Roadrunner Skrevet 2. september 2025 Forfatter #20241 Skrevet 2. september 2025 Cata skrev (14 minutter siden): Hmm, skal vi spleise på julegave til @Roadrunner?
Roadrunner Skrevet 2. september 2025 Forfatter #20243 Skrevet 2. september 2025 Beklager, men DET blir bortkasta penger
Roadrunner Skrevet 2. september 2025 Forfatter #20244 Skrevet 2. september 2025 Ikke for å være utakknemlig altså...
Roadrunner Skrevet 2. september 2025 Forfatter #20245 Skrevet 2. september 2025 Så var det den tiden igjen, at man blir oppgitt og furten som en 12-åring fordi forplantningssystemet finner ut at det er på tide med en ny runde magesmerter, blødninger og spetakkel. Jeg vil ikke! Har mest lyst til å grave meg ned i fosterstilling og ikke vise meg i samfunnet før det er over, men har dessverre ikke noe valg - man må virke. Teite greier! Akkurat der skullle jeg gjerne sett overgangsalderen gjøre sitt kjenner jeg... Treningen i morges ble bittelitt amputert, men fullførte da på et vis. I ettermiddag skjer det ikke allverdens kjenner jeg. Har vurdert opptil flere ganger gjennom dagen om jeg skulle fullføre arbeidsdagen på hjemmekontor, men så har det gått smått i ett allikevel og plutselig er det knapt noe vits. Men gleder meg til å få av jeansen når jeg kommer hjem - det er helt sikkert! Selv om den er både stretchy og ikke spesielt trang, så er det "noe" som presser i feil område. Skulle ønske det var innafor med joggebukse på jobb #spørforenvenn
Skravla Skrevet 2. september 2025 #20246 Skrevet 2. september 2025 Etter å ha vært gjennom overgangsalderen og de problemer som kommer etter så er ikke den nødvendigvis noe å lengte etter..... For lite hormoner er like ille som for mye.
Roadrunner Skrevet 2. september 2025 Forfatter #20247 Skrevet 2. september 2025 Skravla skrev (1 time siden): Etter å ha vært gjennom overgangsalderen og de problemer som kommer etter så er ikke den nødvendigvis noe å lengte etter..... For lite hormoner er like ille som for mye. Nei, har ingen tro på at det blir en dans på roser, så det var nok mest litt fjollete sagt i frustrasjon tidligere i dag. Som sagt, furten 12-åring her Så hva overgangsalderen gjorde med min mor (og forsåvidt mormor), ikke noe å trakte etter. Samtidig har vi flere muligheter for hormontilskudd etc i dag, så jeg øyner håp...
Skravla Skrevet 2. september 2025 #20248 Skrevet 2. september 2025 Jeg var på webinar med en endokrinolog i forrige uke og han anbefalte faktisk å starte med hormoner allerede rundt 50. Østrogen i Europa er ikke så "hardt" for kroppen. Studier som viser økt sykdomsfare bl.a. kreft ved bruk av østrogen er primært fra USA og de bruker østrogen utvunnet fra hesteurin og dermed ikke like ren som den europeiske. Det han sa ga virkelig noen nyanser rundt bruk av hormoner.
Roadrunner Skrevet 2. september 2025 Forfatter #20249 Skrevet 2. september 2025 Skravla skrev (10 minutter siden): Jeg var på webinar med en endokrinolog i forrige uke og han anbefalte faktisk å starte med hormoner allerede rundt 50. Østrogen i Europa er ikke så "hardt" for kroppen. Studier som viser økt sykdomsfare bl.a. kreft ved bruk av østrogen er primært fra USA og de bruker østrogen utvunnet fra hesteurin og dermed ikke like ren som den europeiske. Det han sa ga virkelig noen nyanser rundt bruk av hormoner. Ja, har mange kollegaer blant annet som går på både plaster og spray, evt tabletter, og merker god bedring. Så skal være obs på symptomer og ta tak når det trengs. Trenger ikke være som min mor fikk høre av sin lege da blødningene var helt på bærtur og psyken i kjelleren, "Du dør ikke av det, men med det..." Kunne kverka fyren...
Daria Skrevet 2. september 2025 #20250 Skrevet 2. september 2025 Hesteurin?! Jeg tror jeg står over akkurat det (og lurer på hvem som først kom på den idéen...), men det er jo ikke nødvendig å lide i utrengsmål når det finnes ting som kan hjelpe.
Skravla Skrevet 2. september 2025 #20251 Skrevet 2. september 2025 Usa bruker østrogen fra urin til gravide hester. Det slipper heldigvis vi i Europa.
Daria Skrevet 2. september 2025 #20252 Skrevet 2. september 2025 Den nærliggende og uunngåelige responsen er jo piss off...
Roadrunner Skrevet 2. september 2025 Forfatter #20253 Skrevet 2. september 2025 Daria skrev (16 minutter siden): Den nærliggende og uunngåelige responsen er jo piss off...
Cata Skrevet 2. september 2025 #20254 Skrevet 2. september 2025 Skravla skrev (4 timer siden): Etter å ha vært gjennom overgangsalderen og de problemer som kommer etter så er ikke den nødvendigvis noe å lengte etter..... For lite hormoner er like ille som for mye. På den annen side så kan det gå greit også. Jeg hadde ett år med hetetokter og så var det gjort.
Roadrunner Skrevet 3. september 2025 Forfatter #20255 Skrevet 3. september 2025 Innså i bilen på vei til jobb at det var en relativt dårlig ide, så etter et møte og litt kontortid har jeg nå evakuert hjem til hjemmekontor/sofa.
Daria Skrevet 3. september 2025 #20256 Skrevet 3. september 2025 Så deilig å ha den muligheten på halvdårlige dager og slippe å måtte ta "kan jeg forsvare en sykedag"-vurderingen.
Roadrunner Skrevet 3. september 2025 Forfatter #20257 Skrevet 3. september 2025 Daria skrev (15 minutter siden): Så deilig å ha den muligheten på halvdårlige dager og slippe å måtte ta "kan jeg forsvare en sykedag"-vurderingen. Ja, det er helt gull med den muligheten. Kan ikke huske sist jeg brukte egenmelding, siden fleksibiliteten gjør at jeg også strekker meg litt på dårligere dager. Svare på litt epost eller Teams-meldinger går gjerne greit...
Daria Skrevet 3. september 2025 #20258 Skrevet 3. september 2025 Forskjellen på å måtte være tilstede på kontoret og å kunne følge opp henvendelser hjemme på sofaen er stor - litt arbeidskapasitet har man jo gjerne. Jeg merket det under korona, at hjemme forsvant så mye av det som trakk unødvendige krefter på jobb.
Roadrunner Skrevet 3. september 2025 Forfatter #20259 Skrevet 3. september 2025 Daria skrev (12 minutter siden): Forskjellen på å måtte være tilstede på kontoret og å kunne følge opp henvendelser hjemme på sofaen er stor - litt arbeidskapasitet har man jo gjerne. Jeg merket det under korona, at hjemme forsvant så mye av det som trakk unødvendige krefter på jobb. Helt enig! Det å komme bort litt fra folk, støy og mingling når formen skranter er gull, da er det enklere å ha litt overskudd igjen til den faktiske jobben.
Roadrunner Skrevet 4. september 2025 Forfatter #20260 Skrevet 4. september 2025 Tilbake på kontoret, og dagen har gått jevnt unna. Pysjamastrening utgikk i dag, men har i stedet booket en treningstime i ettermiddag. Tror det skal gjøre godt Og i morgen er det fredag! Full fart hele lørdagen, men satser på tidlig retur søndag og litt avslapning før ny uke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå