Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er fra sørlandet og ville sagt "åssen mobil har du". Her er det snakk om dialekt og jeg skriver det også i uformelle sammenhenger. Jeg passer imidlertid på hvor jeg bruker det (skriftlig) og skjønner at Kvinneguiden er et av stedene hvor jeg må begynne å bruke "hvordan". :)

Det håper jeg du ikke gjør. "Hvordan mobil har du" er også til å grøsse av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rotterolf

De som skriver ronke - i stedet for runke.

Eks.: "Jeg ronka som en gal, og spruta overalt i det mamma kom inn i rommet"

Veldig irriterende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aldrig

..er kanskje den verste jeg ser. Og den ser jeg ofte - min mann insisterer på å skrive det sånn, og skylder på at han har dysleksi når jeg påpeker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldrig

..er kanskje den verste jeg ser. Og den ser jeg ofte - min mann insisterer på å skrive det sånn, og skylder på at han har dysleksi når jeg påpeker det.

Skylder på eller forklarer det med? Dsleksi er jo strengt tatt en forklring på at noen har skrivefeil som man ofte ikke klarer å lære seg å skrive rett. Å si at man skylder på dysleksi blir i mine øre ganske feil. Det var kanskje ikke det du mente men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den over var bra :ler:

Nå har jeg "hvert" inne her så mange ganger at det nesten blir litt flaut, men men. Her er en til: "komplemanger" :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Har lurt litt på hvordan man bruker dem. Care to explain? (:

Fin statusoppdatering på Facebook nettopp: "sånn kan det gikk". Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Spinell
"Irriterenes". Fatter ikke hvor de har det fra.

Det har de helt sikkert fra muntlig språk. I min dialekt uttales det på den måten, akkurat som det uttales "våres" (eiendomspronomen: ungene våres er så flinke). Ekstremt irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som greier å skrive "di" i stedet for "de" står også høyt oppe på lista mi over irriterende skrivefeil ... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...