Pingting Skrevet 10. februar 2010 #81 Del Skrevet 10. februar 2010 "stoler du på programmet ? HÆ ? HÆ ? Gjør du det ? Er du sikker på det ? " Men, så rart? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #82 Del Skrevet 10. februar 2010 Men, så rart? :klø: Ok....jeg lot meg lure....det var et h******s antivirus-program DRIT som sletta det programmet vi hadde....den forbaskede about.blank-SKITEN!!! Laget kun for å lure folk som er mindre PC-kompatible..................Restoring er i operasjon...( nei, ikke av meg... ) Det var med andre ord bare tull at det var virus........(/&¤#%&/&%/%/!!!!!!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 10. februar 2010 #83 Del Skrevet 10. februar 2010 Hva er egentlig Studio ghibli? Er det studioet som har lage Spirited Away og sånn? Jeg tenker alltid på Hayao Miyazaki, men dfet er jo litt teit for han har jo ikke lagt filmen alene. Men det er navnet hans som står frempå filmen og det er han som får all æren hehe. :gjeiper: Det er studioet ja. Det blir på en måte akkurat det samme som Walt Disney Studios. Walt Disney har jo vært død lenge, men det er allikevel han som får ''crediten'' for filmene. På en måte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #84 Del Skrevet 10. februar 2010 Hva er egentlig Studio ghibli? Er det studioet som har lage Spirited Away og sånn? Jeg tenker alltid på Hayao Miyazaki, men dfet er jo litt teit for han har jo ikke lagt filmen alene. Men det er navnet hans som står frempå filmen og det er han som får all æren hehe. :gjeiper: Ja, det er som Belle skriver, studioet. Miyazaki er en av forfatterne og regissørene der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 10. februar 2010 #85 Del Skrevet 10. februar 2010 Ja, det er som Belle skriver, studioet. Miyazaki er en av forfatterne og regissørene der. EN av dem? Men hvorfor står bare hans navn på coveret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #86 Del Skrevet 10. februar 2010 EN av dem? Men hvorfor står bare hans navn på coveret? Ja, det er mange forfattere og regissører De fleste Ghibliene er av Miyazaki, men f.eks "My neighbours the Yamadas" er også Ghibli, men av annen regissør.. Tror de er fire-fem stykker som driver på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 10. februar 2010 #87 Del Skrevet 10. februar 2010 Åååhh I see! Har bare sett hans filmer da. Eller jeg har Tales from Earthsea og på den står det Goro Miyazaki. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #88 Del Skrevet 10. februar 2010 Åååhh I see! Har bare sett hans filmer da. Eller jeg har Tales from Earthsea og på den står det Goro Miyazaki. Jeg har ikke sett tales from earthsea, men den står på lista Jeg har følgende Ghibli-filmer: Spirited Away: FAVORITT! Stemninga, historien, den vidunderlige verdenen og fantasien til forfatteren......LOOOOVE Princess Mononoke: tja...litt for langtekkelig og blodig.... Kiki's delivery service: søt og herlig! Feel good! Film jeg setter på i mørketiden... Howl's moving castle: likey! På vei i posten: Porco Rosso, Laputa, The Cat returns, Totoro ( den eeeer så kawaii!! ), my neighbours The Yamadas, Only Yesterday......GLEDER MEG TIL DE KOMMER!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #89 Del Skrevet 10. februar 2010 Noen som husker "Panda and the magic serpent" her ? Anime jeg så da jeg var liten....! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nausicaä Skrevet 10. februar 2010 #90 Del Skrevet 10. februar 2010 Man finner mye ghibli-stæsj (og annet japansk) på jbox - det er der jeg har sett kortfilmdvden. Mine yndlings-Ghiblier er Totoro, Howls Moving Castle, Whisper of the Heart ("oppfølgeren" til Katteprinsen). Yamada er morsom og gir et godt innblikk i japansk kultur, det gjør også Only Yesterday, Pom Poko er bare sær, Grave of the Fireflies er den tristeste filmen jeg noen sinne har sett, Kiki's og Ponyo er søte osv. Tales from Earthsea synes jeg ikke var så veldig spesiell. Den var også litt vanskelig å forstå - også (eller spesielt) for dem som har lest bøkene. Miyazaki senior holder forresten på med å pensjonere seg, og det er sønnen hans som har jobbet med Earthsea. Og når jeg blir voksen og får masse penger skal jeg reise til japan og gå på Ghibli-museet! Ellers av anime har jeg sett Chobits, pokémon og mummitrollet (på norsk selvsagt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shade Skrevet 10. februar 2010 #91 Del Skrevet 10. februar 2010 Hm, da skal jeg ikke glede meg for mye til Earthsea så får jeg heller bli positivt overrasket (håper jeg).. Men hva er det egentlig som gjør Grave of the Fireflies så trist? Ser at flere her har nevnt den. Mummitrollet er en snik måte å lede barn inn i anime verden Husker jeg likte den serien veldig godt og det er jo egentlig ikke så rart siden det er en anime (jeg var også småforelsket i Snusmumrikken..). Jeg så en dokumentar om Mummi en gang og den første japanske utgaven av mummi var veeeldig annerledes enn det vi ser i dag. Prøvde å lete etter bildet men jeg fant ikke noe.. Skal legge inn hvis jeg kommer over det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nausicaä Skrevet 10. februar 2010 #92 Del Skrevet 10. februar 2010 Grave of the Fireflies handler om to foreldre-, hjem- og matløse søsken under andre verdenskrig i Japan. Den er absolutt verdt å se. Er det noe som dette du har sett av gammel mummi? Eller denne, kanskje? (minnet om Panda Go! Panda!) Huff, det ledet meg til japanske mummisanger på youtube - så kooselig! ^^ Hvem var ikke småforelsket i Snusmumrikken forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 10. februar 2010 #93 Del Skrevet 10. februar 2010 Hvem var ikke småforelsket i Snusmumrikken forresten? Jeg var ikke! Raringer Husker det var noen som nevnte den på "Har du sær smak i menn?"-tråden, så det er kanskje jeg som er rar og unormal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shade Skrevet 10. februar 2010 #94 Del Skrevet 10. februar 2010 Grave of the Fireflies handler om to foreldre-, hjem- og matløse søsken under andre verdenskrig i Japan. Den er absolutt verdt å se. Er det noe som dette du har sett av gammel mummi? Eller denne, kanskje? (minnet om Panda Go! Panda!) Huff, det ledet meg til japanske mummisanger på youtube - så kooselig! ^^ Hvem var ikke småforelsket i Snusmumrikken forresten? Den siste linken var den jeg trodde det var ut ifra årstallet men jeg synes å huske at mummifiguren var rosa, men nå er det jo alltids en stor sjanse for at jeg blander med noe annet da Så så Pingting Alle kan ikke ha like god smak når det kommer til menn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 10. februar 2010 #95 Del Skrevet 10. februar 2010 Så så Pingting Alle kan ikke ha like god smak når det kommer til menn Men... men... men... JAMEN! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lancelot Skrevet 10. februar 2010 #96 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Mine yndlings-/wiki/Studio_Ghibli]Ghiblier er Totoro, Howls Moving Castle, Whisper of the Heart ("oppfølgeren" til Katteprinsen). Yamada er morsom og gir et godt innblikk i japansk kultur, det gjør også Only Yesterday, Pom Poko er bare sær, Grave of the Fireflies er den tristeste filmen jeg noen sinne har sett, Kiki's og Ponyo er søte osv. Tales from Earthsea synes jeg ikke var så veldig spesiell. Den var også litt vanskelig å forstå - også (eller spesielt) for dem som har lest bøkene. Akkurat mine favoritter også, den stemningen jeg får av førsnevnte filmer er helt utrolig. Filmer du ser som du vet du kommer i godt humør av. :rødme: Porko Rosso er vel en av de filmene jeg ikke liker spesielt godt, forventer vel den samme gode følelsen som i de andre men nei. For mye luftaktiviteter for min del. Kjedelig film. Nausicaa er heller ikke en favoritt, filmen Panda go panda er velegnet for små barn. Castle in the sky er en flott film. Mononoke er også en solid og god film. nei, nå orker jeg ikke ramse opp mer. Tales from Earthsea; Sier meg enig der, utrolig tung film å komme inn i men det gikk til slutt, ikke en film jeg må se om igjen. Endret 10. februar 2010 av Lancelot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyld Skrevet 10. februar 2010 #97 Del Skrevet 10. februar 2010 Mai-Hime animen er kooos <3 Mai-Otome animen er så som så. Liker best mangaen der. Ellers er Hellsing OVA'en jævli kul. Witch Hunter Robin er grei, men det er så lenge siden jeg har sett på anime nå at resten husker jeg ikke tittlene til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 10. februar 2010 #98 Del Skrevet 10. februar 2010 Ja, Hellsing er bra! Det vil si: jeg har bare sett én episode av OVA'en, men har sett hele TV-serien og digga den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 11. februar 2010 #99 Del Skrevet 11. februar 2010 JEg likte ikke Tales from Earthsea noe særlig... det var veldig lang og jeg skjønnte ikke helt poenget. Men jeg elsker POKÉMON!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. februar 2010 #100 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Haha, husker jeg pleide å se på Pokemon før jeg skulle på ex.phil-forelesning. Litt sprøtt å gå rett fra Piccachu til eksistensialisme og hermeneutikk Endret 11. februar 2010 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå