Gå til innhold

Anime-tråd


Sequax

Anbefalte innlegg

Gjest Tsunade
På 2/2/2017 den 17.10, Lycra skrev:

Venter for tiden på sesong 2 av Yuri on Ice og sesong 3 av Shokugeki no Soma, og gleder meg vilt! :nori:
Brukte å se Fairy Tail, og elsker fortsatt serien, men det ble litt for mange fillers og litt for mye repetisjon etter å ha sett over 200 episoder.. så nå tar jeg en liten pause og håper at jeg skal få en sudden urge til å begynne på igjen :biggrin: Så også godt over 100 episoder med Naruto før jeg takket for meg.. Dersom noen har forslag til gode serier jeg kan starte på som faller innunder Fairy Tail-kategorien så si gjerne i fra! :goodbye:

Prøv gogoanimeonline.net: der kan du søke på diverse animesjangere og finne mye interessant. Nettstedet er ikke perfekt(hender at episoder mangler, men da finner man dem ofte på soulanime), men det er helt oppdatert på nye episoder av en drøss med serier og krever hverken medlemskap eller betaling. Jeg syns det er et veldig greit nettsted for å sjekke forskjellige sjangere; jeg har noen sære preferanser...Venter som før nevnt veeeldig på Yuri, og jeg vil gjerne se mer Shokugeki no Soma også: for en lekker serie! :P Har lært meg å aldri se den på tom mage.

På 2/4/2017 den 2.16, AnonymBruker skrev:

Håper alle her inne har sett Hunter x Hunter. En av de beste animene noensinne laget.

Anonymkode: 27da3...682

Den står på min liste Anime Som Skal Sees I Nærmeste Fremtid. ser at den har fått mye bra omtale. :)

Til sist vil jeg anbefale miniserien Ryuu no Haisha. Drama, krig, action, livet og døden, drager og ikke minst: tannleger! Fantastisk fin, gjorde inntrykk.

Trickster - Edogawa Ranpo Shounen Tanteidan Yori: action, spenning, drama

Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu: kulturhistorisk drama som spenner over mesteparten av 1900-tallet; helt fritt for spesialeffekter og superkrefter. Obligatorisk for de som fortsatt tror at anime-mediet bare handler om Pokemon eller storbrystede fjortiser.

Nanbaka! Action og humor.

Narutofans som ennå ikke har sett filmen Boruto, kan trygt gjøre det nå. ^-^ Kishimoto-original.

Endret av Tsunade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, Tsunade skrev:

Prøv gogoanimeonline.net: der kan du søke på diverse animesjangere og finne mye interessant. Nettstedet er ikke perfekt(hender at episoder mangler, men da finner man dem ofte på soulanime), men det er helt oppdatert på nye episoder av en drøss med serier og krever hverken medlemskap eller betaling. Jeg syns det er et veldig greit nettsted for å sjekke forskjellige sjangere; jeg har noen sære preferanser...Venter som før nevnt veeeldig på Yuri, og jeg vil gjerne se mer Shokugeki no Soma også: for en lekker serie! :P Har lært meg å aldri se den på tom mage.

Den står på min liste Anime Som Skal Sees I Nærmeste Fremtid. ser at den har fått mye bra omtale. :)

Til sist vil jeg anbefale miniserien Ryuu no Haisha. Drama, krig, action, livet og døden, drager og ikke minst: tannleger! Fantastisk fin, gjorde inntrykk.

Trickster - Edogawa Ranpo Shounen Tanteidan Yori: action, spenning, drama

Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu: kulturhistorisk drama som spenner over mesteparten av 1900-tallet; helt fritt for spesialeffekter og superkrefter. Obligatorisk for de som fortsatt tror at anime-mediet bare handler om Pokemon eller storbrystede fjortiser.

Nanbaka! Action og humor.

Narutofans som ennå ikke har sett filmen Boruto, kan trygt gjøre det nå. ^-^ Kishimoto-original.

Tusen takk for tipset, dette skal sjekkes ut i nærmeste framtid! :nori:Shokugeki no Soma bør slett ikke sees på tom mage nei, men bortsett fra det er det en superfin serie som kan sees av nesten hvem som helst :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar

Jeg ser ingen forskjell på anime og tegnefilmer. Begge er da tegnet er de ikke ? og anime ar da bare det japanske ordet for tegning.

Synes det blir litt tullete og late som at anime er noe annet en hva det er nemlig en tegnefilm\tegneserie.

Det er selvsagt forskjell i stil men i bunn og grunn er begge tegnefilmer. Ja jeg vet at noen nok kommer til å reagere kraftig for at jeg sier at det er det samme. Men det får så være.

 

Husker ikke hva den het men jeg så en japansk tegnefilmer som handlet om at noen fra en alternativ univers angrep Japan igjennom en portal også angrep Japan med sin moderne hær fra 50 tallet tror jeg det var igjennom portalen til det riket som var der og de var i middelalderen. Hvor de viste ganske godt hvor overlegne en hær fra 1950 tallet var over en hær fra middelalderen. Men jeg husker ikke hva den het.  

Men nå har jeg ikke sett så veldig mye Japanske tegnefilmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

Jeg ser ingen forskjell på anime og tegnefilmer. Begge er da tegnet er de ikke ? og anime ar da bare det japanske ordet for tegning.

Synes det blir litt tullete og late som at anime er noe annet en hva det er nemlig en tegnefilm\tegneserie.

Det er selvsagt forskjell i stil men i bunn og grunn er begge tegnefilmer. Ja jeg vet at noen nok kommer til å reagere kraftig for at jeg sier at det er det samme. Men det får så være.

 

Husker ikke hva den het men jeg så en japansk tegnefilmer som handlet om at noen fra en alternativ univers angrep Japan igjennom en portal også angrep Japan med sin moderne hær fra 50 tallet tror jeg det var igjennom portalen til det riket som var der og de var i middelalderen. Hvor de viste ganske godt hvor overlegne en hær fra 1950 tallet var over en hær fra middelalderen. Men jeg husker ikke hva den het.  

Men nå har jeg ikke sett så veldig mye Japanske tegnefilmer. 

Det høres veldig ut som GATE (Gate: Jietai kanochi nite, kaku Tatakaeri) og hvis det er den så er fra "nåtiden" :)

Men ja, det er i essensen det samme, men samtidig ikke. Begrepet tegnefilm er vestlige tegnede filmer med en viss stil, mens anime er navnet på østlige (spesifikt japanske) tegnede filmer med sin egen stil. Så det er samme sjanger, men forskjellig stil. Man kan feks si at en Ringenes herre og Mean Girls er det samme, for det er jo faktisk i teorien det. De er begge filmer, men de er av forskjellige sjanger og derfor blir det feil å si at en fantasy film er akkurat det samme som en komedie.

Endret av LoneWolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2017 den 15.20, Tsunade skrev:

Prøv gogoanimeonline.net: der kan du søke på diverse animesjangere og finne mye interessant. Nettstedet er ikke perfekt(hender at episoder mangler, men da finner man dem ofte på soulanime), men det er helt oppdatert på nye episoder av en drøss med serier og krever hverken medlemskap eller betaling. Jeg syns det er et veldig greit nettsted for å sjekke forskjellige sjangere; jeg har noen sære preferanser...Venter som før nevnt veeeldig på Yuri, og jeg vil gjerne se mer Shokugeki no Soma også: for en lekker serie! :P Har lært meg å aldri se den på tom mage.

Den står på min liste Anime Som Skal Sees I Nærmeste Fremtid. ser at den har fått mye bra omtale. :)

Til sist vil jeg anbefale miniserien Ryuu no Haisha. Drama, krig, action, livet og døden, drager og ikke minst: tannleger! Fantastisk fin, gjorde inntrykk.

Trickster - Edogawa Ranpo Shounen Tanteidan Yori: action, spenning, drama

Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu: kulturhistorisk drama som spenner over mesteparten av 1900-tallet; helt fritt for spesialeffekter og superkrefter. Obligatorisk for de som fortsatt tror at anime-mediet bare handler om Pokemon eller storbrystede fjortiser.

Nanbaka! Action og humor.

Narutofans som ennå ikke har sett filmen Boruto, kan trygt gjøre det nå. ^-^ Kishimoto-original.

Takk for tips skal sjekkes ut!
Håper du koser deg med Hunter x Hunter nå den tid kommer. Vil alltid være en sorg over at det ikke ble laget mer.

Noen som har sett Soul Eater forresten? Den skulle det også vært mer av! :/ Når jeg tenker meg om er det flere serier jeg liker som de ikke lager mer av haha :P

Tenkte å se Boruto filmen i helgen. Har unngått det fordi jeg ikke vil innse at Naruto er over :P Føles så rart at det ikke skal handle om de orginale karakterene.

Anonymkode: 27da3...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tsunade
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips skal sjekkes ut!
Håper du koser deg med Hunter x Hunter nå den tid kommer. Vil alltid være en sorg over at det ikke ble laget mer.

Noen som har sett Soul Eater forresten? Den skulle det også vært mer av! :/ Når jeg tenker meg om er det flere serier jeg liker som de ikke lager mer av haha :P

Tenkte å se Boruto filmen i helgen. Har unngått det fordi jeg ikke vil innse at Naruto er over :P Føles så rart at det ikke skal handle om de orginale karakterene.

Anonymkode: 27da3...682

Det er alltid en sorg med serier som du blr glad i, men som det ikke lages mer av. jeg prøver å trøste meg med at da slipper jeg å se en elsket serie bli tværet og vannet ut til det usmakelige. Men samtidig er dette sjelden tilfelle med anime - min erfaring med de tingene japanere lager, er at det bare blir bedre og bedre med tiden(når du ser bort fra fillers og holder deg til originalhistorien). Jeg bøyer meg i støvet for hva de klarer å få til; finnes bare ikke noe i nærheten.

Selv så jeg ikke Boruto før nå nylig, rett og slett fordi at jeg trodde det var noe spin-off møl. Jeg har gjort alt for å unngå å ødelegge gleden over Naruto med sånt. MEN så fant jeg tilfeldigvis ut at filmen var ekte Kishimoto-arbeid; da var det bare å fyre løs. Men jeg anbefaler alle å se anime-serien fram t.o.m. episode 479 i Shippuden først; for å unngå spoilers! Andre Naruto-filmer kan glemmes for min del; dette er selve Narutofilmen. Som gammel fan var det GODT å se den.

Leste noe et sted om at det blir anime-serie med utgangspunkt i den nye generasjonen ninja...følger med, jeg!

PS. Skal sjekke Soul Eater ASAP, takk for tips :ninja:

Endret av Tsunade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
På 1.3.2017 den 20.36, LoneWolf skrev:

Det høres veldig ut som GATE (Gate: Jietai kanochi nite, kaku Tatakaeri) og hvis det er den så er fra "nåtiden" :)

 

 

Ja det var den. 

Så det er nåtiden ja............Lurer på hvorfor jeg innbilte meg at det var 50 tallet. Jaja samme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2017 den 18.32, Tsunade skrev:

Det er alltid en sorg med serier som du blr glad i, men som det ikke lages mer av. jeg prøver å trøste meg med at da slipper jeg å se en elsket serie bli tværet og vannet ut til det usmakelige. Men samtidig er dette sjelden tilfelle med anime - min erfaring med de tingene japanere lager, er at det bare blir bedre og bedre med tiden(når du ser bort fra fillers og holder deg til originalhistorien). Jeg bøyer meg i støvet for hva de klarer å få til; finnes bare ikke noe i nærheten.

Selv så jeg ikke Boruto før nå nylig, rett og slett fordi at jeg trodde det var noe spin-off møl. Jeg har gjort alt for å unngå å ødelegge gleden over Naruto med sånt. MEN så fant jeg tilfeldigvis ut at filmen var ekte Kishimoto-arbeid; da var det bare å fyre løs. Men jeg anbefaler alle å se anime-serien fram t.o.m. episode 479 i Shippuden først; for å unngå spoilers! Andre Naruto-filmer kan glemmes for min del; dette er selve Narutofilmen. Som gammel fan var det GODT å se den.

Leste noe et sted om at det blir anime-serie med utgangspunkt i den nye generasjonen ninja...følger med, jeg!

PS. Skal sjekke Soul Eater ASAP, takk for tips :ninja:

Glad jeg ventet med Boruto. Det var gøy å se! Gleder meg til serien begynner faktisk. Synes The Last var kjedelig. Er ikke fan av Hinata. Hun har alltid irritert meg og har aldri skjønt meg på Naruto + Hinata. Er skuffet over at det var siste film med tanke på den fokuseringen og at historien ikke var spesielt interessant for min del, men men.

Jeg må begynne å se Shippuden igjen, men etter Boruto føler jeg det er litt nedtur :PHusker ikke hvilken episode jeg sluttet å se på engang!


Btw, Orochimaru som far?! Haha. Wow. Den så jeg aldri komme! :P

Anonymkode: 27da3...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade
På 08/03/2017 den 4.11, AnonymBruker skrev:

Btw, Orochimaru som far?! Haha. Wow. Den så jeg aldri komme! :P

Anonymkode: 27da3...682

Ikke jeg heller..men som det sies i filmen: "Eller er han mor?" Svar:"...er det så nøye da?" :laugh:

Selv har jeg alltid ønsket Hinata det beste, meeen jeg har nok alltid vært SasuNaru-fan...DET hadde vært noe, det. :P

Har forresten lastet ned hauger med nye og eldre serier, så de neste kveldene blir nok seende ut som dette::

 

56c71afebf8aeece3b2cd281af578a79.jpg.320b5dc35878c85fe2b043839f659212.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har noen startet å følge med på sesong 2 av Attack on Titan? Jeg synes det virker som en meget god sesong så langt :D Og at Boku no Hero Academia også kom med seson 2 er heller ikke å forakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2017 den 18.21, Tsunade skrev:

Ikke jeg heller..men som det sies i filmen: "Eller er han mor?" Svar:"...er det så nøye da?" :laugh:

Selv har jeg alltid ønsket Hinata det beste, meeen jeg har nok alltid vært SasuNaru-fan...DET hadde vært noe, det. :P

Har forresten lastet ned hauger med nye og eldre serier, så de neste kveldene blir nok seende ut som dette::

 

56c71afebf8aeece3b2cd281af578a79.jpg.320b5dc35878c85fe2b043839f659212.jpg

Gleder meg til kiden hans blir introdusert i neste uke! Kjenner jeg sliter med en episode i uken.

Anonymkode: 27da3...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2017 den 15.06, LoneWolf skrev:

Har noen startet å følge med på sesong 2 av Attack on Titan? Jeg synes det virker som en meget god sesong så langt :D Og at Boku no Hero Academia også kom med seson 2 er heller ikke å forakte.

Jaa :ninuskapus: Elsker den så langt, har venta i så mange år nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Winry skrev:

Jaa :ninuskapus: Elsker den så langt, har venta i så mange år nå!!

Samme her, synes det er skikkelig bra foreløpig ^^ Jeg liker sesongen godt til nå siden det er mange gode, blant annet boku no hero academia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tsunade
På 5/18/2017 den 0.08, AnonymBruker skrev:

Noen som liker Boruto? :D

Anonymkode: 27da3...682

Jeg prøver, men jeg synes han er en skikkelig dr...unge! Beklager, men han er Ikke i nærheten av farens sjarm som ung =^_^= Heldigvis er det flere andre kule gutter og jenter med, og det ble mer interessant da Mitsuki dukket opp.

Ellers så ser jeg på litt av hvert fra Chi's Sweet home til Tokyo Ghoul, etter å ha fråtset i yaoi; mens jeg venter på neste runde med Yuri on Ice, det blir stas. Og jeg gleder meg helt vanvittig til ny sesong med Osomatsu-san, hhhhhhhhhhhh!!

Med favorittguttene mine::skya: og spesielt :ninuskapus:

                              meg->    :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"12 kingdoms" er min favoritt. 
og nå... lar jeg demningen falle, obs (ikke alle animer jeg har sett, men håper det kan hjelpe andre se noe nytt :) )
"Spice and the wolf" (romantisk), "Silver Fang" (finnes med norsk tale og anbefaler å sjekke ut den norske da noen stemmer  er lit... ehm... rar på japansk, derimot noen episoder er sensurert på norsk, da det er mye... drepte dyr. Var 5 års aldergrense når jeg først så den på norsk tv. Er tydeligvis helt greit å vise blod og mord av bjørner derimot....), "attack on titan" (mye blod), "Elfen Lied" (mye blod), "Death note" (kun for de spesielt interesserte og ville ikke selv gitt den mer en 2 i terningkast, selv om andre kan gi den 6), "Dragondrive" (eventyrlig), "Dragonball" (humor), "Ranma 1/2" (romantisk kampsport humor) og "Inuyasha" (romantisk tragedie med monster), "07 Ghost" (potensielt ubehagelig å se på da det er psykologisk horror elementer), "Hell girl" (horror eventyr men utrolig bra laget), "Disgaea" (ufattelig barnslig, men perfekt om du er i et slikt humør), "Soul Eater" (en smule barnslig), "Ouran High school club" (morsom og underholdene å se på), "Kiba" (veldig god anime, anbefales varmt), "Dinosaur King" (husker ikke helt hvordan den gikk frem, men om du føler deg nysgjerrig... sjekk den ut), "TTGL"/ "Tengen Toppa Gurren Legann" (veldig bra, men en potensielt skuffende slutt), "Sukisyo" (yaoi materialle og dårlig, men kan hende noen liker den), "Strawberry panick" (unngå å se hele serien om du ikke vil bli sprø), "Pandora Hearts" (interessant anime, verdt å se), "Guin Saga" (interessant anime), "11 eyes: Tsumi to Batsu to Aganai no Shōjo" (drama), "Afro Samurai" (kjedelig, men fin å se på), "Akazukin Chacha" (søt, spennende barne anime), "Akikan!" (latterlig morsom anime :) ), "Amatsuki" (interessant, men kan være litt spesiell), "YS" (husker ikke så mye, men tror den er verdt det), "Angel sanctuary" (grei anime), "Sousei no Aquarion" (kul anime) og "Genesis of Aquarion" (kul anime), "Arc the lad" (spennende anime, og trur den er basert på et spill), "Aura Battler Dunbine" (interessant anime), "Asura Cryin" (kul anime verdt å se), "Bakugan Battle Brawlers" (barnslig), "Jin: King of bandits" (gøy anime), "Basilisk" (anbefales ikke), "Bastard‼" (fin anime), "Beet the Vandel Buster" (gøy anime), "Berserk" (grei anime), "Best Student Council" (barnslig.... anime), "Black blood brothers" (kul anime, anbefales varmt), "Black Cat" (kul anime), "Bleach" (Ok anime, litt vel langtekkelig, likte starten), "Blue Seed" (kul anime), "Bottle Fairy" (overdrevent søt anime), "Buso Renkin" (kul anime), "Bludgeoning Angel Dokuro-Chan" (barnslig anime blodig), "Cardcaptor Sakura" (veldig kul anime), "Ceres, Celestial Legend" (god anime), "Chrome Shelled Regios" (god anime), "Chrono Crusade" (god anime), "Clannad" (utrolig anime, slår igjennom dine emosjonelle tråder), "Claymore" (ok anime), "D.Gray-man" (ganske god anime), "D.N.Angel" (ganske god anime, minneverdig så anbefales), "Damekko Dōbutsu" (barnslig anime), "Devil May Cry" (Døds bra anime basert på et spill), "Dragon Half" (gøy anime, muligens litt kort), "Dragon quest: Dai no Daiboken" (ok anime), "Dragonaut: The Resonance" (ganske god anime), "Earth Maiden Arjuna" (kul anime, men litt gammeldags), "Eden's Bowy" (kul anime, morsom og interessant), "El-Hazard (the wanderes)" (god anime) og "El-Hazard (the alternative world)" (god anime), "Elf Princess Rane" (gøy anime), "Elemental Gelade" (fin anime), "Fancy Lala" (søt anime), "Fate/stay night" (tror den var romantisk), "Fighting Foodons" (tror det handler om mat), "Final Fantasy: Legend of the Crystals" (ok anime), "Final Fantasy: Unlimited" (okay anime), "Fire Emblem" (grei nok), "Flame of Recca" (unik anime, verdt å se), "Fruits Basket" (grei anime men barnslig), "Fullmetal Alchemist" (tåpelig slutt, men god anime), "Fullmetal Alchemist; brotherhood" (veldig god anime, anbefales), "Full Moon o Sagashite" (husker ikke mye), "Fushigi Yûgi" (husker ikke så mye, men sikkert greit å teste ut), "Fushigi Yûgi Genbu Kaiden" (tror den var god, men husker ikke så mye), "Futari wa Pretty Cure" (....), "The Familiar of Zero" (morsom og underholdende igjennom hele reisen, anbefales), "Mokke" (koslig barne anime med demoner), "Abenobashi" (glemt litt, men tror den var grei), "Demonbane" (interessant anime inspirert av H.P Lovecraft), "Moyashiman" (glemt litt, men... hvem vet), "Munto" (litt kjedelig, men grei nok), "Shokora no mahout" (merkelig anime, kanskje ikke for alle), "Trouble chocolate" (ehm… muligens psyko), "Monster" (ok anime, anbefales), "Code geass" (interessant), "Gakuen Alice academy" (barnslig), "Deltora quest" (kul anime, anbefales), "Dragon quest" (hysterisk morsomt til å være gammeldags ^^), "Blue dragon" (ok), "Rosario to vampire" (kul anime, anbefales), "Shugo Chara" (søt og koslig), "Getbackers" (kul anime), "Gun x sword" (.....), "World of narue" (syns å huske den var fin), "Nana" (kul men potensielt deprimerende, anbefales), "Bamboo Blade" (ikke helt min ting...), "Kissdom" (.... prøv...), "Steel angel Kurumi/MiraKurumi" (syns å huske den er god), "Buso renkin" (tror den var en god en), "Naruto" (ganske fin) og "Naruto shippuden" (obs, kan være greit å skipe fillers, da de kan ta så mye som 100 episoder av gangen av å til), "Hitman Reborn" (morsom), "Hoshi no kaabii" (kort), "Sorcerer hunters" (husker ikke mye), "Damekko Doubutsu" (tror denne var verdt det), "Demon Lord Dante" (god anime så vidt jeg husker), "Devil hunter Yohko" (tror den var spennende), "Earthian" (husker ikke mye), "Elemental Gelade" (husker ingenting så må se den igjen selv), "Fancy Lala" (tror denne var morsom), "Descendants of darkness" (en stund siden men tror den er god), "Hunter X hunter" (definetivt å anbefale), “Demon city shinjuku” (god anime), "Neon Genesis Evangelion; Shin Seiki EVANGELION" (potensielt dødelig kjedelig, men som med death note, noen gir den 6), "Amnesia" (romantisk). "Puppa" (kort, ufattelig kort, og definitivt ikke for alle. Blodig), "Sailor Moon" (litt rar, men den er gammel), "Karin" (morsom vampyr serie, anbefales varmt), "Cyborg 009" (orginal serien, da jeg ikke har sett den nye), "Tokyo Ghoul" (god anime).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...