Daria Skrevet 23. januar #20421 Skrevet 23. januar Du trodde vel ikke de trente for helsas skyld...? Men hvilken variant prioriterte du - rumpe eller bein? Fordelen med fysikalske - både fokuset og klientellet er litt annerledes...
Roadrunner Skrevet 25. januar Forfatter #20422 Skrevet 25. januar Trøtt fuggel skal ganske snart finne senga...
Roadrunner Skrevet 26. januar Forfatter #20423 Skrevet 26. januar Daria skrev (På 23.1.2026 den 12.52): Du trodde vel ikke de trente for helsas skyld...? Men hvilken variant prioriterte du - rumpe eller bein? Fordelen med fysikalske - både fokuset og klientellet er litt annerledes... Det var vel bulgarsk utfall som var på planen da, og vi gikk egentlig ganske fort over til vanlige utfall (hei, kranglete knær). Så det løste seg
Roadrunner Skrevet 26. januar Forfatter #20424 Skrevet 26. januar Genseren som ble påbegynt helt i starten av desember ble brått ferdig... Hva nå? Man har kikket litt på Celeste sweater (Petite Knit) og Lopi jumper (Saskie & Co) blant andre, men heller nå mer og mer mot Kristtjørn sweater (Hanne Rimmen). Noe litt annet enn de forrige to islandske genserne jeg har strikket. Får gruble litt, både på mønster og fargevalg. Synes egentlig den er veldig fin i fargene som vist på hovedbilde, aske som bunnfarge (veldig lys melert), og en kontrastfarge i mønsteret, gjerne den brune som vist, men har også sett mellomblå som fin mønsterfarge. Alle disse valgene. Og ikke minst, hvor skal alle disse genserne oppbevares?
Daria Skrevet 26. januar #20425 Skrevet 26. januar Den siste var veldig fin Jeg likye best de variantene hvor mønsteret var mørkere enn bunnfarhen, da står det mer ut. Du burde da ha nok av plass til oppbevaring - gjør om et av soverommene til walk-in-closet
Roadrunner Skrevet 27. januar Forfatter #20426 Skrevet 27. januar Man har trent! Stod utenfor treningssenteret da de åpnet i morges, og fikk inn ei lita styrkeøkt. Det var lenge siden det! Brutalt tidlig, men så deilig etterpå. Og tok det pent, ble vel så mye skravling som trening, men kjente det var helt riktig i dag. Skal jeg komme inn i en rutine igjen med styrektrening, så trenger jeg å senke terskelen, alt er bedre enn ingenting, og alt må ikke være maks innsats eller maks vekter. Ellers, full fart denne uka, med løpetime i går, pysjamastrening og middag i byen etter jobb i dag, spinning i morgen og jentekveld torsdag. Veldig hyggelig og litt intenst Har også en litt uavklart plan i helgen, men den regner jeg med blir tydeligere når vi nærmer oss litt.
Cata Skrevet 28. januar #20427 Skrevet 28. januar Roadrunner skrev (På 26.1.2026 den 9.16): Man har kikket litt på Celeste sweater (Petite Knit) og Lopi jumper (Saskie & Co) blant andre, men heller nå mer og mer mot Kristtjørn sweater (Hanne Rimmen). Aww, Kristtjørn var veldig fin. Den minner litt om min Elina (som forøvrig er strikket i plötulopi.... 😇 )
Roadrunner Skrevet 28. januar Forfatter #20428 Skrevet 28. januar Garn bestilt og mønster kjøpt - Kristtjørn it is
Roadrunner Skrevet 29. januar Forfatter #20429 Skrevet 29. januar God torsdag Småtrøtt fuggel, men timene har gått ganske greit så langt i dag, så satser på at innspurten også skal gå bra. Innom butikken på vei hjem, så igang med middagsforberedelsene til kveldens besøk. Blir koselig å få en skravlekveld igjen, og litt deilig at det er hjemme akkurat i dag kjenner jeg. Selv om det blir litt jobb, så er det koselig å dekke på, og deilig å slippe å skulle kjøre avsted. Flertallet i gruppen bor på andre siden av byen, så det blir normalt mye kjøring for min del når vi skal samles. Men ikke i dag Ellers avbooket jeg spinning i går og fikk heller ordnet litt ærend. Det gjenstår litt rydding hjemme, men ellers ikke så langt unna kontroll. Ny naprapattime i morgen, og så er det endelig fredag og helg. Trengs! Kan se ut til at helgens planer kanskje henger i en tynn tråd (sykdom hos "daten"), men vi får se. Ta det litt som det kommer.
Daria Skrevet 29. januar #20430 Skrevet 29. januar Roadrunner skrev (18 timer siden): Garn bestilt og mønster kjøpt - Kristtjørn it is Hvilke farger? Her er hodet overbevist om at det er fredag i dag - alt som skal til er at fysio skyver på dagene
Roadrunner Skrevet 29. januar Forfatter #20431 Skrevet 29. januar Daria skrev (18 minutter siden): Hvilke farger? Her er hodet overbevist om at det er fredag i dag - alt som skal til er at fysio skyver på dagene Samme farger som vist på hovedbildet, lys base og brunt mønster. Men klarte ikke helt bestemme meg, så tok med blå mønsterfarge også... Det kan eventuelt bli hals/lue eller noe annet dersom det ikke går i gensermønster. Var bare to nøster mønsterfarge, og trengte 70 kroner til for gratis frakt, så... #strikkemath
Roadrunner Skrevet 30. januar Forfatter #20433 Skrevet 30. januar En av grunnene til at jeg bestilte fra RitoHobby denne gang, var fordi det stod med store bokstaver - levering fredag (for godt til å være sant, jeg vet...), og også gratis frakt (når man bare la til et nøste eller to... ). Viser seg at de sender fra Danmark (hei, dårlig grunnarbeid) og at pakken akkurat har kommet til Norge og er på terminal i Lørenskog. Ingen ny genser på pinnene i helgen med andre ord. Neste gang blir det nok nettbutikken jeg kjøpte samme garnet av sist, der fikk jeg også veldig god hjelp da jeg trengte et nøste eller to ekstra (litt modifisering i hals og vrangbord). Ellers strålende fornøyd med Riddari-genseren, og ekstra fornøyd når passformen blir "on point" selv uten prøvelapp eller sjekk av strikkefasthet underveis. Truffet på størrelse, lengde på bolen, ermelengde og den høye halsen (som jeg måtte restarte en gang og øke litt masker). Me like! Kunne faktisk hatt enda noen omganger vrangbord i halsen, siden den blir litt lavere når den blir strukket, men klager ikke. Mistenker at det kan bli en Riddari til etterhvert... Men jeg trenger jo ikke! Men koksgrå bunnfarge er fint da... Eneste jeg savner er noen vendepinner slik at den ikke krøller seg i fronten ved halsen, men ligger penere i nakke/hals-området. Men litt vanskelig å få til midt i mønsteret tenker jeg - der er jeg litt for uerfaren ennå til å herje på egenhånd. Men Kristtjørn-genseren har vendepinner
Cata Skrevet 30. januar #20434 Skrevet 30. januar Roadrunner skrev (5 timer siden): Men Kristtjørn-genseren har vendepinner Vendepinner….?
Roadrunner Skrevet 30. januar Forfatter #20435 Skrevet 30. januar Cata skrev (1 time siden): Vendepinner….? German short rows / tyske vendepinner For å lage forhøyet nakke...
Cata Skrevet 31. januar #20436 Skrevet 31. januar Roadrunner skrev (14 timer siden): German short rows / tyske vendepinner For å lage forhøyet nakke... Ahaaaa, GSR ja. 💡
Roadrunner Skrevet 2. februar Forfatter #20437 Skrevet 2. februar God mandag! Hjemmekontor her idag, etter ei natt med mye mageknip, toalettbesøk og uggen form. Slumret vekkerklokka ørten ganger i morges og innså at det beste var å ta det litt roligere hjemmefra. Foreløpig har magen roet seg litt (men er der fremdeles...), og jeg har fått i meg litt mat og drikke. Satser på at det går veien raskt og greit, men greit når man kan ta litt forholdsregler. Helgen har vært ganske rolig, med hjemmekveld fredag, trening og litt ærend lørdag og en liten rusletur samt foreldrebesøk i går. Veldig koselig med et lite kaffebesøk som endte med middag levert på døren og fine timer med skravling. Varm i hjertet! Tiddelibom ute, fyr på peisen inne - og januar er et tilbakelagt kapittel. Det går mot vår! (selv om værgudene ikke er helt enige riktig ennå).
Roadrunner Skrevet 3. februar Forfatter #20438 Skrevet 3. februar Roadrunner skrev (På 30.1.2026 den 14.16): En av grunnene til at jeg bestilte fra RitoHobby denne gang, var fordi det stod med store bokstaver - levering fredag (for godt til å være sant, jeg vet...), og også gratis frakt (når man bare la til et nøste eller to... ). Viser seg at de sender fra Danmark (hei, dårlig grunnarbeid) og at pakken akkurat har kommet til Norge og er på terminal i Lørenskog. Ingen ny genser på pinnene i helgen med andre ord. Neste gang blir det nok nettbutikken jeg kjøpte samme garnet av sist, der fikk jeg også veldig god hjelp da jeg trengte et nøste eller to ekstra (litt modifisering i hals og vrangbord). Har garnet ankommet? Nope... Har pakken flyttet seg eller fått ny status siden fredag? Nope... Er tålmodigheten smått tynnslitt? Jepp! Hvorfor kunne jeg ikke bare bestille fra noe kjent og fungerende sted?
Roadrunner Skrevet 3. februar Forfatter #20440 Skrevet 3. februar Daria skrev (25 minutter siden): Fniser jeg? På ingen måte....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå