malmklang Skrevet 25. februar 2010 #161 Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg, som nordlending, uttaler det faktisk med to t-er. Og æ og to l-er, riktig nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 25. februar 2010 #162 Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg er fra sørlandet og ville sagt "åssen mobil har du". Her er det snakk om dialekt og jeg skriver det også i uformelle sammenhenger. Jeg passer imidlertid på hvor jeg bruker det (skriftlig) og skjønner at Kvinneguiden er et av stedene hvor jeg må begynne å bruke "hvordan". Det håper jeg du ikke gjør. "Hvordan mobil har du" er også til å grøsse av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rotterolf Skrevet 25. februar 2010 #163 Del Skrevet 25. februar 2010 De som skriver ronke - i stedet for runke. Eks.: "Jeg ronka som en gal, og spruta overalt i det mamma kom inn i rommet" Veldig irriterende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murder Skrevet 25. februar 2010 #164 Del Skrevet 25. februar 2010 "Irriterenes". Fatter ikke hvor de har det fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M_icka Skrevet 25. februar 2010 #165 Del Skrevet 25. februar 2010 Sakt. "Bra sakt," er det mange som skriver. Det heter bra sagt(eller kanskje godt sagt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 25. februar 2010 #166 Del Skrevet 25. februar 2010 Våres når noen mener vår (pronomen): "Jenta våres var så flink i dag" osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-hild Skrevet 25. februar 2010 #167 Del Skrevet 25. februar 2010 aldrig ..er kanskje den verste jeg ser. Og den ser jeg ofte - min mann insisterer på å skrive det sånn, og skylder på at han har dysleksi når jeg påpeker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michi Skrevet 26. februar 2010 #168 Del Skrevet 26. februar 2010 Det håper jeg du ikke gjør. "Hvordan mobil har du" er også til å grøsse av. Hehe, det ville aldri falle meg inn. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #169 Del Skrevet 26. februar 2010 aldrig ..er kanskje den verste jeg ser. Og den ser jeg ofte - min mann insisterer på å skrive det sånn, og skylder på at han har dysleksi når jeg påpeker det. Skylder på eller forklarer det med? Dsleksi er jo strengt tatt en forklring på at noen har skrivefeil som man ofte ikke klarer å lære seg å skrive rett. Å si at man skylder på dysleksi blir i mine øre ganske feil. Det var kanskje ikke det du mente men likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litaågo Skrevet 26. februar 2010 #170 Del Skrevet 26. februar 2010 Feil bruk av ordene godt og gått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M_icka Skrevet 26. februar 2010 #171 Del Skrevet 26. februar 2010 Leste nettopp innlegg av en som skrev: Begge "skjønn." Herlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 26. februar 2010 #172 Del Skrevet 26. februar 2010 Leste nettopp innlegg av en som skrev: Begge "skjønn." Herlighet. Kanskje vedkommende "skjekker" opp begge "skjønn" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #173 Del Skrevet 26. februar 2010 Den verste jeg har sett i dag, var denne: Hver stålt over deg selv ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M_icka Skrevet 26. februar 2010 #174 Del Skrevet 26. februar 2010 Den over var bra Nå har jeg "hvert" inne her så mange ganger at det nesten blir litt flaut, men men. Her er en til: "komplemanger" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 26. februar 2010 #175 Del Skrevet 26. februar 2010 Feil bruk av "ennå" og "enda" er også irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malmklang Skrevet 27. februar 2010 #176 Del Skrevet 27. februar 2010 Hm. Har lurt litt på hvordan man bruker dem. Care to explain? (: Fin statusoppdatering på Facebook nettopp: "sånn kan det gikk". Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #177 Del Skrevet 27. februar 2010 Eller "intresange" får lyst til å..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 27. februar 2010 #178 Del Skrevet 27. februar 2010 På et annet forum er det noen som faktisk greier å skrive "venstrehåndte". :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 27. februar 2010 #179 Del Skrevet 27. februar 2010 "Irriterenes". Fatter ikke hvor de har det fra. Det har de helt sikkert fra muntlig språk. I min dialekt uttales det på den måten, akkurat som det uttales "våres" (eiendomspronomen: ungene våres er så flinke). Ekstremt irriterende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. februar 2010 #180 Del Skrevet 28. februar 2010 De som greier å skrive "di" i stedet for "de" står også høyt oppe på lista mi over irriterende skrivefeil ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå