Gå til innhold

Anime-tråd


Sequax

Anbefalte innlegg

Sikkert bare to normale japanske ungdommer. :fnise:

Rart. Jeg så i et Gothick & Lolita blad på Outland. Og alle modellene så veldig europeisk ut. Eller jeg tror de var japanske, men de var veldig lys i huden og hadde hat øyelokk opreasjon. Og linser.

Noen ganger lurer jeg på om de ikke liker sin egen rase. :fnise: Japanere ser ikke sånn ut som de jentene i det blandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det absolutt aller beste tipset jeg kan gi de som lærer seg japansk er å sjekke ut bøkene "Remembering the Kanji" og "Remebering the Kana" av James (?) Heisig. Han har utviklet en (mer eller mindre) egen metode for å huske tegn, basert på assosiasjoner med ord og bilder. Det er utrolig effektivt, og man husker det lengre. Bare google navnet, jeg fikk lastet ned bøkene et eller annet sted.

I tillegg vil jeg anbefale å bruke steder som smart.fm. Der finnes det flash cards for omtrent alt i verden - også japansk (både tegn, grammatikk og setningsoppbygging). Hele systemet er basert på noe som heter SRS - "Spaced Repetition System", som går ut på at ting repeteres akkurat så ofte at det er ideelt for at hjernen skal ta til seg så mye informasjon som mulig og å huske den så lenge som mulig. Også er det morsomt! :happy:

Cosplay? Njaaa. Kanskje noe jeg kunne gjort på Halloween på kødd, ellers er det ikke helt min greie. Dessuten er det ikke alltid resultatet blir så bra:

DZaQ9aeOIRQ&feature=related

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel heller typen til å plage cosplayere, enten ved mobbing eller seksuell trakassering :lur:

Hihi, forresten morsomt det med banneord, det var det første jeg lærte og! Kuso, baka, teme, aho, urusei... the list goes on! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bare to normale japanske ungdommer. :fnise:

Rart. Jeg så i et Gothick & Lolita blad på Outland. Og alle modellene så veldig europeisk ut. Eller jeg tror de var japanske, men de var veldig lys i huden og hadde hat øyelokk opreasjon. Og linser.

Noen ganger lurer jeg på om de ikke liker sin egen rase. :fnise: Japanere ser ikke sånn ut som de jentene i det blandet.

Jeg har hørt at det fineste japanske kvinner vet er hvit, hvit hud og lyse "features"...( herregud, hva er feature på norsk, igjen ?? )som f.eks lyse øyevipper og lyse øyne. Japanske kvinner sminker huden sin hvit med pudder....og ikke bare geishaene!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det fineste japanske kvinner vet er hvit, hvit hud og lyse "features"...( herregud, hva er feature på norsk, igjen ?? )som f.eks lyse øyevipper og lyse øyne. Japanske kvinner sminker huden sin hvit med pudder....og ikke bare geishaene!! ;)

Trekk? Passer i den setningen ihvertfall.

Sånn er det generelt mange steder i Asia. Husker jeg var i Kina og så blekemidler til huden overalt. Veldig greit for meg som da var i min verste goth-periode (BTW: de virker ikke), men egentlig så er det jo litt trist. Det er også ganske utbredt med å operere øyenlokkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men samtidig har jeg hørt at Japan er det mest rasistiske landet i verden. Det sier at i Japan står utenfor enkelte restauranter skilter som sier "no white people!". Vet ikke dette sikkert da siden jeg har aldri vært i Japan hehe. Men det er i alle fall det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men samtidig har jeg hørt at Japan er det mest rasistiske landet i verden. Det sier at i Japan står utenfor enkelte restauranter skilter som sier "no white people!". Vet ikke dette sikkert da siden jeg har aldri vært i Japan hehe. Men det er i alle fall det jeg har hørt.

Nei, det kan jeg aldri tro!! Mer høflige og korrekte mennesker enn japanerne skal du lete lenge etter. At de skulle uttrykke noe så uopplyst og direkte fiendtlig har jeg vanskelig for å tro. Uansett er mitt inntrykk av japanerne at de er vennlige, høflige, renslige og flotte mennesker.

I Japan er det dessuten meget uhøflig å ikke svare hvis noen lurer på f.eks veibeskrivelser, så at de skulle ha de skiltene med "no white people" passer ikke inn noe sted.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekk? Passer i den setningen ihvertfall.

Sånn er det generelt mange steder i Asia. Husker jeg var i Kina og så blekemidler til huden overalt. Veldig greit for meg som da var i min verste goth-periode (BTW: de virker ikke), men egentlig så er det jo litt trist. Det er også ganske utbredt med å operere øyenlokkene.

Trekk, ja....takk! :rolleyes: Av og til altså..... :gjeiper:

Operere øyenlokkene ? Så TREKKENE skal bli mer "white" da, eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan jeg aldri tro!! Mer høflige og korrekte mennesker enn japanerne skal du lete lenge etter. At de skulle uttrykke noe så uopplyst og direkte fiendtlig har jeg vanskelig for å tro. Uansett er mitt inntrykk av japanerne at de er vennlige, høflige, renslige og flotte mennesker.

I Japan er det dessuten meget uhøflig å ikke svare hvis noen lurer på f.eks veibeskrivelser, så at de skulle ha de skiltene med "no white people" passer ikke inn noe sted.....

Hmm ja det har jeg og hørt. Det var derfor jeg syns det var så rart. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ja det har jeg og hørt. Det var derfor jeg syns det var så rart. :popcorn:

Jeg har også hørt at japanere ikke syns noe om å bli sammenlignet med for eksempel thaier...at de ikke vil bli assosiert med Thailand og sexfokuset som er der. Den kan jeg forsåvidt skjønne; det er vel samme som når nordmenn blir satt i samme bås som svenskene og det bikini team-kjøret der borte!! :fy_fy::ler::klaske:

Nå driver jeg forresten og ser Laputa- castle in the sky! ELSKER DEN!!!! :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå driver jeg forresten og ser Laputa- castle in the sky! ELSKER DEN!!!! :hjertesmil:

Jeg har nettopp sett Nausicaa of the Valley of the Wind. :fnise: Ghibli-lørdag er fantastisk herlig. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp sett Nausicaa of the Valley of the Wind. :fnise: Ghibli-lørdag er fantastisk herlig. :rødme:

Samme som meg!! Bare at jeg har sett Laputa, da ;)

Jepp, deilig, avslappende kveld med Ghiblier....... :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme som meg!! Bare at jeg har sett Laputa, da ;)

Jepp, deilig, avslappende kveld med Ghiblier....... :danser:

:Nikke: Helt enig! Kanskje jeg får sett Tales from Earthsea også i dag, den har jeg så lyst til å se. Ellers har jeg nettopp skaffet meg Grave of the Fireflies som skal bli sett en dag jeg har veldig lyst til å gråte. Nå er jeg nemlig forberedt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Helt enig! Kanskje jeg får sett Tales from Earthsea også i dag, den har jeg så lyst til å se. Ellers har jeg nettopp skaffet meg Grave of the Fireflies som skal bli sett en dag jeg har veldig lyst til å gråte. Nå er jeg nemlig forberedt. :fnise:

Høres ut som du har kvelden planlagt! Jeg skal se Only Yesterday eller My neighbours the Yamadas etterpå...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken karakter fra Ghibli-filmene liker dere best, da ?

Og hvilket dyr eller fantasivesen ?

Jeg liker:

Sotballene i Spirited Away

Totoro og hans kompiser i Min Nabo Totoro

Jiji i Kiki's delivery service

Calcifer i Howl

Robotene i Laputa

:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen her som liker AMV'er? (= Anime Music Video) Noe jeg begynte å oppdage så smått på YouTube for et år siden, nå kan jeg bruke masse tid på å pløye gjennom videoer. 95% av det på YpuTube er DRITT, men det er så utrolig kult å se godt gjennomtenkte og godt tima videoer. :)

Eksempel på en av mine all-time favoritter:

Bl48UzWcKrI#movie_player

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som liker AMV'er? (= Anime Music Video) Noe jeg begynte å oppdage så smått på YouTube for et år siden, nå kan jeg bruke masse tid på å pløye gjennom videoer. 95% av det på YpuTube er DRITT, men det er så utrolig kult å se godt gjennomtenkte og godt tima videoer. :)

Eksempel på en av mine all-time favoritter:

Bl48UzWcKrI#movie_player

Stilig video!! Hvilke(n) film(er) er den henta fra ? Elsker den sangen også!! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig video!! Hvilke(n) film(er) er den henta fra ? Elsker den sangen også!! :popcorn:

Æh, jeg tror det er frea noe sånt som 20-30 animeer, hehe.

Noen andre jeg liker veldig godt (OBS! Kan være spoilere på alle om dere ikke har sett hele animeen):

Soul Eater:

Cbtf1l6d48U

Air:

pR9Dg3J4Ba0

Bleach: (ingen spoilers der for deg, ^^Belle^^)

UtElPiyiVQI

Morsom Bleach: (også ^^Belle^^-trygg)

3jCYD6jILZk&feature=related

Princess Tutu:

tHZqxecCukg&feature=PlayList&p=95AE9A5CBA1F4611&index=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...