Gå til innhold

Den verste skrivefeilen du ser


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det blir ikke det samme. "Jeg snakker kinesisk", "dette er et kinesisk ord".

Anonymous poster hash: b9bfe...768

Ja, det er jo akkurat det jeg sier. Kinesisk og norsk havner i en annen kategori enn latin og urdu, da de to førstenevnte har opphav i nasjonsnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har sett flere ganger i det siste at folk skriver "Det kommer Ann på (...)". Kommer Ann på? Ann er et navn, og har ingenting å gjøre i den setningen. Da kunne man like gjerne skrevet "Det kommer Berit på" eller "Det kommer Kari på".

Jeg kan forstå at noen sliter med å vite om det heter "an" eller "ann", men "Ann" med stor A? Jeg ser ikke helt logikken...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett flere ganger i det siste at folk skriver "Det kommer Ann på (...)". Kommer Ann på? Ann er et navn, og har ingenting å gjøre i den setningen. Da kunne man like gjerne skrevet "Det kommer Berit på" eller "Det kommer Kari på".

Jeg kan forstå at noen sliter med å vite om det heter "an" eller "ann", men "Ann" med stor A? Jeg ser ikke helt logikken...

Jeg tror faktisk iPhone har noe av skylden her. Jeg har i alle fall en venninne hvis iPhone retter "an" til "Ann", og hun gidder ikke å endre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk iPhone har noe av skylden her. Jeg har i alle fall en venninne hvis iPhone retter "an" til "Ann", og hun gidder ikke å endre det.

Ja, det kan hende ja! Håper det er det som er grunnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste er at Ann ikke er et spesielt vanlig navn.

Ann er jo et relativt vanlig navn. Spesielt i dobbelnavn. F.eks. Ann-Helen.

Anonymous poster hash: 0ebd3...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem/hvilken feil :

"Hvem klasse går du i ?"

Hun/henne feil :

"Hva heter henne ?"

Herregud det irriterer meg grønn, og særlig når voksne folk ikke vet forskjell.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg klarer ikke å begripe hvordan folk kan skrive så mye feil? Jeg skriver ikke feilfritt grammatisk selv, men jeg synes det er så mange som skriver ord feil? Leste nylig en tråd hvor ord som "vert" for "vært", og "åss" for "oss" ble brukt. Hvor i all verden har de lært at det skal skrives slik? Leser de ingenting? Dersom man har lagt seg til en uvane å skrive ett eller flere ord feil, klarer man virkelig ikke å se selv at man skriver ordene feil? Hvis man ser ordet skrevet korrekt andre steder mener jeg? Blir litt oppgitt av og til. Dysleksi er en ok unnskyldning, men ren latskap er.. nettopp bare ren latskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det jeg ikke skjønner! Hvor pokker plukker de opp at ordene skal skrives sånn? Og hvorfor har de ingen motforestillinger, stusser de ikke noen gang - "er dette her riktig?"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som skriver (relativt) godt, har det vanskelig for å sette seg inn i tankegangen til folk med dårlige skriveegenskaper. De har en annen måte å se ord og bokstaver på.

Endret av Rossin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som skriver "henne" istedet for "hun", typisk østlandet om jeg ikke tar feil?

Folk som skriver "vert" istedet for "vært"

Folk som skriver som en 1. klassing med masse skrivefeil

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At noen i det hele tatt kan få seg til å skrive "bæsj" som "bærs" og "dusje" som "durse".



Anonymous poster hash: 6b934...581
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min jobber innen akademia og er helt oppriktig en av de skarpeste personene jeg har truffet, men han er fortsatt ikke i stand å mestre mysteriet med hvorvidt et ord skal ha doble konsonanter eller ei. Skal jeg dømme etter denne tråden, kunne han irritert på seg de fleste som har skrevet noe her, og det på grunnlag av at han skriver "morro" i stedet for "moro".

Det er ... moro.



Anonymous poster hash: dd66a...2ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg merker at jeg blir skikkelig skuffet hver gang noen skriver "desverre". Huff.

Er det sånn at du tenker om vedkommende person:

"Jeg som trodde du var et oppegående menneske, men nå ser jeg jo at du dessverre er mindre intelligent"?

Anonymous poster hash: 83217...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at du tenker om vedkommende person:

"Jeg som trodde du var et oppegående menneske, men nå ser jeg jo at du dessverre er mindre intelligent"?

Anonymous poster hash: 83217...d3b

Hehe, nei, jeg tenker heller "men kjære deg, dette skulle du jo ha lært på barneskolen!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg ser rett som det er folk skriver sundt/usundt, vandt til og lignende ord. Hvor får de den d-en fra? De skriver for eksempel ikke sunde/usunde matvaner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...