Gå til innhold

Stay on these roads


Roadrunner

Anbefalte innlegg

Jeg kan lett se for meg deg i de banene, ja! Ikke minst som motivator i tillegg!! :jepp: Been there done that gir også masse cred for de du evt hjelper.

Når det er sagt ( sånn for å veie for og imot liksom ) så synes jeg en del av de studiene er litt gammeldagse. Spytter ut en del avlegs kunnskap for å si det sånn. Men det kan jo seff tenkes jeg synes dette bare fordi jeg sjøl er på "en annen planet" i forhold til hva som kommer fra utdannede ernæringsfolk. Jeg er nemlig også interessert i temaet ( likeså kjæresten min ) så vi har studert på egenhånd på hver vår kant ( før vi ble kjent ) og samlet kunnskap i periferien, i den såkalte "cutting edge" sonen. Det har jeg funnet mye mer interessant enn skolene, som pr def ikke nødvendigvis kan lære bort det aller nyeste, i og med det tar en stund før ny kunnskap blir godkjent.

Når det er sagt, finnes det uendelige muligheter, og du kan til og med skape din egen unique nisje. Kan du vise til gode resultater, vil du ha nok å gjøre!! folk hungrer etter nye metoder, spes hvis de har prøvd "alt annet" inkludert å følge ekspertenes råd.

Så fortsett å lek med de tankene du, for jeg tror du vil være en ypperlig personlighet i den bransjen!!! :danse:

Det er fredag!!! Og jeg vil bare leke :ler: !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan lett se for meg deg i de banene, ja! Ikke minst som motivator i tillegg!! :jepp: Been there done that gir også masse cred for de du evt hjelper.

Når det er sagt ( sånn for å veie for og imot liksom ) så synes jeg en del av de studiene er litt gammeldagse. Spytter ut en del avlegs kunnskap for å si det sånn. Men det kan jo seff tenkes jeg synes dette bare fordi jeg sjøl er på "en annen planet" i forhold til hva som kommer fra utdannede ernæringsfolk. Jeg er nemlig også interessert i temaet ( likeså kjæresten min ) så vi har studert på egenhånd på hver vår kant ( før vi ble kjent ) og samlet kunnskap i periferien, i den såkalte "cutting edge" sonen. Det har jeg funnet mye mer interessant enn skolene, som pr def ikke nødvendigvis kan lære bort det aller nyeste, i og med det tar en stund før ny kunnskap blir godkjent.

Når det er sagt, finnes det uendelige muligheter, og du kan til og med skape din egen unique nisje. Kan du vise til gode resultater, vil du ha nok å gjøre!! folk hungrer etter nye metoder, spes hvis de har prøvd "alt annet" inkludert å følge ekspertenes råd.

Så fortsett å lek med de tankene du, for jeg tror du vil være en ypperlig personlighet i den bransjen!!! :danse:

Det er fredag!!! Og jeg vil bare leke :ler: !!!

:ler:

Jeg vil også leke!! :bolledeig:

Tror jeg fort kan bikke over til "plagsomt overtrøtt" i dag... :fnise:

Ellers, tusen takk for utrolig koselige ord og tanker! Og jeg må si meg enig med deg i mye av tankene dine rundt vinklingen av fagfeltet. Men jeg tror det faktisk er mye spennende på gang der, og at det vil skje mye de neste årene. Hvis jeg da kan få ekstra innblikk i emnet, og se utviklingen litt fra "innsiden" så hadde det vært superspennende! Kanskje kunne være med på å påvirke litt? :sjenert: Og man må jo trekke inn erfaring, både egen og andres, og kanskje stille spørsmål ved det man evt lærer. Vi vet jo godt at det finnes mange veier til Rom!

Huff, litt gira nå jeg... Får holde meg på bakken og gruble litt til tror jeg! :jepp:

Lunsjen unnagjort! :danser:

Endret av Roadrunner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med helt frie tøyler med jobbmuligheter fremover! (alle har jo forsåvidt det, men ikke alle som er klar over det). Nå har jo du litt erfaring fra arbeidslivet, det pluss litt mer livserfaring gjør at det er lettere for deg å finne noe du trives med !

Det du lister opp kan jeg virkelig se for meg deg i, og det er jo dessuten viktige jobber. Ser du for deg nye studier, eller mer utdanning mens du jobber (i evt. ny jobb)?

Kos deg med grubling :fnise:

Og ha en flott helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg tror det evt må bli, så blir det nok at jeg tar nettstudier ved siden av jobb. Og da trolig den jobben jeg har i dag. Grei lønn, hyggelige kollegaer og foreløpig ganske sikker jobb. Viktige faktorer om jeg skal kunne studere ved privatskole ved siden av! Samtidig skulle jeg jo gjerne klart det på 3 år kontra 6 år, selv om den økonomiske belastningen da blir litt hardere (samme totalsum men færre år å fordele den på) og jeg antar det vil bli hardt å gjennomføre. Får tenke litt videre, og evt sende avsted noen epost dersom det er aktuelt å gå videre med denne tanken... Nevnte det fort for ei venninne på msn i dag (eneste jeg har sagt det til foreløpig), og hun mente også at dette absolutt måtte være noe for meg. Litt godt med sånn støtte! Så nå får vi se hva foreldrene mine evt har av innspill, må nok nevne det for de i helga tenker jeg... *gruble*

Halvannen time igjen, og så er det HELG! :danser:

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er kjempeinteressant å jobbe med ernæring. Folk blir bare feitere og feitere (har jeg hørt.... :sjenert: ), da er det godt å ha noen å henvende seg til som har peiling og kan hjelpe. Hvis du har lyst til å drive med dette - sats! :klem:

Ble for sen til å svare deg på msn isted, men hurra for jobbtur!! :duskedame:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så har ikke småbarnsforeldre opphavsrettigheter på tidsklemma. Vi er alle like travle, vi er bare travle med forskjelige ting. Dustefolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten så har ikke småbarnsforeldre opphavsrettigheter på tidsklemma. Vi er alle like travle, vi er bare travle med forskjelige ting. Dustefolk.

:5:

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg vil også leke!! :bolledeig:

Tror jeg fort kan bikke over til "plagsomt overtrøtt" i dag... :fnise:

Ellers, tusen takk for utrolig koselige ord og tanker! Og jeg må si meg enig med deg i mye av tankene dine rundt vinklingen av fagfeltet. Men jeg tror det faktisk er mye spennende på gang der, og at det vil skje mye de neste årene. Hvis jeg da kan få ekstra innblikk i emnet, og se utviklingen litt fra "innsiden" så hadde det vært superspennende! Kanskje kunne være med på å påvirke litt? :sjenert: Og man må jo trekke inn erfaring, både egen og andres, og kanskje stille spørsmål ved det man evt lærer. Vi vet jo godt at det finnes mange veier til Rom!

Det har du helt rett i RR! Og det er såpass mange vinklinger at du skulle kunne finne en som du trives godt med. Dessuten har du gått din egen sti og lært på den "gode" måten, så du vil kunne skille mellom det vesentlige og uvesentlige. Viktig det. Så tar du med deg dine nyervervede kunnskaper ut i verden og .. :gjeiper: gjør det du har lyst til!! :danser:

Lyke til med grublingene og samtaler med dine foreldre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg! :danser:

:sol: fra blå himmel, godt med minusgrader og venter på besøk fra mine foreldre. Har sovet ganske dårlig deler av natten, og har brukt litt tid på å komme igang i dag kjenner jeg. Men deilig med en sløv start på dagen! Lå lenge og leste på senga, før det ble en tur i dusjen og pusling på badet. Frokost og sofasløving, og litt smårydding. Tatt det i rolig tempo!

Regner med at det blir litt shopping i dag, vimse litt i butikker og bare kose oss. Tror paps også ville pusle litt med småting i leiligheten, og det skal han jo få lov til :nigo: Og så får jeg vel kanskje gruble litt høyt i helga... :ler:

Og ikke tenke så altfor mye på at det er Valentines i morra, får heller fokusere på at det er morsdag og fastelaven (godt gjort å få alt til på samme dag!). Ikke det at jeg har noen tradisjon, behov eller vane for få feire Valentines, men det er jo et ekstra fokus på romantikk. Og da blir det litt ekstra følelse av å være singel også... :sjenert: Trenger verken roser, kort eller andre gaver, men en kjæreste haddde jo uansett vært koselig da... Sånn, da var vi ferdige med den delen av grublingen!

Ha en strålende helg, kos dere skikkelig!

Og lykke til med innspurten på bryllupsforberedelsene, Fairygirl!

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valentine's er litt oppskrytt, men jeg kjenner igjen tanken om at det hadde vært greit med en kjæreste ja. Plutselig skjer det! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det virker skikkelig interessant med et sånt studie, og hadde jeg vært singel og kun hadde trengt å tenke på meg selv tidsmessig og økonomisk sett så hadde jeg tatt det selv! Jeg tror det er gode muligheter til å få seg en jobb innenfor dette feltet detsom en er villig til å ha litt ekstra tjenster også.. altså var litt på hugget og følge opp nye ting.. de som jobber innenfor feltet i dag på sykehus og institusjoner er utrolig trauste og kan fryktelig lite.. i alle fall de jeg har vært borti!

Min fetter tar utdannelse nå innefor idrett og ernæring, og har nettopp hatt praksis på en instutisjon - her har de drevet med alt fra skiopplæring av handicappede til bassengtrening og kostholdsplanlegging for mennesker med hjerneskader... og han var heelt i hundre etter dette. Syns det var ekstremt moro og kjempeinteressant - og han hadde egentlig tenkt å bare jobbe som personlig trener på gymmen da han begynte utdanningen.. men plutselig åpnet det seg en ny verden for han.

Er jo masse nytt som kommer frem hele tiden innefor ernæring også.. feks nå på helsestsjonen anbefaler de tran i stedet for D vitamin dråper til spebarn fordi de har forskningsprosjekter som viser at Omega 3 har noe å si for de som er genetisk betinget til å få Diabetes 1.. sånne ting syns jeg er veldig interessant.. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det søndag ettermiddag igjen, og gjestene har dratt for denne gang. Vært en veldig koselig helg, med masse sløving og altfor mye karbo. Litt "lei" om dagen, og motivasjonen går litt opp og ned. Vekta går dermed mest opp... :sukk: Men skal prøve å holde litt skjerpings frem til vi reiser, selv om jeg vet det blir utfordrende. Jaja! Nok om det!

Ellers har jeg grublet litt høyt i helga, og fått masse støtte! :duskedame: Begge var veldig positive, og syntes jeg absolutt skulle vurdere det! Jeg har noen spørsmål jeg må sende avsted i en epost før jeg evt tar en endelig avgjørelse, men dersom svarene blir slik jeg ønsker, så tyder mye på at jeg blir student igjen :hoppe: Og som paps sa, ingen kunnskap er unyttig. De skjønte at dette er noe jeg brenner for, og at jeg virkelig har lyst. Om det blir noe jeg kommer til å ha som fulltidsjobb, får vise seg, men uansett ikke unyttig med mer kunnskap og studier. Og skal jeg få det til må jeg gjøre det nå... Spennendeskummelt dette altså!

Nå er vaskemaskinen i full gang med litt kokvask, oppvaskmaskinen gjør jobben sin på kjøkkenet, og jeg må finne frem støvsugeren. Så blir det nok bra her til slutt! Rent sengetøy på senga er en plan, og da må det jo bli en kveldsdusj før man stuper under dyna til rent sengetøy! :jepp:

Trøtt og sliten, men prøver å holde fokus på at det går styggfort mot FERIE :danser:

Nyt kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som ei utrolig deilig helg, rett og slett :)

Bra med støtte og bra du får grublet og spilt litt ball med andre. Dette høres igrunnen veldig spennende og slett ikke overilt eller vanskelig ut. Jeg er sikker på at du har mye å tilby andre. Helt sikker. Blir artig å høre hva du finner ut at du vil.

Jeg skjønner forresten også det med å savne en kjæreste. Det er nå engang slik at man ønsker å dele tiden sin med noen, men jeg tror også at du kommer til å finne noen. Ta ferien først også kan du jo hive deg utpå markedet og lete litt aktivt ;)

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør virkelig godt med noen man kan gruble litt sammen med, og kanskje få litt nye innfallsvinkler fra. Nå skal det sies at det ble mye støtte denne gangen, og ikke så mange kritiske spørsmål. Jeg fortalte hva jeg tenker om saken, og de var begge utrolig entusiastiske. Kanskje fordi det er første gang de har sett meg så entusiastisk rundt et studievalg? Valgene mine tidligere har vært mer basert på å få en utdannelse, uten at jeg har visst hva jeg egentlig ville gjøre/lære/jobbe med. Mens denne gangen kjenner jeg et engasjement jeg ikke har kjent tidligere. Er moro! Har faktisk sendt avsted en epost allerede i kveld, og venter spent på svarene. Regner ikke med at det blir studier før evt til høsten (blant annet på grunn av økonomien akkurat nå), men er jo bare å hive seg rundt for å få svarene på det jeg måtte lure på. Forberede seg litt mentalt...

Nei, får komme meg en kjapp tur i dusjen her, så er skrotten klar for ren seng til kvelden :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Trøtt fuggel her i dag... :sove: Og egentlig synes jeg det er litt urettferdig. Fikk lagt meg ganske tidlig i går, har sovet relativt greit i natt, og da synes jeg det er litt urimelig at jeg skal være helt mos i dag! Men ikke stort å gjøre med den saken, annet enn å ta en time av gangen og komme seg gjennom dagen.

Regner med at det blir en treningsøkt etter jobb i dag, og så satser jeg på at jeg får besøkt et vennepar. Skulle vært der senere i uka, men på grunn av jobbreisingen så ble det bare krøll. Men må vel klare en liten time idag?? Må bare ikke tenke på alt annet man burde gjøre.. Klesvask, rydding, pakking (til jobbturen, ikke til Bali - riktig ennå :fnise: ) etc. Det er en tid for alt!

Får sette frem store mengder :kaffekopp: og ønske en god morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesvasken går ingen steder ;)

Det er mye koseligere å være på besøk uansett.

Merkelig det der med mandagstrøtthet gitt - jeg tenkte akkurat det samme i dag. Jeg har jo sovet så mye i helga og er fullstendig uthvilt, men likevel var jeg trøtt i dag tidlig :klø:

Kanskje det bare er det å måtte våkne istedet for å våkne av seg selv, som gjør det..?

jeg tar meg i allefall en :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sant det, er mye koseligere med besøk :jepp:

Og er jeg heldig så rekker jeg kanskje en kjapp klesvask før jeg stuper i seng i kveld. Flyet går tidlig i morgen tidlig, så må opp tidligere enn vanlig (og jeg som synes 0545 er mer enn tidlig nok!). Hjemme igjen onsdag kveld, og da er det jo plutselig bare to dager til helg! Skommelt! :fnise:

Masse studietanker i bakhodet om dagen... Har på mange måter lyst til å prate om det, fortelle, diskutere og vurdere. Men samtidig har jeg lyst til at dette skal være min lille hemmelighet en stund til. Vente med å fortelle det til alt kanskje er avgjort, og jeg kan bekrefte at jeg faktisk skal studere. Vet jo ikke ennå! Og er jo uansett lenge til... Og selv om lysten til å fortelle ligger der (mye for å få tilbakemeldinger fra folk som kjenner meg godt, hva de mener om saken), så er det litt godt å holde det for seg selv også... Selvfølgelig vet jo mine foreldre det, samt ei venninne, men ellers ingen andre enn KG som vet. Blir kanskje mer MIN avgjørelse da, ved at jeg har puslet med det alene en periode. Snåle greier i alle fall... Føles som et stort og skummelt steg, samtidig som det føles veldig riktig å gjøre akkurat det steget nå. Håper jeg får svar på eposten i løpet av et par dager, så vet jeg litt mer hva jeg kan forvente og evt legge opp til.

Tok en tur innom feriehotellets hjemmeside her, og gleder meg snart syk :fnise: Selv om jeg har en mikroskopisk skepsis for at det vil være stor andel av bryllupsreisende og masse romantikk... Men det får vi ta som det kommer! Gleder meg!!!! :danser: Og med :snø: i luften og et værvarsel som melder :snø: hele uken, så er det snart på tide å pakke kofferten tror jeg :fnise:

Godt å høre at flere har en trøtt start på mandagen... Hjelper egentlig ikke, men da er det i alle fall flere som er litt vrak! :fnise: Felles skjebne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Jeg melder meg også som trøtting!

Du er heldig som har så mange venner og så mye familie at tiden ikke strekker til! Jeg kjenner igjen følelsen av at det kan være et stressmoment, men syns du skal kjenne litt på hvor godt det egentlig er å ha så mange som vil ha litt av tiden din :) (sier jeg med litt misunnelse i stemmen, det er ikke akkurat flust med venninner og familie her, selv om det selvfølgelig er noen :sjenert: )

Kanskje du skal ha deg en liten ferieflørt på Bali? :fnise: Hvem blir ikke romantisk av slike omgivelser ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig for skole altså! Du finner ikke noe som er seminarbasert da? Jeg holder på med master nå ved siden av full jobb, og vi har ukessamlinger med jevne mellomrom. Er på offentlig høgskole, så betaler ikke de store summene heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Jeg melder meg også som trøtting!

Du er heldig som har så mange venner og så mye familie at tiden ikke strekker til! Jeg kjenner igjen følelsen av at det kan være et stressmoment, men syns du skal kjenne litt på hvor godt det egentlig er å ha så mange som vil ha litt av tiden din :) (sier jeg med litt misunnelse i stemmen, det er ikke akkurat flust med venninner og familie her, selv om det selvfølgelig er noen :sjenert: )

Kanskje du skal ha deg en liten ferieflørt på Bali? :fnise: Hvem blir ikke romantisk av slike omgivelser ?

Du har helt rett, Kanei! Jeg er priviligert, og skal prøve å bli flinkere til å fokusere på det positive rundt det! Samtidig må jeg også bli flinkere til å ikke føle for mye ansvar rundt det hele. Går det litt tid uten at jeg snakker med enkelte, så føler jeg ofte et ganske stort ansvar for å ta kontakt, finne på noe, treffes etc. Men på den annen side, så kan jo de også ta kontakt om de vil treffes? At jeg kanskje ikke bør føle et større ansvar enn nødvendig.. Men vil jo gjerne treffe folkene også, og kanskje sees litt oftere enn det vi faktisk gjør. Men absolutt en tankevekker, Kanei! :klemmer: Skulle du være i nærheten av de mer sentrale strøk, så må du bare gi et hint vettu :sjenert: Jeg er ikke SÅ bissi...

Jeg er veldig for skole altså! Du finner ikke noe som er seminarbasert da? Jeg holder på med master nå ved siden av full jobb, og vi har ukessamlinger med jevne mellomrom. Er på offentlig høgskole, så betaler ikke de store summene heller :)

Har sjekka endel med offentlige skoler i noen mils omkrets her, men er dårlig stelt gitt. Lite seminarbasert/deltid, og ingenting innen det jeg kunne tenke meg. Dessuten er ikke dette fagfeltet i nærheten av hva jeg jobber med i dag, så spørs hvor fleksibel min arbeidsgiver hadde vært til studier som krevde litt i arbeidstida. Måtte selvfølgelig tatt feriedager, avspasering etc, men vet ikke helt hvordan det hadde blitt mottatt. Vi må ha inn ekstern vikar når jeg nå reiser på ferie, så det koster jo bedriften litt... Men som sagt, ikke stort i nærheten her å velge i heller, dessverre. Men jeg er ganske så tent på ideen om dette nettstudiet, og tror det skal gå greit økonomisk også. En av tingene jeg har spurt om i eposten er muligheten for å ta fagene enkeltvis, for å se om jeg kommer i mål med bacheloren til slutt (i stedet for å binde meg til et bachelor-program jeg i verste fall ikke fullfører). Kan jeg ta et emne av gangen, så kan jeg kanskje variere litt på om jeg skal ta fulltid eller deltid også (se litt hvordan det barker i vei). Så får se hva som skjer når jeg får svar :jepp:

Tar du masteren på deltid? Hvordan føler du arbeidsbelastningen er? Vil det si 4 år i stedet for 2? Har du primært masteroppgave da, eller er det andre elementer også? Bare spør og graver litt jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...