Gå til innhold

Siebaeos sammensurium


siebaeo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk Pupsi :klem:

I dag har jeg hatt masse energi! Nesten så jeg blir nervøs.. :fnise: Men puppene mine er inne i en ny ultraømperiode :haar: Så det er hormoner i sving så det holder i alle fall. Nå har de vært av og på superømme/litt ømme helt siden uke 8 tror jeg.. Lurer på hvor lenge det skal være sånn. Kanskje for alltid..?

De to siste morgenene har jeg hatt "sidekul" igjen. Det er så kos.. :rødme: For jeg tror nå at det er lille klumpen min.. :rødme: Om jeg trekker inn magen når den er sånn synes den ganske tydelig. Og om jeg trekker inn magen på morgenen sånn ellers ser jeg konturene av livmoren. Gleder meg til om en og en halv uke.. Da er det kontroll hos legen igjen. Håper på å høre de flotte hjerteslagene igjen! Kommer nok til å være nervøs denne gangen og.

Ellers er formen ganske så bra om dagen! Humørsvingningene kommer innimellom, men stort sett bra humør. Har et litt ømt halebein om dagen. Tror ikke et har noe med bekkenet å gjøre, men mulig det er stramme muskler på gang. Blitt ubehagelig å tøye rumpemusklene i det siste. Magen kommer liksom i klem. I morra er det spinning igjen! :hoppe: Gleder meg!

Magen begynner å bli rund.. Den er ikke så stor om morgenen men ser liksom litt anderledes ut hele tiden. Som om hele magen er blitt rund og stram over det hele. Før gikk det litt inn i lysken/på sidene av magen. Tipper jeg blir seende ut sånn her en stund uten at det blir skikkelig mage av det. "Alle" har alltid sagt at jeg kom til å få mage sent.. Men jeg er helt overrasket over hvor fort den begynte å synes! Når jeg googler har jeg inntrykk av at de fleste førstegangsfødende ikke ser noe før uke 16-20.. :sukk:

ja ja, jeg er meg, og andre er andre. :)

Sjokoladekake til kvelds... :gjeiper: Mummms!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å få ordentlig mage rundt uke 14 :) Den kom nesten over natten hos meg! :overrasket: Nå kan jeg nesten ikke huske hvordan det var å ha flat mage :fnise:

Håper ikke det ømme halebeinet din er mer enn stramme muskler :kose: Det var nemlig slik bekkenløsningen startet hos meg. :sjenert:

Noen har nok ømme pupper hele tiden. Jeg hadde det fra uke 6-12 kanskje. Nå er de helt som de pleier, ikke blitt noe større heller. Men det kommer vel :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! :)

Ja, jeg er jo i uke 14 nå! Eller "den fjortende uke".. Og i følge det jeg opprinnelig trodde var befruktning er jeg 14+1. Men disse svømmerne til kjærsten svømte vel saaakte da. :fnise:

Oh.. Håper det bare er stramme muskler!! :haar: Var det sånn at det var litt ømt å sette seg på..? Kjenner det mest når jeg sitter på sykkelsetet, eller i stive perioder når jeg setter meg rett ned på halebeinet liksom. Så mykner det liksom til og kjennes mest bare litt stramt inntil jeg skal sette meg på nytt eller skifte stilling.

Nå har jeg vært på spinn så jeg er herlig sliten (og har litt vondt i halebeinet) :)

Mine pupper har est opp. :fnise: De fleste bhene har jeg måttet kassere og jeg får merker av de som fortsatt passer. Men må ha dem på ytterste hakket nå. Og hopping/løping er "no go"! I morrest vr det litt vondt å snu seg. En "god" klem har ikke vært god på lenge. Kjæresten synes det er litt dumt... :fnise: "De har blitt så store og så kan jeg ikke ta på dem nesten! Hvor lenge skal det være sånn..?" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.lillevinkelsko.no/kmb-fez-m84601-graa-semsket-p-5498.html

http://www.lillevinkelsko.no/lipstick-h76520-brun-p-2678.html

http://www.lillevinkelsko.no/kmb-k96822-moerk-brun-p-4815.html

Finner noen flere linker på sko. Det er ikke så lett å vite hva man skal se etter! Jeg går alltid i bunad på 17 mai, men i år orker jeg ikke. Det blir bare ubehagelig og kommer til å føle meg tjukk og rar når midjen ikke er som den skal.. Og så er det litt gøy å skulle ha på seg noe annet for en gangs skyld og.

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi vokser noe veldig om dagen.. Det trekker og stikker i lysken så jeg holder på å bli sprø. Sover skikkelig dårlig.. Puppene har begynt emd noe nytt og spennende. Før var det liksom hele puppen som var vond. Nå er det som om noen stikker nåler inn i brystvortene :haar:

trøøtt.... Lyst til å gå hjem og sove på sofaen! :natti: BLir sinnsykt deilig med fri imorra... da blir det sove langt ut på formiddagen og så trene. Og så sove litt til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det vokser der nede ja ;)

Typiske smerter man får når livmoren strekker seg og det med puppene kjenner jeg meg så godt igjen i. Og jeg har det fremdeles, det avtar litt, men plutselig setter det i.. Hvor ofte har ikke mannen hørt "Au!! det gjør så vondt i puppen min" :ler:

Funnet sko? ;)

Håper du får en flott helg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Icing! :goodbye:

Jeg har ikke sett mer på sko, men har levert tilbake de kule på bildet.. :filer: Det var litt kjedelig, men fornuften tok meg :fnise: Skal titte litt i dag, ellers blir det å vente til neste uke. Må opp på Lille Vinkel for de har så mye bra! Nilsson har også en del, og innimellom glimter Bianko til. den som kunne spå været på 17 mai... :jepp: Håper du også får en kjempefin helg! :klem:

Skal i utdrikkingslag hele dagen i morra og da blir det lite tid til shopping! Lurer på hvordan jeg holder ut dagen.. Formen er ganske ok, så håper å henge med leeenge! :)

I dag ble det styrketrening! Det gikk ganske greit. Men etterpå var jeg litt stram i magen. Og så nøs jeg tre ganger på rappen og da knøt det seg! Gikk over etter noen veldig få minutter, men jeg så sikkert litt sjokkert ut der jeg bråstoppet inne på matbutikken :ler: Jeg satser på at det ikke er farlig.. Men blir alltid litt nervøs av sånt.. Bare en uke til jeg får sjekket hjertelyden igjen. teller minutter snart!!

Nå er jeg trøtt igjen.. men har lovet å komme til sentrum og drikke kaffe med kjæresten før han reiser bort i helga. Ah.. sentrum er virkelig ikke min favorittplass.. Men kjæresten miner min favorittmann! Så da får jeg bare gjøre det! :fnise:

Det er heeeeeeeeeelg!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MMMMMmmmmm!! :gjeiper: Nå har jeg kokt en lime- og kokospanacotta som står til kjøling. Og den smakte DIGG!! Må huske å skrive ned oppskriften i morra.. Jeg fikser og trikser alltid litt på oppskriftene og så glemmer jeg hva jeg har gjort. Bare den stivner riktig *krysser fingrene* så tror jeg den blir VELDIG god :lur: Nå skal jeg lage mangosaus til å ha oppå! Om jeg kunne fått spise meg mett på sånt.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: mine matretter smaker annerledes fra gang til gang, jeg følger aldri oppskriften slavisk. På den måten blir mannen like overrasket hver gang at ingenting av det jeg lager smaker likt :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se hva klokka er nå!! Jeg har vært på fest heeeele dagen! :danse: I utdrikkingslag. Kjempegøy. Men ble ganske sliten i løpet av dagen.. Men med pauser innimellom og en ganske rolig middag/fest holdt jeg ut LENGE! :danser:

Men best av alt; i morrest kjente jeg liv i magen!! :strix: Som en laaaaaaaaang rad med bittesmå bobler helt nederst i magen ved skambeinet. Det varte så lenge. Helt merkelig... :rødme: Aller første (tror jeg da) hilsen fra lille bollen.. :rødme:

Midt på dagen (litt sliten da..) føltes det som jeg ble kald i magen.. Var litt ekkelt.. :( Minnet om følelsen i nakken i perioder når jeg er veldig stiv. Som er pga dårlig blodgjennomstrømning. Håper det ikke var det og at det bare var en litt sliten livmor som strammet seg.. :)

Nå må jeg komme meg i seng! Sov godt alle store og små :rødme:

Redigerer: Må skrive hvilken dag jeg er på. 14+2 eller 3 alt etter om man regner 282 eller 283 dager :klø: (eller 14+5/6 som jeg opprinnelig trodde var befruktningstidspunkt).

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mandagen fullført :) På jobb altså :fnise:

Håper å komme meg på spinning i dag! :hoppe:

Ellers må jeg skrive opp hva som skjedde meg magen min på lørdagsmorraen. Jeg lå på siden og slumret, så snudde jeg meg på rygg og kjente at noe var litt pussig.. Løftet på dyna og så.. EN SVÆR KUL midt på magen! Det så så sprøtt ut! Det var vist fordi blæra var full og løftet opp livmoren så den stod rett ut av kroppen :fnise: Navlen pekte oppover! Første gang jeg har vært ansikt til ansikt med min egen navle.. hehe. Utrolig pussig.. Den var så fast og hard. Så gikk jeg på do og den sank inn i kroppen igjen..

Bare to dager til legetime! Håper alt er bra.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siebaeo!!

Så koselig å lese her igjen, og å se at alt står så bra til :hoppe: Tenk at du har begynt å kjenne liv i magen allerede. Jeg merka også noen bobler i magen en dag, men det gikk over igjen med en gang, så jeg tror ikke at det var noe. Gleder meg uansett veldig til å kjenne skikkelig liv inni der, og så blir det så mye mer betryggende :)

Det var forresten en kjempefin kjole du hadde kjøpt deg! Sånn har jeg også lyst på.. :sjenert: Hvor kjøpte du den?

Når skal du på neste kontroll? En dag neste uke? Jeg skal til jordmor for første gang neste onsdag, og håper på å få høre hjertelyd igjen da.. Det må være så koselig å se at magen begynner å poppe ut forresten :hjerte:

Ha en fiiin tirsdagskveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så gøy når man ser endringer på magen! Det går litt sakte i starten, men så utvikler den seg stadig mer :) Håper det har gått greit på legetimen i dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Honning! :goodbye:

Ja! :hoppe: det var så gøy! Men jeg har ikke kjent noe mer siden (tror jeg ikke da.. tør ikke tro at små dunk faktisk er baby..). Ikke sånne bobler i alle fall. Gleeeeder meg til det er sikre bevegelser der inne!! :)

Kjolen kjøpte jeg på Zara. Løp og kjøp! :jepp: Jeg er kjempefornøyd. Jeg spekulerer nå i hva slags strømpefarge jeg skal ha til.. Røykfarget kanskje..?

Legetimen er i morra tidlig. Jeg både gleder og gruer meg nå.. :sjenert: Oppdatering kommer selvfølgelig! :):klem:

hei Pupsi! :vinke:

Ja.. jeg synes det går litt for sakte jeg.. :fnise: Nå har jeg hatt noen dager uten luft (kryss i taket!!) og da blir den jo mindre på en måte.. Men nå ser jeg jo hvordan den egentlig er. Og den er der når jeg står oppreist. Det er helt sikkert. Selv om den ikke er så stor. Men når jeg ligger på rygg er den så ekkelt flat.. Utenom når jeg må tisse! Da buler den litt igjen heldigvis.. :)

Kryss fingrene i morra tidlig da... :sjenert::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg har lyst å bo nærmere en Zara-butikk! ;) Må kanskje prøve å ta meg en Oslo-tur snart, men helgene framover er omtrent fullbooka... Røykfarga strømpebukser til hørtes fint ut. Er sikkert mange nyanser som passer til den kjolen :)

Masse lykke til på legetimen i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update!

Legetimen gikk finfint! :hoppe: Hørte hjertelyden og alt virket veldig bra. :hjerte: :rødme: Føler meg som en mønskergravid når jeg er hos henne. Hun er såå fornøyd med blodtrykk og verdier og vekt alt som er. Sier det liksom med innlevelse i stemmen. :fnise: Hun mente jeg måtte være i uke 16.. :klø: Mente hun i den 16 uke da..? I følge "min" termin er jeg omtrent 15+3. Jeg orker ikke spekulerer mer i det! Gleder meg til 8 juni! da er det UL :hoppe:

Honning: kanskje Zara har nettbestilling..? De hr i alle fall mye fint til en ok pris!

Ha en fiiiin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...