Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vrakfuggel til tjeneste :kaklehone:

Er inne i en periode med litt trøblete søvn igjen, og i natt var intet unntak. Våknet ca 02:30 og etter en kjapp tur innom toa så var planen å bare seile inn i søvnkoma igjen. Eller ikke... Hviler godt, ligger i ro og prøver å finne søvnen, men den holder seg akkurat utenfor rekkevidde. Småslumrer nok litt innimellom, men ellers lite søvn å skryte av frem til klokka ringte 06:15 :sukk: Jaja, det er i det minste fredag! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:vinke:

Hverdagen løper avsted som vanlig, helger kommer og går, treningssenteret besøkes jevnlig og man prøver å få litt søvn innimellom. Og man leker litt med reiseplanlegging for vinteren :sjenert:  (såpass gjennomført at man har et Excel-ark med ulike alternativer, operatører, avreisedatoer, reiselengde og pris :plystre: Og man har sendt litt eposter til diverse reiseselskaper for å få littt mer informasjon). Blir det øst eller vest? Litt tidlig å si, men noen alternativer peker seg ut :lur:

Ellers er høstens jobbfest unnagjort, man har fått inkalling til tannlegetime og har booket legetime. Litt Eu-kontroll både her og der med andre ord :nigo: Bør kanskje ta en linsekontroll på et tidspunkt også? 

Men først :kaffekopp: (som nå faktisk inneholder en skvett kaffe - les: kaffe mokka)

Skrevet

:kaffeprat:

God helg! 

Arbeidsdagen og arbeidsuka går mot slutten - det er snart helg! :hoppe:

Treffe bestis i kveld, foreldrebesøk med litt praktisk hjelp i morgen, og forhåpentligvis litt fysisk fostring samt avslapning på søndagen. Bør bli fin helg det! :jepp:

Skrevet

Fin helg unnagjort! 

Koselige timer hos bestis på fredagen, god hjelp og fine timer med foreldre lørdag, og rolig kveld i heimen. Treningsøkt i går, før litt klesvask og pusling hjemme. 

Treningstøy klart i bilen, løpetime booket og man jobber opp litt ekstra fokus og motivasjon igjen. Det trengs etter endel uker med slækking. :sjenert:

Skrevet

Det ligger kanskje motivasjon for så mangt i forrige ukes langtidsplanlegging...? 🦙

Skrevet
Daria skrev (39 minutter siden):

Det ligger kanskje motivasjon for så mangt i forrige ukes langtidsplanlegging...? 🦙

Det gjør det! ⛰️

Kanskje ikke i bikini-modus, men absolutt motivasjon å spore for de neste fem månedene. 
Og så er jeg såpass enkel at jeg synes 16 Ukers Helvete på TVNorge er ganske morsomt, og det starter i kveld. Så hvorfor ikke benytte sjansen til å stramme inn her også :sjenert: Man kjøpte jo pulsklokka som benyttes av serien for å satse på synergieffekter, så.... 

:fnise:

Skrevet

Skrotten krangler litt :sukk:

Har klaget litt til @Cata på skuldre som ikke helt spiller på lag (spesielt venstre), og fikk kjapt beskjed om å kontakte naprapat. Har aldri testet "pat" før (naprapat eller osteopat), så hvorfor ikke? Tar det via helseforsikringen på jobb, og logget på i dag for å se på mulighetene. Vipps var time booket - i morgen! Like greit å få en sjekk med en gang, og forhåpentligvis få fikset før det blir verre. Krysser fingrene for at hun kan gjøre litt underverker og peke meg i riktig retning hva gjelder øvelser og hva man bør unngå. Trodde det var i bedring, men klarte knapt å løfte vektene i brystpress i morges, så da var det bare å hive seg rundt. 

Ellers? Seig dag, uten at jeg vet hvorfor. Får bare gripe time for time og jobbe meg gjennom... 

Skrevet

Skulder selvfølgelig litt bedre i dag :sukk:

Forsåvidt glad for det altså, men det er bare så typisk når man endelig har time hos behandler. Jaja, hun får nå ta en sjekk uansett, den er jo ikke helt bra, så NOE er ikke helt som det skal være. 

Mer eller mindre våken siden 05 i morges, hvorfor? Fryktelig unødvendig spør du meg! :natti:

Ellers blir det avsted på familiebesøk i morgen, noe som blir veldig koselig. MEN samtidig er det en liten happening på treningssenteret jeg synes det er kjipt å gå glipp av. Hvorfor må sånne ting falle på samme dag? Why??? :sukk: Det er ikke noe alternativ å ikke dra til familie, så jeg er trygg i den avgjørelsen, men bittelitt kjipt er det uansett. 

Men det er fredag! Og snart helg! Og drøyt halv dag på kontoret (hjemmekontor etter behandling). :kaffekopp:

Skrevet

Om du føler den er bedre i dag så er ikke det noe terapeut bryr seg om. De finner det de  trenger og enda mer. Hilsen erfaren bruker av osteopat 

Skrevet
Skravla skrev (27 minutter siden):

Om du føler den er bedre i dag så er ikke det noe terapeut bryr seg om. De finner det de  trenger og enda mer. Hilsen erfaren bruker av osteopat 

Ja, regner med at det er noe der som kan bli funnet uansett. Det er jo ikke helt borte, bare ganske mye bedre enn det var i går på denne tid. Og jeg har vært flink denne gangen og ikke ventet til det er lammende vondt, men faktisk tatt grep mens det bare er litt irriterende og ubehagelig. Så kanskje man kan få ryddet det av veien før det blir et større problem. Dessuten har vi jo denne helseforsikringen for å bruke den... 

Skrevet

Erfaren bruker av terapeuter av ymse slag har lært at det ikke er jeg som vet best, bare fordi det er min kropp (evnt hode) det er snakk om... :ler:

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Erfaren bruker av terapeuter av ymse slag har lært at det ikke er jeg som vet best, bare fordi det er min kropp (evnt hode) det er snakk om... :ler:

:ler:

Stemmer, du har jo nevnt det en gang eller tre... :fnise:

Skrevet

Og det er ikke (bare) fordi jeg har tungt for det :ler:

Skrevet

"Oi, ja her var det litt å ta tak i. Er i grunn litt overrasket over at du har såpass god funksjon som du ser ut til å ha med denne skulderen." 

Som både @Skravla og @Daria poengterte over her, sånne behandlere finner rusket selv om det ikke er påtrengende akkurat denne dagen. 

Så, man har blitt tøyd, bøyd, strukket og knukket, samt massert noen vondter man kjente langt ut i fingertuppene. Og det var visst bare å gi gass, så to nye timer satt opp neste uke. Og foreløpig begrense tung styrektrening på skuldre/bryst/overkropp til vi har kommet et steg videre. 

Takk for tips om naprapat, @Cata - jeg har trua! 

Skrevet

Beina føles som ganske stive stokker, etter løpetime og labbetur i går, samt en drøy time på ellipse i dag. Dårlig med overkroppstrening for øyeblikket, så da utgikk styrketreningen i morges til fordel for en skravleøkt på ellipsemaskinen. Tok det rolig, men kjenner jo at jeg har trent uansett. Godt fornøyd med at jeg kom meg avsted i morges - det satt litt langt inne (spesielt i går kveld da det ble planlagt med treningsvenninna og vi begge var litt lite motivert). 

Ny behandling i ettermiddag - krysser fingrene for fremgang nå! Var ganske guffen skulder i går ettermiddag, men det skal kanskje krølle litt mer før det blir bedre. 

Skrevet

Hvis du ikke hadde kjent en drøy times trening, ville jeg blitt bekymret... :ler:

Skrevet
Daria skrev (51 minutter siden):

Hvis du ikke hadde kjent en drøy times trening, ville jeg blitt bekymret... :ler:

Mistenker sterkt at det ikke er dagens ellipse-økt jeg kjenner mest, men løpeintervallene i går etterfulgt av en drøy times rusletur... :sjenert: Men klart, beina jublet ikke av dagens ellipseøkt på toppen. Godt man har booket spinning i morra da :fnise:

Skrevet

Stakkars bein sier nå jeg… :fnise: 

Skrevet
Sauen Shaun skrev (1 time siden):

Stakkars bein sier nå jeg… :fnise: 

:fnise: De takker for medfølelsen.... :kaklehone:

Skrevet (endret)

Good morning! :kaffekopp:

Hump-day, midtuke, lillelørdag og onsdag. Tror jeg? :klo:

Beina har kommet seg litt etter gårsdagen, og spinning står på programmet i ettermiddag. Så blir det kylling til middag og litt rydding (trengs desperat) før tidlig kveld. Lurer på om det er høsten og mørket som siger på om dagen, for er skikkelig trøtt når kvelden kommer (er i grunn ganske trøtt og tung i hodet resten av dagen også...). Prøver å få lest litt på senga (endelig en god og spennende bok igjen, Utskudd av Jørn Lier Horst, etter et par seige bøker som jeg måtte kjempe meg litt gjennom), men det blir gjerne ikke lenge før øyelokkene glir igjen. :natti: Jaja, ikke det verste som skjer det, tross alt.

Ellers? Koselig venninnemiddag i byen i går, og satser på å gjenta suksessen på fredag (bytter bare venninne :fnise:). Spare penger? Kontrollert kosthold? :sjenert:

Endret av Roadrunner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...