

Håper det ordner seg med fordøyelsen, høres jo ut som du har en god plan på gang! Litt linfrø i yoghurten skal vel ihvertfall gjøre susen om ikke annet hjelper! :Nikke: Frø er jo dessuten en fin kilde til fiber for oss som ikke får i oss allverdens av det fra brødmat.. :Nikke:

Får man forresten noe ekstra oppfølging i svangerskapet av å ha cøliaki? Er vel i grunnen ingen grunn til det, når jeg tenker meg om.. :vetikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var kjekt å få enda en bekreftelse :)

Mulig de vondtene kommer av mye luft i magen, litt lurvete fordøyelse..

har spist svisker nå.. skal slenge i meg en banan og litt yoghurt etterpå :)

brødskive med leverpostei til kvelden!

tror ikke det er noe ekstra oppfølging pga cøliakien, men mulig jeg må muligens inn til tidlig UL om magesmertene ikke avtar innen ei uke..

vet ikke om dette er noe andre med cøliaki har slitt med under svangerskapet.. så jeg får vel spørre deg etterhvert da,mazzi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom smerter i ett tida i natt også.. rart at det er rundt samme tidspunkt alle nettene..

litt smerter på jobb i dag, men ikke så altfor mye faktisk :)

ble en laaang dag på jobb, opplæring. deilig å gjøre litt annet enn det jeg alltid gjør. men tar litt lengre tid før en er ferdig,og begynte en time senere også. moro med folk som lærer raskt og faktisk har potensiale! ingen fare å gå ut i mammaperm iallefall :)

spurte sjefen min om jeg kunne fått litt hjelp når jeg får paller med varer to ganger i uka.. "jaha, enda ei som ikke kan løfte her nå!" hmmmf

ei til jeg jobber med er også gravid...greit å bli litt fed-up, men come on!!! :sinna:

fikk lurt meg et sted å gråte en skvett.. merker jeg er litt følsom, mer enn til vanlig.. trodde det først kom senere jeg :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er egentlig veldig grei til vanlig altså!

Kunne ikke fått bedre sjef!

men graviditet er vel det en sjef syns er mest problematisk.. ser jo den ut fra et business-standpunkt. men ble litt såret der og da..

kom 1,5 pall med frossenvarer i dag. brukte god tid, men var slitsomt. men føler det er for tidlig å be om hjelp iallfall..

ellers så er jeg mega oppblåst i magen... gleder meg til akkurat det går over og man får en "bul" :fnise:

"bul" med innhold, ikke luft! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig kommentar og holdning av sjefen din :angry: Du har all grunn til og reagere.

Neste gang han kommer med en sånn kommentar får du tenke på oss som støtter deg og heller le litt av oppførselen hans :kose:

Og du må tenke på deg selv først, så hvis du ikke orker og løfte så mye så må han rett og slett finne noen som kan hjelpe deg med det. Det er noe alle burde forstå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsyke smerter i natt..

ringte legevakten, vet ikke egentlig hvorfor.. ingen hjelp der uansett!

var hos fastlegen min i dag.fikk henvisning til ul.. skal ned og vente på gyn.poliklinikk nå..

sjekke om det er graviditet utenfor livmoren. legen min mener det nok ikke er det pga ingen blødning. men at dette nok kan få meg beroliget..

symptomene jeg har kan faktisk være ulcerøs kolitt (?) eller tykktarmsbetennelse også.. mulig det er psykisk, pga stress også..

får se om jeg ikke bare må ta meg en pause fra jobb. mye stress på jobben min..

da stikker jeg.. tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff da! :troest:

Satser på at de ikke finner noe og alt er som normalt. Er nok bare pga stress skal du se :jepp:

En :blomst: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme fra sykehuset..

ikke noe mer klokere da.. eller beroliget..

han kunne ikke se noe på ul, for tidlig..

men kunne se en cyste på venstre eggstokk, som visstnok var en graviditetscyste?

tok blodprøve, som jeg får svar på senere i dag.. skal ta en ny blodprøve mandag.

veldig hyggelig lege, litt mer beroligende. men ingen svar da..

nå ringte legen akkurat. lav hcg nivå i blodet, 108.. sier meg ikke så kjempemye :P

ba meg om å ta meg med ro og ikke stresse så mye med dette.. så ses vi mandag :) får prøve da!

stikker bort på butikken og kjøper meg noe brød. tenker det blir noe så enkelt som grillet kylling til middag i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var jo teit at du ikke ble noe mer beroliget, men det er jo i det minste bra at de tar deg på alvor! :Nikke:

Kos deg og slapp av du! :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...