Gå til innhold

Anime-tråd


Sequax

Anbefalte innlegg

Så koselig med en anime-tråd! :rødme:

Studio ghibli filmene er jo fantastiske, noen mer enn andre. Har alle filmene som ghibli har laget, det er en del, også noen av de som ikke er ute enda. Ekte varer fra Japan.

Jeg har mine personlige favoritter og noen jeg ikke har sansen for, noen er triste mens andre vil du bare gå inn i og leve sammen med.

Ja, enig med deg; må ha japansk tale :)

Hvor har du kjøpt de ekte varene fra Japan ? Jeg har kjøpt mine ghiblier gjennom Play, Amazon etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler:

Kanskje jeg får sett litt på serien først

Hihi, ja det var lurt. Jeg synes det var en veldig fin serie ihvertfall. Tror jeg så opp til episode 12 eller deromkring. Veldig mennesklig og varm, gode og troverdige personskildringer og en fin historie. (ihvertfall så langt jeg så ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummm..... nei, egentlig ikke?

Eller: hva med den jeg ser på nå; Mushishi. Ikke helt Ghibli-ish, men jeg kan tenke meg at mange som liker Ghibli også vil like denne. jeg liker den ihvertfall veldig godt :)

Likte Mushishi! Har sett en episode nå :) Eneste som var dumt var at ikke lyden og bildet passet helt...Men fin måte å se smakebiter på

( tipset ditt...). Jeg liker virkelig den typen anime; natur og magi blandet med japansk spiritisme.... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte Mushishi! Har sett en episode nå :) Eneste som var dumt var at ikke lyden og bildet passet helt...Men fin måte å se smakebiter på

( tipset ditt...). Jeg liker virkelig den typen anime; natur og magi blandet med japansk spiritisme.... :gjeiper:

Så bra! Den er veldig "episodisk" den serien - mest enkelthendelser som beskrives i hver episode. Og nesten hver eneste har en veldig rørende, menneskelig historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Den er veldig "episodisk" den serien - mest enkelthendelser som beskrives i hver episode. Og nesten hver eneste har en veldig rørende, menneskelig historie.

Ja, gleder meg til å se mer. ;)

Fikk opp et virusvarsel på den siden i stad...har du fått det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, gleder meg til å se mer. ;)

Fikk opp et virusvarsel på den siden i stad...har du fått det ?

Oisann! nei!

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker virkelig den typen anime; natur og magi blandet med japansk spiritisme.... :gjeiper:

Har du prøvd å søke databasen til anidb.net etter liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig med deg; må ha japansk tale :)

Hvor har du kjøpt de ekte varene fra Japan ? Jeg har kjøpt mine ghiblier gjennom Play, Amazon etc..

Har en slektning som ofte er i Japan og kommer med mer "stoff" når jeg trenger påfyll :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å søke databasen til anidb.net etter liknende?

Jeg driver nå og snuser litt både her og der....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har spilt Zelda-spillene her ?

Elsker dem...sitter i timesvis når jeg får nytt Zeldaspill :rødme:

Liker også Final Fantasy, både filmer og spill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en slektning som ofte er i Japan og kommer med mer "stoff" når jeg trenger påfyll :fnise:

Da er du heldig!! :)

Skal til Japan igjen neste år, får se hva jeg får raska med meg da....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har spilt Zelda-spillene her ?

Elsker dem...sitter i timesvis når jeg får nytt Zeldaspill :rødme:

Liker også Final Fantasy, både filmer og spill :)

Jeg venter i spenning på neste Final Fantasy :jepp: Men jeg må få kjøpt meg ps3 når det kommer da.. Holde på å spare opp litt hver måned, men jeg har ikke så lang tid på meg nå er den jo rett rindt hjørnet

Jeg syntes den FF filmen som gikk på kino her i Norge var helt ok. Vet det er en annen og men den har jeg ikke sett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter i spenning på neste Final Fantasy :jepp: Men jeg må få kjøpt meg ps3 når det kommer da.. Holde på å spare opp litt hver måned, men jeg har ikke så lang tid på meg nå er den jo rett rindt hjørnet

Jeg syntes den FF filmen som gikk på kino her i Norge var helt ok. Vet det er en annen og men den har jeg ikke sett

Ja, gjett om jeg skal ha det nye spillet!

Greide aldri å runne 10'ern på PS2...har du spilt/runna det ? Kom meg rett og slett ikke forbi den bossjæver'n...flux, eller hva han nå het....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjett om jeg skal ha det nye spillet!

Greide aldri å runne 10'ern på PS2...har du spilt/runna det ? Kom meg rett og slett ikke forbi den bossjæver'n...flux, eller hva han nå het....

Nei.. Det er nesten flaut å si det men jeg har spilt serien siden 8 men den eneste jeg har rundet er 9 :sjenert: min bror rundet riktignok 8 mens jeg så på så jeg fikk ihvertfall med meg slutten :ler:

Innen jeg har kommet så langt så har jeg gjerne spilt alt for mye over lang tid og er gått litt lei.

Men hvis du liker FF og manga burde du ta en titt på Dragonquest:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dragon_Quest_VIII

Det er han som lagde Dragon Ball, Akira Toriyama, som har tegnet figurer og monstre til spillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips, både til dere som har sett mye og dere som er helt ferskiser: myanimelist.net De har en database med omtrent alle serier som har blitt dubbet eller subbet til engelsk, med omtaler, bilder fra seriene og henvisninger til lignende serier. Genialt!

I tillegg kan man lage en profil hvor man kan legge inn hvilke serier man har sett, gi dem karakter, være på diskusjonsforumet, bli med i grupper osv. Veldig aktiv side med mange tusen medlemmer :)

Enig, den siden er fantastisk. Det er slik jeg holder kontroll på hvilke kapittel jeg er kommet til, spesielt på mangaen. :hjerte:

Personlig synes jeg engelsk språk blir voldtekt av det originale japanske verkene. Skal jeg se anime skal jeg ha japansk tale. Men det er meg da. :fnise:

:ler: Jeg er helt enig! Jeg og bror så Ninja Scroll her en dag, dubbet til engelsk. :redd: Helt forferdelig. *grøss*

Jeg gadd ikke mer når Light knerta L. Ble for kjedelig. Gjentok seg selv. Skulle vært så innmari mye kortere den serien. Så da siste episode hvor han daua, og ferdig. God ide, det må jeg innrømme. Begynte veldig spennende.

Enkelte deler av Samurai Champloo er helt geniale. Tegnefilm eller ei.

:slår: Takk du snille robotkalle. Nå blir det veldig gøy å fortsette på Death Note. :roll::sarkasme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg føler dette nesten er som å banne i kirken :sjenert: men de ghibli filmene jeg har sett synes jeg egentlig ble litt kjedelige..

(føler nesten jeg bør løpe å hjemme meg av redsel for å bli skutt på nå :fnise: )

Æsj, det er da hver sin smak, er det ikke? :)

Selv droppet jeg nettopp en serie som alle sier er SÅ bra og som alltid anbefales; Ghost in the Shell. Holdt ut i 6 episoder tror jeg. Helt flatt og kjedelige, personlighetsløse karakterer, god idé bak historien men den kunne vært bedre utført. Meh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingting:

Nå har jeg sett en episode til av Mushi-shi, men nok en gang kom virusvarsel opp...nå sitter jeg på den stasjonære pc'n ( fri idag, jippiiii! ). Venter til sambo kommer hjem så han får ta en titt på det, for jeg har ikke filla peiling på data...vet ikke om jeg skal tillate virusprogrammet som popper opp eller ikke.

"stoler du på programmet ? HÆ ? HÆ ? Gjør du det ? Er du sikker på det ? " Nei....absolutt ikke sikker...;)

Jeg liker bedre å streame enn å downloade...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig Studio ghibli? Er det studioet som har lage Spirited Away og sånn? Jeg tenker alltid på Hayao Miyazaki, men dfet er jo litt teit for han har jo ikke lagt filmen alene. :fnise: Men det er navnet hans som står frempå filmen og det er han som får all æren hehe. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...