Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Du mener altså at man skal ha stor bokstav inni parentes. Hvor har du det fra?

Du mente kanskje å skrive alt i én setning, men du satt et punktum. Det skal være stor bokstav etter punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du mente kanskje å skrive alt i én setning, men du satt et punktum. Det skal være stor bokstav etter punktum.

Ok. Du hang deg oppi det punktumet før parentesen. Beklager så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg er enig i at innlegg uten tegnsetting eller store bokstaver, eventuelt med manglende mellomrom og stor bokstav etter punktum, er skjemmende og vondt å lese.

slik som dette for eksempel.jeg synes ikke det ernoe ok å lese vet ikke med dere men det er litt vanskelig for meg å få sammenhengen når det ikke er komma eller punktum hvis man har mye på hjertet uten å klare å dele det opp på en grei måte blir det bare en eneste sammenhengende smørje fra ende til annen jeg har lagt merke til enkelte brukere som skriver slik og innleggene deres gidder jeg ikke å lese

I dag forundres jeg for øvrig mest over hvor mange som snakker om sin tilkomne ektemann/svigerfamilie etc. Sist jeg sjekket het det i alle fall tilkommende.

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ok. Du hang deg oppi det punktumet før parentesen. Beklager så mye!

Nei, ikke beklag. Jeg sa jo at det egentlig ikke irriterer meg. :)

Jeg synes bare det var litt morsomt at du nevnte tegnsetting, for å så selv bomme på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke beklag. Jeg sa jo at det egentlig ikke irriterer meg. :)

Jeg synes bare det var litt morsomt at du nevnte tegnsetting, for å så selv bomme på det.

det er vel kansje forskel på å bomme på en å aldri gidde å bruke tegn eller jøre forsøk på å skrive noe rekti syns du ikke det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

det er vel kansje forskel på å bomme på en å aldri gidde å bruke tegn eller jøre forsøk på å skrive noe rekti syns du ikke det ?

Så det er greit å påpeike andre sine feil, men egne feil skal forsvares?

Det blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er vel kansje forskel på å bomme på en å aldri gidde å bruke tegn eller jøre forsøk på å skrive noe rekti syns du ikke det ?

Det var vel kanskje ironien som var litt artig. Ikke ta det som et personangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Irriterer meg grønn over de som skriver kveld med quell.

Eller har vært..har våre.

Ellers så har du dem som ikke forstår forskjell på OG/Å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Kuer.

Jeg vet det er lov å skrive/si kuer, men jeg er blitt allergisk mot det ordet.

(Når jeg hører noen si "kuer" tenker jeg at personen gikk glipp av elementær norskkunnskap ved 5års alderen :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Kuer.

Jeg vet det er lov å skrive/si kuer, men jeg er blitt allergisk mot det ordet.

(Når jeg hører noen si "kuer" tenker jeg at personen gikk glipp av elementær norskkunnskap ved 5års alderen :sjenert: )

Hva mener du man skal si da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ananas biter i vann" eller "Ananas ringer".

Morsomme feil :gjeiper:

:ler:

Alldri og aldrig irriterer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Kuer.

Jeg vet det er lov å skrive/si kuer, men jeg er blitt allergisk mot det ordet.

(Når jeg hører noen si "kuer" tenker jeg at personen gikk glipp av elementær norskkunnskap ved 5års alderen :sjenert: )

Det er ikke bare lov til å skrive "kuer". Det heter faktisk det i flertall: ku-kua-kuer(kyr)-kuene (kyrne). Kuer betegner enkeltindividene, kyr betegner massen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ananas biter i vann" eller "Ananas ringer".

Morsomme feil :gjeiper:

Min favoritt er "røyk fritt". Snakk om å bomme, ender jo opp med å oppfordre til noe man vil forby :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det er ikke bare lov til å skrive "kuer". Det heter faktisk det i flertall: ku-kua-kuer(kyr)-kuene (kyrne). Kuer betegner enkeltindividene, kyr betegner massen.

Jaha? Den var ny.

Hvordan betegnet man enkeltindividene for noen tiår siden, da "kuer" ikke var et ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Jaha? Den var ny.

Hvordan betegnet man enkeltindividene for noen tiår siden, da "kuer" ikke var et ord?

Kan du forklare nærmere? Jeg forstår ikke hva du sikter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingenting som het "kuer" før en eller annen språkreform for ikke så alt for lenge siden

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det var ingenting som het "kuer" før en eller annen språkreform for ikke så alt for lenge siden

Hvor lenge siden er det, da? Det vet ikke jeg noe om, men jeg skal da heller ikke påberope meg noen særlig kunnskap om hverken kuer eller kyr :) . Så langt tilbake jeg kan huske, har betegnelsen vært kuer for enkeltindivider, og kyr et massebegrep. I mine ordbøker er det beskrevet på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva folk kaller kyr varierer vel også litt med hvor i landet man befinner seg. Jeg som holder til på nordvestlandet kunne aldri tenke meg å kalle det for kuer, det blir unaturlig og veldig påpyntet. Dialekten har nok mye å bety her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...