Sauen Shaun Skrevet 8. august 2025 #20221 Skrevet 8. august 2025 Takk for en god latter… Skulle gjerne vært flue på veggen når du pakket ut den julegaven…
Roadrunner Skrevet 9. august 2025 Forfatter #20222 Skrevet 9. august 2025 Kom meg på løpetime i formiddag, og må innrømme jeg var litt spent før jeg dro avsted. Ikke hatt noe løpelignende-trening i sommer, men det har blitt endel gåturer, litt spinning og styrketrening. Men løpeintervaller er lenge siden... Var som alltid tidlig ute, og trasket på jevnt tempo (ikke kjemperaskt, men jevnt driv) før timen startet. Kom i prat med en annen som også var tidlig ute, og stemningen var god. En av de faste på mandagstimen dukket også opp, kjekt! Intervallene var av fin lengde, variasjoner innenfor 2-minuttere, 1-minuttere og 30-sekundere. Og mye bra musikk! Så bekymringen min viste seg å være helt grunnløs. Dette ble den beste løpetimen på lenge! Intervallene fløy avsted, men jeg presset både fart og puls, og fullførte med stil selv om jeg kjente på snikende hint av kvalme og svimmelhet mot slutten. Men da var vi ferdige, så det var helt greit. Bra disponering av energi, ingen vondter, fartsøkning underveis (og ser stor fremgang fra da jeg startet på disse løpetimene!) og bare god stemning. Tenk om hver løpetime kunne være slik!? Men nå fikk jeg en ny indikasjon på hvor lista ligger, og får bruke det litt som høstens base slik at jeg kan jobbe mot litt videre progresjon. Og så må jeg finne ut hvordan jeg kalibrerer pulsklokka mot tredemølla, for der ble det etterhvert ulovlig store avvik. Klokka mente jeg løp mange km/t raskere enn jeg faktisk gjorde... Riktignok løper jeg noe raskere enn jeg gjorde for feks et år siden, men det er grenser til progresjon... Men alt i alt, en strålende fornøyd fuggel Og på middagsmenyen i dag står ferske reker med focaccia og aioli Resten av lørdagen ser vel omtrent slik ut...
Sauen Shaun Skrevet 9. august 2025 #20223 Skrevet 9. august 2025 Så deilig med framgang. Middag er vel noe som burde stå på handlelista når ferden snart går til butikken
Roadrunner Skrevet 9. august 2025 Forfatter #20224 Skrevet 9. august 2025 Sauen Shaun skrev (1 time siden): Så deilig med framgang. Middag er vel noe som burde stå på handlelista når ferden snart går til butikken Håper det ble noe god mat på bordet til slutt? Her havnet halvparten i kjøleskapet som rester - sååå mett... Håper de holder seg til i morgen tidlig, for ser ut til at kvelden utgår. Sløv ettermiddag her, og slik fortsetter det nok. Avtalt trask med venninne i morgen, og så er planen i alle fall sengetøyvask. Nyte står også høyt på morgendagens agenda
Sauen Shaun Skrevet 9. august 2025 #20225 Skrevet 9. august 2025 Det står for øyeblikket spareribs i ovnen. Noe sen middag i dag Her er planen for morgendagen en utflukt til et større arrangement i indre bygder. Og en middagsinvitasjon sørger for at jeg ikke er kokk i morgen
Roadrunner Skrevet 11. august 2025 Forfatter #20226 Skrevet 11. august 2025 Så ut til å ha vært en vellykket utflukt til indre bygder, @Sauen Shaun I ditt rette element Her ble det en lang og fin gåtur med venninne etter frokost, og så ble resten av søndagen ganske rolig. Litt husmorsysler (man landet i soltørket sengetøy i går kveld, det er ALDRI feil), litt lesing på solsenga og litt tv-titting i kveldinga. Ble tidlig senga, var rett og slett helt skutt. For mye frisk luft kanskje? I dag er det helt tilbake til hverdagen igjen, treningstøy ligger i bilen og løpetime er booket (selv om Garmin-klokka instendig prøver å få meg til å ta en hviledag).
Roadrunner Skrevet 12. august 2025 Forfatter #20227 Skrevet 12. august 2025 Pysjamastrening utgikk i dag, tror det er lurt å ha et snev av fornuft selv om treningslyst og -motivasjon absolutt er tilstede om dagen. Trenger jo ikke ødelegge kroppen første uka etter ferien Løpetimen i går gikk også bedre enn fryktet, selv om det var merkbart tyngre enn på lørdag. Stive bein og litt andre intervaller var seigt, men gikk allikevel overraskende bra. Deilig! I dag er planen da helt treningsfri, og så kanskje heller en pysjamasøkt i morgen? Hvis skrotten vil... Neste uke starter fullt program på treningssenteret igjen (vært litt redusert i sommerukene), så nå er det bare å legge en god plan Ellers går det smått i ett på jobb igjen, ikke helt uventet. Mistenker at høsten kan bli travel... Og så må man jo ta en tur i tenkeboksen hva gjelder vinterens flytur Hvor og når er jo to viktige spørsmål som må avklares på et tidspunkt...
Roadrunner Skrevet 13. august 2025 Forfatter #20228 Skrevet 13. august 2025 Man har trent! Oppvarming, styrke overkropp og så litt romaskin til slutt. Godt fornøyd! Og nå er arbeidsdagen langt fremskreden allerede, med telefonmøte og diverse unnagjort.
Daria Skrevet 13. august 2025 #20229 Skrevet 13. august 2025 Roadrunner skrev (På 12.8.2025 den 9.02): Og så må man jo ta en tur i tenkeboksen hva gjelder vinterens flytur Hvor og når er jo to viktige spørsmål som må avklares på et tidspunkt... Jeg merker meg at om ikke er et spørsmål...
Roadrunner Skrevet 13. august 2025 Forfatter #20230 Skrevet 13. august 2025 Daria skrev (1 time siden): Jeg merker meg at om ikke er et spørsmål... Skjønner ikke hva du mener...
Roadrunner Skrevet 15. august 2025 Forfatter #20232 Skrevet 15. august 2025 Daria skrev (På 13.8.2025 den 17.00): En akutt kognitiv svikt slo inn? Det er så altfor mye som frister, men "heldigvis" blir valgene noe begrenset av økonomi og antall feriedager. Eksemplevis utgår en 22 dager lang Australia-tur til ca 120.000 (men den frister STORT!) Med mindre Norsk Tipping ringer Det mest aktuelle på nåværende tidspunkt er kanskje følgende destinasjoner: Cuba, Madagaskar, Peru, eller Maldivene...? Eller Japan? Eller? Mye penger, store drømmer og mange muligheter.
Daria Skrevet 15. august 2025 #20233 Skrevet 15. august 2025 Japan ville stått øverst på min liste, det har jeg drømt om i mange år...
Roadrunner Skrevet 19. august 2025 Forfatter #20234 Skrevet 19. august 2025 Her startet uka med et brak og superhektisk arbeidsdag, men nå håper jeg at jeg begynner å få litt kontroll igjen. Oh my! Godt jeg fikk til løpetimen i går ettermiddag, var deilig å få avreagert litt rett og slett. Tømme hodet og bare bli sliten. Men det ordner seg gjerne, selv om det er ganske kaotisk mens det står på. Helgen var veldig hyggelig og gikk som alltid altfor fort. God mat hos foreldre, vinterens ved i hus til kaldere dager og både lang trasketur og god lunsj i byen. Og ikke minst nydelig vær Skikkelig fint sensommervær, sånt liker vi!
Roadrunner Skrevet 20. august 2025 Forfatter #20235 Skrevet 20. august 2025 Passert halvveis i uka, treningstøy står klart i bilen (spinning på planen), og så må husmora frem litt i kveld før sengetid. Brått gjester i morgen ser det ut til, så greit at det ser nogenlunde greit ut hjemme. Fikk startet litt i går, så er ganske overkommelig det som gjenstår i dag heldigvis. Ellers? Litt trøttesen...
Roadrunner Skrevet 25. august 2025 Forfatter #20236 Skrevet 25. august 2025 Hva skjedde med forrige uke? Jobb, trening, besøk, jobbfest, sosialt og en søndag bestående av trasketur og avslapning og vipps er det mandag igjen. Og vi skriver snart september Treningstøy er pakket og klart i bilen, så det er vel bare å få sparket i gang uka.
Roadrunner Skrevet 28. august 2025 Forfatter #20237 Skrevet 28. august 2025 Selvskrytt er velskrytt Ukens fjerde treningsøkt (på like mange dager) er unnagjort Det var skrekkelig seigt i morges, men vi gjennomførte og fullførte. En solid seier akkurat i dag, og føles rett og slett skikkelig godt (ok, så var det litt "hat" mens det stod på som verst...). Happy og sliten fuggel! Nå er planen treningsfri resten av dagen og i morgen, og så får det vel bli en økt i helgen tenker jeg. God flyt! Ellers, venninnekveld i kveld, og foreløpig ikke fullbooket helg. Deilig! Neste helg er det allerede planer, så godt med ei helg på den mer rolige siden nå kjenner jeg.
Roadrunner Skrevet 29. august 2025 Forfatter #20238 Skrevet 29. august 2025 F R E D A G ! ! ! Bare sånn hvis det skulle være noen tvil... Vraktrøtt fuggel til tjeneste... Det ble for sent i går, brukte litt tid på å lande før jeg sovnet, og våknet 04:40. Fryktelig unødvendig! Lå våken lenge før jeg småslumret i en liten halvtime før klokka ringte og dagen skulle begynne. Absolutt ikke klar for å virke! Men jeg er relativt anstendig kledd, gråter ikke og tar time for time på jobb. Lunsj unnagjort så det går veien
Roadrunner Skrevet 1. september 2025 Forfatter #20239 Skrevet 1. september 2025 God mandag! Helgen kom og gikk - uten de store hendelsene. Fredag dro jeg hjem til sofaen, og ble der. Helt gåen, og ventet mer eller mindre bare på å kunne legge meg. Lørdag var det litt mer virk, kom meg på løpetime og fikk puslet litt hjemme etterpå. Godt å få kastet ut et lass hybelkaniner - de hadde blitt mange og store Ellers altfor mye tv-titting, men ganske nødvendig med avslapning så kjenner det var helt greit. I går ble det et lite besøk hos foreldre med god middag og skravling, veldig koselig. Men altså, hva er i ferd med å skje med fuggel'n? Jeg har begynt å glede meg til løpetime! Nok en positiv opplevelse på tredemølla på lørdagen, og nå kjenner jeg at jeg gleder meg til ettermiddagens time. Altså!
Cata Skrevet 2. september 2025 #20240 Skrevet 2. september 2025 Sauen Shaun skrev (På 8.8.2025 den 14.58): Takk for en god latter… Skulle gjerne vært flue på veggen når du pakket ut den julegaven… Hmm, skal vi spleise på julegave til @Roadrunner?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå