Gå til innhold

Stay on these roads


Roadrunner

Anbefalte innlegg

Still alive! :ler:

Spinninga gikk etterhvert ganske greit, selv om det var sykt tungt i starten. Men beina løsnet litt, og jeg fikk gjennomført en ok økt. Fornøyd! Nå prøver jeg å mobilisere litt støvsuge-motivasjon... Har spist, startet vaskemaskinen, startet oppvaskmaskinen og epilert leggene (var på grensa til å kunne kalle meg pusekatt, fæle greier!) og nå gjenstår altså litt støvsuging, mopping og blomstervanning. Da tror jeg at jeg skal være fornøyd med ettermiddagen! :jepp:

Nevnte jeg forresten at jeg økte belastningen på styrketimen om mandag? Ikke? :sjenert: Her er det solid gangsperre på gang, armene fungerer nesten ikke og brystmusklene verker :ler: Har kjørt med 10 kg et par ganger, men har kjent at jeg nok fint kunne klare litt mer. Så da var det jo bare å øke :fnise: Men i stedet for å øke med 1 kg på hver side av stanga, så økte jeg med 2,5 kg på hver side (altså 5 kg tilsammen, 15 kg på stanga totalt). Det merkes! Auuu... :ler: Dumme jenta! Men deilig også da. Vet det blir verre i morra, men så skal det nok komme seg igjen.

Nei, hvis jeg ikke skal sovne i sofaen, så får jeg vel komme igang her! Er jo fort gjort når man først kommer igang! :jepp:

I morra blir det en treningsøkt etter jobb, og så videre ut og spise med gode venninner. Blir koselig!

:husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og siden det fremdeles er tirsdag, så må jeg bare benytte sjansen til en siste lille utblåsning:

Ja, jeg skjønner at det er hektisk å være småbarnsforeldre, at man havner i tidsklemma og at døgnet ikke har nok timer. Det har jeg ingen problemer med å forstå. Og at småbarnsforeldre HELT sikkert har det mer travelt enn meg (som tross alt "bare" har meg selv å tenke på), det skjønner jeg også. Men...

Kan jeg få lov til å klage litt over hektiske dager, dårlig tid og dårlig samvittighet allikevel?? Vær så snill :sjenert: Uten å få slengt tilbake at jeg ikke har rett til å si sånn, jeg som bare er alene. Og at de har de så mye verre, og at jeg bare skulle visst... Jeg kan faktisk ikke leve noe annet enn mitt liv, ta mine valg og bruke mine timer. Og selv mitt liv kan i perioder føles hektisk...

:kjefte:

Sånn, da skal jeg senke sverdet og roe meg ned igjen.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Klart man har lov til å klage på tidsklemma om man "bare" har seg selv - man kan jo faktisk ha det travelt da og. Full jobb, et hjem å ta vare på, foreldre og venner - og et ønske om å ta vare på seg selv. Det fyller jaggu uka det og!

*mumler*

Blir litt oppgitt over selvopptatte småbarnsforeldre som mener de har monopol på sliten og travelt - og kan unnskyldes for alt nettopp på grunn av statusen som småbarnsforeldre :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Takk for støtte, Suzy! Fikk bare litt nok i går etter en liten chat med ei venninne, og måtte bare få det ut. Du har helt rett, småbarnsforeldre har monopol på ordene sliten og travelt, og for ikke å glemme ordet "tidsklemma". Rett og slett... Jeg tviler ikke på at det er mer hektisk med små barn, familie, barnehage/skole etc. Har aldri sagt jeg tviler på det heller. Men når jeg nærmest får kjeft fordi jeg sier det tidvis er hektisk og at jeg skulle ønske døgnet hadde flere timer, da blir jeg faktisk litt provosert... Men skal ikke fyre meg opp igjen nå :fnise:

Ellers er det onsdag, vi er halvveis til helg og det var bare 3 kalde ute i dag! Her varierer det! Nyser og hoster litt her, men satser på at det ikke blir noe mer ut av det enn vanlig snufsing. Har ikke tid til basiller nå!

Ellers er treningstøyet pakket og jenta er klar for en liten økt etter jobb i dag før det bærer på restaurant. Godt å være litt sosial! Fikk avtalt med et par venninner i går kveld, sånn at jeg har spikret et par avtaler neste uke. Må få jaget denne dårlige samvittigheten litt på flukt...

Stort sett jevnt støl over hele kroppen, litt kortere steglengde enn vanlig, men ikke totalt gangsperre. Er faktisk bryst, skuldre og armer som har fått hardest medfart denne gangen :ler: Ikke bare bare å skulle kle seg... :sjenert:

Håper det står bra til hos mine kjære gjester :)

:kaffekopp: er servert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

Jeg har herved oppdaget at koffein i tilstrekkelige mengder kurerer hodepine :nigo: Så jeg tar litt til! :kaffekopp:

Jeg er forøvrig dødsstøl øverst i ryggen - mellom skulderbladene. Stadig nye steder å ha det vondt ja...

Bra jobba med sosialiseringa :ler: Jeg har også litt svart samvittighet for jeg skulle ha ringt noen venninner og tatt litt tak i å treffes jeg og - men jeg har bare ikke orket denne uka. Har mer enn nok å stå i med ellers, syns jeg. Enda jeg er alene :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

Jeg har herved oppdaget at koffein i tilstrekkelige mengder kurerer hodepine :nigo: Så jeg tar litt til! :kaffekopp:

Jeg er forøvrig dødsstøl øverst i ryggen - mellom skulderbladene. Stadig nye steder å ha det vondt ja...

Bra jobba med sosialiseringa :ler: Jeg har også litt svart samvittighet for jeg skulle ha ringt noen venninner og tatt litt tak i å treffes jeg og - men jeg har bare ikke orket denne uka. Har mer enn nok å stå i med ellers, syns jeg. Enda jeg er alene :lur:

:fnise:

Er bare et lite sosialiseringssteg på veien for min del, men det er i alle fall bedre enn ingenting! Kan jeg få tatt et par telefoner sånn i løpet av uken også, så begynner det verste å gi seg tenker jeg. Og så blir det vel et lass med kort fra Bali, for å bøte litt på samvittigheten :fnise:

Steglengden er fremdeles litt kort, og lårene strammer skikkelig når jeg trasker avsted, men ingen gangsperre heldigvis. Armene fungerer stort sett bra så lenge de bare henger der :ler: Men ble ganske interessant da vi skulle tøye etter spinninga i går... "Så strekker vi armene opp mot taket (auu!), så tar vi armene frem og strekker godt på ryggen (ikke så veldig au...), og så tar vi armene bak og strekker godt på brystet" (AUUUU!!!) :fnise:

Fått unna masse småtteri så langt på jobb i dag, masse ting jeg bare har utsatt og utsatt. Hjelper SÅ mye når sånne ting kommer ut av verden! Er jo bare å gjøre det... Fremdeles endel ting som må gjøres, men endel dusteting er unnagjort. Jeg MÅ bli flinkere til å gjøre sånt med en gang rett og slett...

Litt opp og ned med kostholdsmotivasjonen om dagen, selv om jeg egentlig føler det går ganske greit på lavkarbo. Er vel kanskje bittelitt lei igjen? Vet ikke... Men skal prøve å være streng i to uker til, så blir det FERIE :duskedame: Skal kose meg litt på restaurant i dag da, det er lov!

Går mot lunsj :)

Serverer mer :kaffekopp: mot hodepine så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen!

:søvn: :kaffekopp::blink::bond:

En sånn utvikling tror jeg trengs i dag... Ble litt sent i går, og dermed var det nesten fysisk vondt da klokka ringte i morges. Øynene protesterte villt da jeg nærmet meg med mascarabørsten, og ting gikk litt sakte på morgenkvisten kan du si. Men det går seg da gjerne til!

15 kalde i morges, men ser ut til at det skal stige til et sted mellom 0 og 5 kalde. Ikke helgalt det! Men må innrømme at jeg er litt lei minusgrader nå... Selv om vi har hatt en knallvinter (sånn snø-, kulde- og ski-messig), så kan det godt gå mot vår nå. Vi er jo ikke vant til sånne langvarige kalde perioder... :fnise: Mer vant til slaps, sørpe, regn, is og vas. Må si det har vært en positiv forandring, men nå holder det... Har vel snart slitt ut HH-genseren jeg kjøpte :ler:

En veldig koselig kveld i går, med god mat (med masse karb'er), masse skravling og lun stemning. Helt herlig! Var en tur på trening før jeg møtte jentene i byen, men hele treninga var en liten flopp... Ekstremt tung i kroppen, og hvert minutt av tiden på ellipsemaskinen var en lidelse. Har vel aldri kjempet så mye for å klare en halvtime på ellipse... Ble ca 10 min roing i tillegg, samt litt mageøvelser. Så var det bare å komme seg i dusjen. Håper på bedre form og lettere kropp på intervallspinninga i kveld! Og så skal du ikke se bort fra at det blir treningsfri i helga... Rett og slett. Får besøk fra lørdag til søndag, men vurderer faktisk treningsfri i morgen også. Få gjort litt i heimen, handlet og slappet av...

Nei, her trengs :kaffekopp: selv om den stort sett bare er i virtuell form...

:romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God og trøtt morgen til deg og!

Jeg sliter også med tunge øyelokk i dag - syns det må være greit med treningsfri resten av uka (etter i dag). Fire ganger på ei uke er da helt supert? (det er i allefall mitt mål og jeg syns det er mer enn nok).

Deilig med utekveld, men en bivirkning er så klart at neste dag blir håpløst tung. Men i morra er det fredag og det er vel.. øhm... 18-19 dager til Bali?? Eller mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God og trøtt morgen til deg og!

Jeg sliter også med tunge øyelokk i dag - syns det må være greit med treningsfri resten av uka (etter i dag). Fire ganger på ei uke er da helt supert? (det er i allefall mitt mål og jeg syns det er mer enn nok).

Deilig med utekveld, men en bivirkning er så klart at neste dag blir håpløst tung. Men i morra er det fredag og det er vel.. øhm... 18-19 dager til Bali?? Eller mindre?

I dag er det to uker til siste arbeidsdag, og vi setter kursen østover. I morra er det to uker til flyet letter! :bolledeig: Med min telling så burde det bety omtrent 14 dager? :duskedame:

Veldig fornøyd med 4 økter i løpet av uken jeg også! Vært en tung treningsuke, så et par dagers restitusjon tror jeg er på sin plass. Får se litt hvordan skrotten er etter treninga i dag, og hvordan jeg føler det i morra. Men skal evt ta helg med god samvittighet!

Vekta ser forøvrig ut til å ha stabilisert seg på 9-tallet en liten stund. Vært litt utskeielser både lørdag og i går, så helt greit det i grunn. Men håper det rusler litt nedover igjen etterhvert! Kjenner jeg ikke stresser det nå, er i feriemodus og ta det litt som det kommer. Blir uansett ingen ekstreme overraskelser før vi reiser (7-tallet dukker nok ikke opp før den tid), men er fornøyd med at det ser ut til å stabilisere seg under 0'en! Så får vi ta en kilo av gangen igjen. Skal være flink i to uker til, men så er det ferie!

Men helgeklar skrott skal man lete lenge etter gitt! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men helgeklar skrott skal man lete lenge etter gitt! :popcorn:

:ler: Da får du jo en firedagers helg!! :jepp: Det er sannelig ikke verst! :lur:

Håper du kan "danse" deg gjennom arbeidsdagen idag i den fridagsmodusen din og har det fornøyelig morsomt rett og slett, selv i "striskjorta"! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer helgeklar: :goodbye: <--- Suzy

:fnise:

Ikke snakk om vekta :roll: Jeg er drittlei akkurat nå. Jeg var på null hele forrige uke og spratt opp på ett-tallet igjen lørdag og nå har jeg tuslet ned igjen hundre gram pr dag siden søndag - og har selvsagt ikke sett nullen igjen på hele uka. Fader altså.

Det tar ei natt å gå opp et kilo og fjorten dager å komme ned igjen. Åffer det?? :vetikke:

Nå vil jeg egentlig stabilisere meg på null eller komme ned til ni-tallet jeg, så jeg føler meg litt mer motivert. Men jeg er redd det krever litt mer innsats en periode igjen gitt. jeg har vært for snill mot meg selv :sukk:

Men helgeklar - ja!

Og fjorten dager til Bali faktisk. Fy flate altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Da får du jo en firedagers helg!! :jepp: Det er sannelig ikke verst! :lur:

Håper du kan "danse" deg gjennom arbeidsdagen idag i den fridagsmodusen din og har det fornøyelig morsomt rett og slett, selv i "striskjorta"! :danse:

Bare synd at skrotten er helgeklar en dag før tida... :fnise:

Ingen fridag her i morgen, kun evt treningsmessig. Fullt kjør og hæla i taket :fnise:

Ahh! Endelig hadde jeg avtalt litt sosialt med et par stykker jeg ikke har sett på lenge. Så blir det jobbreise de dagene til uka... Timingen er det ingenting å si på med andre ord :sukk:

:murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte ikke så mye på realitetene her, jeg da. :fnise:

Mer den mentale innstillingen; viktig den!! :jepp:

Å se verden rundt seg i helgemodus gir dagen helt andre farger .. iallefall for meg. Flink til å lure meg sjøl jeg vettu! :skratte:

Der serru! Det skorter jo ikke på viljen, du vil jo gjerne se vennene dine, :jepp: men hverdagene har sin egen dynamikk... Håper dere finner andre dager som passer. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg! :ler:

Snart :sjenert:

:hallo:

Definitivt snart helg nå! :duskedame:

Jeg tenkte ikke så mye på realitetene her, jeg da. :fnise:

Mer den mentale innstillingen; viktig den!! :jepp:

Å se verden rundt seg i helgemodus gir dagen helt andre farger .. iallefall for meg. Flink til å lure meg sjøl jeg vettu! :skratte:

Der serru! Det skorter jo ikke på viljen, du vil jo gjerne se vennene dine, :jepp: men hverdagene har sin egen dynamikk... Håper dere finner andre dager som passer. :klem:

:sjenert::fnise:

Og etterhvert innså jeg at jeg egentlig hadde svart skrekkelig bokstavelig på den forrige kommentaren din :ler: Og den mentale innstillingen er definitivt viktig! Så nå har jeg startet en skikkelig oppkjøring mot fredagsmodus på gang! Sukkerfri :sjokolade: og :veslejenta: med CM på tv'en :)

Ble en kjempebra treningsøkt i dag, endelig svarte skrotten litt da jeg presset den. Deilig! Ingen potetsekk i ettermiddag nei! :trene: 90 min intervall gikk bra, og jeg har en sliten skrott og en super samvittighet. Har klart å få tak i noen skrå magemuskler i løpet av treningsøkten i går kjenner jeg. :fnise: Litt godt også!

Nei, får krype godt sammen her og sløve litt før det er tid for senga. Satser på at jeg får ordnet litt ærend etter jobb i morra, og får gjort litt i heimen på kvelden. Det trengs!

Spørs om ikke middagen full av karb'er har gjort sitt med systemet mitt forresten. Skikkelig urolig mage i ettermiddag, masse luft og herjinger. Håper det gir seg i løpet av natten.

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen!

:duskedame: Fredag! :duskedame:

Ble altfor sent i går, og resulatet ble at jeg nesten ikke kom ut av koma i morges. Det var regelrett smertefullt å gjennomgå prosessen fra dyp søvn til våken tilstand! Usj! Veldig glad for at det er lørdag i morgen, og jeg skal sove og sløve til jeg ikke orker mer. Får besøk i helgen, men de kommer ikke før utpå dagen i morgen, så har god tid til å sove... Herlig!

Ellers litt i tenkeboksen her... Har i alle år slitt med å velge hvilken utdannelse og yrkesretning jeg skulle ta, og sitter ennå med følelsen av at jeg er på litt "feil hylle". Trives greit, men er ikke her jeg kunne tenke meg "å bli gammel". Problemet har bare vært at jeg ikke har hatt noen bedre alternativer, eller visst hva jeg ellers skulle gjøre. Men... Har de siste årene drevet et ganske interessant prosjekt på meg selv, i forbindelse med kosthold og trening for å gå ned i vekt. Og får stadig større interesse av fagfeltet, og lyst til å lære mer. Og da dukket tanken på en liten omskolering opp... Har lest litt rundt, og funnet ut at et Bachelorstudie innen ernæring egentlig høres utrolig interessant ut. Flere tilbyr dette som nettbasert studie (heltid eller deltid), og jeg har virkelig fått noe å tenke på... Selv om det er snakk om penger, så er det absolutt interessant tror jeg. Ingen valg jeg MÅ ta nå, men kjenner at det kverner litt i toppen. Kunne godt tenke tanken på å ta noe idrett/trening/fitness-basert utdanning/kurs etterhvert også, hvis sjansen byr seg. Men så dukker de litt mer kritiske tankene opp: Kan man leve av dette? Eller er det et "motestudie" som ALLE tar nå, og at man derfor blir mange om beinet når man evt er ferdigutdannet og søker jobb? Tør jeg bruke 150.000 kroner på en slik utdannelse? Selvfølgelig fordelt over 3-6 år... Men allikevel! Er jo MYE penger da. På den annen side. Det er jo det jeg satt igjen med i lån etter tre års utdannelse, med lån fra lånkeassen. Nå vil jeg jobbe fulltid, og dermed slippe studielån... Men hvis jeg tar deltid vil det si 6 år... Argh! Alle disse tankene og dilemmaene! :ler: Heldigvis ikke noe jeg må bestemme her og nå, kan tenke og gruble til krampa tar meg... Og ta en prat med mine foreldre og få litt synspunkter... Siden jeg er avhengig av deltid/nettbasert for å kunne jobbe fullt, så er det ikke allverdens av muligheter på "vanlige" høgskoler/universitet. Da blir det privatskoler, og priser deretter...

Nei, det er fredag, og tid for :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Det er faktisk fredag - takk og lov! Jeg begynner å gjenvinne fargesynet etter tre heftige bøtter med kaffe, og samtidig troen på at jeg skal komme meg gjennom dagen i en bit :ler:

Jeg har forspist meg på sukkerfri sjokolade, tror jeg, så jeg har buldremage i dag. Gikk din over?

Så spennende tanke å lære mer om ernæring og trening. Det er kanskje i tiden, men jeg forestiller meg også at det har en klar relevans, nettopp fordi det er i tiden. Overvekt og inaktivitet er et større og større problem - så jeg tror det er smart å tenke i de baner. Når du er interessert i det.

Kult med nye tanker altså - og så tøft av deg å tenke endringer i livet. Det er en av de viktigste tingene man kan gjøre for seg selv - mener jeg - å endre sin livssituasjon om den ikke er optimal.

Fredag ja... *puster* skal ta tak og få gjort litt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt sånn spennendeskumle tanker i grunn. Jeg er jo normalt en liten kontrollfrik, som synes sånne ting kan være litt skumle. Snu opp ned på tilværelsen liksom.. Er jo ingen liten omskolering heller, er langt unna det jeg driver med i dag. Men jeg vet at jeg trives med å jobbe med mennesker, jeg er interessert i kosthold, ernæring og trening, og kunne på mange måter godt tenke meg å jobbe innen fagfeltet. Kanskje få muligheten til å hjelpe andre som er i den situasjonen jeg var? Jeg vet at jeg ikke er noen guru bare fordi jeg har gått ned noen kilo, men som sagt så interesserer det meg, og jeg vil gjerne lære mer og få innblikk i prosesser i kroppen og hvordan ulike ting påvirker oss. Litt nysgjerrig og vitebegjærlig... Og nå har denne tanken fått feste, og da blir det hektisk aktivitet i toppetasjen :ler: Og ser jo ut som om den kan være litt ulike jobber man kan vurdere (hentet herfra):

Aktuelle jobber:

Opplysningskontorer, rehabiliteringssentre, legemiddelindustri, matvareindustri, forskningsinstitusjoner, mediabransjen, sykehus, helse-/treningssentre, skoler, barnehager, eller egen praksis med kursvirksomhet og veiledning av pasienter.

:klø:

Litt slækk start på dagen her også... Og bare en time til lunsj :sjokkert: Hvor har tiden blitt av?? Tror ikke jeg skal tenke tanken på å gå tidlig i dag (i alle fall ikke skrive det her), for da blir det i alle fall ikke noe. Erfaringen viser jo det.. :ler:

:kaffekopp: any?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...