Skravla Skrevet 24. juli 2018 #15461 Skrevet 24. juli 2018 1 time siden, Roadrunner skrev: Optimisten i går ble kastet på dør og legetime ble bestilt i dag. En neve resepter senere og konklusjonen ble infeksjon samt bihulebetennelse. Og det er 39 timer til flyet letter... Passer LITT dårlig dette kan du si! Håper det er noe antibiotika der. Da går det som regel greit. God bedring.
Roadrunner Skrevet 24. juli 2018 Forfatter #15462 Skrevet 24. juli 2018 Ingen antibiotika - der er de ganske strenge nå. Men tre typer smertestillende som skal kombineres, en annen medisin skal dempe hevelser i slimhinnene, samt en nesespray som skal løse opp.
Skravla Skrevet 24. juli 2018 #15463 Skrevet 24. juli 2018 Har du forsøkt "nesehorn"? Det er veldig greit når du har bihulebetennelse. Jeg starter med det så fort jeg kjenner det blir tett. Brukte det hele forrige uke etter at jeg våknet med tett nese, snørr og hosting. Neseskyller
Skravla Skrevet 24. juli 2018 #15464 Skrevet 24. juli 2018 14 minutter siden, Roadrunner skrev: Ingen antibiotika - der er de ganske strenge nå. Men tre typer smertestillende som skal kombineres, en annen medisin skal dempe hevelser i slimhinnene, samt en nesespray som skal løse opp. Jeg pleier å få for bihulebetennelse, men da har jeg gjerne vært gjennom nesespray, skylling og annet reseptfritt.
Roadrunner Skrevet 24. juli 2018 Forfatter #15465 Skrevet 24. juli 2018 20 minutter siden, Skravla skrev: Jeg pleier å få for bihulebetennelse, men da har jeg gjerne vært gjennom nesespray, skylling og annet reseptfritt. Har bare hatt bihulebetennelse en gang tidligere, for flere år siden (og forrige lege). Så har respekt for at han ikke begynte med antibiotika. Så får vi se hvor dette bærer. Men foreløpig virker det som cocktailen med smertestillende virker ganske bra, og det er SÅ godt med litt pause fra smertene! Viktigste nå er å fungere sånn tålig på tur Neseskyller har jeg ikke testet, men skal ha det i bakhodet Nå visste jeg jo ikke helt hva som traff meg heller, før jeg fikk svar i dag. Siden luftveiene er helt fine og smertene satt i panna og bak øynene så koblet jeg ikke helt bihulene (sist var det tydelig press og vondt i kinna, enklere å linke mot bihuler). Helte mer mot migrene, men migrenemedisinen fungerte jo ikke...
Skravla Skrevet 24. juli 2018 #15466 Skrevet 24. juli 2018 Bihulebetennelse er merkelig. Første gang gikk jeg til tannlegen for overkjeven var eneste stede jeg hadde vondt.
Roadrunner Skrevet 24. juli 2018 Forfatter #15467 Skrevet 24. juli 2018 1 time siden, Skravla skrev: Bihulebetennelse er merkelig. Første gang gikk jeg til tannlegen for overkjeven var eneste stede jeg hadde vondt. Godt det ikke bare er meg! Foreløpig har jeg hatt noen fine timer i ettermiddag, tilnærmet smertefri. Så deilig! Har til og med ruslet til nærmeste butikk og kjøpt litt juice og ostepop. Eneste som frister, og godt med noe drikke med litt smak.
Roadrunner Skrevet 25. juli 2018 Forfatter #15469 Skrevet 25. juli 2018 God morgen! Formen er mye triveligere enn i går, heldigvis! Har hatt en smertefri natt og sovet bedre enn på lenge. Så godt! Begynte å kjenne litt murring igjen, og har nå kastet innpå morgenens dose. Så satser vi på at det fortsetter i godt spor.
Daria Skrevet 25. juli 2018 #15470 Skrevet 25. juli 2018 Godt med medisiner som har så umiddelbar effekt
Roadrunner Skrevet 27. juli 2018 Forfatter #15471 Skrevet 27. juli 2018 Hetebølge, storby og hotell uten aircondition på rommet Søvn er oppskrytt! Trodde aldri jeg skulle si dette, men lengter litt hjem til senga mi... To netter igjen her, såå!
Daria Skrevet 27. juli 2018 #15472 Skrevet 27. juli 2018 Vi er flere som nok har lært viktigheten av å bestille hotell med AC etter denne sommeren... Men hotellrommet vi hadde i helgen viste seg å være hjørnerom med TO franske balkonger - det hjalp...
Daria Skrevet 6. august 2018 #15473 Skrevet 6. august 2018 Den store feriestillheten senket seg... Tilbake på jobb i dag, eller har du fri en uke til?
Roadrunner Skrevet 6. august 2018 Forfatter #15474 Skrevet 6. august 2018 2 timer siden, Daria skrev: Den store feriestillheten senket seg... Tilbake på jobb i dag, eller har du fri en uke til? Tilbake på jobb i dag Sovet dårlig i natt, men kommet greit gjennom arbeidsdagen. På et vis. Hoster som en innrøkt bryggesjauer og surkler i lunger, hals, nese og bihuler, men tar en time av gangen. Ingen grunn til at bihulebetennelsen skulle gi seg helt uten videre...
Daria Skrevet 6. august 2018 #15475 Skrevet 6. august 2018 Nei, altså, bare fordi du gikk hen og fikk medisiner kan den da ikke kaste inn håndkleet sånn helt uten videre...
Roadrunner Skrevet 6. august 2018 Forfatter #15476 Skrevet 6. august 2018 1 time siden, Daria skrev: Nei, altså, bare fordi du gikk hen og fikk medisiner kan den da ikke kaste inn håndkleet sånn helt uten videre... Nei, det hadde jo vært for galt Fascinert hvor brutal hosting kroppen håndterer, her må man bare stå i det Cosylan er en god venn Sofasleng hele ettermiddagen, og blir garantert tidlig kveld. Står til ute i samfunnet da? Alt vel rundtom?
Daria Skrevet 6. august 2018 #15477 Skrevet 6. august 2018 Bare ikke host på deg ribbeinsbrudd, kjenner de som har klart det... Samfunnet? Tja, det kommer vel an på hvilket samfunn det er snakk om *la oss ikke snakke om regjeringen og Sandberg* Temperaturen har blitt levelig, togene går og Rosenborg topper tabellen (hvertfall til Brann-kampen er ferdigspilt - det kunne vært verre...
Roadrunner Skrevet 6. august 2018 Forfatter #15478 Skrevet 6. august 2018 55 minutter siden, Daria skrev: Bare ikke host på deg ribbeinsbrudd, kjenner de som har klart det... Samfunnet? Tja, det kommer vel an på hvilket samfunn det er snakk om *la oss ikke snakke om regjeringen og Sandberg* Temperaturen har blitt levelig, togene går og Rosenborg topper tabellen (hvertfall til Brann-kampen er ferdigspilt - det kunne vært verre... Ribbeina er like hele, foreløpig Har døtta innpå med ymse medikamenter igjen (stoppa etter weekendturen, var kanskje ikke så lurt?) og satser på ei god natt Vi snakker ikke om Sandberg, og trenger kanskje ikke nevne Brann-kampen heller? Hvordan går det på jobb?
Daria Skrevet 6. august 2018 #15479 Skrevet 6. august 2018 Vi kan godt la det sluttresultatet forbigå i stillhet, ja... Jobben er overraskende slitsom, med tanke på at den foreløbig er fri for både elever og lærere. Satser på at det går seg til, jeg har jo egentlig planer om å trappe opp litt ved månedsskiftet. Dessuten prører jeg å fortrenge at årets førsteklassinger er født i 2002 - det var jo i forrige uke omtrent...
Roadrunner Skrevet 7. august 2018 Forfatter #15480 Skrevet 7. august 2018 (endret) Det ble en tidlig kveld i går, etter en ettermiddag småslumrende på sofaen. Sovet ganske godt i natt, og foreløpig fungerer jeg litt bedre enn i går. Håper trenden fortsetter! Årets førsteklassinger på videregående er født i 2002? Hææææ? Jammen.... Det er noe som ikke stemmer... Endret 7. august 2018 av Roadrunner
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå