Gå til innhold

Siebaeos sammensurium


siebaeo

Anbefalte innlegg

:hoppe: for fint legebesøk og 15 uker i dag :hoppe:

Hun mente sikkert i 16. uke :jepp:

Så hyggelig at alt var helt fint og flott. Høres ut som en hyggelig lege du har! Det skal du være veldig glad for!

Har du søkt fødeplass på Ullevål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun mente nok uke 16 ja.

Det som jordmor gjorde feil til meg da jeg var der, var at hun regnet med en syklus på 28. dager - selv om min syklus var på 34 dager. Men endelig termin blir satt på UL å det er denne vi må forholde oss til :blush:

Men så koselig å høre hjertelyd å få masse skryt :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :)

Ja, det var hyggelig at hun var så positiv! Jeg har bare vært hos henne to ganger før, og de gangene var hun litt stressa. Da ble jeg nesten litt usikker på om hun var hyggelig eller litt for kjapp! Men man har jo lov til å bli litt stressa en gang i blant.. Kjempefornøyd nå i alle fall! Jeg skal komme hver 4 uke, og når jeg er uke 24 skal jeg begynne å gå annenhver til henne og jordmor. Hun har vistnok litt ekstra peiling på graviditet og barn. Tror faktisk hun har designet en pumpe..

Jeg er ganske fornøyd med formen selv. (så lenge hun holder styr på at bebisen har det som den skal). Jeg spiser sunt og godt. Får til å trene og føler meg generelt veldig bra. Selv om jeg blir sliten. Jeg sjekker vekta ca en gang i uka på trening, og det ser ikke ut til at jeg legger på meg noe enda. Max 1/2 kilo. Selv om det føles som boobsa veier noen kilo nå gjør de vel ikke akkurat det :fnise: MÅ kjøpe nye bher snart.. Nå får jeg merker overalt, tvers over puppen, på skuldrene under puppene. Auu..

I går gikk jeg og en venninne rundt i byen og så på Holmenkollstafetten. Det ble myyye gåing og jeg var faktisk ikke hjemme før 0100 i natt! Da hadde vi faktisk vært ute og spist og truffet noen flere som skulle ta noen øl. Og i dag er jeg SLITEN! Føles som etter jeg hadde syklet Birken nesten.. :fnise: Formtoppen har flyttet seg et langt hakk nedover tydeligvis.. Men det var så hyggelig at det var verdt det! Og kjære var opptatt hele dagen.

I dag må jeg faktisk jobbe en del.. ææææsj.. jeg vil helst bare ligge på sofaen og tusle en liten tur på kafe.. :sjenert:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet.. Jeg klarer ikke lese om fødsel lenger uten å bli på gråten.. :sjenert::trist: Jeg gleder meg sånn og synes det er så lenge til!! Er jeg helt rar eller..? Eller er det bare jeg som holder på å bli koko fordi jeg er så trøtt og jobber overtid på en søndag..? :søvn:

jeg vil hjem.... fytti katta jeg gleder meg til langhelg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener :jepp: Jeg gleder meg helt vanvittig jeg også! Selv om det kan føles lenge til, så går det fort :jepp: Jeg vet ikke hvor de siste månedene er blitt av, og nå er det bare tre måneder igjen til jeg får se knøttet :)

Når skal du på ordinær ul? Det er kanskje ikke så lenge igjen?

Flink du er som jobbet overtid på en søndag! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Pupsi :)

Jeg har ikke ordinær UL før 8 juni.. Egentlig skulle jeg ha den i slutten av mai, men så er kjæresten bortreist og da må vi jo utsette. Kan ikke dra uten han.. :)

Måtte jobbe overtid i går og.. I dag er jeg helt pudding! :dåne: utrolig glad det er fri i noen dager snart.. jeg har vært delvis permittert over en stund og har nå jobbet 100% for første gang på leeeeeeenge. og da blir det jo ofte 120% i stede.. Denne gangen på grunn av sammenfallende deadliner og møter. Kan si at det merkes litt å doble arbeidsmengden!

Og nå lurer jeg litt på hvor lenge puppene skal være ømme.. Innimellom føles det som de SPRAKER omtrent! Om natta er det verst. I natt våknet jeg hver gang jeg skulle snu meg fordi de var så vonde. :haar: Magen har liksom flyttet seg også i litt forsinket bevegelse.. Skikkelig ballongfølelse. Eller fotball kanskje.. :fnise: Ryggen var også ikke helt på lag så å ligge på rygg var rett og slett ekkelt. Hm.. mulig jeg skal roe litt ned noen dager..

Ok. Det var dagens syteutbrudd!! Måtte bare få det ut.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er ømme enda :sjenert:

Stikker og får en helt merkelig følelse at jeg lekker og føler meg klissvåt.. Men ikke en dråpe har kommet ut.. (fantomlekking) kanskje :ler:

Kjipt at du må jobbe så mye - da jeg jobbet med kundebehandling via telefonen var ikke 12 timers arbeidsdag uvanlig for å fylle kvoten av inngående og utgående telefoner. Jeg holdt ut i 6 mnd :dåne:

Håper at arbeidsdagen din bedrer seg, og at du får slappet godt av når du først har fri :klem:

Man blir fortere sliten når man er gravid, vi har jo en liter ekstra med blod i kroppen som skal fraktes rundt, samt et minimenneske som krever næring og energi fra oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får noen avslappende fridager :)

Mine pupper var ømme til ca 12-14 uke tror jeg. Husker ikke helt. Men det gav seg ganske tidlig. Ikke skjedd noen forandring på dem siden heller :)

Endret av Pupsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg?

Hei Småkjekset! :klem: Takk for at du spør! Hvordan har du det da? Håper du har det bra. Hva skjer med babyplanleggingen..?

Det går bra med meg. Gaaaanske sliten i kroppen i dag etter en lang 17 mai med mye trasking.. Men heldigvis i et øyeblikk av klarsyn tok jeg med meg et par joggesko i veska! Det redda dagen tror jeg! De er veldig lette og helt sorte så det så ikke HELT tullete ut tror jeg.. :fnise: Penskoene kom fram når vi var "on location".

Prøver å huske på at jeg trenger mere hvile og tåler mindre om dagen. Men det er ikke lett.. Vil være med!! :) Magen har poppet ut skikkelig den siste uka! Nå er det umulig å skjule så lenge jeg ikke har på meg veldig vide klær. Og det gidder jeg ikke lenger.. Jeg står fram som gravid! :ler: Måtte krype til korset og kjøpe et par nye bukser. Det ble sånne tightsbukser i bommulsstoff i str m/l fra Only og de ser egentlig bare ut som litt smale bukser! Så klemmer de ikke på magen heller. Deilig..

Hei Pupsi og Icing! :klem:

Pupper til besvær altså.. Mine har vokst hele to størrelser! Dobbel D liksom.. :fnise: Det er første gang! Nå har de oppført seg bittelitt bedre et par dager.. Kanskje det holder seg sånn. :hoppe: Da er det bare å unngå å klemme på dem..

Nå er lille bollen blitt 16 cm :rødme: Rart og utrolig deilig at det begynner å merkes på utsiden av kroppen. Vi har kjent den på utsiden tror vi, formen av den liksom som flyttet seg sakte bort når vi dyttet/holder litt på den, (ikke kynner) og jeg trooor jeg har kjent den sparke noen ganger.. I går fikk jeg plutselig en liten *popp* rett under strømpebuksestrikken som strammet litt. :fnise: Mulig det var luft da.. men kjentes ikke sånn ut. Gleder meg til den begynner å sprelle ordentlig!

Kan ikke kalle den lille bollen.. :klø: Jeg har litt problemer med å navngi den for tiden :fnise: Håper vi får vite kjønnet så blir det sikkert litt enklere. Mitt nav er nå (tydeligvis) blitt, tamptara-taaaammm: Tjukka! Sagt i en varm tone.. Det er helt gerit siden jeg ikke er det da.. :) bare litt tjukkere på midten!

nei, jobbe litt.. Glad jeg har en kjempekort uke denne uka! Tilbake på permitteringsprosent og har tre korte dager.. Hurra!! (sel vom jeg vil jobbe 100% egentlig da..)

Håper alle har hatt en fiiin 17 mai!! :klem: :klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes navnet "lille bollen" er et utrolig søtt navn :rødme:

Jeg var spent på hvordan det gikk med skoleting og hæler på 17.mai ;)

En kul er alltid morro å se, i allefall når mann kjenner liv :rødme:

Slik som jeg har fått fortalt skal liv den første tiden kjennes ut som en bobble som sprekker, en sommerfugl som slår med vingene, eller noe som kiler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig morsomt når magen endelig begynner å synes, og man kan kjenne den lille inni der :)

Jeg syntes det var veldig morsomt når jeg fant ut at jeg kunne dytte på den, og den flyttet seg :fnise: Mannen syntes jeg er forferdelig slem når jeg gjør det, men jeg tror ikke det gjør noe. Han får jo press på seg når jeg ligger litt på magen også.

Nå har jeg begynt å skjønne hva som er hva på han. Jeg kjenner det veldig tydelig når det er hodet jeg tar på, for det er så stort og hardt.

Jeg hadde brukt mammabukser i mange uker da jeg var så langt på vei som deg. Syntes det er helt fantastisk å gå med :jepp:

Lille bollen er jo søtt det da :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes det var veldig morsomt når jeg fant ut at jeg kunne dytte på den, og den flyttet seg Mannen syntes jeg er forferdelig slem når jeg gjør det, men jeg tror ikke det gjør noe. Han får jo press på seg når jeg ligger litt på magen også.

Mannen min syns også det er litt slemt gjort når jeg dytter litt på magen, men jordmor sa at jeg bare måtte fortsette med, for å signalisere at jeg ville ha kontakt. Likens når den lille sparker der inne, så skulle man liksom svare :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min syns også det er litt slemt gjort når jeg dytter litt på magen, men jordmor sa at jeg bare måtte fortsette med, for å signalisere at jeg ville ha kontakt. Likens når den lille sparker der inne, så skulle man liksom svare :ler:

Å, så bra at hun sa det! :fnise: Da skal jeg fortsette å dulte litt borti og si hallo. Jeg syntes det var litt ekkelt de første gangene.. fordi jeg etterpå lurte på om jeg kunne skade den. :sjenert: Men tenkte også at det nok var ganske ufarlig med tanke på at den ligger og svever inni boblen sin. :)

Jeg har følt litt sånn boblefølelse.. nå er det lenge siden da. Men i det siste har det kjentes mer ut som noe som.. ja, beveger seg. Flytter seg litt.. :klø: Og noen små *pop* :fnise: Det er kanskje det som menes med bobler.. Når jeg kjenner det ordentlig skjønner jeg sikkert hva som menes og om det er det jeg kjenner eller ikke. Nå kjente jeg en sånn liten *pop* igjen! Håper det ikke er en fis... :ler:

Hyggelig at dere synes Lille Bollen ikke er rart. Da får h*n kanskje hete det en liten stund til da. :fnise:

I dag har jeg spist en SVÆR is! Med en kule med creme brule og en med lakrissmak. Mmmummmmss!! :gjeiper: Før det satt vi i parken og spiste take away thai mat. Varmt og deilig i sola nå!! Sommern kommer!! :hoppe: :is:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes godt ut med is, og thaimat i sola :nigo:

Jeg kjente aldri de der boblene jeg altså :sjenert: Men jeg syntes det var litt ekkelt også, i starten, så jeg ville liksom ikke kjenne etter. :ler:

Du er jo nesten 17 uker, så det er nok babyen du kjenner :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det er noe som skjer der nå.. kjente plutselig den følelsen av at noe flytter på seg nå igjen. Og så ble jeg veldig tissetrengt! Før det gikk litt over.. Hva er det den holder på med.. Turning? :fnise:

Har vært litt opptatt i det siste men har fulgt med på dere så smått i bøkene alikevel. Skal inn og legge igjen noen spor der snart! Synes det er så gøy å følge med på hvordan dere har det :sjenert:

Nå er den der igjen!! Likte den is kanskje?? :rødme: :strix: Nå blir det is hver dag!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den driver nok og turner, eller stuper kråke ;) Du vil nok kjenne det oftere og oftere fremover. Den blir jo større hele tiden :)

Bare gled deg til h*n begynner å sparke akkurat på blæra di! Da snakker man tissetrengt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Småkjekset! :klem: Takk for at du spør! Hvordan har du det da? Håper du har det bra. Hva skjer med babyplanleggingen..?

Jeg har det bare bra jeg :) Fult av eksamensstress om dagen. En eksamen unnagjort i dag, og to eksamner neste uke. Så blir godt om 2 uker, for da er det ferie!

Ang babyplanleggingen har vi startet PP2. Kom raskt inn i 31 dagers syklus, så håper det holder seg stabilt :)

Så får vi bare vente og se hva som skjer videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en liten tur selv om jeg jobber..

Åh, jeg sliter med å ikke krysse beina her jeg sitter!! Det er en meget inngrodd gammel vane. men nå er det slutt.. Bekkenet har jammen meg satt i gang med klaging.. :tristbla: Håper det er en bekkenlåsning eller forstuing, og ikke ordentlig bekkenløsning på gang.. Fikk det første gang i helga da jeg skrevet inn i en lav bil. Og så verket det en del da jeg gikk tur. måtte dras opp en bakke på stien.. Om natta ver det litt ekkelt. Og i morrest skullejeg krype ut av senga og så sang det til igjen. :haar: mest bake så jeg håper på bekkenlåsning.. Fikk en time i morra så kanskje det hjelper. Krysser fingre,, jeg skal jo reise på en liten ferie på torsdag!!

Ellers har det blitt litt av et leven der nede i magen! :hoppe: :rødme: Forrige uke hadde jeg masse kynnere og var litt enstelig.. Må trappe ned litt tror jeg.. Men innså etterhvert at det ikke alltid var det, men det var lille bollen som turnet noe veldig! Det føles utrolig rart.. Velter seg rundt og har det ganske gøy tydeligvis. Akkurt nå og! Hører den tankene mine mon tro.. :fnise: Når den gjør det kjenner jeg akkurat hvor den er og da kan jeg kjenne den lille kroppen godt når jeg klemmer lett på magen. Av og til dunker det litt forsiktig. :rødme: Den har vokst noe voldsomt i det siste.. Ikke rart det verker i ribbein og alt mulig.. det krever jo mer plass nå og jeg har vel litt å jobbe med når det gjelder utvidelse. :fnise:

Tror det var for en liten uke siden det begynte.. Da var jeg nok akkurat 17 uker i følge tickeren.

men nå vil jeg hjem.. trodde jeg skulle kaste opp og besvime før i dag! :haar: svimlet skikkelig og kunne ikke komme meg fort nok ut av samtalen jeg var midt i! :dåne:

Syte-syte-klage-klage.. :sjenert:

Har ellers hatt en superfin sommerpinse hos svigers! Kost oss masse og sullet rundt i varmt og deilig vær! Blir helt forelska på nytt når vi er der jeg.. :rødme: kjærsten er liksom i sitt ess der. tøffingen min.. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...