Gå til innhold

Anime-tråd


Sequax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nesten helt til venstre i øverste hjørnet når du skriver en ny forummelding! :)

Jeg har funnet den men det skjer ikke noe når jeg trykker på den :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet den men det skjer ikke noe når jeg trykker på den :sjenert:

:huh: Erh, det var merkelig... Hakke peiling!

YAAAAY!!! JEG ER DATAEKSPERT!!

Thankx, Pingen!! :klemmer:

All right! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Årh, jeg elsker AMVer. Og nå vet jeg at det står for anime music video. :skratte:

Takk for at du Belle-sikret Bleach'en for meg Pingting. Jeg har nemlig ikke tørt å se noen fra Bleach i frykt for å spoile alt for meg selv. :fnise:

Jeg liker veldig godt denne AMVen fra Full Metal Alchemist:

aMN3cGvz-g0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årh, jeg elsker AMVer. Og nå vet jeg at det står for anime music video. :skratte:

Takk for at du Belle-sikret Bleach'en for meg Pingting. Jeg har nemlig ikke tørt å se noen fra Bleach i frykt for å spoile alt for meg selv. :fnise:

Jeg liker veldig godt denne AMVen fra Full Metal Alchemist:

Haha, værsågod! :ler: Kjenner igjen den der altså, jeg hater å lete etter AMVer fra serier jeg ikke har sett ferdig.

Den du linket til var fin altså! Veldig godt laget :)

Det som også er morsomt er når folk blander klipp fra serier med lydspor fra andre filmer/serier etc. F.eks. har noen blandet klipp fra Bleach (Belle-sikker!) med traileren til The Dark Knight:

uUdvEaTVXy0

Eller Full Metal Panic! og Mr. and Mrs. Smith:

VICZNqbmC8w

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett noen av de filmene enda, så jeg tror jeg venter med åse på videoene ;)

Har du ikke sett noen Ghiblier ? I så fall er det på tide, Pingen!! :snurt::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anime favoritter: Min nabo totoro, Grave of the fireflies, Chihiro og heksene(!) Only yesterday.

Akira.

Paranoia agent (serie) Neon genesis evangelion (serie) Elfen lied (serie) Lain (serie).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anime favoritter: Min nabo totoro, Grave of the fireflies, Chihiro og heksene(!) Only yesterday.

Akira.

Paranoia agent (serie) Neon genesis evangelion (serie) Elfen lied (serie) Lain (serie).

Har du sett noen andre Ghiblier enn de fire du nevnte over ? Min absolutt favoritt er Chihiro; har enda ikke funnet noe som slår den fantastiske magien og fantasien i den filmen! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett noen andre Ghiblier enn de fire du nevnte over ? Min absolutt favoritt er Chihiro; har enda ikke funnet noe som slår den fantastiske magien og fantasien i den filmen! :gjeiper:

Har sett nesten alle Ghiblier - mangler en to-tre stykker, tror jeg. Tales from earthsea er fantastisk, og howls moving castle er helt utrolig. Og for ikke å glemme My neighbours the Yamadas - den er mooooorsom! Er ikke sikker på om den er lansert i norge ennå, men den finnes på amazon til praktisk talt ingenting. Katteprinsen er også veldig fin, selv om jeg har et inntrykk av at den er beregnet på et litt yngre publikum.

Det skal godt gjøres å toppe chihiro og heksene hva historie, animasjon, ambisjon og stemning angår - den får meg til å føle meg fullstendig fortapt, isolert, hjelpesløs - akkurat som Chihiro sannsynligvis føler seg helt i begynnelsen av filmen.

MEN: Min nabo totoro får meg til å føle meg langt bedre, den gjør meg rett og slett bare glad, og er min definitive favoritt blant Ghibli filmene. Ihvertfall dersom jeg trenger noe som får meg i godt humør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har sett nesten alle Ghiblier - mangler en to-tre stykker, tror jeg. Tales from earthsea er fantastisk, og howls moving castle er helt utrolig. Og for ikke å glemme My neighbours the Yamadas - den er mooooorsom! Er ikke sikker på om den er lansert i norge ennå, men den finnes på amazon til praktisk talt ingenting. Katteprinsen er også veldig fin, selv om jeg har et inntrykk av at den er beregnet på et litt yngre publikum.

Det skal godt gjøres å toppe chihiro og heksene hva historie, animasjon, ambisjon og stemning angår - den får meg til å føle meg fullstendig fortapt, isolert, hjelpesløs - akkurat som Chihiro sannsynligvis føler seg helt i begynnelsen av filmen.

MEN: Min nabo totoro får meg til å føle meg langt bedre, den gjør meg rett og slett bare glad, og er min definitive favoritt blant Ghibli filmene. Ihvertfall dersom jeg trenger noe som får meg i godt humør :)

Så Yamadas for første gang i går! Den var artig! :jepp:

Ja, Totoro og Kiki's budservice er filmer som gir meg den ultimate happiness-følelsen av Ghibliene. Føler det samme som deg ang. Chihiro....den er rett og slett magisk!!

Katteprinsen...er det "the Cat returns" på engelsk ? Eller er det "Whisper of the Heart" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Yamadas for første gang i går! Den var artig! :jepp:

Ja, Totoro og Kiki's budservice er filmer som gir meg den ultimate happiness-følelsen av Ghibliene. Føler det samme som deg ang. Chihiro....den er rett og slett magisk!!

Katteprinsen...er det "the Cat returns" på engelsk ? Eller er det "Whisper of the Heart" ?

Katteprinsen er "the cat returns". Whisper of the heart er en annen, men veldig god, film. Forstår forvirrelsen der - katten er den samme i begge to, om jeg ikke husker helt feil nå.

Kikis budservice har jeg ikke sett ennå, desverre :( Men den står på listen. Og jeg gleder meg usannsynlig mye til "Ponyo on the cliff by the sea". Har sett screenshots, og den ser BRAAAAA ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke sett noen Ghiblier ? I så fall er det på tide, Pingen!! :snurt::fnise:

Jeg har sett Totoro og Ponyo. Og har to filmer på harddisken, jobber med å skaffe meg flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katteprinsen er "the cat returns". Whisper of the heart er en annen, men veldig god, film. Forstår forvirrelsen der - katten er den samme i begge to, om jeg ikke husker helt feil nå.

Kikis budservice har jeg ikke sett ennå, desverre :( Men den står på listen. Og jeg gleder meg usannsynlig mye til "Ponyo on the cliff by the sea". Har sett screenshots, og den ser BRAAAAA ut :)

Gleder meg også til Ponyo...:)

Tror du vil like Kiki siden du er glad i Totoro. En skikkelig feel good-film!! :pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...