Gå til innhold

Urimelig mot mine stebarn?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

ts har nok av tid å være med faren og ungen sin..

faren har faktisk to unger fra før og de er minst like viktige som denne ungen som har kommet. mange familier med eks tre unger fra før klarer dette. hvorfor skal ikke ts klare dette ???bare forde det ikke er hennes unger?

jeg syntes ikke hun får for mye pepper i det heletatt

Endret av estella87
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Man MÅ huske på og forstå at dette er NORMALE følelser, og ikke unormal. TS er ikke unormal.

Det er det vel ingen som har sagt noe annet heller? En ting er å tenke det (helt greit), en helt annen ting er å gjøre noe med det i form av å nekte barna å komme på besøk. Jeg tror det er urealistisk i mange tilfeller at steforeldre skal bli like glade i stebarn som i sine egne barn, men det er ingen unnskyldning. Det er de voksne som har gjort at livene til barna er blitt så komplisert, og det er de voksne som må ta byrden. Barn skal ikke nektes å se sine foreldre.

Skrevet

Jeg var i tilsvarende situasjon da jeg fikk en sønn med en mann som hadde 2 døtre fra før.Det var mitt første barn, forløst med keisersnitt 4 uker før tiden, og dene ene komplikasjonen etter den andre i tiden etterpå. Jeg var så sliten at jeg knapt husket hva jeg het, blandt annet fordi den nyfødte var satt på 3-timersinterval med mating.Det var problemer med amming,brystbetennelse og i det hele tatt.

Far gjorde stikk motsatt i vårt tilfelle. Han brukte MERE tid sammen med jentene sine fordi han var engstelig for at de skulle få følelsen av å bety mindre nå som pappa hadde fått en sønn. Og de var på besøk annenhver helg og en dag i uken. Ellers kunne de komme når de hadde lyst. Det siste var min fanesak. Det var tross alt deres hjem også, deres pappa og de hadde fått et nytt søsken.

Men gjett om jeg hadde mange tanker om hvor deilig det hadde vært om de hadde reist på lang ferie med sin mor noen ganger.

Men det går jo ikke an og legge begrensinger av samvær av den grunn TS mener. Har man valgt mannen, har man også valgt barna hans også!

I dag har jentene blitt ungdommer og de forguder sin 12 år gamle lillebror.

Skrevet

Hvis stemødre flest var som TS er det ikke rart at det blir konflikter i forhold til samvær - og mange unger som får et dårlig forhold til far/stemor.

Enda godt at det er en del stemødre som viser de tenker litt lenger enn sin egen egoistiske nese.

Skrevet
Det er også kjent at for mange stemødre at man ikke kjenner det samme 100% for stebarna som man gjør ovenfor sine egne barn.

Jepp. Derfor burde trådstarter også se at faren til hennes barn, føler det samme for de to barna han har fra før, som han føler for deres felles barn.

Skrevet

til ts;

Snu på situasjonen. Tenk om du og din mann hadde fått ett barn. DU har to barn fra før av som bor hos sin far, men som er hos dere annenhver helg og noen dager sånn innimellom.

Hva hadde du syntes om din mann hadde sagt til deg at dine barn ikke fikk komme så ofte fordi han ville være sammen med barnet dere har til felles?

Ville du blitt lei deg? Ville du blitt sår? Eller ville du bare sagt okey og nektet dine barn å komme så ofte som dem vil/kan?

Skrevet

Da jeg fikk min andre unge var det min samboers første, hvis han da hadde forlangt at min eldste skulle være hos sin far mer slik at vi tre skulle får mer tid sammen, da hadde han gått på hue ut av mitt liv. Jeg synes det er helt urimelig av TS og forlange dette og enda verre er det at far faktisk føyer seg, det sier veldig mye om han som far.

En ting er å tenke i disse baner, en helt annen er å si det høyt og det trodde jeg faktisk voksne folk også forsto.

Men vil man ha et dårlig forhold til stebarna og sjalusi mellom barna får man bare kjøre på....

Skrevet

Chakoya: hva gjør mødre som har egne barn fra før da, for å bli kjent med sitt nye barn og få tid med far og barn? De fleste sender jo ikke bort eldre (hel)søsken?

Jeg forstår selvsagt at man kan føle og ønske som trådstarter, særlig når man er sliten og full av hormoner, men en bør også kunne innse at en er urimelig og at det å bli "vist bort" på dette tidspunktet antagelig kan være veldig sårt for barna (og selv om de er trådstartes STEbarn er de farens egne barn på lik linje med den nyfødte). Mor og barn har jo også alenetid på dagtid, om natta og sikkert de fleste av døgnets timer forøvrig. At barsel er slitsomt har jeg forståelse for, og her håper jeg far stiller opp og lager middag, gjør husarbeid osv, og at hans barn også kan hjelpe til litt ift alder, men å få "helt fri" synes jeg ikke er rimelig i det hele tatt.

Gjest annemor30
Skrevet

Helt enig med trådstarter jeg! Skyv storesøsken unna og bidra til ekstra søskensjalusi, samtidig at du får vist din nye mann og hans x kone at DU ikke er verdt å satse på! og disse stebarna trenger du ikke engste seg skal bli glad i hverken deg eller den nye ungen din! Makan til kjerring!

Skrevet

En ting er at man kan planlegge besøkene, at ikke hun største kommer til far hver dag, men å kutte det faste samværet fordi det har kommet ett nytt barn?!

Du, baby og far får ganske mye tid sammen, bare dere tre! De er hos dere annenhver helg og en gang i uken? Tenk om de var der mer? Annenhver uke, hva skulle du gjort da?

Håper du ser at du er urimelig selv, synes det er utrolig egoistisk, og jeg synes synd på stebarna. Har du tenkt på at disse er søstrene til din sønn?

Håper virkelig det er ammetåken som får deg til å kreve dette. Virker jo som om du vil at dere skal være en familie, men du visste vel at han hadde to barn fra før, men nå skal han prioritere sønnen fremfor døtrene?

Fatter ikke at det er mulig..

Skrevet

Jeg skjønner hvordan du tenker, men ja, jeg synes du er urimelig. De to jentene er like mye hans barn som den nye babyen, og de to jentene hans har nettopp fått en ny liten bror! Selv om dette er stort for deg, er denne nye fødselen ikke bare din alene. Og å nekte to små jenter å se faren sin (og den nye broren sin) bare fordi du vil ha ham (dem) for deg selv er absolutt ikke greit.

Hva om dere to får et barn til senere? Kommer du da til å skyve sønnen din bort for å få mer tid med ny baby? For det er i grunnen det du ber mannen din om.

Skrevet

Hvordan tror du barna vil ta at: " Beklager vennen, men pappa vil være i fred sammen med babyen, og kjæresten sin. Han vil fortsatt treffe dere, bare sjeldnere. Og du får ikke lov til å gå til ham etter skolen mer."

Og da skal alle barna bare være gode venner, uten noe snev av søskensjalusi når de blir eldre..

Prøv å sette saken i litt perspektiv, så ser du kanskje hva vi mener.

Skrevet

Og nok en gang blir TS borte når hun ikke får den støtten hun trodde hun skulle få - men tvert i mot. :roll:

Skrevet

Eg syns dette er heilt OK å tenkje, men ikkje OK å gjere i praksis.

Skrevet

Jeg synes faktisk det er ganske vannvittig å tenke det også. Du har valgt en mann med barn fra før, da får du automatisk barna med på kjøpet. Dersom du ikke ønsker et forhold til dine stebarn, har du nok valgt feil mann. Jeg synes det er helt feil og skulle nekte barna kontakt med pappaen sin, selv for noen uker. Hvilket signal sender det til barna?

Gjest annemor30
Skrevet
Og nok en gang blir TS borte når hun ikke får den støtten hun trodde hun skulle få - men tvert i mot. :roll:

Vi får jo bare håpe at TS ikke får flere enn dette ene barnet. for hvor skal hun gjøre av det barnet hun har fra før når det kommer et barn til?? Gi det bort??

Skrevet
Vi får jo bare håpe at TS ikke får flere enn dette ene barnet. for hvor skal hun gjøre av det barnet hun har fra før når det kommer et barn til?? Gi det bort??

Alternativt får hun finne en ny mann¨å få det med - og så kan faren til dette barnet ta vare på dette så hun får tid alene med det nye. :sjenert:

Skrevet

Det går nok bra, for hennes egne barn er nok en del av familien. :jepp:

Gjest Kjartan M.
Skrevet

Jeg har faktisk stor forståelse for det trådstarter her formidler. Har selv to sønner fra tidligere forhold og nå tre nye barn med min nåværende kone. Og det har ikke vært bare enkelt å kombinere de gamle barna med min nye familie.

Selv har jeg alltid vært av den mening at min nåværende familie skal komme først, sånn er det bare. Det er HER jeg er nå, det er HER livet mitt er knyttet til nå. Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om mine sønner fra før. Jeg gjør det. Men min lojalitet må ligge hos min kone og våre barn. Ellers hadde ikke vår familie fungert. På et eller annet tidspunkt må en tillate seg å bevege seg videre i livet.

Nå sier jeg ikke at TS bør utelukke stebarna fra deres liv, men hvis hun og mannen har behov for å få være alene med sønnen en periode, for å styrke de tre som en fullverdig familie, så står det respekt av å være så ærlig. Og hun har min fulle forståelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...