Gå til innhold

Siebaeos sammensurium


siebaeo

Anbefalte innlegg

Da var jeg tilbake etter en uke på skiferie! :)

Det var så fint! Litt slitsomt innimellom selvfølgelig, men skikkelig deilig å slippe å være på jobb.. Noen dager var kjempebra, og noen dager var jeg kvalm, sliten og måtte ta en pause. Det er jo litt hardt å starte rett på etter noen uker helt uten fysisk aktivitet. Første dagen var jeg kjempenervøs! Turte nesten ikke ta i og var livredd for å bli påkjørt. Dagen etter ble hviledag og innså at en hel dag i bakken var litt drøyt.. Smellen kommer liksom etterpå. Jeg måtte jo avsløre for reisefølget hva som var på gang.. Det ble helt umulig å fake seg igjennom en uke med masse fysisk aktivitet, sort høyde over havet, mange restaurantbesøk og språkproblemer (kan jeg spise denne osten..) og kvalme og tidvos utmattethet. Lettelsen var STOR da vi sa det til de andre. Og da tok jo alle hensyn og det var helt ok at jeg gikk hjem og la meg tidlig, droppa afterski, tok hviledag osv. Uansett, jeg kom ut av dette med å slutte å tro at jeg er laget av poselen og må være så utrolig redd og forsiktig! Til og med fått tilbake lysten på :humpe: !! Kan love dere det er en som er happy for det!! :ler: I dag gikk jeg rett på spinning til og med! Gikk ganske bra. Og etterpå, to timer kollaps på sofaen. ;)

I dag har jeg en dag med lite symptomer. Dvs bare litt øm i puppene når jeg trykker på dem og veeeeldg trøtt. Slår meg til ro med at dette kommer og går.. ;) På fredag måtte jeg ligge på magen under en masasje og AUU, trodde ikke puppene var ømme lenger.. men joda. Tidligere i uken har de vært litt out of control og vært skikkelig vonde innimellom. Men for det meste lite ekstrem ømhet. I begynnelsen av uka hadde jeg en del murringer. Kombinert med luftsmerter. En kveld ble jeg skikkelig redd! Stakk og strakk og knep veldig. Men etter en natts søvn og en del eh.. luftavgang, var det ok igjen. Ut over uke roet det seg helt og nå kjenner jeg så og si ingenting. Igjen; blir litt stressa av det! Prøve å tenke at den fysiske aktiviteten har gjort meg godt. Og at murringer kommer og går. :jepp: Googlet litt og innså at disse bekymringene er ganske klassiske i første trimester... :jepp:

I dag er jeg i følge min tidsregning EB (Etter Befruktning) 8+6!! :) Dvs snart ferdig med min niende uke. Tiden går fort.. Gleeeeder meg til etter påske når det er innvendig UL!! :hoppe: er stadig på tanken om å ta en før påske når familien skal få vite det, men prøver å stagge meg selv.. :scorpis:

Tenk det! Uke 10 starter i morra!! Tre uker til uke 12 er fullført! :bolledeig::nigo::strix::skya::hjerter_rundt::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte jo å fortelle at jeg har fått brev fra Ullevål! :hoppe: så da er jeg innkalt til UL i slutten av mai og har fått tilbud om fødeplass. :)

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å ha deg tilbake :klemmer: : :skravle:

Vært litt stille her uten deg :sjenert:

Høres ut som du har hatt en fin tur da! Godt å komme bort litt kan jeg tenke meg :)

Når du sier etter befruktning, så mener du fra forrige mens eller?

:hoppe: for fødeplass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så hyggelig sagt Pupsi! :klem: Godt å være tilbake ;)

BF :fnise: er dagen jeg mener selve befruktningen har skjedd. Dvs regner fra barnets første dag + to uker = 8+6 i dag. I følge første dag siste mens er jeg litt lenger bak (8+3), men jeg er ganske sikker på at det ikke stemmer! For natt til første feb hadde jeg skikkelig EL-slim med litt blod, og da tenker jeg at selve eggløsningen var omtrent 1/2 feb. Og vi hadde sex natt til første. Såååe.. da setter jeg dato for sannsynlig befruktning av egget til 2 februar. Mener å ha lest at når man får en sånn blødning er det rett før (maks 36 timer) før eggløsningen. Og vi hadde ikke sex på noen dager etter det heller.. I tillegg hoppet vi av i svingen neste gang. :fnise: Mye vits i..

Blir litt mindre stressa av å føle at det er kommet langt så inntil UL sier noe annet satset jeg på min beregning.. :sjenert:

Hvordan stemte din termin i forhold til det du trodde forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på fire ul jeg da :dåne: De to første målte han meg til å være fire dager kortere enn det jeg mente selv. Og på ul på Riksen på torsdag målte hun det til å være en dag kortere enn det jeg i utgangspunktet trodde selv :) Så terminen gikk først fra 9. august, til 13. august, til 10. august.

Er fornøyd med den datoen. Var litt redd for å ikke rekke barnehageinntaks-fristen. Hvis ungen ble født 1. september eller senere ville vi ikke fått blitt med i hovedopptaket i august 2011, men han blir nok nesten 100% sikkert født i august :) De lar meg vel ikke gå mer enn 14 dager over, og det blir jo 24. august :) Så det passer perfekt! Da er han 1 år år når barnehagen starter og han er sikret plass, og jeg begynner å studere da! :nigo: Perfekt å få barn i august. Bortsett fra å gå høygravid i sommer da :fnise: Blir nok en lang sommerferie, jeg har jo bekkenløsning og er nok sykemeldt hele sommeren, tenker jeg ;)

Det som var så rart med meg er at jeg var sikker på at den terminen jeg fikk av den første ul-legen var riktig, for jeg testet ikke positivt før 4 dager etter IKM, så jeg tenkte at jeg hadde bommet litt på mine egne beregninger, og syntes det hele var ganske logisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner vel ikke ut av dette med terminen før UL i mai sikkert.. Eller får jeg noen indikasjon på UL i uke 11..? :klø:

Her bommer vi skikkelig på barnehagedatoen kan du si! :ler: er jeg heldig får jeg vel plass når bollen er nesten 2 år.. ;) Må vel bare finne dagmamma og håpe på at det åpner seg en plass i mellomtiden. Lite besteforeldre her i byen også.. Det er litt dumt. Men det ordner seg vel. :)

Nå vil jeg ikke spise mer!! Jeg føler at jeg bare fyller på og fyller på og blir mer og mer sprengt! Sulten og mett på en gang føles det som. Magen går treeeeigt og jeg føler det som om den er på vei opp i halsen på meg.. :tristbla: jeg ser ut som jeg er 5 mnd på vei på kvelden.. Kjæresten sa; "Det der kan da ikke være normalt..??" Og så stuller han veldig for jeg tror han synes litt synd på meg.. :yvonne:

Gleder meg veldig til ferie igjen.. Denne uka må jeg egentlig jobbe mer enn 100%, har to private møter samt blodprøver som må skvises inn ett eller annet sted. Og egentlig vil jeg bare ligge på sofaen... Zzzzzzzzzzzzzzz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh.. i dag er jeg TRØTT! Ble liggende å lese Panserhjerte til det ble litt for sent. Den er så spennende! Og nesten ferdig.. Men til slutt måtte jeg gi opp. :fnise:

En og halv arbeidsdag til ferie! :hoppe: Må selvfølgelig jobbe litt ekstra i dag så jeg er spent på hva jeg finner på å pakke når jeg kommer hjem.. :natti: Gleder meg sånn til påskeferie med familien! :hoppe:

Må ha noe mat før den tid i alle fall.. Har hatt et par dager med skikkelig nær-oppkastopplevelser når blodsukkeret faller. :haar: Og er ganske trøtt og har fått tilbake litt murring i livmor og ryggen. Ryggen er ikke så glad i å gå i dag og i går.. Det går opp og det går ned her. :) Men, skal ikke klage så lenge alt (tilsynelatende) er bra! Tar noen testetrykk på puppene innimellom for å forsikre meg om at de fortsatt er litt ømme :fnise: de er laaangt i fra sånn som de var forrige uke, men bittelitt ømme når jeg trykker på dem. Har lest at det kommer og går så jeg bekymrer meg ikke (veldig.. ;) )

åh.. den som kunne legge seg ned litt... :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siebaeo!!

Endelig fant jeg dagboka di igjen! Jeg leita litt etter den for et par dager siden, men må ha oversett den.

Høres ut som at dere hadde ei flott skiuke, og deilig å kunne ta det i ditt eget tempo også og ikke pushe deg til å orke alt. Er nok lurt å roe det ned.

Jeg fikk indikasjon på termin på UL i uke 8 faktisk, og reka mi var stor i forhold til når innsettinga var, så foreløpig termin ble satt til noen få dager før det som blir min faktiske termin. Jeg vet jo nøyaktig dato for innsetting, så da er det liksom ikke noe tvil hos oss.

Kjenner igjen det å kjenne på puppene iblant for å sjekke at de fremdeles er ømme :ler: Når andre symptomer forsvinner litt, så er hvertfall puppene der. Hihi. I tillegg så er alltids trøttheten her også. Gleder meg til den dagen jeg har mer energi igjen ;)

Ha en fin påskeferie!! Bare en dag igjen nå :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Honning! :) Hyggelig å høre fra deg. og god ferie til deg og! Så gøy å se reka.. det skulle jeg også veldig gjerne gjort.

Spesielt i dag.. :tristbla: Hadde en slags blødning i går kveld. Oppdaget den ikke før på kvelden og da var det nesten tørt. To passe store brune flekker i trusa.. Vet ikke om det har vært rødt. Etter det har jeg hatt litt grumsete lyyys brun utflod med noen bittesmå brune flekker, som litt levret blod liksom. Ble kjempebekymret!! :tristbla: Håper det gir seg helt snart.. Har litt sånn mensmurringer og støl i ryggen. Det har jeg jo vært masse før og men blir bekymret okke som. Typisk nok er legen min bortreist, vikaren har fullt, gynekologen er borte og alle andre har fullt! Ringte legevakten og de sa jeg måtte komme om det ble veldig vondt. Og at forhåpentligvis var det ikke noe farlig.. Evt en slags mensblødning som noen får. Og at om det var starten på en SA var det dessverre lite man kunne gjøre..

Håååper det bare er en bagatell, men blir så utrolig bekymret.. Og så må jeg rekke et fly og må reise klokka tre. Håper jeg kan få en time hjemme et sted i morra.. Gir det seg ikke setter jeg meg på legevakta til de tar meg inn!

Gledet meg sånn til ferien men nå er ingenting morsomt lenger.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har hatt sex, kan det være derfor fordi slimhinnene er veldig skjøre. Men alle slike blødninger skal tas alvorlig :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har hatt sex, kan det være derfor fordi slimhinnene er veldig skjøre. Men alle slike blødninger skal tas alvorlig :klem:

Ja.. jeg håper det er fordi vi hadde sex på søndag og da fikk jeg en lys rosa "dose" noen timer senere.. Håper det er rester fra den siden det denne gangen var mer "gammel farge" på det..

Jeg reiser til hjemstedet mitt i dag, men håper jeg kan få en time der for å berolige meg..

Takk for klemmen.. :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste i den ene gravidboken min, at det er vanlig med brunaktig utflod i opptil fire dager etter man har hatt sex - fordi slimhinnene er så skjøre. Men jeg syns absolutt du ska ta deg en tur til legen, for å få roet deg selv :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Icing :klem: Skikkelig kjipt å bli så bekymret.. men prøver å tenke at i de fleste tilfeller er det ufarlig. Blir nok en rolig påske på meg alikevel.. Topptur er herved avlyst! Ruging (håper jeg) står på planen.

Håper jeg skal få til en legetime siden vi har en lege i familien. Hun kan kanskje få meg inn ett eller annet sted. Hun jobber på sykehuset så håper det går an å bli lurt inn der en tur. Jeg er en bekymrer så tror jeg har godt av det ja :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har det vist stoppet.. Tre dobesøk uten farge.. :sjenert: Krysser fingrene for at det ikke var noe farlig!

Snart ferie.. phu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da :kose: Ikke greit med blødninger altså :tristbla: skjønner at du er redd. :klemmer: Du er jo ca 9 uker nå, og det er vanligere å miste rundt uke 6-7 har jeg skjønt. Nei, dette skal gå bra! Reka får bare klore seg fast, og du får bare fortsette å ruge :jepp:

Prøv å kos deg på påskeferie da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Hei!

God tur:) Du skal se at det er helt sikkert ikke noe farlig, en alltid lurt å få sjekket dette!!

God påske og oppdater oss:)

:yvonne::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei jenter! :)

Alt føles mye bedre i dag :) Ikke et spor etter :nei: (det som ikke skal være der) og formen er veldig bra. Har snakket med slektningen min som er lege og vi (+ damen på legevakten) har funnet ut at nå avventer vi litt. Blødningen var så liten og forhåpentligvis var det helt ufarlig. Fortsetter jeg med å være helt fin skal jeg vente til vanlig kontroll etter påske. Blir jeg mer bekymret (eller at det gud forby kommer mer :haar:) ) drar jeg på sykehuset for en sjekk. Normale tegn er der og våknet med to ømme ballonger foran på kroppen i morrest føltes det som. :fnise: Madonna with the big boobies sa kjæresten.

Deilig med ferie! Og veldig veldig godt å roe seg ned..

Takk for oppmundrende og beroligende ord.. :klem: til dere!! Snille jenter.. :)

Og god påske!

(kommer nok innom og ser at det står bra til med dere ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratulerer så mye som gravid. :duskedame: Er visst en stund siden jeg har vært innom, her var det jo allerede store forandringer. ;) Blir moro å følge med videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye som gravid. :duskedame: Er visst en stund siden jeg har vært innom, her var det jo allerede store forandringer. ;) Blir moro å følge med videre.

Hei Michelin og velkommen tilbake! Takk!! :strix: Ja det gikk plutselig veldig fort her. :fnise: Når det var et faktum var alt som het planlegging og venting glemt.. Utrolig rart og morsomt.

Hyggelig at du "stikker innom" her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg masse lykke til i morgen på UL!!! Håper alt går bra, så venter jeg spent på oppdatering til neste gang du er innom :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...