Daria Skrevet 27. oktober 2025 #20321 Skrevet 27. oktober 2025 Vi er i den alderen nå, hvor det å miste foreldre begynner å bli nokså normalt - det er en litt skremmende tanke, selv om mine er unge og statistisk sett kan leve i 15+ år til...
Roadrunner Skrevet 28. oktober 2025 Forfatter #20322 Skrevet 28. oktober 2025 Daria skrev (15 timer siden): Vi er i den alderen nå, hvor det å miste foreldre begynner å bli nokså normalt - det er en litt skremmende tanke, selv om mine er unge og statistisk sett kan leve i 15+ år til... Mine er også heldigvis ganske unge, og jeg klamrer meg til håpet om mange gode år ennå. Men de som går bort eller er alvorlig syke nå er dessverre omtrent på samme alder som mine foreldre, og ergo ikke svært gamle... Må bare ikke tenke på det, og heller fokusere på alle gode dager vi får sammen ♥️ Ellers bra treningsøkt i går, enkel og god middag (omelett med litt kylling og ost), god dusj og tidlig i seng. Måtte ekstra tidlig på jobb i dag for å ta unna en hastesak, så da utgikk pysjamastrening. Kommer flere muligheter
Roadrunner Skrevet 29. oktober 2025 Forfatter #20323 Skrevet 29. oktober 2025 God morgen! Morgenøkt unnagjort, både ellipse og styrke, og masse skravling med treningsvenninne. Fin start på onsdagen rett og slett. Nå venter noen smått hektiske timer på jobb, før en tur innom hjemme i ettermiddag, og så trolig rusletur med venninne i kveld. Og resten av uka fortsetter i samme tempo ser det ut til, så er bare å holde seg fast og henge på etter beste evne.
Sauen Shaun Skrevet 29. oktober 2025 #20324 Skrevet 29. oktober 2025 Her er det ingen foreldre å være redd for å miste. Men jeg bor sammen med en mann med dårlig helse, så bekymring er det nok av. 1
Roadrunner Skrevet 4. november 2025 Forfatter #20325 Skrevet 4. november 2025 Tirsdag, gråvær, ting som ikke virker, ingen pysjamastrening og småtrøtt fuggel. Det er høst 🍂 Ble en lang trasketur på søndagen (husmora fikk brått fri noen timer da det plutselig ble finvær), nesten 11 km langs grus og asfalt. Deilig! Godt med litt dagslys og frisk luft, selv om sola gjemte seg litt bak skyer da jeg var på den delen av turen hvor jeg virkelig ville fått masse sol. Så fort jeg gikk i mer skyggefulle områder, tittet sola frem igjen. Typisk! Men uansett godt for kropp og sjel. I går gikk det smått i ett på jobb, og så var det rett på løpetime. Tungt, men gjennomførbart - deilig! Starter ganske kontrollert nå, men øker jevnt gjennom timen, slik at jeg avslutter med solid puls og innsats. Men godt at det ikke er nær-døden hele timen lengre... Siden husmora fikk fri store deler av søndagen, er det en plan om å være litt effektiv et par ettermiddager denne uken. Det trengs... Men litt her og litt der, så burde man vel komme i mål på et tidspunkt (og kan få lov til å begynne helt på nytt... Evig runddans det der altså!). En helt annen ting - er man veldig sær dersom man sender henvendelse til et norsk firma om en produkt de hadde for salg for omtrent 5 år siden, og spør pent om det er noen sjanse for at noe tilsvarende vil dukke opp fremover? Har man en favoritt så har man en favoritt, og har insett at andre produkter innen samme segment ikke klarer å matche...
Daria Skrevet 4. november 2025 #20326 Skrevet 4. november 2025 Det skader ikke å spørre - er du ekstra heldig har de noe gammelt på lager (forutsatt at det er et produkt som tåler langtidslagring. Jeg ville betakket meg for fem år gammel yoghurt...).
Roadrunner Skrevet 4. november 2025 Forfatter #20327 Skrevet 4. november 2025 Daria skrev (1 time siden): Det skader ikke å spørre - er du ekstra heldig har de noe gammelt på lager (forutsatt at det er et produkt som tåler langtidslagring. Jeg ville betakket meg for fem år gammel yoghurt...). Vi er nok mer i tekstilbransjen, så 5 år burde være innafor. Jeg har også funnet litt informasjon om det produktet som raskt ble favoritt for fem år siden, og det KAN være at de har et tilsvarende i dag, som bare har gått litt under radaren her. Men tenker jeg skal vente litt på et bekreftende svar, før jeg eventuelt legger inn en ordre på det jeg tror kan funke. Hilsen småsær...
Daria Skrevet 4. november 2025 #20328 Skrevet 4. november 2025 Vern om dine favorittplagg... Jeg har vært litt snurt på H&M, som plutselig ikke lenger hadde to-pakningen med svarte tights som var vært grunnstammen i treningsantrekkene mime siden gamle fysio antydet at skjørt og ullgenser kanskje ikke var det mest ideelle. Etter litt letning fant jeg noen nesten helt like - men hvorfor kunne de ikke bare holdt på det som fungerte (for meg)...?
Roadrunner Skrevet 5. november 2025 Forfatter #20329 Skrevet 5. november 2025 Daria skrev (20 timer siden): Vern om dine favorittplagg... Jeg har vært litt snurt på H&M, som plutselig ikke lenger hadde to-pakningen med svarte tights som var vært grunnstammen i treningsantrekkene mime siden gamle fysio antydet at skjørt og ullgenser kanskje ikke var det mest ideelle. Etter litt letning fant jeg noen nesten helt like - men hvorfor kunne de ikke bare holdt på det som fungerte (for meg)...? Så enig! Det er faktisk ikke alltid at det er nødvendig med utvikling, "forbedring" eller fornying... Noen av oss er bare takknemlige for de perfekte plaggene vi fant og som vi fremdeles er så heldige å ha. Som mine sikkert 20 år gamle jogge-/yogabukser fra Röhnisch, som er verdens beste. De har tålt ALT så langt (inkludert altfor hard vasking altfor ofte...), men noe sier meg at det ikke kan vare evig Tidlig morgenmøte i dag, som ble tatt fra sofakroken før avreise til kontoret. Altfor tidlig våkent, så stuptrøtt fuggel med øyne i kryss, men ellers så klar for dagen som man kan bli. Treningstøy klart i bilen, og spinningtime booket i ettermiddag. Litt for lenge siden spinning. For ikke å snakke om styrketimen som er booket i morgen, DET er lenge siden det Men helgen går til foreldrebesøk, kulturell input, nydelig mat og litt feiring av paps, så da regner jeg med relativt lite trening. Og neste helg er det sosialt med jobb.
Roadrunner Skrevet 6. november 2025 Forfatter #20330 Skrevet 6. november 2025 Det er vel et ordtak som går noe sånt som "Selg ikke skinnet før bjørnen er skutt" Spinning utgikk med høye kneløft i går, da ei tidligere kollega tok kontakt og spurte om vi skulle møtes for å kjase og en matbit. Enkel prioritering for en småsulten, mørketrøtt fuggel, som ikke har truffet vedkommende på flere år. Så var tanken å pakke til pysjamastrening i morges, helt til jeg kom hjem altfor sent (det var jo så hyggelig). Da ble det rett i seng, og sove til klokka ringte til vanlig tid. Så skulle man vært på styrketrening i ettermiddag, men den er også avbooket... Tannlegetime på tampen av dagen, og da fant jeg ut at det beste var å heller prioritere annerledes. Med andre ord - det MÅ nok bli pysjamastrening i morgen Tror jeg... Merker at mørket og gråværet er godt i gang med å påvirke skrotten, det har vært seige dager denne uka. Må bare dytte på med litt D-vitamin og gjøre mer av det som er bra for kroppen.
Daria Skrevet 6. november 2025 #20331 Skrevet 6. november 2025 Sosialt samvær trumfer trening (en leveregel fysio støtter helhjertet...)
Roadrunner Skrevet 7. november 2025 Forfatter #20332 Skrevet 7. november 2025 Man har trent! Sukket tungt da klokka ringte i morges, men så var det egentlig helt greit allikevel. Ble ca 40 min på tredemølle inkl oppvarming, moderate intervaller og nedtrapping, før litt øvelser for skuldrene. Godt fornøyd! Og det aller beste? Snart helg!
Roadrunner Skrevet 10. november 2025 Forfatter #20333 Skrevet 10. november 2025 Kjempefin helg i godt selskap (besøk av foreldre), kulturelt innslag, nydelig middag og god hjelp med å få hengt opp lystette gardiner på soverommet. Så takknemlig for besøket, opplevelsene og hjelpen! Og ekstra hyggelig å høre at gjestene var strålende fornøyde med opplegget på lørdag Nå er det mandag og ny uke, løpetime er booket og treningstøyet står klart i bilen. Trøttesen jobber seg gjennom november dag for dag og time for time, og er litt mer enn litt oppgitt over at kroppen igjen kjører igang månedlig spetakkel. Jeg vil ikke! Det er kjedelig, dust, vondt og kjipt. På den annen side er det kanskje et hint om at overgangsalderen ikke har truffet riktig ennå. Aldri så galt osv...
Roadrunner Skrevet 11. november 2025 Forfatter #20334 Skrevet 11. november 2025 Dagens observasjon/frustrasjon: Skremmende få relativt nye biler ser ut til å bli levert uten (fungerende) blinklys. Er det endring i regelverket her jeg ikke har fått med meg, slik at blinklys fases ut fullstendig? I mørke morgentimer hadde det vært relativt nyttig for medtrafikkanter og omgivelsene å få et HINT om hva man ønsker å gjøre... Eller kanskje de mange ikke vet at de ønsker å svinge av på neste avkjørsel før de faktisk har svingt av? Eller bytte fil før det er gjort?
Sauen Shaun Skrevet 11. november 2025 #20335 Skrevet 11. november 2025 Roadrunner skrev (31 minutter siden): Dagens observasjon/frustrasjon: Skremmende få relativt nye biler ser ut til å bli levert uten (fungerende) blinklys. Er det endring i regelverket her jeg ikke har fått med meg, slik at blinklys fases ut fullstendig? I mørke morgentimer hadde det vært relativt nyttig for medtrafikkanter og omgivelsene å få et HINT om hva man ønsker å gjøre... Eller kanskje de mange ikke vet at de ønsker å svinge av på neste avkjørsel før de faktisk har svingt av? Eller bytte fil før det er gjort? Nesten som å høre eselet det her. Hver eneste biltur har sine utbrudd i retning medtrafikanter som ikke har/bruker blinklys…
Daria Skrevet 11. november 2025 #20336 Skrevet 11. november 2025 Som fotgjenger er jeg også tilhenger av blinklys - fortrinnsvis før de kjører inn i krysset hvor jeg skal over veien...
Roadrunner Skrevet 11. november 2025 Forfatter #20337 Skrevet 11. november 2025 Sauen Shaun skrev (16 minutter siden): Nesten som å høre eselet det her. Hver eneste biltur har sine utbrudd i retning medtrafikanter som ikke har/bruker blinklys… Ante meg at han også kan henge seg opp i manglende blinklys ja... Vi er ikke synske, vi som ferdes i trafikken, selv om enkelte ser ut til å tro det. Daria skrev (Akkurat nå): Som fotgjenger er jeg også tilhenger av blinklys - fortrinnsvis før de kjører inn i krysset hvor jeg skal over veien... Nettopp! De har en funksjon!
Cata Skrevet 12. november 2025 #20338 Skrevet 12. november 2025 Jeg har også ett og annet å si om blinklys nå for tiden. Er det gått av moten eller har noen fått lappen pr. postordre?
Roadrunner Skrevet 12. november 2025 Forfatter #20339 Skrevet 12. november 2025 Cata skrev (2 timer siden): Jeg har også ett og annet å si om blinklys nå for tiden. Er det gått av moten eller har noen fått lappen pr. postordre? Sannsynligvis begge deler... Noe som bringer meg over til dagens lille/store fanesak: R E F L E K S ! ! ! Kjære naboer, medborgere og Norges innbyggere. Vi er i november, det er kaldt, vått, grått og ikke minst MØRKT! Det er mørkt om morgenen, om ettermiddagen, kvelden og natta. Snart er det mørkt 20 av døgnets 24 timer (det føles i alle fall sånn...). Det er mørkt når du lufter hunden, går ut med søpla, eller skal bare. Ingen er selvlysende! Spesielt ikke i sort regntøy en tidlig morgen i sidelengs regn. Om du går med refleksvest, dinglende reflekser, refleksklær, hodelykt, blinkende lys, julelys eller juletredrakt med lys - jeg bryr meg ikke så lenge du synes! Skjerpings! Sånn... Over og ut...
Daria Skrevet 12. november 2025 #20340 Skrevet 12. november 2025 Det var ganske skumring i 12-tida i regnvær også i dag... Men jeg hadde refleks Påtrykt regnkåpa på begge sider og brikker dinglende fra lomme og veske - jeg føler meg ikke trygg uten. Det er jo definitivt i min interesse at andre ser meg... (Men jeg er ikke så glad i de med blinkende lys - det er ikke så godt hverken for hodet eller mørkesynet når de kommer mot meg...).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå