Gjest CookieMonster Skrevet 17. februar 2010 #201 Skrevet 17. februar 2010 Syntes at du fortjener å få litt tid for deg selv uten at disse ekstraungene som ikke er dine engang skal komme og slite deg ut og kjempe om oppmerksomheten. At deres mor ønsker å tvinge dem over til dere viser jo bare at hun er bare ute etter å sabotere, hun er vel sjalu og ønsker å skape dårlig stemning. Gir du dem lillefingern så står disse ungene på døren hver dag etter skolen for å "besøke" og det er mamma som har satt griller i hodet på dem. Sett foten ned, først som sist! Håper for all del du ikke har barn og at du aldri får det heller..
Fluffe Skrevet 17. februar 2010 #202 Skrevet 17. februar 2010 gjest pia du glemmer en ting faren til ungen hennes er faren dil disse såkalte ekstra ungene
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 17. februar 2010 #203 Skrevet 17. februar 2010 Håper for all del du ikke har barn og at du aldri får det heller.. Ja, gud forby at noen som ikke ønsker å la biomor kontrollere familielivet sitt skal få barn og ønsker å bestemme litt over sitt eget liv og egen familie. Om en ønsker å ha kontroll på far, så burde en kanskje beholdt han hjemme og ikke drive å bruke ungene sine for å sabotere hans nye liv?
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 17. februar 2010 #204 Skrevet 17. februar 2010 gjest pia du glemmer en ting faren til ungen hennes er faren dil disse såkalte ekstra ungene Ja, nettopp. Så de har enda en foreldre som faktisk kan ta ansvar nå som far får nye barn, klarer virkelig ikke biomor å unne stemor den følelsen av familie og den tiden sammen med den nyfødte som hun selv fikk engang? Eller skal hun ha full rett til å lempe ungene over på far i denne perioden for å hevde seg og å sabotere mest mulig?
Gjest CookieMonster Skrevet 17. februar 2010 #205 Skrevet 17. februar 2010 Ja, gud forby at noen som ikke ønsker å la biomor kontrollere familielivet sitt skal få barn og ønsker å bestemme litt over sitt eget liv og egen familie. Om en ønsker å ha kontroll på far, så burde en kanskje beholdt han hjemme og ikke drive å bruke ungene sine for å sabotere hans nye liv? Men stebarna er da like mye en del av familien som fellesbarna? Tror du virkelig at ts hadde sendt fellesbarnet sitt til besteforeldre dersom hun fikk baby nr.2? Det tviler jeg sterkt på, og jeg har aldri hørt om noen som har gjort det. Men, stebarna er jo ikke en del av familien til far lenger, og bør sendes bort når de er til bry. Mennesker som tenker sånn om barn, burde aldri få dem.
Fluffe Skrevet 17. februar 2010 #206 Skrevet 17. februar 2010 (endret) Ja, nettopp. Så de har enda en foreldre som faktisk kan ta ansvar nå som far får nye barn, klarer virkelig ikke biomor å unne stemor den følelsen av familie og den tiden sammen med den nyfødte som hun selv fikk engang? Eller skal hun ha full rett til å lempe ungene over på far i denne perioden for å hevde seg og å sabotere mest mulig? klarer virkelig ikke far å ta vare på ungene sine og bare lempe ungene over til mor slik at hun ikke får den tiden fri som hun også trenger. moren til barna skal ikke straffes forde stemora er verpesjuk....alt handler ikke om den gravide alltid.spessielt ikke når det er barn inne i bilde fra før Endret 17. februar 2010 av estella87
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 17. februar 2010 #207 Skrevet 17. februar 2010 Men stebarna er da like mye en del av familien som fellesbarna? Tror du virkelig at ts hadde sendt fellesbarnet sitt til besteforeldre dersom hun fikk baby nr.2? Det tviler jeg sterkt på, og jeg har aldri hørt om noen som har gjort det. Men, stebarna er jo ikke en del av familien til far lenger, og bør sendes bort når de er til bry. Mennesker som tenker sånn om barn, burde aldri få dem. Stebarna er ikke en del av den nye familien nei, ikke når de er bare innom en sjelden gang og annenhver helg. TS skal ikke føle at hun skal være nødt å føle seg som et dårlig menneske fordi at hun ønsker å fokusere på seg og sine like etter fødsel og ikke alle andre sine unger.
Fluffe Skrevet 17. februar 2010 #208 Skrevet 17. februar 2010 Stebarna er ikke en del av den nye familien nei, ikke når de er bare innom en sjelden gang og annenhver helg. TS skal ikke føle at hun skal være nødt å føle seg som et dårlig menneske fordi at hun ønsker å fokusere på seg og sine like etter fødsel og ikke alle andre sine unger. så klart er de en del av familien. ja så grusomt det er å må ta del i ansvaret på unger som fulgte med mannen. tror du skal holde deg unna menn med barn ihvertfall
Ellevill Skrevet 17. februar 2010 #209 Skrevet 17. februar 2010 Stebarna er ikke en del av den nye familien nei, ikke når de er bare innom en sjelden gang og annenhver helg. TS skal ikke føle at hun skal være nødt å føle seg som et dårlig menneske fordi at hun ønsker å fokusere på seg og sine like etter fødsel og ikke alle andre sine unger. Alle andre sine unger? Du mister ikke litt perspektivet her? De er alle barna til mannen hennes, har du glemt det? Og de kan umulig ha kommet som en overraskelse på henne. Tviler på at de ble presentert for henne første gang på vei til fødestua.
Gjest CookieMonster Skrevet 17. februar 2010 #210 Skrevet 17. februar 2010 Stebarna er ikke en del av den nye familien nei, ikke når de er bare innom en sjelden gang og annenhver helg. TS skal ikke føle at hun skal være nødt å føle seg som et dårlig menneske fordi at hun ønsker å fokusere på seg og sine like etter fødsel og ikke alle andre sine unger. Haha, jeg klarer ikke ta deg seriøst... Du er virkelig noe for deg selv, og ikke på noen positiv måte.
Gjest andine Skrevet 17. februar 2010 #211 Skrevet 17. februar 2010 Stebarna er ikke en del av den nye familien nei, ikke når de er bare innom en sjelden gang og annenhver helg. TS skal ikke føle at hun skal være nødt å føle seg som et dårlig menneske fordi at hun ønsker å fokusere på seg og sine like etter fødsel og ikke alle andre sine unger. Du mener far sine barn?....
Gjest Illiya Skrevet 18. februar 2010 #212 Skrevet 18. februar 2010 Ja, gud forby at noen som ikke ønsker å la biomor kontrollere familielivet sitt skal få barn og ønsker å bestemme litt over sitt eget liv og egen familie. Om en ønsker å ha kontroll på far, så burde en kanskje beholdt han hjemme og ikke drive å bruke ungene sine for å sabotere hans nye liv? Ellers så kunne man vel styrt unna menn som har barn?
Gjest Illiya Skrevet 18. februar 2010 #213 Skrevet 18. februar 2010 Jeg syns faktisk ikke du er urimelig jeg. Nå blir jeg sikkert halshugd her. Er i samme situasjon selv, og siden jeg ikke får være den første til å gi han ett barn så har vi gjort det sånn at de første to ukene som barnet vårt kommer så skal stebarnet få komme på besøk, men ikke overnatte. Barnefar er helt enig i det, sånn at jeg skal få litt tid og ro med den nye og kunne få oppleve hvordan det er å være nybakt mamma. Jeg syns at vi som faktisk har tatt på oss ansvaret for stebarn og skal få ha retten til å oppleve hvordan det er å være den første tiden bare med pappan og babyen:-) Det er klart hun skal få se babyen og komme på besøk. Men hun blir hos besteforeldre de første fjorten dagene. Vi som stemødre har også rett til å få føle hvordan det er med en nyfødt alene. Man kan snakke med barna og forklare at stemor er sliten og at hun trenger litt tid. Men man kan jo gi de gleden av å få være hos besteforeldre helt alene!! Noe stebarnet mitt synes er veldig stas. Man kan finne en middelvei her som paasser for alle. Det er klart at samværet sånn ellers skal det ikke gå utover, og ikke over tid. Men første fjorten dagene de vil jeg ha med den nye babyen alene med pappaen:-) Du har min fulle støtte her!!! Ikke FÅR være den første til å gi han et barn??? Har ikke du valgt den mannen helt selv, eller? Og dermed valgt bort muligheten til å gi ham et barn FØRST, om det er så viktig? Du skulle heller ha valgt en mann uten barn, så kunne du vært FØRST!
Gjest yojo Skrevet 18. februar 2010 #214 Skrevet 18. februar 2010 TS burde valgt en mann uten barn. Det mest utrolige her, er jo at de kune ha "ste"barna ANNENHVER helg, og EN ettermiddag i uken!!!??? Hvorfor kan ikke det lille samværet disse ungene har med far, fortsette fordi "ste"mor ikke orker nå som hun har gitt dem et søsken. DU MÅ VÅKNE TS!! Alt dette visste du om før du ble sammen med mannen! Du skriver jo selv her at "mange" andre er innom og hilser på den lille? Men de stakkars søstrenen kan ikke få være der 6-8 dager i mnd?? Jeg vet jeg gjentar meg selv her, men kan ikke forstå tankegangen til TS på noen måte. Det er direkte stygt gjort.
Gjest empati? Skrevet 18. februar 2010 #215 Skrevet 18. februar 2010 Stebarna er ikke en del av den nye familien nei, ikke når de er bare innom en sjelden gang og annenhver helg. TS skal ikke føle at hun skal være nødt å føle seg som et dårlig menneske fordi at hun ønsker å fokusere på seg og sine like etter fødsel og ikke alle andre sine unger. Så når far har flyttet ut og fått seg ny dame så er ikke barna fra hans tidligere forhold hans barn lenger? I TS tilfelle så har de samvær annenhver helg og en dag midt i uken, og jeg mener at når hans barn er på "besøk" hos far så er det hans jobb å sørge for at de ikke sliter ut stemor. Hvorfor i helv.... er det alltid snakk om stemor og den fæle biomoren hele tiden, hvor i pokker er far? Hvis man sørger for at far tar det ansvaret han skal både når det gjelder sine særkullsbarn og fellesbarn så blir ikke dette noe problem.
Gjest fortørnet Skrevet 18. februar 2010 #216 Skrevet 18. februar 2010 Ja, gud forby at noen som ikke ønsker å la biomor kontrollere familielivet sitt skal få barn og ønsker å bestemme litt over sitt eget liv og egen familie. Om en ønsker å ha kontroll på far, så burde en kanskje beholdt han hjemme og ikke drive å bruke ungene sine for å sabotere hans nye liv? Far kan starte så mange nye liv han bare vil, men alle barna han lager i alle de nye livene hans er hans barn for alltid og det handler ikke om biomors kontroll over far.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 18. februar 2010 #217 Skrevet 18. februar 2010 Så når far har flyttet ut og fått seg ny dame så er ikke barna fra hans tidligere forhold hans barn lenger? I TS tilfelle så har de samvær annenhver helg og en dag midt i uken, og jeg mener at når hans barn er på "besøk" hos far så er det hans jobb å sørge for at de ikke sliter ut stemor. Hvorfor i helv.... er det alltid snakk om stemor og den fæle biomoren hele tiden, hvor i pokker er far? Hvis man sørger for at far tar det ansvaret han skal både når det gjelder sine særkullsbarn og fellesbarn så blir ikke dette noe problem. Jo, det er hans barn, men de er nettopp det, hans barn. Om jeg ønsker å reise på ferie med venninner er det ikke hans ferie, akkurat som hans barn er noe som vil være hans ålene, og ikke våre, da det er alt en annen som sammen med han blir den som det er "våres barn" til. Det er jo ikke stemorens barn.
Gjest Illiya Skrevet 18. februar 2010 #218 Skrevet 18. februar 2010 Jo, det er hans barn, men de er nettopp det, hans barn. Om jeg ønsker å reise på ferie med venninner er det ikke hans ferie, akkurat som hans barn er noe som vil være hans ålene, og ikke våre, da det er alt en annen som sammen med han blir den som det er "våres barn" til. Det er jo ikke stemorens barn. Men stemoren har jo selv valgt å gå inn i den familien. Og det medfører noe helt annet enn når man velger en mann uten barn. Så må man forholde seg til det da, en kan ikke late som om barna ikke eksisterer, eller at man som stemor ikke skal ha noe med dem å gjøre.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 18. februar 2010 #219 Skrevet 18. februar 2010 Men stemoren har jo selv valgt å gå inn i den familien. Og det medfører noe helt annet enn når man velger en mann uten barn. Så må man forholde seg til det da, en kan ikke late som om barna ikke eksisterer, eller at man som stemor ikke skal ha noe med dem å gjøre. Selvfølgelig har stemor noe med dem å gjøre, men hun er faktisk ikke moren til disse barna, de har en egen mor som de er med ca 90% av tiden. Det er ikke hennes barn, det er mannen og hans ekskone sine barn, hun må ikke forholde seg til dem som om de var hennes barn.
Ellevill Skrevet 18. februar 2010 #220 Skrevet 18. februar 2010 Selvfølgelig har stemor noe med dem å gjøre, men hun er faktisk ikke moren til disse barna, de har en egen mor som de er med ca 90% av tiden. Det er ikke hennes barn, det er mannen og hans ekskone sine barn, hun må ikke forholde seg til dem som om de var hennes barn. Nei, det er ikke hennes barn, men det er faktisk disse barnas hjem også! Eller anser de du samværsbarn som noen som er på besøk på lik linje med hvem som helst andre? Involverer man seg i forhold med noen som har barn fra før skal man jammen være sitt ansvar bevisst. Og her virker det ikke som hverken stemor eller faren tar dette ansvaret på alvor. Trist, trist, trist! Ville denne faren akseptere at dette nyfødte barnet ble sendt bort om noen år når eventuelt et barn til blir født? Eller gjelder en slik forskjellsbehandling kun de barna som var så uheldig å komme i første kullet? Ville stemoren akseptert at hennes barn ble behandlet slik hvis hun ble skilt nå og far satt i gang med kull nr. 3? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå