Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

:vinke: *grabber til meg en :kaffekopp: *

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sauen Shaun skrev (20 timer siden):

:vinke: *grabber til meg en :kaffekopp: *

Så hyggelig at du svinset innom for litt :kaffekopp:

Midtuke, kaldt ute og trøtt fuggel. Var ganske så uthvilt i går etter en god natts søvn, men i dag er jeg mer trøtt igjen. Jaja, er jo helt normalt med litt svingninger. 

Har i utgangspunktet booket spinning i ettermiddag, men har hostet litt ei stund, så er litt usikker. Får se an formen litt i løpet av dagen tenker jeg. Vil jo ikke risikere noe, verken for egen del eller andres. :opplyser: 

Snekker har ferdigstilt litt arbeid jeg hyret han til, og det ble skikkelig fint! Så glad for at sånt er unnagjort, og veldig fornøyd med materialvalg og sluttresultat. Og som om ikke pengene renner ut i høy nok fart om dagen, så fikk jeg sannelig bestilt meg ny vaskemaskin i går også. 💸 Er lei av å holde min fast under sentrifugering, for at den ikke skal slå seg gjennom veggen til naboen og stikke av... Mistenker at oppheng eller fjærer har tatt kvelden, og jeg ser det ikke som særlig fornuftig å reparere på en 16 år gammel vaskemaskin når det sikkert kommer på noen tusen med deler og arbeid. Da er det bedre med ny maskin kjøpt på tilbud, som blir levert, koblet til og de tar også med den gamle - kostnadsfritt. 

Skrevet
Roadrunner skrev (8 timer siden):

Er lei av å holde min fast under sentrifugering, for at den ikke skal slå seg gjennom veggen til naboen og stikke av...

Hm, det må være noe som går. Min må også gjetes. 

Skrevet
Cata skrev (14 minutter siden):

Hm, det må være noe som går. Min må også gjetes. 

Min har holdt på lenge... Spesielt ved vask av sengetøy og håndklær. Da smeller trommelen i siden på maskinen så det ljomer. Og den galopperer bortover gulvet. Men nå blir ny maskin levert til mandag :nigo:

Skrevet (endret)
Roadrunner skrev (4 minutter siden):

Min har holdt på lenge... Spesielt ved vask av sengetøy og håndklær. Da smeller trommelen i siden på maskinen så det ljomer. Og den galopperer bortover gulvet. Men nå blir ny maskin levert til mandag :nigo:

Det er det min gjør også, men så skjer det av og til mirakler når jeg får fordelt tøyet noenlunde jevnt og da gjør den det ikke så jeg strekker'n i det lengste. Men må nok til pers snart. Vurderer i fullt alvor en kombimaskin når den dagen kommer. Har vaskesøyle nå med trommel oppå , men det er klin umulig å få det på plass igjen når det hopper ut av stilling. 

Noe sånt for eksempel:

miele-vaskemaskintorketrommel-wtd163nds.jpg?$prod_all4one$

Stiv pris, men Miele er kjent for kvalitet på maskinene sine

Endret av Cata
Skrevet

Hadde ikke vært dumt det! Men jeg har klart meg med kun vaskemaskin til nå, så her ble det en Bosch-maskin til 4999 kr. Like greit når det kommer en snekker-regning på toppen :sjenert:

Skrevet (endret)
Roadrunner skrev (5 minutter siden):

Hadde ikke vært dumt det! Men jeg har klart meg med kun vaskemaskin til nå, så her ble det en Bosch-maskin til 4999 kr. Like greit når det kommer en snekker-regning på toppen :sjenert:

Sant nok. Og trommelen min er fredelig anlagt foreløpig så slik sett kunne jeg kostet på meg en ny maskin til å ha under den så lenge montørene monterer og lemper oppå igjen. Må i så fall sikre meg en avtale på at de lemper trommel opp igjen etter at maskin er montert. Denne har jo god karakter. 

1125193_4_1200x1200_w_g.jpg

Endret av Cata
Skrevet

Så ikke dum ut den! :opplyser:

Skrevet

:kaffekopp:

Litt sent i seng i går, litt mye våken i natt, og dermed er man tilbake i vrak-status. :natti: Godt det er fredag i morgen! Men det går i ett fra jobb i morgen og til søndag ettermiddag/kveld, så får bare stålsette meg. Hyggelige ting som skjer, så gleder meg. Men må forberede meg litt også, er lenge siden jeg har hatt såpass med planer ei vanlig helg. 

Pulsklokka meldte om masse aktivitet i går, og jeg lurer på hva den har gjort som ikke jeg har gjort. Den har sittet på håndleddet helt frem til i går kveld (da var det ladetid), men jeg har ikke drevet med utagerende fysisk aktivitet. Ser ut til at den har fått det for seg rett etter lunsj, og da har den gått i ett frem til jeg var fremme fra jobb. Interessant... Jeg var da vitterlig i et par møter etter lunsj i går, og bortsett fra litt hektisk aktivitet rett før jeg skulle dra, så var jeg for det meste ved pulten. Jaja! Får håpe forbrenninga mener jeg har vært like flink.... 

Skrevet

Kanskje den har begynt å registrere hjerneaktivitet også? Det hadde vært noe...

Skrevet

Hadde jeg hatt pulsklokke nå, så hadde den vel lurt på om det i det hele tatt var noe aktivitet her… Den hadde vel spurt om jeg var i live… :fnise:

Skrevet
Roadrunner skrev (20 timer siden):

Så ikke dum ut den! :opplyser:

Det som ER dumt er servicen... En liten sjekk hos distriktets forhandlere gav følgende resultat. 

• ELON: Klart vi leverer og monterer og lemper opp tørketrommel når maskin er montert. 
  • POWER: Klart vi lemper opp trommelen etter montasje. Vi rydder jo opp etter oss... Jeg kan lage et tilbud til deg nå om du vil. 
  • ELKJØP: Nei jeg kan ikke garantere at noen løfter tørketrommel tilbake opp på den nye maskinen. Det står det ingenting om i monteringsbeskrivelsen. 

Elkjøp skal ha for ærligheten. Tenker imidlertid jeg handler hos noen andre. Men først skal jeg "kremt" prøve å rense lofilteret. En venninne antydet at det kunne ha noe med saken å gjøre. 

Skrevet

:kaffekopp:

God mandag! 

Helgen gikk fort og var veldig hyggelig. Startet med fantastisk mat og nydelige mennesker på fredagen, og jeg kantet i seng over midnatt med et smil om munnen. Lørdag fikk jeg gjort litt hjemme på formiddagen (blant annet vasket sengetøy slik at det var rent og klart da jeg kom hjem igjen søndag), og så dro jeg på hyttetur på ettermiddagen. Kjempekoselig døgn med trivelige damer (dog litt lite/dårlig søvn), og var hjemme igjen utpå ettermiddagen i går. Fikk ryddet bort litt ting og tang, brukt vaskemaskinen en siste gang og kantet tidlig i seng. Sovet litt urolig i natt, men har nok sovet mer enn på flere netter. Det trengtes! 

Nå begynner snart dagens møter, så er det forberedelser til jobbtur og så må jeg hjem og ta i mot vaskemaskinen. Reiser grytidlig i morgen, og regner med å være hjemme igjen litt sent torsdag. Noe sier meg at denne uken kommer til å gå fort... Foreløpig kun en mulig plan til helgen (treffe bestis :strix:), ellers ingen store planer. Gleder meg! 

Skrevet
Roadrunner skrev (6 timer siden):

Nå begynner snart dagens møter, så er det forberedelser til jobbtur og så må jeg hjem og ta i mot vaskemaskinen.

Vaskemaskin :strix: . Det er blitt handel her også. Da jeg vasket klær i helga så var det sånn rabalder da den startet å sentrifugere at "ytterpanelet" på maskinen bulet ut. Noe sier meg det var greit å ta action nå. 

Skrevet
Cata skrev (1 minutt siden):

Vaskemaskin :strix: . Det er blitt handel her også. Da jeg vasket klær i helga så var det sånn rabalder da den startet å sentrifugere at "ytterpanelet" på maskinen bulet ut. Noe sier meg det var greit å ta action nå. 

Jeg vasket sengetøy på lørdag og den oppførte seg eksemplarisk... Typisk! Fikk nesten litt vondt av den som blir byttet ut, men må innrømme at jeg gleder meg til den nye er på plass. 

Nå har jeg forberedt så mye jeg kan før avreise i morgen, så nå gjenstår det bare å krysse fingrene for at jobben går veien. Blir nok noen strie dager, men håper det går etter planen! 

Skrevet
Roadrunner skrev (Akkurat nå):

Jeg vasket sengetøy på lørdag og den oppførte seg eksemplarisk... Typisk! Fikk nesten litt vondt av den som blir byttet ut, men må innrømme at jeg gleder meg til den nye er på plass. 

Det er litt nervepirrende... Jeg endte med å kjøpe en kombi. Tørketrommelen fungerer jo godt enda så jeg har litt vondt av den, men det er litt mer komfortabelt om man må skubbe på en enhet enn to om de kommer ut av posisjon. 

Dessuten står den foran et skap som går inn til røropplegget. Aner ikke hva det er til og i en krise hadde jeg vel fått ned trommelen så en rørlegger kunne komme til, men det er litt greiere om det er fri adkomst tror jeg. 

Lurt eller dumt så endte jeg med denne. Ville egentlig ha Bosch men med ett var det bare en å velge i og den var ikke verken i butikk eller på nettlager, noe som satte en stopper for det prosjektet.  Kjente ikke jeg ville legge ut haugevis av tusen så  AEG'en hadde greit prisnivå og selger sa de var regnet som et bra merke nå i dag. Etter sigende nest etter Miele med dagens maskiner. Vet ikke helt om jeg går på den men kan vel heller ikke være helt galt håper jeg. 

Skrevet

Ny jobbtur på gang? Med eller uten bikini...?

Skrevet

Ny jobbtur - denne gang uten bikini... Sikkert like greit 🙈

Har lest bruksanvisning på ny vaskemaskin og startet en tom vask som anbefalt. Men nå ble jeg påminnet hvorfor jeg har kviet meg for å bytte vaskemaskin... Standard 60 graders program varer godt over 3 timer. På min gamle maskin: 1 time og 17 minutter. :sukk: Finnes ulike knapper og programmer for å få ned tiden, men da nærmest halveres tøymengden/kapasiteten også. Der kommer jeg til å savne den gamle! Skal være så strømsparende og miljøvennlig, men er virkelig 3-4 timer mer miljøvennlig enn en drøy time mer mer vann/strøm? 

Ellers ser den veldig bra ut! :opplyser:

Men disse programtidene altså... 90 graders fullt bomullsprogram på gamle maskinen gikk unna på 1 time og 50 minutter. Not anymore...

Skrevet

Jeg har også lurt på hvorfor eco-program tar så mye lenger tid, det er ikke logisk i mitt hode... Vi har fellesvaskeri - ekstra stor maskin, standardprogrammene tar under en time. Genialt.

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Jeg har også lurt på hvorfor eco-program tar så mye lenger tid, det er ikke logisk i mitt hode... Vi har fellesvaskeri - ekstra stor maskin, standardprogrammene tar under en time. Genialt.

Ja, jo mer miljøvennlig og fancy, jo lengre tid tar det. Akkurat det var bedre før...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...