Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mhm. Jeg antar at det er ufint å spørre om kilder og denslags...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (7 minutter siden):

Mhm. Jeg antar at det er ufint å spørre om kilder og denslags...

Jepp.....

Skrevet

Signerer @Skravla på alle punkt. 

Og bare å antyde at man bør bla opp kilder... :jolie:

De som vet - vet! :opplyser:  

Dessuten er det erfart gjennom århundrer :jepp:

• Liker 1
Skrevet
Roadrunner skrev (På 27.11.2025 den 13.20):

Noen har kanskje bestilt garn... Og kjøpt strikkeoppskrift... 

Selv om det ligger et halvferdig prosjekt på sofaen, og et "ferdig" prosjekt (hei trådfesting!) ved siden av :sjenert: 
Så enten må jeg strikke som en tulling de neste dagene, eller så har jeg snart tre påbegynte, halvferdige eller "ferdige" prosjekter på sofaen :plystre:

Ser ikke problemet. Garn for innkommende her også, sommerens jakke snart ferdig (hvorfor puser pusegarnet av på meg og hvordan skal jeg redusere mengde fluff når den er ferdig? :klo: ) og kofta ligger og ser bebreidende på meg i strikkekurven. Den burde absolutt vært tatt som neste men for det første er jeg litt nervøs for tynt garn og tynne pinner mhp armen min og for det annet har jeg cravings på strikk med plötulopi....

Skrevet

:vinke:

1.desember og advent er offisielt i gang (det var kanskje offisiell kickoff i går, første søndag i advent?). 

Man har hatt en ganske rolig helg, med litt huslige sysler, masse strikking (nei, nytt garn har ikke ankommet ennå, men man har benyttet sjansen til å få unna en god del på lin-spetakkelet og ser nå en ende på det hele. bolen er "ferdig" (mangler icord-kant på halsutringningen), ene ermet er ferdig (hurra for kortermet topp!) og i gang med siste erme. Ja, og så gjenstår jo trådfesting da... ), en lang bysleng og for mye tv-tid (ref strikking...)

Hjemmekontor i dag, løpetime er booket i ettermiddag, og satser på at det kan hentes en pakke eller to på veien :lur: Er i mål med alt av julegaver, men ramlet på et par ting på salget i helgen ( :sjenert: nye løpesko sa du? :sjenert: og litt hårpleie...). 

Skrevet

Nytt garn er i hus :lur: 
Og foreløpig uåpnet! Nå er jeg så nær ferdigstillelse av Cumulus Tee at jeg tror kanskje jeg skal klare å komme i mål med den i løpet av uken, og da med god samvittighet når ny genser kommer på pinnene. Vi får se... :nigo:

:kaffekopp: Trøtt, regntung tirsdag på disse kanter, et par små ærend planlagt på vei hjem fra jobb, og så blir det nok rolig kveld tenker jeg. Helgen kommer til å gå smått i ett med besøk til foreldre, frisørtime etc, så ikke helt dumt med en rolig ettermiddag eller to hjemme. Eller kveld om du vil, føler ettermiddagen nå er fra 14-17, etter det er det jo nattmørk og hi-følelse... 

Skrevet

Jeg kom akkurat hjem fra fysio, og dagslys har man ikke sett... Når det er så grått på denne tiden av året føles det som om dagene går rett fra gryning til skumring. 

Skrevet

Ettermiddagens trening ble avlyst... Litt kjipt og egentlig litt deilig :sjenert:

Må hente litt pakker (en i postkassa, en i pakkeboks og en i post-i-butikk), hande litt og få gjort bittelitt i heimen. Og kanskje felt av siste erme på toppen jeg strikker? Sånn at man kan legge opp til en vrangbord i ull? :pls: Har faktisk klart å holde meg unna enn så lenge - nå er jeg så nærme målstreken på lin-spetakkelet, så nå kan jeg stå den ut. Men om trådfestingen skjer før opplegg i ull spørs :plystre:

:strikker:

Skrevet

Frisørstol inntatt :haar:

På høy tid, prosjekt gråpus fortsetter...

Skrevet

:vinke:

Denne uka er og blir en trøtt uke rett og slett. Og jeg har bare innsett at det ikke er noe vits i å stresse med det, det blir som det blir. Planen var å legge seg tidlig i går, men ironisk nok har man visst et snev av lakenskrekk oppi all trøttheten. Så rundt leggetid er man jo ikke så trøtt :sjenert: Og selv etter å ha inntatt senga, så følte jeg meg mer våken enn jeg hadde gjort hele dagen. Nydelig... :ironi:Men man har sovet, våknet, dusjet og virket, og klokka tikker jevnt og trutt gjennom torsdagen. 

Besøkte foreldretraktene i helgen, hadde besøk på søndagen, og dro på jobbreise mandag til tirsdag. Rett videre på nydelig middag og kulturelt innslag tirsdag ettermiddag/kveld, og altfor sent i seng. Full fart på jobb i går, bilen maste om litt oppmerksomhet (synkende dekktrykk tar man på alvor - så fylte luft og nullstilte sensor på vei hjem) og ukens første treningsøkt på vei hjem fra jobb. Hjem til restemiddag, litt sofatid, strikking (har offisielt felt av siste icord-kant på linspetakkelet :opplyser:) og etterhvert senga. Nytt varsel fra bilen i dag, med andre ord var det reelt problem denne gangen og ikke falsk alarm, så da ble det besøk innom nærmeste dekksenter og fiks av punktert dekk. Godt for alt som er gjort! Ingen treningsplaner i ettermiddag, bare litt handling og ellers ganske rolig tror jeg. Få pakket inn siste julegaven, ryddet litt og strikket. "Noen" la opp et par hundre masker i morges før jobb, og er klar for å strikke vrangbord :sjenert:

Skrevet

:veslejenta:

Ren hjemmesøndag i dag, med litt klesvask, rydding, strikking, ferdigstilling og bestilling av fotobøker (der var ca 20 kg av skuldrene - "noen" har utsatt den jobben altfor lenge!), håndballfinale :flagg: og to minutter frisk luft. Snart senga, klargjøre kropp og hode til ny uke. 

I går ble det nærmest overdose bevegelse og frisk luft, med spinning, gåtur, middag og ny gåtur :fnise: Luksusproblem, men finværet måtte nytes på formiddagen og da venninne spurte om tur på ettermiddagen kunne jeg jo ikke si nei... :sjenert: Fremdeles opphold, så da ble det ei runde i lysløypa. Deilig! Men også god samvittighet for at det ble mest sofatid i dag, siden den vanlige løpetimen er booket i morgen. Og jeg gleder meg! :jepp:

:natti:

Men altså - vi snakker 10 dager til julaften? :sjokkert:

Og en nesten enda viktigere sak som skjer før den tid er vintersolverv :pls: Jeg vet det er lenge til vi merker skikkelig forbedring på dagslyset, men det er et mentalt aspekt her, bare å vite at det går mot lysere tider igjen... :sol: De få timene med sol i går gjorde SÅ godt! 

Skrevet

Bare det å vite at det blir litt lysere for hver dag heller enn mørkere gjør jo en forskjell... For øvrig kjøpte jeg de første julegavene i dag - det er masse tid igjen :fnise:

Skrevet
Daria skrev (41 minutter siden):

Bare det å vite at det blir litt lysere for hver dag heller enn mørkere gjør jo en forskjell... For øvrig kjøpte jeg de første julegavene i dag - det er masse tid igjen :fnise:

Nettopp - selv om det er små minutter og sekunder så går det snart mot lysere tider igjen! :pls:

Skrevet

:kaffekopp:

God mandag! 

Vi er tilbake til vått, grått og mørkt vær, og det er mandag... Trøtt fuggel, men det er jo ikke unormalt. 

Måtte inn på timeanddate.no og sjekke, vintersolverv er 21.desember klokken 16:03, og den 22.desember er dagen blitt hele 3 SEKUNDER lengre... Er og blir småseigt fremover gitt... Til nyttår er det hele 90 sekunder, så det går jo veien, det tar bare tid før det blir særlig merkbart. Sånn i mars omtrent? :sukk:

Skrevet

Jeg så stjerner i morges! Og en tynn flik av en måne! :strix:

Det er blå himmel ute, og :sol:
Man kan jo bli overlykkelig av mindre :bolledeig:

Ikke det at jeg får benyttet det i særlig grad, går i ett på jobb her, og er mørkt før jeg kjører fra kontoret, men det er blå himmel uansett. Må sette pris på det vi får... 

Spinning i ettermiddag, ut og spise etter jobb i morgen - fine dager :jepp:

Skrevet

:natti:

Trøtte trøttesen til tjeneste, og mistenker jeg ikke kommer til å føle meg våken før til våren. Virker som om full hi-modus er aktivert og kommet for å bli. Dessuten er jeg helt i utakt denne uken, så i går gikk jeg gjennom dagen i torsdagsmodus, og i dag våknet jeg med sterk følelse av fredag. Jippi... Noe sier meg at det ikke er helg i ettermiddag, så må bare stålsette meg for en ekstra dag. Om dagen i dag blir en torsdag etterhvert eller om den fortsetter i fredagsmodus gjenstår å se. 

Ellers? Spinning gjennomført i går, litt lavere intensitet enn instruktøren hadde satt opp, men tungt nok for denne skrotten. Er gjerne først på spinninga at jeg kjenner løpetimen fra mandagen i beina, så da er det greit å kunne ta det litt ned. 

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det er torsdag i dag og fredag i morgen. De neste par ukene forventer jeg derimot å miste all oversikt... :fnise:

Skrevet
Daria skrev (2 timer siden):

Jeg er ganske sikker på at det er torsdag i dag og fredag i morgen. De neste par ukene forventer jeg derimot å miste all oversikt... :fnise:

Takk! 
Jeg har blitt noe mer kalibrert utover dagen, og er ganske snart klar for en bysleng og bedre middag med gode venninner. Gleder meg! Og veldig klar for fredag i morgen :strix:

Skrevet

:kaffekopp: Riktig god bittelille julaften! :tree:

Julestemning er litt til og fra, men kjenner det kommer litt brått på at det er lille julaften i morgen. Selv om jeg ikke har stort jeg skal ordne eller gjøre før jul, så føler jeg ikke helt at det er jul riktig ennå. Men det fjerde lyset ble tent i adventsstaken i går, alle julegavene er pakket inn og klare, og det er på tide å få pakket litt i kveld. 

Og helgens aller viktigste hendelse må vi ikke glemme - sola har snudd! :strix: Vi går mot lysere tider! Dagen i dag er hele tre sekunder lengre enn gårsdagen :fnise: Et mikroskopisk steg for dagslyset, men et gigantisk steg for psyken. Vi er på riktig vei! 

Helgen har vært veldig fin, og igjen slo værgudene til på lørdagen og ga strålende sol. Helt nydelig! Jeg hadde vært litt overivrig og booket både løpetime og spinning, så kroppen var ganske redusert etterpå (men fullførte begge deler med stil - meget fornøyd!). Men måtte ut og få litt :sol:, så da ble det en lang og god rast på favorittbenken. Medbragt kaffe mokka fra nærmeste bakeri, pakket inn i solid dunkåpe og bare nøt. Så deilig! Beina var ikke klare for langtur, men dette var en helt innafor løsning rett og slett. Skal absolutt gjentas ved anledning! Mer erfarne benkbesøkere ville nok også tatt med sitteunderlag, bok etc (hei @Daria), men neste gang... 

I går ble det litt hjemmepusling (støvsugeren fikk kjørt seg, vaskemaskinen jobbet tre skift, oppvaskmaskinen tok ei runde og man fikk ryddet litt), en liten gåtur i dagslys og glimt av sol, strikking og litt avslapning. La opp til genseren 11.desember, i går startet jeg på første erme... :sjenert:

Løpetime i ettermiddag, pakke og klargjøre så mye som mulig til i morgen, og komme seg i seng i høvelig tid (ble litt sent i går - kroppen er visst i juleferiemodus selv om den aldri har fått beskjed om at det er søkt om eller innvilget juleferie...). 

Skrevet

:juletre2:

Riktig god jul! 

Det meste er pakket (ergo, heimen er kaos), på jobb har man fått ryddet litt og tømt papirsøpla, og tror jeg har sånn nogenlunde kontroll på det om må gjøres i løpet av dagen. Tror jeg... 

Avreise til foreldretraktene i ettermiddag, og så blir det et par døgn der med julefeiring, god mat og det som hører til. Fem voksne og en liten på tre år - bør være håndterbart? :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...