Gå til innhold

Stay on these roads

Roadrunner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Svært fleksibel... Litt som når jeg bare lukker øynene et øyeblikk om morgenen og det har gått en time når jeg åpner dem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens jobbreise unnagjort, og reiseregning skrevet og sendt. Hyggelig dag i går, og godt å være tilbake på kontoret i dag. Veldig klar for helg kjenner jeg! Stod opp rundt 05:30 i går, og det merkes. Ble lang dag og trøtt fuggel i kveldinga. Men kom meg på trening og rakk en kjapp dusj før leggetid. Godt fornøyd med det! :nigo:

I dag er det kulturelt innslag i kveldinga, vært utsatt nesten to år. Gleder meg! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som venter på noe godt må av og til være innmari tålmodig... :fnise: Jeg skal også være kulturell i kveld - filharmonien byr på konsert med harpesolist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag! :kaffekopp:

Helgen kom og gikk, altfor fort, som vanlig. Fredagen fikk jeg endelig vinterdekk på bilen, og så ble det rolig kveld hjemme på sofaen. Gjorde godt etter noen litt hektiske dager! Lørdag våknet jeg altfor tidlig, så var smått trøtt gjennom dagen. Men fikk meg en solid treningsøkt på formiddagen, før jeg dro hjem til en rask dusj og litt lunsj. Dro videre til mine foreldre, og fikk nydelig mat og koselig lørdagskveld med skravlings. I går ble det restaurantmiddag og kulturell input på kvelden, før retur til heimen og senga. Ergo ikke noe mindre trøtt i dag. Og for sikkerhets skyld så har man billett til kulturell input i dag også :bond: Men SÅ roer det seg litt igjen... For nå trenger jeg en ettermiddag eller tre (eller helst en helg) hjemme for å få gjort litt i heimen, og slappet av litt. Satser på en rolig ettermiddag i morgen, så blir det nok trening onsdag, og litt som skjer torsdag. Men så er det helg igjen, foreløpig heeeeelt uten planer! :strix:

Hvordan står det til ute i den store verden? 

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store verden vet jeg ikke så mye om, men i den lille verden har uka startet med psykofysio, tur i parken og lesing på kafé - og det er i grunnen nok for en dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roadrunner skrev (7 timer siden):

Helgen kom og gikk, altfor fort, som vanlig. Fredagen fikk jeg endelig vinterdekk på bilen,

Vinterdekk på gang her også. Har dekkhotell. De kan også få lov å fikse en lekk baklykt på garantien. Jeg er ganske sikker på at det ikke skal skvalpe vann i baklykt... Evt. hvorfor installerte de ikke gullfisk i samme slengen? Noe ER feil. 

Det blir nok bra. 

Orka ikke tanken på å koordinere haik med kolleger og levere nøkkel i nøkkeldropp osv. og siden det blir et par timer fiks til sammen gadd jeg heller ikke sitte hos bilforhandler og blomstre så jeg insisterte på (og fikk) lånebil, så kan de kose med bilen i morgen og så bytter vi tilbake. For så vidt artig å kjøre andre biler en gang i blant, men...jeg liker min bedre enn lånebilen :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (4 timer siden):

Vinterdekk på gang her også. Har dekkhotell. De kan også få lov å fikse en lekk baklykt på garantien. Jeg er ganske sikker på at det ikke skal skvalpe vann i baklykt... Evt. hvorfor installerte de ikke gullfisk i samme slengen? Noe ER feil. 

Det blir nok bra. 

Orka ikke tanken på å koordinere haik med kolleger og levere nøkkel i nøkkeldropp osv. og siden det blir et par timer fiks til sammen gadd jeg heller ikke sitte hos bilforhandler og blomstre så jeg insisterte på (og fikk) lånebil, så kan de kose med bilen i morgen og så bytter vi tilbake. For så vidt artig å kjøre andre biler en gang i blant, men...jeg liker min bedre enn lånebilen :hjerter_rundt:

Dekkhotell her også :opplyser: Veldig praktisk og greit, spesielt når man ikke har plass til dekkoppbevaring og heller ikke har ekstremt lyst til å ligge på alle fire i tre plussgrader og skifte dekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkhotell her og. Vi har heller ikke lagerplass til dekkene hjemme. Og eselet har vel ikke helse til å gjøre jobben heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (1 time siden):

Dekkhotell her også :opplyser: Veldig praktisk og greit, spesielt når man ikke har plass til dekkoppbevaring og heller ikke har ekstremt lyst til å ligge på alle fire i tre plussgrader og skifte dekk...

Nemlig, det var sånt man gjorde i ungdommen :fnise: . Jeg kan love at å oppbevare dekk i en 24 kvm hybelleilighet uten bod var en liten utfordring. Tror forresten ikke jeg hadde hatt rygg og armer til å håndtere dekkene til bilen jeg har nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av naturlige årsaker aldri trengt å forholde meg til sånt :ler: Den eneste gangen jeg har måttet ta noen avgjørelse relatert til dekkskifte var en førskoleoppgave i barnehagen med en billedserie hvor en kvinne var ute og kjørte og punkterte. Det var to mulige sluttbilder vi måtte velge mellom - et hvor hun skiftet dekk selv og et hvor hun ringte etter kranbil. Som den eneste gikk jeg for den siste løsningen - i ettertid et stolt øyeblikk for den kommende feministen. Det var vel ikke det at jeg ikke trodde hun kunne klare det, men hun ble jo så skitten av det (på tegningen hadde hun oljeflekker i ansiktet). Da var det jo bedre å få noen andre til å fikse det :ler: Jeg var åpenbart jåle enda tidligere enn jeg ble feminist :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (4 minutter siden):

...et hvor hun skiftet dekk selv og et hvor hun ringte etter kranbil.

...mens jeg fikk far til å lære meg å bytte hjul før jeg var gammel nok til å ta lappen. Jeg ville ikke bli det dustete kvinnemennesket som sto med flatt dekk og ikke kunne sette på reservehjulet selv. :fnise: 

Ja, jeg klarte det og nei, da jeg fikk inntekt nok til å betale for dekkhotell så ville jeg ikke mer. En annen sak er at den ene gangen i nyere tid jeg har punktert og faktisk hatt bruk for reservehjul så måtte jeg ringe NAF. Jeg klarte absolutt ikke å finne jekken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt det minste snev av interesse for biler og bilkjøring - i en alder av 41 har jeg fortsatt ikke øvelseskjørt en eneste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cata skrev (8 timer siden):

...mens jeg fikk far til å lære meg å bytte hjul før jeg var gammel nok til å ta lappen. Jeg ville ikke bli det dustete kvinnemennesket som sto med flatt dekk og ikke kunne sette på reservehjulet selv. :fnise: 

Samme her :opplyser:

Og vi (pappa og jeg) byttet hjul på tre biler to ganger i året i mange år før det var på tide å sette bort arbeidet og lagringen til andre. Så jeg kan hvis jeg må, men det er godt å slippe når jeg ikke må...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (8 timer siden):

Samme her :opplyser:

Og vi (pappa og jeg) byttet hjul på tre biler to ganger i året i mange år før det var på tide å sette bort arbeidet og lagringen til andre. Så jeg kan hvis jeg må, men det er godt å slippe når jeg ikke må...

Helt enig. Det er greit å være blitt såpass voksen og ha såpass økonomi at man ikke . En annen sak er at jeg notorisk skeptisk til de der tetningsskumgreiene som skal brukes på min bil nå (har ikke reservehjul) om noe skjer. Jau, det funker vel en stund, men....reservehjul opplevdes litt mer solid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (5 minutter siden):

Helt enig. Det er greit å være blitt såpass voksen og ha såpass økonomi at man ikke . En annen sak er at jeg notorisk skeptisk til de der tetningsskumgreiene som skal brukes på min bil nå (har ikke reservehjul) om noe skjer. Jau, det funker vel en stund, men....reservehjul opplevdes litt mer solid. 

Ikke reservehjul her heller lengre, så nå er vel veihjelp det aktuelle alternativet om man punkterer skikkelig. :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Daria skrev (På 8.11.2021 den 22.36):

Jeg har aldri hatt det minste snev av interesse for biler og bilkjøring - i en alder av 41 har jeg fortsatt ikke øvelseskjørt en eneste gang...

Fullt forståelig basert på sentralt bosted og gode kollektivmuligheter. Samtidig litt uvanlig for oss som i stor grad har vært avhengig av sertifikat og bil siden midten av 20-årene (senest). Studietiden gikk fint uten bil, men da jobbhverdagen kom (og i starten inkluderte pendling - uten brukbare kollektivmuligheter), så var bil et must. Og man blir jo godt vant :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midtuke! 

Et par møter etter lunsj i dag, ellers en relativt standard onsdag. Har en treningsplan i ettermiddag, ukens favoritt-time på spinningsykkelen. Må prøve å holde fast i noen rutiner så det ikke sklir helt ut igjen... :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...