Gå til innhold

Mokkon83`s lukkede graviditetsdagbok


Mokkon83

Anbefalte innlegg

Gleder meg til å høre hvordan det går med den nybakte familien! Håper alt står bra til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet for en opplevelse dette er...! :)

Er helt overveldet :rodmer:

Vi kom hjem fra sykehuset i går, det var veldig deilig. Men jeg var veldig nervøs og spent på hvordan det ville være. Følte det var en veldig trygghet å være på sykehuset, og hun jeg delte rom med var bare så fantastisk koselig og et fantastisk menneske...! Hun fikk ei datter dagen før meg, og vi reiste hjem samme dag :)

Det gikk over all forventning å komme hjem til hunden ( var det jeg bekymret meg mest for)

Jeg låste opp døren og gikk inn alene, hunden kom gående kjempesakte mot meg. Han var helt rar :fnise:

snuste litt og virket nesten litt sjenert. Jeg gikk ut og hentet bilstolen med baby H og han fikk snuse litt på henne mens hun satt i bilstolen. Tok henne på fanget mens jeg satt i sofaen og han fikk slikke og snuse litt til :) det gikk SÅ bra :) han var litt rar resten av den dagen, ville ikke legge seg ned og gikk konstant til døra... I dag er han roligere, han kom faktisk og hentet meg da baby H skreik :fnise:

Kjøpte ei brukt lekegrind, og den er gull verdt! bruker bagen til kombivogna oppi grinda slik at hun får det litt "trangt". veldig greit med tanke på at hunden ikke når til henne. Senere så skal jeg henge på en sengekant slik at det blir lunere og mindre åpent.

natten gikk helt greit,hun er sulten ganske så ofte så ble mye amming! :rodmer: har ei nattbordlampe med svakt lys i, og den ble stående på i hele natt... jeg la henne tilbake i senga en del ganger, men tilslutt så hadde jeg bare liggende med meg i senga. sovnet av mens jeg ammet.... kanskje ikke helt bra... må ut i morgen kjøpe noen flere nattdrakter i str 50, uten føtter. må også kjøpe noen ullbodyer og en varm dress som hun kan ha på i vogna. det er fremdeles ganske kaldt enkelte dager... vi må også kjøpe badebalje :)

skal skrive litt om fødselen etterhvert, jeg må bare tenke igjennom og kikke på notatene som Mannen skrev underveis :) lurt å skrive før en glemmer!

Er SÅ imponert over Mannen, han har vist seg som en fantastisk far og omsorgsfull mann :yvonne:

Huset var skikkelig shinet både innvendig og utvendig til vi kom hjem. vaskemaskinen og tørketrommelen er kommet opp på badet så jeg slipper å gå ned i kjelleren :)

må prøve å få slappet mer av på dagen kjenner jeg! blitt lite søvn disse nettene, og ingenting om dagen... hadde høyt blodtrykk på sykehuset og de ba meg få målt det enten fredag eller mandag. har time mandag kl 9 hos en kjempekoselig turnuslege :) hun har vært så grei og hjelpsom så jeg gleder meg til å vise frem nurket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdatering fra deg!! :klemmer::hoppe:

Gleder meg til å høre mer om fødselen, og dagene dine med baby H :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk bra å introdusere hunden for lille H! :) Er han sjalu på all oppmerksomheten hun får?

Jeg ser du også er så heldig å ha en superpappa i hus. Gull verdt! :jepp:

Jeg er forresten veldig spent på hvordan H ser ut! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

koselig med så mye oppmerksomhet!

tenker jeg legger ut et bilde på fb snart :)

hunden er rolig når jeg har henne, bare kommer bort og snuser litt avogtil. men når Mannen holder henne så er han veldig klengete på han...

fikk besøk av naboene isted (kjempekoselig ektepar, har kontakt med ungene deres som har flyttet hjemmefra også. dem jeg fikk en del tøy fra :) )

da ble hunden litt smågal... :kjefte: det var flaut og tungt... nå er jeg sliiiten...!

Mannen kom akkurat hjem nå fra fisketur (derfor jeg måtte hanskes med hunden alene..) så i morgen blir det torsk til middag :)

håper og ber om ei like fin natt som i natt! :)

ellers så har jeg fått tak i (SÅ LANGT KOM JEG I GÅR... HEHE SÅ GIKK DET LITT I GLEMMEBOKEN :gjeiper: )

JAGGU SÅ BLE DET IKKE MER SKRIVING I GÅR HELLER :fnise:

Det er ikke det at baby H krever all min tid, men har så mye annet å finne på... :sjenert: litt smårydding, besøk, ærender osv

men skal få skrevet noen ord om hvordan det går nå :)

Var ute og kjørte bil alene med baby H i går, trodde jeg skulle være kjempenervøs men det gikk SÅ bra! MEN jeg skal på biltema og kjøpe "baby onboard" skilt til bakruta, merker at jeg blir nervøs av folk som kliner seg oppi meg.. stoppet på busslomme pga en sjåfør som la seg så nært meg...

Fikk kjøpt brystpumpe av ei kjempekoselig dame i går, 600kr! den er både elektrisk og manuell, philips avent er merket. søsteren min testet den ut i går, og den ble godkjent ;)

Har fått sterilisert alt utstyret i oppvaskmaskinen så det er klart hvis jeg trenger det. var såvidt jeg måtte pumpe et bryst i morges, men heldigvis våknet baby H :)

Har et eget program på oppvaskmaskinen som heter baby (70 grader)

ble full maskin med alt utstyret jeg fikk med ekstra av hun dama.. :) er en utrolig grei koffert til den, og kan koble den på batteri hvis jeg er et sted uten stikk-kontakt :)

Storesøsteren min med mann og baby var på besøk i går :rodmer:

sååå koselig :) gutten deres var 7 mnd i går, aktiv krabat!!

var innom jobben min også i går, og viste frem arvingen ;)

ammingen går så det suser! natta er veldig grei, hun spiser i elleve tida, fire tida og sju tida :) godt med våte bleier, så hun får i seg nok mat :)

merker at jeg vimser rundt...

idag hadde jeg termin :hoppe:

BABY H 1 uke :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese om dagene dine! Hvor lang tid bruker baby H pr måltid eller pr pupp?

Vi har forresten også den pumpa og jeg liker den kjempegodt. Har riktignok ikke brukt den på noen dager nå, men den er jo kjekk å ha i bakhånd uansett :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese om dagene dine! Hvor lang tid bruker baby H pr måltid eller pr pupp?

Vi har forresten også den pumpa og jeg liker den kjempegodt. Har riktignok ikke brukt den på noen dager nå, men den er jo kjekk å ha i bakhånd uansett :jepp:

det varierer hvor lenge hun ligger, men alt fra 5 min til 40 min :)og nå nettopp så hadde jeg ammet i 10 min...10min etter ville hun ha mat igjen... :gjeiper:

merker at jeg er litt distrè for tiden... ting jeg skal gjøre som bare blir utsatt og gjør masse samtidig uten at jeg får gjort meg helt ferdig :fnise:

og det som er morsomt er at Mannen har det likedan :hoho:

er han godeste hjemme om dagene?

er litt usikker på dette med navlestumpen, så jeg tar en tur innom helsestasjonen... for å være sikker :)

må kjøpe flere små engangskluter. jeg vasker henne bare med rent vann når jeg skifter bleie.. tenkte begynne å skylle i vasken, men vil bli litt mer sikker på meg selv først... :)

overrasket over hvor fort kroppen har kommet seg etter fødselen! har selvfølgelig blødninger og sytråden er der... litt sliten i ryggen enda. men vekta viste 66kg da jeg var på sykehuset mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er hjemme enda ja, men på mandag skal han på jobb igjen. Det blir spennende, rart og litt skummelt! :sjenert: Han er litt i ammetåka han også stakkars, så det blir sikkert en utfordring å skulle jobbe igjen! :ler:

Vi vasker også bare med rent vann og engangskluter (250-pakning fra Euroshopper - kjempemyke og gode!). På sykehuset skylte vi under vasken, for beket var jo helt tjærete og måtte nærmest bløtlegges.. :fnise:

Er du sår i stingene? Jeg har vært det helt til nå nesten, ihvertfall hvis jeg står stille lenge eller går litt for langt.. Lurer også litt på når sytråden skal forsvinne.. :klo: Fikk i grunnen ingenting informasjon om min kropp på sykehuset, alt dreide seg bare om lille snupp. Skulle gjerne visst litt mer om hva som er normalt og ikke om min kropp også! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sprek du virker! Besøk på jobben allerede :nigo:

Så bildet på fb og hun er utrolig nydelig!! :rodmer: Masse hår :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er hjemme enda ja, men på mandag skal han på jobb igjen. Det blir spennende, rart og litt skummelt! :sjenert: Han er litt i ammetåka han også stakkars, så det blir sikkert en utfordring å skulle jobbe igjen! :ler:

Vi vasker også bare med rent vann og engangskluter (250-pakning fra Euroshopper - kjempemyke og gode!). På sykehuset skylte vi under vasken, for beket var jo helt tjærete og måtte nærmest bløtlegges.. :fnise:

Er du sår i stingene? Jeg har vært det helt til nå nesten, ihvertfall hvis jeg står stille lenge eller går litt for langt.. Lurer også litt på når sytråden skal forsvinne.. :klo: Fikk i grunnen ingenting informasjon om min kropp på sykehuset, alt dreide seg bare om lille snupp. Skulle gjerne visst litt mer om hva som er normalt og ikke om min kropp også! :sjenert:

ikke bare min mann som er i ammetåka nei :fnise:

Mannen jobber en del i kjelleren så jeg er litt alene her også, men det gjør ingenting :) syns det er så koselig, bare koser meg :rodmer:

jeg prøvde å vaske henne under vasken nå nettopp! ikke en lyd fra henne, så det kommer jeg til å fortsette med!! :nikker:

euroshopper, hvor er det de har de produktene nå igjen... :lurerpå:

jeg er ikke spesielt sår i stingene, drikker maaaasse vann slik at urinen ikke blir så konsentrert. da svir det ikke :)

mener de sa at stingene forsvinner av seg selv innen 14dg? jeg husker ikke helt... var så opptatt av lille myet :fnise:

var innmari redd for å gjøre nr 2 på do da jeg var på sykehuset, men gikk veldig greit. nå går alt som normalt :)

blør mindre nå enn jeg gjorde, håper det forsvinner fort... fælt med den blodlukta... :kvalm: dusjer hver dag og skifter bind kjempe ofte!

tror det er økedøgn på gang her... har matet henne minst hvert kvarter... og hun ligger ca 10min hver gang... ikke aktiv suging hele tiden..

nå står super-pappa på kjøkkenet og lager middag!! fersk torsk i dag! det blir deilig! til kvelden skal vi kose oss med film og take-away. han skal ha sushi og jeg tenker enten kinamat eller mcdonalds... :) savner å ha burger king her...jeg har så lyst på noe junk :)

pupsilure: jeg føler meg kjempesprek!! :hoppe:

stortrives i mammarollen, og føler meg tryggere på meg selv enn jeg hadde trodd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er økedøgn på gang... spist hvert 10-15 min her bortimot hele dagen....masse bæsjebleier... glad jeg har begynt med å vaske stumpen i vasken... nesten tomt for engangskluter.

dette blir ei lang natt hvis hun skal holde på sånn!

hadde en pause etter at jeg hadde henne på magen min med ei varmeflaske tullet inn i håndkle mellom oss.

Mannen har kjørt avgårde for å hente takeaway :hoppe:

klar for litt junk :gjeiper: har ikke spist godteri siden dagen før fødselen!! det er ny rekord for meg! ikke drukket brus heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Euroshopper selges på Rimi/Ica.. ;)

Så bra at du føler deg så trygg som mamma! :rodmer: Jeg synes det var skummelt å skulle dra hjem fra sykehushotellet og de som jobba der, men det var utrolig hvor fort det gikk over! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så koselig at du har fått lille jenta di! :rodmer: Drømmer meg tilbake til tiden med nyfødt baby. Det går så altfor fort! Jeg syns det er veldig rart å tenke på at den hjelpeløse lille bylten er den samme som store flinke Goffelgutten min. Jeg visste på en måte ikke at det var han, hvis du skjønner. Og for en vanvittig utvikling de er gjennom. Nå kan han både krabbe og reise seg opp på knærne, han veier 9,5 kg, og babler masse. Slutter når jeg sier nei, og skjønner nok mye av det vi sier til han. På bare 8,5 mnd.

Vær obs på at hun kan få vondt i magen av at du drikker brus da, siden du ikke har gjort det før nå. Og brusen kan henge igjen i melken din i opptil 4 dager.

Jeg er så spent på å høre mer om fødselen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazilla: da tar jeg meg en tur på ica :)

Pupsilure: tida har gått utrolig fort! Goffel har vokst i full fart :rodmer:

Ble milkshake på meg den dagen, har ikke lyst på verken brus eller godteri... noe som er uvant fordi jeg vanligvis er DEN godtegrisen...

har forresten lagd ny dagbok!

min nye dagbok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...