Gå til innhold

Mokkon83`s lukkede graviditetsdagbok


Mokkon83

Anbefalte innlegg

Da har vi bestemt oss for å prøve å bli foreldre!

Datoen min kjære ba meg om å slutte på p-pillene var fredag 29 januar. Mandag 1 februar kom mensen, varte i 5 dager. Neste mens kom etter 28 dager ( regner man fra første dag i siste mens, eller siste dag?) og varte i 6 dager. Vi ville vente med å prøve til denne prøveperioden, pga vi syns det er en stor fordel å være født tidlig på året :)

Neste mens skal komme rundt 26 mars, EL burde da komme rundt 14 april (uke 15)

Nok mensprat!

Litt om oss:

Vi har vært sammen i snart 4 år, og gift i snart 1 år.

Min kjære er 32 år og jeg er 27 år.

Jeg har vært klar for barn ei god stund, mens min kjære følte at vi skulle vente noen år til. noen år ble til at vi skulle prøve januar 2011, men plutselig i januar her mens vi var på familiebesøk for ei helg ville han at jeg skulle slutte på pillen :) var nok de herlige onkelbarna som gjorde utslaget.

Jeg sluttet midt i brettet, og begynte på folat uken etter. Passer også godt på kostholdet, da jeg har cøliaki.

Ikke lenge til vi skal begynne å prøve nå!! har lave forventninger til at det skal klaffe med èn gang, og vi har blitt enige om ikke å stresse med det. Håper jeg klarer å la være å bli så alt for skuffet om det ikke klaffer med en gang.

Gikk på p pillen i 11 år sammenhengende, så tar nok litt tid...

Ellers så merker jeg stor forskjell etter at jeg sluttet med hormonene!!

* bedre humør

* føler jeg har blitt fastere i kroppen

* økt sexlyst

* mer fornøyd med alt

Endret av Mokkon83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med prøverdagbok, og lykke til i jakta på ein liten spire! :klemmer:

Og for å svara på spørsmålet ditt: Første dag i ein ny syklus, er frå og med den dagen mensen kjem. :) Det har ingen betydning kor mange dagar mensen varer, for det er første mensdag ein alltid brukar som utgangspunkt. Ein syklus varer altså frå og med første mensdag i ein syklus, til og med dagen før første mensdag i neste syklus! Så veit du det. ;)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med prøverdagbok, og lykke til i jakta på ein liten spire! :klemmer:

Og for å svara på spørsmålet ditt: Første dag i ein ny syklus, er frå og med den dagen mensen kjem. :) Det har ingen betydning kor mange dagar mensen varer, for det er første mensdag ein alltid brukar som utgangspunkt. Ein syklus varer altså frå og med første mensdag i ein syklus, til og med dagen før første mensdag i neste syklus! Så veit du det. ;)

takk for det!! :) venter EL snart, men vi skal vente med å aktivt prøve til neste PP. men hadde ikke vært noen krise om jeg hadde blitt gravid nå :)

kikket innom prøverdagboken din, lykke til i jakten på en liten spire du også! krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror seriøst alle rundt meg er gravide eller akkurat har født..

Ei jeg jobber med kom innom i dag med sin 3 uker gamle guttebaby. helt nydelig!! :babygutt:

Hun snakket en del om fødselen og kan trygt si at det ikke er noe jeg gleder meg til.. men som hun sier så er man så lei etter ni mnd med vondter at en bare vil ha det overstått. ikke spesielt betryggende at hun på et tidspunkt trodde hun skulle dø under fødselen... men nå er hun frisk og rask og har en nydelig guttebaby :) vanskelig å se for seg hva en vil føle og tenke om alt som skal skje.. :) den tid, den glede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye som skjer enda ettersom det er ei lita stund til pp

gleder meg så utrolig mye!! spent på hvor lang tid det kommer til å ta.. har en mistanke om at det vil ta ei god stund ettersom jeg gikk p pillen så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå kjenner jeg at TR er på vei snart.. Håper det er siste gang på veldig

lenge at den kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der var TR kommet! forhåpentligvis siste på veldig lenge! :)

kom svakt i går, på 28 dag fra første dag i siste mens! så syklusen min er iallefall normal :)

men aner ikke når jeg har EL. kan ikke kjenne noe spesielt... får kikke litt rundt i forumene om jeg ser noen "symtomer"

Da håper jeg dagene går kjapt, for det er så kjedelig å ha TR på besøk...

god helg til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mokkon :goodbye:

Bra at syklusen er stabil. Det hjelper veldig å ha det utgangspunktet. (Selv om jeg ble lurt der gitt)

Kjenner meg igjen i det der med at en føler alle rundt en er gravide når man er prøvere, men det er vel heller det at man legger så mye mer merke til det.

Skal du teste etter EL eller skal dere gå for :sengekos: annenhver dag taktikken?

Jeg bruker til vanlig å se EL på sekreter osv, men ble nok lurt med en sen EL denne syklusen. VI skal derfor satse på :sengekos: annenhver dag i PP2 dersom jeg noen gang får tilbake TR.

Håper jeg er gravid allerede da og at du blir det FORT og SNART du også.

Blir spennende å følge med ihvertfall. :popcorn:

Endret av pinkpus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mokkon :goodbye:

Bra at syklusen er stabil. Det hjelper veldig å ha det utgangspunktet. (Selv om jeg ble lurt der gitt)

Kjenner meg igjen i det der med at en føler alle rundt en er gravide når man er prøvere, men det er vel heller det at man legger så mye mer merke til det.

Skal du teste etter EL eller skal dere gå for :sengekos: annenhver dag taktikken?

Jeg bruker til vanlig å se EL på sekreter osv, men ble nok lurt med en sen EL denne syklusen. VI skal derfor satse på :sengekos: annenhver dag i PP2 dersom jeg noen gang får tilbake TR.

Håper jeg er gravid allerede da og at du blir det FORT og SNART du også.

Blir spennende å følge med ihvertfall. :popcorn:

Hei hei! :)

koselig med innlegg i boka mi!

vi prøver bare litt forsiktig i begynnelsen, ingen stress!

skal kjenne litt bedre etter når jeg har EL. prøve noen PP før jeg evt sjekker tempen.

Brukte eggløsningskalkulatoren på babyverden.no og der står det at min mest fruktbare periode er 5-10 april. EL 8 april. termindato ville vært 1/1-11 :)

så nå blir det mye :sengekos: fremover!!

:) :) Krysser fingrene for at du er gravid allerede, Pinkpus!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Fant deg! :)

Synes det var litt skummelt å slutte på p-piller jeg, for i ettertid ser jeg hvor mye det faktisk påvirka kroppen! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å "se" deg igjen :wink:

og velkommen til min prøverdagbok, Mazzi!

Nå skal jeg hive meg rundt og sjekke ut om du har fått lagd deg ei! :wink:

syntes også det var litt skummelt å slutte på pillen... jeg begynte på dem da jeg var 15 år, altså 12 år siden.. gått på dem non-stop i alle disse årene.. så for meg 5 uker med mensen... :lol:

men har bare oppdaget positive ting ved å slutte på dem!

humøret har steget betraktelig, føler meg mer fornøyd og positiv.. økt sexlyst, noe min kjære slettes ikke har noe i mot! nå når jeg vil så mye så føler jeg nesten at han ikke henger med.. høhø "jeg føler meg så sliten" , " vondt i magen" hey, det var mine lines!

tenker på det at jeg muligens aldri vil begynne på pillen igjen altså... heller klemme inn et pessar eller noe når den tid kommer... de hormonene har jeg fått mer enn nok av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: God påske!! :vin:

koser oss med grilling og pils i dag! deilig med litt :sol:

bare 4-5 dager til vi skal prøve ordentlig nå :)

intensiv :humping: i maaange dager! herlig :)

GOD PÅSKE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg det skal bli deilig med alkoholfri tid!!

Vi får besøk av et herlig liten herremann på 5,5 år til helga :)

tantes lille godgutt!

eneste som er litt bekymringsverdig er at det er akkurat samtidig som jeg har EL... jeg venter EL på fredag, og han kommer fredag..

Vi får se om vi ikke får lurt til oss litt :sengekos: forhåpentligvis så ligger han og sover søtt å gjesterommet!

merker at lysten er økende nå for tiden.. men det har den forsåvidt vært siden jeg sluttet på p-pillen..

min kjære og jeg snakket om det og jeg går nok neppe tilbake på den.. tenker det blir p-plaster eller pessar.. noen som vet om andre gode prevansjonsmidler som det ikke er så innmari mye hormoner i? dong is not an option.. :wink:

spent på om jeg har el 14 dager før mens.. selv om jeg har en 28 dagers syklus så trenger vel det nødvendigvis ikke komme el da..?

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner å kjenne slags små stikkinger i magen.. er det tegn på at el er i anmarsj tro?

slags menssmerter..

nå er det sofakos! går masse bra på tv i kveld!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Så spennende med prøving! Vi skulle også vente litt lenger, skulle være gift et par år først, så ble det et år, og så endte det egentlig med at vi startet prøvingen et par måneder etter bryllupet ;) Mannen syntes jo det var kjempeskummelt i starten, men det tok ikke lang tid før han var veldig entusiastisk :)

Ang prevensjon, så brukte jeg p-ring i mange år. Veldig fornøyd med det, og mindre hormoner enn p-piller. Så jeg starter nok med det igjen etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Så spennende med prøving! Vi skulle også vente litt lenger, skulle være gift et par år først, så ble det et år, og så endte det egentlig med at vi startet prøvingen et par måneder etter bryllupet ;) Mannen syntes jo det var kjempeskummelt i starten, men det tok ikke lang tid før han var veldig entusiastisk :)

Ang prevensjon, så brukte jeg p-ring i mange år. Veldig fornøyd med det, og mindre hormoner enn p-piller. Så jeg starter nok med det igjen etter fødsel.

:vinke: Hyggelig med hilsen! :vinke:

Kjenner meg igjen med at en starter før en egentlig skal.. :lol:

Mannen som ville vente til januar til neste år, og jeg slo meg til ro med det selv om jeg egentlig ville startet før. men så ble han klar og jeg syntes jo det var innmari fint da :rødme:

p-ring? er det en sånn kapselsak som du får inn under huden?

har kun erfaring fra p-piller.. :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det er en slags dings som du putter inn i... eh... glufsa :fnise: Ser nesten ut som en hårstrikk. Og den skal ligge der i tre uker, og sender ut hormoner lokalt. Mens p-piller sender det ut i blodet ditt, derfor er det mindre bivirkninger av p-ring :) Ringen tas ut etter tre uker, og du er uten i en uke, da får du mensen. En uke etter at den ble tatt ut setter du inn en ny. Jeg var veldig fornøyd med den, brukte den i ca 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes litt mindre farlig ut enn p-piller.. :)

tenkte på spiral, men har lest rundt i forumene at den er utrolig vond å sette inn.. og at ofte kan mannen kjenne den? usj..

kan mannen kjenne ringen?

BACK To WORK :)

det er kjempegreier, bortsett fra at jeg må stå opp kl 06.00...

:Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer litt om mannen kjenner den eller ikke. Mannen min kjenner den ikke, mens eksen gjorde det. Den kan fint tas ut mens man :humpe: Den kan være ute i en time av gangen, mener jeg å huske :) Jeg kjente ikke at den var der, og det spiller ingen rolle hvor den ligger, så lenge den er inni der et sted. ikke vanskelig å få tak i den når den skal ut heller. Og jeg har aldri opplevd at den har falt ut.

Tror nok vi går for den metoden når lillegutt er ute :) Han skal nok ikke bli storebror før han er 4-5 år gammel.

Deilig å være ferdig med alle helligdagene syntes jeg, selv om det er kjipt å stå opp så tidlig :jepp:

Jeg har blitt nødt til å reise hjem fra jobb pga smerter i dag :sjenert: Så tar det med ro på sofaen og gjør minst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en prevensjonsmåte som absolutt er verdt å sjekke ut :)

når har du termin? prøvde dere lenge? :)

spennende tid for dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...